درمان آفتاب سوختگی با راه های اثرگذار

درمان آفتاب سوختگی با راه های اثرگذار | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

درمان آفتاب سوختگی با راه های اثرگذار : قرار گرفتن زیاد از حد در معرض‌ نور ماوراء بنفش‌ (UV) ، چه از خورشید و یا از نور آفتاب ، می‌تواند منتهی به التهاب شود که معمولاً به عنوان آفتاب سوختگی شناخته می گردد . این می‌تواند ریسک بروز مشکلات آینده از جمله سرطان پوست‌ را افزایش داده . با این حال ، جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی ساده است . اگر شخص گرفتار آفتاب سوختگی‌ گردد ، می‌تواند در چند وقت آینده‌ برای کاهش‌ درد و بیقراری و آسیبهای مهم اقداماتی اعمال دهد‌ . دراین نوشته قصد داریم به توصیف آفتاب‌ سوختگی‌ و روش معالجه آن بپردازیم با ما همراه باشید در سایت بی هوش

آفتاب سوختگی‌ چیست‌ ؟

آفتاب سوختگی‌ نتیجه‌ قرار گرفتن‌ در معرض گونه خطرناکی از اشعه به نام اشعه ماوراء بنفش‌ می باشد . بدن با ازدیاد تولید‌ ملانین ، رنگدانه تیره‌ای که به رنگ آمیزی پوست‌ کمک می‌کند ، پوست‌ را در مقابل این گونه اشعه حفاظت می‌کند . ملانین مازاد رنگ تیره‌ تری به پوست‌ می‌بخشد . بر روی پوست‌‌های‌ سفید‌ ، انسان ها این را برنزه‌ می‌نامند .

با این حال ، ملانین فقط می‌تواند بدن‌ را از میزان مشخصی از اشعه ماوراء بنفش‌ محافظت کند . قرار گرفتن در معرض زیاد از حد خورشید موجب سوزش پوست می گردد . در زمان آفتاب‌ سوختگی پوست‌ بدن طی چند ساعت به وضعیت قرمز همراه با درد و داغی بسیار می گردد . هنگامی که آفتاب سوختگی خیلی زیاد است ، تاول‌ ایجاد می گردد و ممکن‌ است شخص دچار سردرد یا تب شود . برای پیشگیری از ظهور مشکلاتی همانند کمبود ویتامین D ، مقداری آفتاب لازم است .

درمان آفتاب سوختگی با راه های اثرگذار

درمان آفتاب سوختگی با راه های اثرگذار

 

علائم آفتاب‌ سوختگی‌

وقتی شخصی که پوست‌ تیره‌ای دارد ، آفتاب سوختگی پیدا‌ می‌کند ، امکان‌پذیر است پوست صورت آنها تیره‌ گردد . هنگامی که شخصی با پوست صورت سفیدتر دچار آفتاب‌ سوختگی‌ می گردد ، پوست صورت آنها ممکن می باشد سرخ یا صورتی گردد .

صرف نظر از گونه پوست‌ ، فرد ممکن‌ است حس سوزش در ناحیه هم داشته باشد‌ :

پوست تاول‌
تورم
سردرد
تب زیاد
درد شدید
تهوع و استفراغ

درمان آفتاب سوختگی با راه های اثرگذار

درمان آفتاب سوختگی با راه های اثرگذار

 

رفتارهای زمان آفتاب سوختگی

آفتاب سوختگی‌ می‌تواند در افراد گوناگون باشد‌ . ولی روش درمانی شبیه می باشد با این فرق که در شخص مبتلا به آفتاب سوختگی‌ شدید به معالجه طولانی‌تر نیازاست .

برای برطرف کردن علائم آفتاب سوختگی‌ :

🌞 حوله‌ها را در آب مرطوب نمائید و آنها را روی بخش آفتاب‌ سوختگی قرار دهید .

🌞 برای جلوگیری از خشکی پوست‌ ، با یک محصول محتوی آلوئه ورا‌ ، ناحیه را مرطوب نمائید .

🌞 از پاره‌ کردن تاول‌ها خودداری کنید ، زیرا این می‌تواند روند بهبودی را کند کرده و خطر‌ عفونت‌ را بیشتر نماید.

🌞 در صورت‌ ضرورت از تسکین‌دهنده های بی نسخه مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن استفاده نمائید .

🌞 در مورد کرم هیدروکورتیزون با دوز کم (۱٪) از داروساز سؤال بکنید ، که امکان‌پذیر می باشد موجب افت درد و تورم‌ شود .

🌞 برای جلوگیری از کم آبی ، آب اضافی بنوشید تا به معالجه پوست‌ کمک نماید .

🌞 میوه‌هایی که درصد بالای آب دارند مانند خیار‌ یا هندوانه میل کنید .

🌞 برای مداوا سریع‌تر ، یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید .

🌞 پارچه‌های ضخیم بپوشید و تا جایی که ممکن است از خورشید دور‌ بمانید تا پوست‌ بهبود‌ یابد .

🌞 کمی استراحت‌ کنید .

یک داروساز می‌تواند در مورد محصولات خوب مشاوره بدهد . برخی از مرطوب کننده‌ها دربردارنده نفت می باشند که می‌توانند گرمای پوست‌ را کمتر کنند . برخی دیگر حاوی بنزوکائین یا لیدوکائین هستند که موجب تحریک‌ پوست‌ می‌شوند . قبل از مصرف هر نوع محصول یا داروی مسکن برای کودکتان ، از پزشک یا داروساز سؤال کنید . اگر تاول‌ پاره‌ شد ، ناحیه‌ را به آرامی با آب و صابون ملایم پاک بکنید ، کرم ضد میکرب را بمالید و با پانسمان‌ تر از ناحیه‌ محافظت‌ کنید . تن نیز می‌تواند ناحیه‌ را به آرامی با گاز بپوشاند .

اگر فردی که آفتاب‌ سوختگی‌ دارد تب داشته و در حال تهوع می باشد ، ممکن‌ می باشد به کمک پزشکی‌ احتیاج داشته باشد . این علائم امکان‌پذیر است علامت های گرمازدگی باشد که بدون درمان می‌تواند تهدید کننده زندگی باشد . در حالی‌ که درمان می‌تواند علائم را افت بدهد ، اما نمی‌تواند ریسک ابتلا به سرطان پوست و دیگر مشکلات طولانی‌ مدت‌ را کاهش دهد‌ . بهترین راه‌ حل برای معالجه محدود‌کردن‌ تابش‌ خورشید خواهد بود .

5/5 - (12 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *