مراقبت‌های قبل‌ و بعد‌ از تزریق‌ واکسن کرونا

مراقبت‌های قبل‌ و بعد‌ از تزریق‌ واکسن کرونا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

مراقبت‌های قبل‌ و بعد‌ از تزریق‌ واکسن کرونا : واکسیناسیون اشخاص برای ویروس کووید ۱۹ می تواند با ظهور علایم یا عوارض‌ جانبی اندکی در تن همراه گردد که این عارضه مراقبت بعضی نکات ، قبل از مبادرت به تزریق‌ واکسن و پس از آن را الزامی می نماید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش سلامت

کارشناسان معتقد هستند که ابتلا به گونه خفیف‌ مریضی پس از تزریق یا ظهور علایم ناشی‌ از آن ، نامترقب نخواهد بود و نباید اشخاص را از اعمال تزریق پشیمان بکند .

دکتر شاشانک جوشی ، عضو‌ کارگروه مریضی کرونا در ایالت ما‌هاراشترا‌ در هند نقل کرد : هر دو واکسن مورد‌ بکارگیری در این مملکت دربردارنده واکسن کوواکسین و کوویشیلد کاملا مطمئن می باشند و ظهور علایم اندک نه تنها برای این واکسنهای ویژه ، بساکه هر واکسن دیگری مورد‌ توقع خواهد بود .

روزنامه “ایندین اکسپرس” در گزارشی جدید به بعضی مواظبت ها و ملاحظات الزامی و دستور کارهای ضروری مرتبط‌ با تزریق واکسن اشاره‌ کرده که به توصیف ذیل خواهد بود :

مراقبت های پیش‌ از تزریق واکسن کرونا

مراقبت‌های قبل‌ و بعد‌ از تزریق‌ واکسن کرونا

مراقبت‌های قبل‌ و بعد‌ از تزریق‌ واکسن کرونا

 

✅ در صورتی که شخصی به دارو‌ آلرژی خواهد داشت ضروری می باشد با دکتر مشاوره کرده و توصیفات الزامی را دریافت‌ نماید . در این‌گونه شرایط الزاماً باید فاکتور‌ شمارش‌ کامل‌ خون یا هموگرام با عنوان اختصاریِ CBC (به معنی داده‌ها عمومی درخواستی دکتر درخصوص سلول‌‌های‌ خون بیمار) ، پروتئین واکنش‌ پذیر سی (CRP) یا ایمونوگلوبولین -ای (IgE) تحت‌ نظر‌ دکتر ملاحظه گردد .

✅ قبل از تزریق واکسن شخص الزاماً باید غذای خوب و داروی تجویزی را استفاده نماید . تا حد توانایی استراحت داشته باشد‌ و نیاز به یادآوری خواهد بود که رجوع به مشاور‌ برای افرادی که دچار اضطراب می باشند ، یاری کننده می باشد .

✅ اشخاص مبتلا‌ به دیابت یا فشار‌ خون زیاد الزاماً باید وضعیت جسمی خودشان را با مشاوره دکتر تحت‌ نظر داشته باشند . بیماران مبتلا‌ به سرطان ، علی‌الخصوص بیمارانی که تحت‌ شیمی درمانی قرار دارند همچنین بایستی مطابق پیشنهاد های دکتر و تحت‌ نظر‌ کارشناس اقدام کنند .

✅ مورد دیگر این که افرادی که به عنوان بخشی از روال معالجه ویروس کرونا پلاسما یا آنتی بادی مونوکلونال دریافت‌ کرده اند یا افرادی که در یک ماه و نیم‌ پیش آلوده‌ شده‌اند ، سفارش می گردد که در حال‌ حاضر واکسن تزریق‌ نکنند .

مراقبت های پس از تزریق واکسن کرونا

مراقبت‌های قبل‌ و بعد‌ از تزریق‌ واکسن کرونا

مراقبت‌های قبل‌ و بعد‌ از تزریق‌ واکسن کرونا

 

✅ الزامی خواهد بود شخص واکسینه شده‌ بعد از تزریق‌ واکسن در مرکز‌ درمانی تحت‌ نظارت باشد‌ تا از هر نوع عکس‌العمل سخت آلرژیک درامان بماند و بعد از اینکه مشخص شد که تن به واکسن آلرژی ندارد ، شخص می تواند مکان را ترک‌ نماید .

✅ علایمی مثل حس درد‌ در جایگاه تزریق‌ و تب متداول خواهد بود و جای‌ تشویش ندارد . بعضی علایم جانبی دیگر شبیه لرز‌ و بی حالی هم امکان‌پذیر خواهد بود رویت گردد منتها طی چند روز‌ منتفی می گردد .

یک سفارش مهم

واکسن به سیستم‌ ایمنی‌ تن می آموزد که به‌چه‌نحو عامل تهدید کننده بیرونی را بشناسد و با آن مبارزه نماید . به صورت متداول چند هفته پس از تزریق ، تن از مصونیت لازم در مقابل ویروس بهره‌مند خواهد شد و این بدان مضمون می باشد که امکان‌پذیر خواهد بود شخص طی چند روز‌ پس از تزریق به ویروس آلوده‌ گردد چون تن مجال بسنده برای تولید مصونیت در مقابل مریضی را نداشته است‌ .

بنابراین نکات جلوگیری از ابتلا به مریضی حتما باید حتی پس از تزریق واکسن هم مراعات گردد . بکارگیری از ماسک ، مراعات بهداشت‌ دست و محافظت مسافت فیزیکی در فضا های همگانی نباید به علت تزریق‌ واکسن کنار‌ گذاشته گردد .

5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *