آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو : اکثر اشخاص یوگا را تحت عنوان ورزشی برای سلامت روح و آرامش می شناسند و از تأثیر آن برروی لاغری بی‌خبر می‌باشند. البته تنی چند از حرکات یوگا می‌باشند که با دقت بر روی ماهیچه‌ها شکمی و پهلو منجر میگردند که چربی سوزی در‌این حیطه اتفاق بیفتد. اما این نکته را می بایست در لحاظ داشت که اکتفا به اجرا این حرکات مثمر ثمر نخواهد بود و می بایست در کنار این حرکات از رژیم غذایی مطلوب نیز منفعت ببرید.

با جاری ساختن این حرکات با یک تیر دو نشان زده و علاوه بر چربی‌ سوزی و تقویت ماهیچه‌ها، به آرامش و تمرکز برروی ذهن خویش نیز دست پیدا میکنید. در‌این نوشته‌ی‌علمی از مجله بی هوش قصد داریم تا بعضی از حرکات مؤثر برای فراگیری یوگا در منزل برای لاغری را باهم ارزیابی کنیم. شما هم چنانچه می خواهید که از چربی‌های شکم خویش خلاص گردید با ما تا نقطه نهایی همراه باشید.

آموزش یوگا در منزل برای لاغری

حرکت قایق

۱) برروی زمین نشسته و زانوهای خویش را خم نمائید به گونه‌ای که کف پاها روی زمین باشد و دست‌ها نیز روی زمین و کنار باسن قرار بگیرند.

۲) ستون فقرات خویش را راست نگه دارید و به ‌آرامی کمر را به اندازه ۴۵ درجه به سمت عقب بکشید.

۳) بعد پاهای خویش را از روی زمین به اندازه‌ی ارتفاع ساق پای خویش، بلند نمایید.

۴) دستان خویش را از روی زمین بلند کرده و به موازات زمین دراز فرمایید. چندین ثانیه در این‌حالت بمانید. کارایی فرمایید تا پاهای خویش را بیشتر بکشید و بدنتان به صورت عدد هفت در بیاید. ۱۰ ثانیه در این صورت باقی‌مانده و نفس بکشید. آنگاه زانوهای خویش را خم کرده و ران‌ها را سفت در آغوش بگیرید.

۵) در انتها پاهای خویش را صاف کرده و نفس عمیق بکشید. چندین ثانیه در همین شرایط بمانید تا ضربان قلبتان پایین بیاید.

این حرکت را می توانید در ۳ الی ۵ ست اعمال دهید.

نکته:

در این حرکت از آموزش یوگا در منزل برای لاغری بایستی دقت داشته باشید که در تمامی طول حرکت باید ستون فقرات شما صاف باشد، در غیر اینصورت برروی تنفس شما تأثیرگذار خواهد بود.

همینطور کسانی که دارنده بیماری‌هایی چون آسم و تنگی نفس،‌ اسهال، ایرادات قلبی و … می‌باشند بهتر میباشد از این حرکت به کارگیری نکنند.

از سایر فواید حرکت قایق:

تحریک کلیه، تقویت گوارش و تحریک غده تیروئید و پروستات

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

حرکت پاداسانا

۱)‌ روبه جلو و صاف بایستید، پاهای خویش را به یکدیگر چسبانده و پاشنه پایتان را به یکدیگر جفت فرمائید. دست‌ها نیز بایستی در کنار تن قرار بگیرند.

۲) نفس عمیقی بکشید و به ‌آرامی دست‌های خویش را به طور بی واسطه به بالای سر خویش ببرید.

۳) نفس را بیرون بدهید و در حالیکه هنوز پاهایتان صاف میباشند از بخش باسن به سمت جلو خم گردید و دست‌هایتان را روی زمین و در کنار پاها قرار دهید، البته در‌حالتی که انجام این حرکت برای شما طاقت فرسا میباشد می توانید، دست‌های خویش را به پشت ساق پاها برسانید. تلاش نمایید تا به برهه زمانی ۶۰ ثانیه در‌این‌صورت‌ بمانید و نفس عمیق بکشید.

۴)‌ نفس خویش را داخل بدهید و بدنتان را بالا بیاورید. اعتنا داشته باشید که در این حرکت سر بایستی آخرین قسمتی باشد که بالا می آید. این حرکت را می توانید در۱۰ ست اجرا دهید.

نکته:

سفارش میشود عده ای که حیطه گردن و بخش تحتانی کمرشان مصدوم میباشد از این جنبش به کار گیری نکنند.

از سایر فواید این حرکت:

این حرکت علاوه بر اینکه با به کار گیری از فشرده‌سازی عضله شکم سبب ساز چربی سوزی آن می شود به بهبود هضم خوراک، کشش در عضله‌ها ران و نیرومند کردن آنان، و از میان بردن سردرد و بی‌خوابی امداد می‌نماید.

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

 

 

حرکت صندلی

۱)‌ صاف بایستید، بازوهای خویش را کشیده، و ستون فقرات را به سمت بالا بکشید.

۲) زانوهایتان را خم نمائید و بخش بالای تن خویش را به اندازه ۴۵ درجه رو به جلو ببرید.

۳) آنگاه پاهای خویش را همانگونه که در کنار یکدیگر جفت می‌باشند از زانو به گونه‌ای خم فرمایید که گویی میخواهید برروی صندلی بنشینید. ۱۰ الی ۱۵ ثانیه در‌این حالت ما‌نده و آن‌گاه صاف بایستید و نفس عمیق بکشید.

نکته:

کسانی که فشار خون پایین و سردرد و بی‌خوابی دارا هستند بهتر میباشد از این حرکت به کارگیری نکنند.

از سایر فواید این حرکت:

این حرکت علاوه بر اینکه برای آموزش یوگا در منزل برای لاغری موثر میباشد، قادر است سبب ساز کاهش دادن صافی کف پا، و تحریک کارایی قلب و دیافراگم گردد.

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

حرکت هلال ماه

۱) زانو بزنید و کمر خویش را صاف نگه دارید. درحال حاضر پای راست خویش را جلو بگذارید تا پا اندکی جلوی زانو باشد و بخش بالایی آن در موازات با کف زمین قرار داشته باشد.

۲) پای چپ خویش را روی کف زمین قرار دهید به طوریکه انگشتان پا و بخش پایینی پا روی زمین باشد.

۳) هر دو دست خویش را به سمت بالا ببرید، و دو شست دست را در هم قفل نمائید. در همان زمان، بازوهای خویش را به سمت بالا کش دهید و اندکی شصت‎ها را از هم بدور نمائید. آنگاه زانوی خویش را در عقب بالا بکشید تا وزن شما به طور متساوی دربین پای جلویی و عقبی تقسیم گردد. به جلو نگاه نمائید و روی یک نقطه تمرکز نمایید. این دستور به شما یاری می‎نماید تعادل خویش را محافظت نمایید. در‌حالتی که ایفا آن برای شما سهل بود، می‎توانید به جای نگاه کردن به سمت جلو به سمت بالا یا این که عقب نگاه نمایید.

نکته:

همت نمائید تا استخوان قفسه‎ سینه‎ شما افتاده باقی بماند و زیاد در بخش پایینی کمر خویش گودی تولید نکنید.

از سایر فواید انجام این حرکت:‌

این حرکت به گشوده شدن کامل ران‌ و قفسه سینه امداد کرده و سبب می گردد تا تعادل شما ارتقاء یابد.

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

 

 

حرکت کمانی

۱)‌ روی شکم دراز بکشید و پاهای خویش را دراز نمایید. ، به طوریکه چانه روی زمین قرار بگیرد.

۲) درحالی ‌که نفس خویش را به درون سینه میبیرید ، پاهای خویش را بالا بیاورید و زانوهایتان را به سمت باسن خم فرمائید و قوزک پاها را با دستان خویش بگیرید.

۳) آنگاه ‌به ‌آرامی ، سینه خویش را از روی زمین بلند کرده و به جلو نگاه نمایید. ۲۰ ثانیه در‌این‌صورت ما‌نده و آن گاه نفس خویش را بیرون دهید و به موقعیت اولیه خویش بازگردید.

این حرکت را می توانید در ۳ الی ۴ ست ۶۰ ثانیه‌ای اعمال دهید و در بین هر ست ۱ دقیقه استراحت فرمائید.

نکته:

پیشنهاد می کنیم با اینکه این حرکت به تقویت ماهیچه ها شکمی امداد می‌نماید و منجر از میان رفتن چربی‌ها می‌گردد البته مطلوب عده ای که گردنشان صدمه دیده، و یا این که دیسک کمر دارا‌هستند نخواهد بود.

از سایر فواید این حرکت:

بهبود شیوه ایستادن، تحریک ارگان‌های شکم و گردن، و نیرومند کردن عضله ها پشت تن شود. این حرکت همینطور برای قاعدگی‌های نامنظم نیز مطلوب میباشد.

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

حرکت آسیاب دستی

۱) بر روی زمین نشسته و پاهای خویش را تا جایی که میتوانید از یکدیگر به دور فرمائید. دست‌های خویش را به سمت جلو و روبه‌ روی سینه دراز کرده و انگشتان دست‌تان را در هم قفل نمایید.

۲) دست‌های خویش را در مسیر عقربه‌های ساعت و به صورت یک رینگ بچرخانید. دقت داشته باشید که زانوهای خویش را خم نکنید. در‌این تکان پاها نباید از زمین مستقل شوند، در غیر اینصورت کوشش اثرگذار آن از دست می‌رود.

۴) ۱۰ دور این حرکت را تکرار فرمائید و بعد ۱۰ دور دیگر آن را در جهت مخالف تکرار فرمائید.

در پایان آهسته بنشینید تا ضربان قلب‌تان پایین بیاید.

نکته:

کوشش نمائید زمان ایفا این حرکت وقتی به سمت جلو حرکت می کنید، نفس خویش را بیرون بدهید و وقتی که به سمت عقب حرکت میکنید، نفس‌تان را درون بدهید.

از سایر فواید این حرکت:

حرکت آسیاب دستی علاوه بر اینکه به عنوان مثال حرکات آموزش یوگا در منزل برای لاغری محسوب میشود، میتواند سبب تقویت ماهیچه‌ها کمر، بازو و ران گردد. همینطور در افزایش عملکرد گوارش بسیار مؤثر میباشد.

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

 

 

حرکت درختی

۱) در شرایط صاف بایستید. نفس خویش را به درون قفسه سینه داده و به طور همزمان پای چپ خویش را بلند کرده و در کشاله ران پای دیگر قرار دهید، به گونه‌ای که انگشت پایتان به سمت زیر باشد. بازوهای خویش را به سمت طرفین گشوده نمائید.

۲) نفس خویش را بیرون داده و کف دستهایتان را برروی هم قرار دهید. بازوها را به طور همزمان بالا آورده و برای مراقبت تعادل خویش تلاش فرمایید به یک نقطه روبروی خویش خیره گردید و از شکم نفس بکشید.

نکته:

برای مراقبت تعادل بیشتر برای کسانی که تازه کار می باشند می توانند به دیوار تکیه دهند و کسانی که سردرد و بی‌خوابی دارا هستند بهتر میباشد که از ایفا این حرکت صرف نظر نمایند. اشخاص دارنده فشار خون بالا نیز در گام دوم مورد نیاز نیست تا دست‌هایشان را به سمت بالا ببرند.

از سایر فواید این حرکت:

از سایر فوایدهایی که‌این حرکت از آموزش یوگا در منزل برای لاغری داراست می‌توان به کاهش دردهای سیاتیک و صافی کف پا، تقویت تعادل و عضله ها ران اشاره نمود.

در‌حالتی که این مقاله مورد دقت شما واقع شد، خرسند می شویم اگر آن را با دوستان خویش به اشتراک بگذارید و ایده ها خویش را برای ما بنویسید.

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

آموزش یوگا در منزل برای لاغری شکم و پهلو

 

5/5 - (12 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *