مهارتهایی که الزاماً باید در زندگی بدانیم (مهارتهای خانه داری)
مهارتهای خانه داری

مهارتهای خانه داری | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

مهارتهای خانه داری : اکثر ما می دانیم که حتما باید برای هر چیزی آماده باشیم نظیر همین موقعیت همه گیری مریضی کرونا که با آن روبرو هستیم . ولی واقعیت این خواهد بود که در برخی موارد احساس پشیمانی خواهیم کرد که برای کنترل مشکلاتی که زندگی پیش رویمان قرار داده ، مهارت لازم را نداریم . بیایید با آن رو به رو شویم در برخی موارد بزرگسال بودن‌ معضل است! و گاهی اوقات تاآنجا که مشغول آموختن مهارتهای زندگی به کودکانمان هستیم ، فراموش می کنیم خودمان هم باید مهارتهای مورد لزوم برای خانواده‌ را یاد بگیریم با ما همراه باشید در سایت بی هوش مجله سرگرمی

مهارتهای خانه داری

۱- مهارتهای اساسی در امور منزل + شیوه نظافت کردن

از مرتب کردن تختخواب گرفته تا اصول‌ مقدماتی لباس‌ شستن‌ ، همه ما به مهارتهای بنیادی در امور منزل نیاز داریم . این یعنی همه افراد ، از دانشجویان گرفته تا پدربزرگ‌ و مادربزرگ‌ : مرتب نگه داشتن منزل یک مهارت زندگی است که تندرستی خانواده را تضمین‌ می نماید ، شما را منظم نگه می دارد تا بتوانید آن چه ضرورت دارد پیدا نمائید و سبب اندوخته نقدینه می شود تا بتوانید به زندگی مطلوب ادامه دهید .

مهارتهای خانه داری

مهارتهای خانه داری

 

۲- به‌چه‌نحو آشپزی کنید…

همه ما آشپزهای خوبی نیستیم . اتفاقا شیفته خوراکی های فریز شده‌ هستیم . آن ‌ها به من این اجازه‌ را می ‌دهند که پخت ‌و پز را از سر راه‌ بردارم ، در حالی‌ که هنوز هم خوراک های قوت‌بخش برای خانواده‌ ‌ام فراهم می‌کنم . حتی اگر یکی از طرفداران آشپزخانه نیستید؛ اما چند ظرف با زحمت کم در کابینت خودتان دارید که به سرعت آماده می شوند . حتی اگر غذا فقط رشته و پنیر باشد ، توانمندی پختن و تناول کردن آن یک مهارت ملزم برای زندگی است .

مهارتهای خانه داری

مهارتهای خانه داری

 

۳- اصول اولیه دوزندگی

پیامی در بین سایت های مهم دنیا وجود دارد که به همه میگوید حتما باید یک دوزنده ماهر باشید ، تا بتوانید برای افراد خانواده‌ خویش لباس بدوزید . من این مهارت را ندارم با این احوال ، از ساختن صنایع دستی خلاقانه لذت می برم‌ و گاها می خواهم یک چرخ خیاطی برای یک پروژه سریع ، آسان و مشغول کننده تهیه کنم . قدرت دوختن دکمه یا لبه دوزی پوشش از مهارتهای ساده ای است که می تواند عمر‌ پوشاک را طولانی کند ، بعلاوه آموزش آن تنها چند لحظه طول می کشد . حتی ضروری نخواهد بود که این عمل را زیاد اعمال دهید!

مهارتهای خانه داری

مهارتهای خانه داری

 

۴- تعمیرات منزل

همگی ما می دانیم که مهارت دست به آچار بودن‌ می تواند در صرفه‌جویی‌ وقت برای تعمیرات منزل به شما امداد کند . شما مجبور نیستید با برقکار یا لوله کش تماس‌ بگیرید ، بعلاوه هر بار که مساله اندکی در منزل دارید؛ نیازی به خرج کردن پول نیست . این توانایی در همه امور می تواند شما را همراهی نماید . در خیلی از محل ها ، کلاس‌ و کارگاه‌هایی‌ برگزار می شود که دایماً در دسترس می باشند و به شما در نحوه تعمیرات مورد لزوم خانه کمک می کنند . این کلاسها حتی درباره ریز ترین مسائل ، مثل برطرف کردن نشتی شیر آب هم ، واقعا راضی‌کننده هستند!

۵- شیوه ازبین‌بردن گرفتگی توالت‌ یا سینک

این از جمله “مهارتهای زندگی” مورد لزوم است که اکثری از افراد دوست‌ ندارند با آن مودت داشته باشند ، منتها بگذارید به شما بگویم : درصورتی‌که با یک توالت گرفته شده مواجه شدید ، لازم است که شیوه استعمال از لوله باز کن یا پیستون را بدانید . بسیاری از فیلمهای تعلیم در یوتیوب وجود دارد که آموزش می دهد‌ به‌چه‌نحو به شکلی ابتکارآمیز انسداد توالت را رفع نمائید . اما اگر شک دارید ، از همان پیستون قدیمی جایگزین استفاده نمائید .

۶- روش بهره برداری از لوازم آشپزخانه

بسیار خوب خواهد شد که با روال پاکیزه گردانیدن یخچال و افزایش دادن بازدهی آن آشنا‌ شوید . بعلاوه مانند خیلی از تجهیزات حاضر در آشپزخانه ، بهتر است با تنظیمات روی بورد یخچال آشنا‌ شوید . در برخی موارد چنانچه تامل کنید؛ می بینید وسایلی دارید که از خیلی‌ از ویژگی های آنها استفاده نکرده اید ، بعلاوه این ابزار را برای تنگ‌ کردن جا نخریده اید . پس پسندیده است که ۱۰ دقیقه مجال بگذارید و با توان آنها آشنا‌ شوید . خواهید دید که بسیاری از آنها امداد عظیمی برای شما خواهند بود .

مهارتهای خانه داری

مهارتهای خانه داری

 

5/5 - (14 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *