آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز
آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز

❤️آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز ❤️| ✅ بی هوش ✅

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

 

آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز

 

آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز : وسایل چرمی و به ویژه کیف چرم دست دوز از جمله وسایلی هستند که طرفداران خاص دارند چرا که این وسایل چرمی دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند و طول عمر خوبی دارند.

اکنون  هم کار با چرم در بین هنردوستان عزیز رواج بسیاری پیدا کرده است. به گونه ای که ساخت انواع کیف چرم دست دوز، ساخت گل های چرمی، و وسایل تزیینی چرمی دیگر در اولویت کار با چرم قرار گرفته است.

در میان تمام هنرهایی که می توان با استفاده از چرم خلق کرد، ساخت کیف چرم دست دوز محبوبیت بیشتری دارد. زیرا با توجه به تنوع انواع کیف های مجلسی، دستی، پولی و … می توان کارهای زیبایی را به معرض نمایش قرار داد.

در این مطلب  از بی هوش سعی شده تا ساخت چند مدل کیف چرم دست دوز را به شما اموزش دهیم. که هم یک خیاطی  عالی برای شماست هم از نظر یک شغل در خانه میتوان بهره برد.

ویژگی عالی این آموزش این است که مدل های اموزش داده شده در این مطلب بسیار آسان هستند و کارآیی زیادی دارند. تمام مراحل کار با دست انجام می شود و هنردوستان مبتدی نیز قادر خواهند بود تا این کیف های زیبا را درست کنند.

 

آموزش اول

 

ساخت کیف چرم دست دوز لپ تاپ

آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز

 

ویژگی این کیف این است که خیلی سریع و ساده درست می شود و علاوه بر این که به عنوان کیف لپ تاپ می توانید از آن استفاده کنید، به عنوان کیف دستی معمولی نیز قابل استفاده می باشد.

 

وسایل مورد نیاز برای دوخت کیف چرمی لپ تاپ

    • قیچی
    • چرم طبیعی یا چرم مصنوعی با ضخامت متوسط
    • سوزن چرم دوزی
    • نخ موم زده
    • صابون خیاطی
    • الگوی کیف چرم

 

مراحل دوخت کیف چرمی

برای آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز  این مدل کیف در ابتدا باید الگوی آن را ترسیم کنید. الگوی این کیف بسیار ساده است.دقت داشته باشید و با حوصله الگو را ترسیم کنید!

آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز

در این تصویر کا ملا مراحل کار و الگوی مورد نظر مشخص است.

 

۱- اول باید برای  آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز  دو قطعه چرم به ابعاد حدود ۴۰ در ۴۰ را برش بزنید. الگوی شماره یک را بر روی مقوا یا کاغذ درآورده و بر روی چرم های برش داده شده قرار دهید. قسمت هایی را که در تصویر به رنگ خاکستری نمایش داده شده است باید برش داده و از روی چرم خارج کنید.

۲- در مرحله دوم باید قسمت هایی را که برش زدید با استفاده از دوخت بخیه یک دور رودوزی کنید. به این ترتیب نمای کار شما زیباتر می شود.

البته در این مرحله از چرخ خیاطی هم می توانید کمک بگیرید. اما اگر نخواستید این کار را با چرخ انجام دهید، هیچ مشکلی نیست با استفاده از دست مراحل دوخت را پیش ببرید. دقت کنید که برای دوخت این قسمت ها از هر طرف، حدود یم سانت اضاف گذاشته و بعد دوخت بزنید.

۳- در مرحله سوم  بعد از این که دوخت رو دوزی دسته و بالای کیف تمام شد، از قسمت وارونه کیف، شروع به دوخت دو لایه چرم کنید تا بدنه کیف شما شکل گیرد.

۴- نخ های اضافی را قیچی کرده و کار را به طرف راسته برگردانید.

آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز

این هم پایان کار. به همین راحتی کیف لپ تاپ چرمی دوختید.

 

آموزش دوم

کیف چرم دست دوز زنانه

آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز

این کیف هم بسیار ساده و راحت درست می شود. نیاز به وسیله زیادی هم ندارد و کاربردهای زیادی می تواند داشته باشد. این کیف هم می تواند به عنوان کیف لپ تاپ مورد استفاده قرار گیرد و هم برای خانم هایی که کودک خردسال دارند بسیار مناسب است. چرا که تمام وسایل مورد نیاز کودک را می توان در این کیف جای داد.

در این آموزش از هیچ دوختی استفاده نمی شود و این حسن یادگیری این آموزش می باشد.

 

وسایل مورد نیاز برای دوخت کیف چرم

    • چرم
    • ربان یا پارچه
    • پانچ چرم یا سوراخ کن دستی
    • مداد الگو
    • قیچی
    • خطکش
    • کاغذ یا مقوا ( الگوی کیف چرمی )
مراحل ساخت کیف چرم زنانه

الگوی اولیه کیف را طراحی کنید

 

مراحل ساخت کیف چرم زنانه

این کیف الگوی بسیار ساده و راحتی دارد. اندازه این الگو به این بستگی دارد که چه قدر دوست دارید این کیف بزرگ یا کوچک باشد. هر زمان که این الگو را بر روی چرم خارج کردید، می باست توسط پانچ چرم یا سوراخ کن دستی دور تا دور الگو را سوراخ کنید.

اگر از سوراخ کن دستی استفاده می کنید، نهایت دقت را داشته باشید تا به انگشتان دست خود آسیب نزنید.

 

مراحل ساخت کیف چرم زنانه

 

بعد از این که دور کار را پانچ کردید، با استفاده از نخ و سوزن باید لبه های کیف را بدوزید. الگو را از قسمت وارونه از وسط تا کرده و لبه های کیف را با دست کاملا بدوزید. دوخت ها را محکم بزنید تا بعد از استفاده کیف شل و بد نما نشود.

مراحل ساخت کیف چرم زنانه

 

بعد از اتمام دوخت، کیف را به سمت راسته برگردانید و لبه های پایین کار را محکم کنید. برای این که این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، از یک چکش کمک بگیرید.

با استفاده از چکش لبه های دوخته شده را چکش کاری کنید تا در نهایت کیف فرم خوبی پیدا کرده و روی سطح کاملا صاف بایستد.

 

مراحل ساخت کیف چرم زنانه

 

و در اخر برای آموزش ساخت دو مدل کیف چرم دست دوز  قسمت های دسته کیف را مشخص کنید. برای درست کردن دسته نواری به بلندی دلخواه انتخاب کنید. هم می توانید این نوار را بر روی قسمت های مشخص شده بدوزید و هم این که از چسب برای چسباندن آن کمک بگیرید. اما مسلما دوخت کار محکم تر و شکیل تری را به شما می دهد.

این امکان وجود دارد که برای این کیف از بند بند نیز استفاده کنید. برای این کار باید از تسمه (قفل ) های مخصوص این کار استفاده کنید. بند را به طول دلخواه خود در آورده، سر آن را به داخل برگردانید و بدوزید.پس از آن  از قفل یا تسمه های مخصوص کیف استفاده کرده و بند را به کیف متصل کنید.

امیدواریم در این بخش از بی هوش استفاده کافی را کرده باشید با ما در بخش های خیاطی و کاردستی و..  همراه باشید.

 

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. سایت شما عالی هستش
    امیدوارم موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *