رژیم غذایی مبتلایان به کرونا
رژیم غذایی مبتلایان به کرونا

رژیم غذایی مبتلایان به کرونا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب و کار

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

رژیم غذایی مبتلایان به کرونا : پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا خونسرد باشید ! با رسیدن به پیک پنجم کرونا ، متآسفانه خیلی از افراد مبتلا این ویروس می شوند . پس از اطمینان حاصل نمودن از مثبت شدن کرونا به وسیله آزمایش PCR ، وارد دوران قرنطینه و رسیدگی‌ هرچه افزون‌تر به بدن برای افزایش سیستم‌ ایمنی می‌شویم . امروز در سایت بی هوش تصمیم داریم به تجربه‌ یکی از اشخاص گرفتار به کرونا که خوب شده است و رژیم غذایی مبتلایان به کرونا بپردازیم .

رژیم غذایی مبتلایان به کرونا

رژیم غذایی مبتلایان به کرونا

 

توجه : همه نکات رژیم‌ غذایی مبتلایان به کرونا که در این مطلب گفته شده است‌ ، برطبق تجربه‌ شخصی می باشد و انجام هریک از آن‌ها باید زیر نظر دکتر متخصص و برطبق تئوری های موسسه بهداشت جهانی باشد‌ .

رژیم غذایی پس از ابتلا به کرونا

نخست بعد از اینکه از وجود این ویروس در بدن خود آگاه شدید ، خونسردی خود را حفظ‌ نمایید و اجازه‌ ندهید اندیشه‌های منفی به شما استرس دهد . سپس اوایل به یک رژیم‌ سالم و مقوی فکر کنید و با رژیم‌ غذایی افراد مبتلا به ویروس آشنا شوید در دنباله موردهای مهم در مورد غذای مناسب در این دوران را به شما می گوییم ، دقت به این موردها ، در کنار رعایت پاکیزگی شخصی و تطهیر مکرر دست‌ها ، به شما یاری خواهد نمود تا این دوره را به سلامتی طی کنید . پس خواندن این نوشته را از دست ندهید .

✅ به طور کلی تا جایی که امکان پذیر است از استفاده ماده‌های غذایی با طبع سرد ، ماده‌های قندی ، ماده‌های غذایی فرآوری‌ گشته ، سوسیس و کالباس ، لبنیات و مصرف دخانیات خودداری نمائید .

✅ بهترین معالجه برای کرونا ، خودداری از کم‌آب گردیدن تن خواهد بود . به طور پیوسته و حدوداً ۲ لیتر آب در روز باید استفاده گردد . خوردن گلاب همراه با آب بسیار مفید می باشد خوردن مکرر دمنوش‌هایی مانند : پونه‌ ، آویشن ، دارچین ، گل سرخ‌ ، چای کوهی و… خیلی اثرگذار می باشد.

✅ اگر اهل‌ میل کردن قهوه می بودید ، خوب تر است در این دوران آن را به دست‌کم رسانده و چای کمرنگ‌ را جانشین آن کنید .

✅ استفاده از آبمیوه‌های طبیعی‌ بسیار یاری کننده می باشند . عالی ترین آنها آب سیب ، آب هویج و آب چغندر قرمز است که هر نوع از آنها دارای مزایا بسیاری برای تن می باشند و زمان معالجه این بیماری را کوتاه می نمایند.

✅ بعد از نوشیدنی‌ به غذاها می‌رسیم . همانگونه که در بالا‌ گفته شد ، در این دوره بهتر است از ماده‌های غذایی با طبع گرم بکارگیری کنید . برای نمونه گوشت بوقلمون یا بلدرچین‌ را جانشین مرغ‌ و ماهی نمائید . برای بکارگیری از گوشت قرمز ، گوشت گوسفندی عالی ترین غذا می باشد .

✅ در استفاده اقسام سوپ و آش که با سبزیجات تازه آماده گشته است ، دودلی نداشته باشید . سوپ جو و آش گشنیز جزو عالی ترین غذاها در این دوران می باشد . در آماده سازی سوپ‌ به طور حتم از سبزیجاتی نظیر هویج ، کدو ، کرفس ، پیاز و سیر‌ بکارگیری نمائید .

رژیم غذایی مبتلایان به کرونا

رژیم غذایی مبتلایان به کرونا

 

✅ همراه طعام به طور حتم ریحان و شوید تازه‌ میل نمایید.

✅ اثرگذاری سیر و پیاز‌ را کم ندانید . می‌توانید این دو معجزه‌ را همراه غذا به شکل خام‌ میل‌ نمایید .

✅ لیمو به علت خاصیت ضدعفونی‌ کنندگی و داشتن میزان زیادی از ویتامین سی ، خیلی شایسته درمان این بیماری خواهد بود.

✅ زنجبیل هم از آن گونه گیاهان پرخاصیت و معجزه‌ کننده خواهد بود . از آن به شکل تازه در آب نوشیدنی ، چای ، آشپزی اقسام خوراک و یا پودر‌ گشته آن بکارگیری کنید.

✅ سبزیجات تازه به شکل آب‌پز مانند : شلغم ، کدو و کلم بروکلی همچنین بسیار سودمند هستند .

✅ درباره استفاده دوا ها حتما بایستی با پزشک متخصص صحبت کنید ، اما به علت اثرگذاری بیشتر از حد ویتامین سی بر بهبود کرونا ، قادر خواهید بود به شکل روزمره از قرص ویتامین سی با دوز ۱۰۰۰ بکارگیری نمائید . (دقت کنید که آن را با آب فراوان استفاده کنید تا رسوبات این ویتامین برای کلیه‌‌ها‌ دردسرساز نشود .)

✅ از صرف غذاهای سرخ‌ کردنی و پرادویه همچنین اجتناب کنید .

✅ در شکل ظهور علائمی مانند سرفه‌‌های‌ مکرر ، کبودی‌ لب یا صورت ، خواب‌آلودگی غیرعادی ، نفس‌تنگی‌ ، درد و فشار‌ قفسه سینه ، کم بودن هوش و نیرو صحبت به طور حتم به طبیب رجوع بکنید .

5/5 - (18 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *