آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب
آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب : این کیف با دوخت آسان ، جیب های بیرونی را برای نیازهای روزمره شما در خود جای داده است. با استفاده از پارچه های طرح دار و الگوی قابل دنبال ما ، کیف دستی خود را تهیه کنید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش ایده و آموزش

این کیف شیک فقط منتظر است تا با وسایل روزمره شما پر شود. با یک محفظه اصلی بزرگ و شش جیب خارجی ، از نظر جای ذخیره سازی کوتاهی نخواهد کرد. جیب های کیف دوخته شده ساده با دوختن بندها بدون نیاز به دوخت اضافی بصورت هوشمندانه شکل می گیرند . پارچه طرح دار مورد علاقه خود را انتخاب کنید و این پروژه دوخت آسان و کاربردی را دنبال کنید ما به شما نحوه دوخت کیف را در پنج مرحله نشان می دهیم این یک پروژه دوخت عالی برای مبتدیان است. الگوی دوخت کیف را بررسی کنید و همین حالا شروع کنید!

 

وسایل مورد نیاز

پارچه نخی ۱/۴ محیط (بند)

قیچی پارچه

مداد یا خودکار

پارچه نخی ۲/۳ محیط (جیب)

۲ مستطیل ۱۰-۱/۴-x-14-1/4-اینچی ضخیم و محکم

پارچه نخی ۱ محیط (روکش)

دوخت سنج خیاطی ۶ اینچی

میز اتو

سنجاق

چرخ خیاطی

نخ

 

نکات کیف دستی کامل شده

اندازه کیف: ۸ * ۱۰ * ۴ اینچ
تعداد پارچه ها با عرض ۴۴/۴۵ اینچ و ۱۰۰ درصد نخ پنبه است.
اندازه گیری ها شامل درزهای ۱/۴ اینچی است.
با دو طرف راست به هم بدوزید مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

 

آموزش تصویری

 

 

مراحل دوخت

با چند مهارت خیاطی ساده و این دستورالعمل ها ، می توانید کیف دستی شش جیبی خود را بسازید. شما باید بتوانید این کیف دستی را در حدود یک ساعت کامل کنید.

مرحله ۱: پارچه های خود را ببرید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید از کدام پارچه ها می خواهید استفاده کنید. می توانید این کیف را از پارچه یکسان تهیه کنید یا سه پارچه هماهنگ برای بند ، جیب و آستر انتخاب کنید. پس از انتخاب پارچه های خود و شستشو و خشک کردن آنها ، قطعات خود را به ترتیب زیر با قیچی پارچه ای برش دهید .

برای بندها: دو نوار ۱/۲ ۳۴ * ۴ اینچی ببرید

برای جیب: دو مستطیل  ۱/۲ ۱۶ * ۱/۲ ۱۴  اینچی ببرید

برای آستر: دو مستطیل  ۱/۲ ۲۰ * ۱/۲ ۱۴ اینچی ببرید

مرحله ۲: بند ها را ایجاد کنید

برای ایجاد بند ها ، یکی از نوارهای ۱/۲ ۳۴ * ۴ اینچی خود را برداشته و با قسمت برعکس داخل آن را به نصف تا کنید و فشار دهید. لبه های بلند را از وسط باز کرده و تا کنید ، سپس دوباره فشار دهید. نوار را به نصف بپیچید و فشار دهید. برای ایجاد یک بند کامل ، ۱/۸ اینچ را از لبه های بیرونی بدوزید. این مرحله را با نوار ۱/۲ ۳۴ * ۴ اینچی دیگر خود تکرار کنید تا یک بند دوم ایجاد شود.

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب

 

مرحله ۳: قطعات کیف را جمع کنید

یکی از ۱۴ مستطیل ۱/۲ ۱۶ * ۱/۲  اینچی را از وسط تا کنید و طرف برعکس را رو به داخل قرار دهید تا یک مستطیل جیبی ۱/۲ ۱۴ * ۱/۴ ۸ اینچی ایجاد شود ، سپس فشار دهید. این کار را با مستطیل دیگر تکرار کنید تا یک مستطیل جیبی دوم ایجاد شود. با دقت به نمودار ۲ ، با سمت راست کنار هم ، یک مستطیل آستر ۱/۲ ۲۰ * ۱/۲ ۱۴ اینچی و یک مستطیل جیبی لایه بندی کنید.

یک مستطیل ۱/۲ ۱۴ * ۱/۴ ۱۰ اینچی زیر قطعات لایه دار قرار دهید ، سپس همه لایه ها را با سنجاق به هم وصل کنید. با دقت به نمودار ۲ ، انتهای بند را به لبه پایینی قطعات لایه لایه و ۴ اینچ بین لبه های بند بگذارید.

یک سنجاق در هر طرف بند به فاصله ۱/۴ اینچ از لبه پایینی قرار دهید. با شروع از لبه پایینی قطعات لایه لایه ، یک طرف بند را تا سنجاق علامت بزنید تا ۱/۴ ۱۰ اینچ مشخص شود. سنجاق را بردارید ، بند را دوخته و دوخت را به سمت پایین بکشید. این کار را با قسمت باقیمانده بند تکرار کنید تا یک طرف کیف تکمیل شود. این کار را تکرار کنید تا ضلع دوم ایجاد شود.

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب

 

مرحله ۴: قطعات کیسه لایه

هر دو تکه کیسه را با طرف راست به هم چسبانده و سنجاق بزنید ، مطمئن شوید که قسمت شل بند ها را در جای خود محکم کرده اید تا از گیر افتادن آنها جلوگیری شود. کیسه را در تمام لبه ها بچسبانید ، و یک سوراخ ۵ اینچی در مرکز بالا برای چرخاندن بگذارید. (برای این مرحله به نمودار ۳ مراجعه کنید.) درزها را باز کنید.

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب

آموزش دوخت کیف پارچه ای شش جیب

 

مرحله ۵: کیف را تمام کنید

برای شکل دادن به یک کف صاف برای کیف ، در یک گوشه خط درز پایین را با خط درز جانبی مطابقت دهید و یک مثلث مسطح ایجاد کنید (همانطور که در نمودار ۴ نشان داده شده است). برای اندازه گیری ۲ اینچ از نقطه مثلث ، از یک دوخت سنج استفاده کنید. روی مثلث خط بکشید روی خط کشیده شده بدوزید ، سپس پارچه اضافی را کوتاه کنید. این کار را با گوشه پایینی باقی مانده کیسه تکرار کنید ، سپس کیف را از طریق دهانه سمت راست بچرخانید و درزها را با انگشت فشار دهید. در صورت تمایل ، روکش آستری را به صورت لغزنده بچسبانید تا کاملاً بسته شود ، سپس آستر را داخل کیف آماده وارد کنید .

5/5 - (25 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *