تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر میزان ابتلا به کرونا

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا : اثر ویتامین دی vitamin D بر کرونا هنوز بدیهی و واضح نخواهد بود . گرچه اثرگذاری آن در افزایش میزان ایمنی‌ تن تایید شده‌ است‌ . خیلی از اشخاص ویتامین دی را یک ویتامین الزامی برای صحت استخوانها و دندانها می دانند . منتها محققان معتقدند این ویتامین خیلی مزایای دیگر هم دارا است که یکی از این مزایا حفاظت از سیستم‌ ایمنی‌ تن می باشد با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش سلامت

تاثیر مصرف مکمل ویتامین دی بر سیستم تنفسی بدن

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا

 

محققان انگلیسی طی نظارت منسجم و برحسب دادهها حدوداً ۱۱۰۰۰ تست دقیق‌ که برای وارسی نقش‌ استفاده تام ویتامین دی در پیشگیری از عفونت‌های‌ بحرانی سیستم تنفسی اعمال شد به این نتیجه‌ رسیدند که مصرف برابر مکمل‌ ویتامین دی ایمن خواهد بود و به حالت عمومی سبب حفاظت تن در مقابل عفونت‌ بحرانی سیستم تنفسی می‌گردد‌ .

نظریه مشترک این خواهد بود که مقدار بسنده دریافت‌ این ویتامین می تواند به سیستم‌ ایمنی‌ تن همراهی سازد تا با ویروس کرونا مبارزه‌ نماید ، همانند ویروسهای دیگری که سبب عفونت‌های‌ سیستم تنفسی می گردند . ازاین‌رو چنانچه تن با فقدان این ویتامین روبرو گردد ، توانایی کم تری در مقابل این مریضی خواهد داشت .

ارتباط رنگ پوست صورت تیره‌ و فقدان ویتامین دی

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا

 

هم چنین‌ نتیجه های تحقیقات اثر‌ ویتامین دی بر کرونا بیانگر این خواهد بود که میزان ویتامین دی در افرادی که رنگ پوست صورت تیره‌ دارند بی‌اندازه پایین‌ خواهد بود . بدن‌ما‌ زمان قرار گرفتن‌ در معرض‌ نورخورشید طی اثر های غیرطبیعی شیمیایی در کبد‌ و کلیه ها ویتامین دی پدیدآوری می نماید . رنگدانه ملانین که به پوست‌ ما رنگ می دهد‌ از واردشدن پرتو خورشید به سلول‌ خودداری می نماید . از این رو ، هرچه پوست‌ شخص تیره‌ تر باشد‌ ، به نور‌ بیش‌تری‌ احتیاج خواهد داشت تا میزان بسنده ویتامین دی را از خورشید پدیدآوری نماید.

یک بررسی در نشریه هفتگی تغذیه‌ بالینی‌ آمریکا نشان‌ داد‌ که ۱۷ .۵ درصد از شرکت‌ کنندگان در آمریکا در معرض‌ ریسک فقدان ویتامین دی قرار دارند که این رقم تا حد زیادی ۸ .۵ برابر‌ بیش‌ تر‌از‌سفیدپوستان خواهد بود . دادههای چند ماه آخری نمایش داده است‌ که در ایالات متحده و انگلیس ، سیاه‌ پوستان زیادتر تر‌از‌افراد سفیدپوست در معرض‌ خطرمرگ در اثر‌ ویروس کرونا می باشند . با دقت به نسبت میان ویتامین دی و عفونت‌های‌ تنفسی ، جای‌ حیرت نخواهد بود که خیلی از طبیبان استفاده این ویتامین را راه‌ موثری برای جلوگیری از عارضه کرونا می دانند .

تاثیر فقدان ویتامین دی بر ابتلا به کرونا

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا

تاثیرات مصرف‌ ویتامین دی بر کرونا

 

یک گروه پژوهشی ، از دانشگاه شیکاگو ، از دادههای ۴۳۱۴ نفری که به عارضه کرونا گرفتار شده‌ بودند در مرکز‌ طبابت دانشگاه بکارگیری نمود و با بازبینی تاریخچه‌ پزشکی‌ آنها ۷۱ شخص را معلوم کردند . این تست ارائه داد‌ که ۲۱% از افرادی که با فقدان این ویتامین روبرو بوده اند به صورت شدیدتری به این مریضی گرفتار می گردند ، گرچه این شمار در افرادی که فقدان ویتامین دی نداشتند ۱۲%بود .

 

5/5 - (23 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *