آموزش مرحله به مرحله ساخت بادبادک
آموزش مرحله به مرحله ساخت بادبادک

آموزش مرحله به مرحله ساخت بادبادک ✅ {بهترین آموزش تصویری}

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آموزش مرحله به مرحله ساخت بادبادک : برای آموزش کامل و قدم به قدم این بادبادک زیبا با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش کارهای هنری

۱- با چوب های خود شکل T کوچک ایجاد کنید. چوب ۲۰ اینچی (۵۱ سانتی متری) را بردارید و آن را در چوب ۲۴ اینچی (۶۱ سانتی متری) قرار دهید تا شبیه یک حروف کوچک T باشد. این چوب ها قاب بادبادک شما را تشکیل می دهند. اگر می خواهید بادبادک بزرگتری بسازید ، از چوب های بلندتر استفاده كنید. فقط مطمئن شوید که چوب افقی حداقل ۴ اینچ (۱۰ سانتی متر) کوتاهتر از چوب عمودی است.

 

۲- چوب را با نخ و چسب به هم وصل کنید. نخ را در اطراف ۲ قطعه از وسط ۱-۲ بار بپیچید. سپس ، نخ را با یک گره کوچک ببندید و رشته اضافی را با قیچی کوتاه کنید. همچنین می توانید یک چسب بین ۲ قطعه بگذارید و آنها را در محل اتصال به هم فشار دهید تا از امنیت بیشتری برخوردار شوند. اطمینان حاصل کنید که چوبها هنگام اتصال به یکدیگر زاویه مناسبی تشکیل می دهند. چوب افقی باید مستقیماً در امتداد چوب عمودی قرار گیرد.

 

۳- در انتهای هر چوب شکاف افقی ۱ تا ۲ اینچی (۲٫۵ تا ۵٫۱ سانتی متر) ایجاد کنید. از قیچی برای ایجاد ۱ درجه در انتهای هر چوب استفاده کنید. این شکاف ها باید به صورت افقی یا در عرض چوب اجرا شوند. آنها را به اندازه ای عمیق کنید که با رشته ای که قرار است از آن برای اتصال بادبان استفاده کنید متناسب باشد. اگر از چوب و نخ بسیار نازک استفاده می کنید ، می توانید به جای ایجاد بریدگی انتهای چوب ها را سوراخ کنید.

آموزش مرحله به مرحله ساخت بادبادک

 

۴- نخ را دور قاب بکشید. نخ را دور شکاف بالای قاب بچرخانید و آن را یکبار دور چوب بپیچید. سپس ، رشته را از طریق شکاف انتهای سمت راست قاب بکشید. رشته را به شکاف انتهای پایین قاب و سپس از انتهای سمت چپ قاب بکشید. در نهایت ، رشته را ۱-۲ بار در انتهای بالای قاب بپیچید. هر رشته اضافی را با قیچی بردارید. دوبار بررسی کنید که سیم محکم است اما خیلی محکم نباشد تا از خم شدن یا پیچ خوردن چوب ها جلوگیری شود. این سیم به فریم کمک می کند تا شکل خود را حفظ کند زیرا بادبادک شما در هوا پرواز می کند.

 

۵- از یک کیسه ، کاغذ یا پارچه پلاستیکی به عرض ۴۰ اینچ (۱۰۰ سانتی متر) برای بادبان استفاده کنید. در اینجا می توانید خلاق باشید. یک کیسه زباله بزرگ و سفید یک گزینه عالی است ، زیرا دوام و تزئین آن آسان است. یا می توانید از کاغذ یا روزنامه سفید محکم استفاده کنید. پارچه همچنین می تواند برای بادبان به صورت کوچک عمل کند ، اگرچه باید ضخیم و محکم باشد تا بادبان محکم شود.

 

۶- قاب را روی بادبان بگذارید. موادی را که برای بادبان استفاده می کنید روی زمین پخش کنید. سپس ، قاب را در مرکز بادبان قرار دهید.

 

 

۷- با خط کش قاب را ترسیم کنید. خط کش را در بالای قاب و سپس انتهای چوب را در سمت راست قاب قرار دهید. از قلم یا مداد برای کشیدن خط مورب از انتهای بالا تا انتهای چوب در سمت راست استفاده کنید و از خط کش به عنوان راهنما استفاده کنید. این کار را دوباره از انتهای راست تا انتهای پایین قاب و همچنین از انتهای پایین تا انتهای چپ انجام دهید. کار را با رسم یک خط مورب از سمت چپ تا انتهای بالای قاب انجام دهید. پس از اتمام کار ، باید یک الماس روی بادبان داشته باشید ، با قاب در وسط الماس.

آموزش مرحله به مرحله ساخت بادبادک

 

۸- الماس را ۲ اینچ (۵٫۱ سانتی متر) پهن تر از طرح کلی ببرید. از قیچی برای بریدن الماس استفاده کنید و کمی فضای اطراف طرح کلی بگذارید تا بتوانید بادبان را به راحتی به قاب بپیچید. اکنون باید یک بادبان الماسی خوب و تمیز داشته باشید که به راحتی روی قاب قرار گیرد.

 

۹- لبه بادبان را روی قاب تا کنید و چسب بزنید و آن را بچسبانید. یک خط نازک از چسب روی قاب بکشید و لبه بادبان را روی قاب فشار دهید تا در جای خود باقی بماند. همچنین می توانید از نوار نقاب یا نوار برقی برای محکم کردن بادبان به قاب استفاده کنید و لبه را روی قسمت داخلی بادبان بچسبانید. بررسی کنید که بادبان محکم روی قاب قرار گرفته است یا نه شما نمی خواهید آن را در هوا شل کنید!

 

۱۰- خط پرواز را وصل کنید. برای رشته پرواز از ریسمانی استفاده کنید که طول آن حداقل ۲۰ اینچ (۵۱ سانتی متر) باشد. یک سوراخ کوچک درست در بالای جایی که ۲ چوب با قیچی به هم می رسند ، ایجاد کنید. سوراخ باید به اندازه ای بزرگ باشد که مناسب خط پرواز باشد. سپس ، یک سر خط پرواز را از سوراخ بکشید و آن را محکم در اطراف نقطه متقاطع ببندید. اجازه دهید خط پرواز آزادانه آویزان شود در حالی که بقیه بادبادک را تمام می کنید. سپس می توانید رشته را به خط پرواز اضافه کنید تا طول آن بر اساس طول و ارتفاع بازو طولانی تر شود. گاهی اوقات ، افزودن سیم بیشتر به خط پرواز نیز می تواند به بادبادک کمک کند تا مستقیم تر پرواز کند.

 

۱۱- یک دم بادبادک با یک تکه ضخیم به طول ۶ فوت (۱٫۸ متر) بسازید. دم را به انتهای پایینی قاب وصل کنید ، چندین بار آن را روی قاب حلقه کرده و محکم ببندید. برای دم از نخ ضخیم یا نوار پارچه ای استفاده کنید. یک رشته یا پارچه ای انتخاب کنید که با رنگ بادبان شما مطابقت داشته باشد تا بادبادک شما در هوا زیبا به نظر برسد.

 

۱۲- تکه های پارچه یا روبان را به فاصله ۱ فوت (۰٫۳۰ متر) به دم وصل کنید. از قطعاتی به طول ۲ تا ۳ اینچ (۵٫۱ تا ۷٫۶ سانتی متر) استفاده کنید. آنها را با یک گره کوچک روی دم ببندید و به آنها اجازه دهید تا از نخ آویزان شوند. قطعات پارچه ای یا روبان به دم کمک می کند تا متعادل بماند و بادبادک مستقیم پرواز کند.

 

 

۱۳- بادبادک را با نشانگر یا کاغذ رنگی تزئین کنید. این قسمت جالب است! با نوشتن کلمات یا عبارات الهام بخش بر روی بادبادک خود با نشانگر خلاقانه عمل کنید. همچنین می توانید بادبادک خود را با نشانگر رنگ آمیزی کنید و یک الگوی سرگرم کننده مانند راه راه یا نقطه ایجاد کنید. سعی کنید اشکال ساخته شده از کاغذ رنگی مانند چرخش ، مثلث یا دایره را روی بادبان بچسبانید. می توانید نام خود را روی بادبادک بنویسید.

 

 

۱۴- بادبادک را در مکانی بدون درخت یا سیم برق امتحان کنید. به دنبال ناحیه ای نزدیک به آب مانند دریاچه یا اقیانوس باشید ، زیرا بادهای خوبی برای پرواز بادبادک ها خواهد داشت. تار بادبادک را محکم بگیرید و در جهت باد بدوید. سپس بادبادک را در حال دویدن رها کرده و آن را به سمت بالا به سمت باد فشار دهید. از خط پرواز برای نگه داشتن بادبادک در هوا استفاده کنید.

 

4.4/5 - (51 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. بله .این مطلب برای ما خیلی مفید بود . متشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *