کاهش وزن با ۱۵ غذای کم کالری

کاهش وزن با 15 غذای کم کالری | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

کاهش وزن با ۱۵ غذای کم کالری : برای کاهش وزن می بایست رژیم غذایی کم کالری داشته باشیم. درپی با مهمترین مواد غذایی کم‌ کالری آشنا می‌شویم که بیشترشان بسیار مغذی میباشند و می‌ توانند نقش پررنگ‌ ای در کنترل و کاهش وزن داشته باشند با ما همراه باشید در سایت بی هوش

مواد غذایی کم کالری برای کاهش وزن

کاهش کالری دریافتی، یک کدام از شیوه های اثر گذار برای کاهش وزن میباشد. با این‌حال، هنگامی از ارزش تغذیه‌ای صحبت می‌کنیم می بایست یادمان باشد که تمامی موادغذایی با هم برابر نیستند. برخی از موادغذایی حقیقتا کالری کمی دارا هستند‌ ولی میزان موادمغذی‌شان نیز بسیارکم میباشد، به این ترتیب زمانی کالری دریافتی را با مقصود کاهش وزن محدود میکنید، گزینش موادغذایی بسیار مغذی اهمیت خاصی پیدا می‌نماید؛ یعنی موادغذایی که مملو‌از موادمغذی می‌باشند البته کالری متعددی ندارند.

نکته قابل توجه دیگر این میباشد که رژیم غذایی سرشار از موادغذایی کامل و بسیار مغذی، می تواند شم سیری مطلوبی را با کالری‌های نادر به‌وجود بیاورد. درپی با مهمترین موادغذایی کم‌کالری آشنا می‌شویم که بیشترشان بسیار مغذی میباشند و می توانند نقش پر رنگ‌ای در کنترل و کاهش وزن داشته باشند.

 گوشت و مرغ کم کالری برای کاهش وزن

در حالتی‌که قصد دارید کالری‌ دریافتی‌تان را کاهش بدهید، نباید از اهمیت گوشت و مرغ غافل گردید، زیرا این مواد غذایی دربردارنده پروتئین متعددی می باشند. پروتئین به شما یاری می‌نماید حس سیری طولانی‌تری را تجربه و در نتیجه کالری‌های کمتری را در طی روز اخذ نمائید. در شرایطی‌که می خواهید از گوشت‌های دارنده کمترین میزان کالری به کار گیری نمایید، بایستی سراغ گونه های به طور کامل فارغ از چربی بروید. چربی تراکم کالری متعددی داراست، پس گوشت‌های همراه با چربی دارنده کالری بیشتری می باشند.

گوشت گوساله فارغ از چربی

عده ای که می خواهند کالری‌های دریافتی را محصور نمایند، مورد نیاز نیست گوشت گوساله فارغ از چربی را کنار بگذارند. گوشت گوساله حقیقتا مغذی میباشد و به‌عنوان یک کدام از منابع اساسی برای اخذ ویتامین‌B12 و آهن شناخته می شود. آهن، یکی از مواد پرخاصیت ضروری برای تن میباشد که اکسیژن را به سرتاسر تن منتقل می‌نماید و ویتامین‌B12 هم برای شکل‌گیری سلول‌های قرمز‌رنگ خون موردنیاز میباشد.
مقدار کالری: ۱۶۸ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

سینه ‌مرغ بدون پوست و بدون استخوان

مرغ، یکی‌از بهترین گوشت‌هاست که در دسته منابع عالی برای اخذ پروتئین هم قرار میگیرد. شما می توانید با جدا کردن کل پوست مرغ و چربی‌هایش، کالری این گوشت را به حداقل برسانید.
مقدار کالری: ۱۱۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

سینه بوقلمون

سینه بوقلمون هم پروتئین زیادی دارااست و هم ویتامین‌B6 و B3. ویتامین‌های B به تن امداد می‌نمایند تا موادغذایی را تجزیه و آن‌ها را به انرژی تبدیل نماید.
مقدار کالری: ۱۱۱ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

کاهش وزن با 15 غذای کم کالری

ماهی‌ها و غذاهای دریایی کم کالری برای کاهش وزن

بیشتر ماهی‌ها و غذاهای دریایی فوق‌العاده مغذی میباشند، براین اساس، در‌حالتی که قصد دارید کالری‌ دریافتی‌تان را محصور نمائید، به طبع از آنان امداد بگیرید. ماهی‌ها و غذاهای دریایی هم مانند گوشت‌های دیگر پروتئین زیادی دارا هستند. علاوه بر این، موادمغذی مهمی مانند ویتامین‌B12، یُد و اسیدهای چرب امگا۳ را هم برای تن آماده می‌نمایند. فراموش نکنید امگا۳، فواید زیادی برای سلامت آدم‌ها دارااست، مثلا کاهش التهاب و بهبود در سلامت قلب

 ماهی سالمون

ماهی سالمون، یک کدام از ماهی‌های چرب سرشار از امگا۳ میباشد که میزان متعددی از ویتامین‌B12 را هم برای تن مهیا می‌نماید. این ماهی، یکی‌از نادر موادغذایی میباشد که ویتامین‌D هم دارااست. همین خصوصیت، اهمیت ماهی سالمون را فوق‌العاده ارتقا میدهد، زیرا فعلا کمبود ویتامین‌D به یکی از مشکلات شایع در سرتاسر دنیا تبدیل گردیده‌است. کمبود ویتامین‌D با گونه های مشکلات و بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، ارتقا خطر ابتلا به سرطان، بیماری‌های خودایمنی و بیماری فشارخون بالا دارای ارتباط میباشد.
مقدار کالری: ۱۱۶ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

کاهش وزن با 15 غذای کم کالری

کاهش وزن با ۱۵ غذای کم کالری

سبزیجات کم کالری برای کاهش وزن

بیشتر سبزی‌ها حقیقتا کم‌کالری می‌باشند، درحالی که میزان متعددی از ویتامین‌ها، املاح، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها دارا‌هستند. با دقت به همین خصوصیت‌های بی‌نظیر، سبزی‌ها به شایسته ترین منابع غذایی برای کاهش وزن تبدیل میگردند. اکثری از سبزی‌ها دربردارنده فیبر و آب متعددی می‌باشند که کنار هم، شم سیری پایدار و مطلوبی تولید می‌نمایند، ‌درحالی که کالری متعددی به تن نمی‌رسانند. ولی سبزی‌های نشاسته‌ای مانند سیب‌زمینی و کدوتنبل کالری بیشتری دارا‌هستند، ولی حقیقتا مغذی‌اند.

خیار

خیار بسیار کم‌ کالری میباشد، زیرا بیشتر آن از آب تشکیل می گردد. نکته جالب توجه دیگر، این میباشد که خیار دربردارنده مقدار قابل قبولی از ویتامین ‌K و چندین آیتم از ترکیبات گیاهی اثرگذار میباشد.
مقدار کالری: ۴۵ کالری در هر خیار، یا این که ۱۵ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

تربچه

تربچه، یکی از سبزی‌های تُند و بسیارکم‌کالری میباشد که بو و مزه ویژه‌ای دارااست. این سبزی تُرد، مقدار قابل قبولی از ویتامین‌C و مقدار کمی از فولات را برای تن آماده می‌نماید.
مقدار کالری: ۱ کیلوکالری در هر تربچه، یا این که ۱۶ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

کرفس

افراد رژیمی معمولا کرفس را به‌عنوان یکی‌از شایسته ترین سبزی‌های کم‌کالری می شناسند، البته نمی‌دانند که‌این سبزی بسیار مغذی میباشد. کرفس سرشار از ویتامین‌K و ترکیبات گیاهی خاصی میباشد که کلیه خاصیت ضدالتهابی دارا هستند.
مقدارکالری: ۶ کیلوکالری در هر ساقه، یا این که ۱۶ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

کاهش وزن با 15 غذای کم کالری

کاهش وزن با ۱۵ غذای کم کالری

اسفناج

اسفناج سرشار از فولات، منگنز و ویتامین‌های A، C و K میباشد. علاوه بر این، میزان متعددی آنتی‌اکسیدان‌های ضدسرطان مانند فلاونوییدها و کاروتنوییدها دارااست. استارت وعده‌های غذایی با سالاد اسفناج یا این که گونه های سبزی‌های برگ سبز تیره میتواند به شما یاری دهد تا حس سیری طولانی‌تری را تجربه نمائید و معیار کالری مصرفی را در وعده غذایی اصلی راحت‌تر کاهش بدهید.
مقدار کالری: ۷ کیلوکالری در هر استکان، یا این که ۲۳ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای ذاتا شیرین میباشد و معیار متعددی از فیبر، ویتامین ‌C و کاروتنوییدها داراست. کاروتنوییدها، ترکیبات گیاهی ضدسرطانی می باشند که می توانند به بهبود سلامت چشم نیز امداد نمایند.
مقدار کالری: ۳۷ کیلوکالری در هر فلفل دلمه‌ای، ۳۱ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

کاهش وزن با 15 غذای کم کالری

کاهش وزن با ۱۵ غذای کم کالری

قارچ

قارچ‌ها معمولا در دسته سبزی‌ها قرار میگیرند. این مواد غذایی ویژه دربردارنده چندین نوع از ویتامین‌های مجموعه B می‌باشند و مقدار خوبی از پتاسیم و سلنیوم را برای تن مهیا می‌نمایند. قارچ‌ها، فواید مختلفی برای سلامت آدم‌ها دارا‌هستند، مثلا تقویت سیستم ایمنی تن، کاهش التهاب و آثار ضدسرطانی.
مقدار کالری: ۱۵ کیلوکالری در هر استکان، یا این که ۲۲ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

نوشیدنی‌های کم کالری برای کاهش وزن

نوشیدنی‌های شیرین با کالری زیادشان، ‌دشمنان کاهش وزن میباشند. برخلاف آنان، آبمیوه‌های فارغ از قند بسیار کم‌کالری‌اند، براین اساس، مدام برچسب تغذیه‌ای تولیدات را نظارت نمائید تا مطمئن گردید قندهای افزودنی نداشته باشند. علاوه بر این، بهتر میباشد از آبمیوه‌های مصنوعی هم به کار گیری نکنید، زیرا قند متعددی دارا‌هستند.

آب

آب، بهترین نوشیدنی برای تمامی دسته‌ها‌ی سنی میباشد و هیچ کالری‌ای ندارد. چنانچه می خواهید وزنتان را کاهش بدهید، آب می بایست نوشیدنی مهم شما باشد.
مقدار کالری: ‌صفر

چای تلخ

چای تلخ به هیچ وجه کالری ندارد، در حالی که ترکیبات گیاهی مفیدی را برای تن آماده می‌نماید. بین اشکال چای، چای سبز دارنده خاصیت و فواید بیشتری میباشد.
مقدار کالری: ‌صفر

قهوه تلخ

گونه های نوشیدنی‌های شیرینی که با قهوه تهیه و تنظیم می گردند، کالری متعددی دارا هستند. با این‌حال، قهوه تلخ به هیچ عنوان کالری ندارد و فوق‌العاده اثرگذار میباشد. برخی از مطالعات نشان می دهند نوشیدن قهوه، خطر ابتلا به بعضی از بیماری‌های مزمن را کمتر می‌نماید.
مقدار کالری: ‌صفر

کاهش وزن با 15 غذای کم کالری

کاهش وزن با ۱۵ غذای کم کالری

حبوبات کم کالری برای کاهش وزن

حبوبات، یکی‌از شایسته ترین منابع گیاهی برای اخذ پروتئین میباشند. این مواد غذایی با اینکه کالری کمی دارند، در دسته موادغذایی بسیار مغذی قرار می گیرند.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه، یکی از شایسته ترین منابع پروتئین گیاهی میباشد که قیمت زیادی هم ندارد. این ماده غذایی دربردارنده مقدار متعددی از فیبر و فولات میباشد و مقدار قابل قبولی از ویتامین‌های مجموعه B، آهن، منیزیم و منگنز هم برای تن مهیا می‌نماید.
مقدار کالری: ۱۱۴ کیلوکالری در هر نصف استکان، یا این که ۱۳۲ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

عدس

عدس، ‌در مقایسه با حبوبات دیگر، سریع و راحت فراهم میگردد. عدس سرشار از پروتئین، فیبر، فولات، ویتامین‌B1، آهن، پتاسیم و منگنز میباشد. این حبوبات، با دقت به فیبر و پروتئین زیادشان، حس سیری خوبی تولید می‌نمایند.
مقدار کالری:‌ ۱۶۵ کیلوکالری در هر نصف استکان، ۱۱۶ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *