آموزش دوخت هدبند اسپا
آموزش دوخت هدبند اسپا

آموزش دوخت هدبند اسپا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آموزش دوخت هدبند اسپا : من همیشه به عنوان یک زن جوان از پوستم مراقبت زیادی نکرده‌ام، اما در پنج سال گذشته قطعاً از تلاش برای مراقبت از پوستم به روش‌های بهتری آگاه‌تر شده‌ام که شامل محصولات زیبایی پاک کننده روتین و شستن صورت است که در حال حاضر یک باید قبل از خواب می باشد من همچنین موهای نسبتاً بلندی دارم و تعداد زیادی موهای کوچک در جلوی خط موی خود دارم که اگر خیس شوند عجیب‌تر می‌شوند، بنابراین هنگام انجام روتین شستشوی صورتم در شب، یک هدبند اسپا کاملاً ضروری است. من همیشه یکی از آن مدل های زیبا با یک پاپیون بزرگ را می خواستم، بنابراین تصمیم گرفتم خودم آن را بسازم با ما همراه باشید در سایت سرگرمی بی هوش بخش خیاطی

 

لوازم مورد نیاز:

– پارچه حوله ای

– سنجاق

– قیچی پارچه

– کش ۱/۲  (دو قطعه به طول ۱۸)

– کش ۱/۴ (دو قطعه به طول ۱۸)

– دستگاه سردوز

آموزش دوخت هدبند اسپا

یک مستطیل بزرگ از پارچه به اندازه ۶ اینچ در ۲۷ اینچ برای بدنه اصلی هدبند ببرید. اگر چرخ خیاطی سردوز دارید، قسمت بیرونی مستطیل را بدوزید تا لبه های آن ساییده نشود و اگر سردوز ندارید، به جای آن از دوخت زیگ زاگ روی چرخ خیاطی معمولی خود دور لبه ها استفاده کنید.

آموزش دوخت هدبند اسپا

آموزش دوخت هدبند اسپا

 

شما می خواهید مستطیل بلند خود را به صورت حلقه ای برای هدبند در آورید، بنابراین آن را از وسط تا کنید، لبه ها را صاف کنید و آنها را به هم سنجاق کنید. با جای دوخت ۱/۲ اینچی بدوزید و سپس درزهای خود را صاف فشار دهید و روی هر درز را صاف کنید تا سطح زیرین شبیه آنچه در پایین می بینید شود.

آموزش دوخت هدبند اسپا

زیر لبه زیگزاگ خود در لبه بالا و پایین هدبند و سنجاق را تا کنید تا یک کانال ۱/۲ اینچی فضا داشته باشید که با آن کش ۱/۲ اینچی خود را رد کنید.

آموزش دوخت هدبند اسپا

آموزش دوخت هدبند اسپا

 

دور تا دور لبه های تا شده را با کوچکترین جای درز بدوزید در حالی که شکاف ۱ اینچی در کانال های بالا و پایین باقی می گذارید تا کش خود را اضافه کنید. یک سنجاق بزرگ را به یک طرف کش خود بچسبانید و طرف دیگر را به بیرون از شکاف خود بچسبانید تا در جای خود ثابت بماند. کش ۱/۲ اینچی خود را تا انتها از کانال عبور دهید و به عقب برگردید، با انگشتان خود سنجاق را از بیرون احساس کرده و هدایت کنید. در جای خود سنجاق کنید. این کار را با کش ۱/۲ اینچی دوم خود تکرار کنید. در این مرحله می‌توانید هدبند خود را امتحان کنید و اگر خیلی شل است، مقداری از کش را برش دهید تا هم کوتاه‌تر و هم محکم‌تر شود (فقط مطمئن شوید که کش ۱/۴ اینچی خود را به همان اندازه کوتاه کنید).

آموزش دوخت هدبند اسپا

هنگامی که هر دو کش را رد کردید، انتهای کش خود را روی هم قرار دهید و سنجاق کنید و بدوزید. آن ها را به داخل کانال ها برگردانید و سپس با دست بدوزید.

آموزش دوخت هدبند اسپا

آموزش دوخت هدبند اسپا

 

اکنون باید یک هدبند داشته باشید که متناسب باشد، اما اگر آن را به سمت راست بچرخانید و ببندید، پف کرده است. بنابراین ما می خواهیم کمی کش به قسمت بدنه اضافه کنیم تا کمی زیباتر به نظر برسد. این مرحله اختیاری است، اما به نظر من بهتر به نظر می رسد. من در نهایت دو کش اضافه کردم، اما اگر می‌خواهید نیمی از کار را انجام دهید، یکی قطعاً کمک خواهد کرد.

کش خود را بردارید، آن را از وسط تا کنید و نقطه وسط را علامت بزنید. دو انتهای کش را در جایی که درز هدبند شما روی هم قرار دارند سنجاق کنید (عکس پایین را در سمت راست ببینید)، هدبند خود را در آن درز تا کنید تا نقطه وسط آن را در انتهای مخالف هدبند پیدا کنید و وسط هدبند را به قسمت مشخص شده سنجاق کنید تا کش به طور مساوی فاصله داشته باشد. هدبند خود را کاملاً دراز کنید (ممکن است برای این کار به یک جفت دست دوم نیاز داشته باشید یا یک جعبه یا بالشت کوچک برای کشیده شدن آن پیدا کنید) و سپس کش را هر ۲ تا ۳ اینچ به هدبند سنجاق کنید. اگر یک تکه کش میزنید، آن را درست از وسط انجام دهید و اگر دو تا را انجام دادید، آنها را به طور مساوی در قسمت میانی هدبند قرار دهید.

آموزش دوخت هدبند اسپا

وسط کش خود را دور تا دور بدوزید. برای انجام صحیح این کار، باید آن را بیرون بکشید تا هنگام دوخت با هدبند کشیده و صاف شود (یک دست خود را در پشت سوزن دور کنید و دست دیگر را جلوی سوزن کمی به سمت جلو بکشید).

آموزش دوخت هدبند اسپا

آموزش دوخت هدبند اسپا

 

کش کمک می کند تا قسمت میانی را نزدیک سرتان نگه دارید تا به جای پف کردن، زیبا و مرتب باشد. هدبند خود را به سمت راست بچرخانید.

آموزش دوخت هدبند اسپا
دو مستطیل ۷ اینچ در ۵٫۵ اینچ را به عنوان پاپیون هدبند ببرید و یک مستطیل به ابعاد ۳٫۵ * ۵٫۵ اینچ ببرید تا قسمت میانی پاپیون باشد. دو مستطیل بزرگتر را به هم سنجاق کنید و بیرون را با جای درز ۱/۲ اینچی بدوزید و یک شکاف ۱-۲ اینچی برای چرخاندن ایجاد کنید. مستطیل کوچکتر خود را از وسط تا کنید، و طول آن را با جای درز ۱/۲ اینچی بدوزید و لوله ای با دو سر باز کنید. دور لبه های دوخته شده خود را دوخت زیگ زاگ بزنید تا از ساییدگی آنها جلوگیری کنید و هر دو قطعه را به سمت راست بچرخانید. دهانه مستطیل پاپیون خود را با دست بدوزید.

آموزش دوخت هدبند اسپا

آموزش دوخت هدبند اسپا

در حالی که درز به سمت بیرون باشد، وسط پاپیون خود را دور هدبند بپیچید و انتهای آن را با جای درز ۱/۴ اینچی به هم بدوزید. جای درز را دوخت زیگزاگ بزنید. پاپیون خود را وسط بچرخانید تا قسمت درز در داخل باشد.

آموزش دوخت هدبند اسپا

پاپیون خود را مانند یک رول بغلتانید و آن را از وسط عبور دهید.

آموزش دوخت هدبند اسپا

پاپیون خود را باز کنید، آن را پف دهید و هدبند شما آماده استفاده است!

آموزش دوخت هدبند اسپا

5/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *