بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان 🍜

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان 🍜 | بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 16 دقیقه

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان 🍜 : در این نوشته‌ علمی به ارزیابی غذاهای خوشمزه و برتر دنیا می‌پردازیم . به حقیقت کدامیک از غذاهای دنیا جز برترین ها به حساب می‌آیند ؟ شایسته ترین غذاها کدامیک می‌باشند و برای خوردن آن‌ها می بایست به کجا مسافرت کرد ؟ درصورتی که میخواهید با شایسته ترین و لذیذترین غذاهای عالم آشنا گردید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش آشپزی و تغذیه.

آنچه در این مقاله از مجله بی هوش می‌خوانید

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان 🍜

 

پاپ کورن کره ای – ایالت متحده آمریکا

پاپ کورن را می توان از جمله مواد غذایی هایی به شمار آورد که در سرتاسر دنیا به طور کامل شناخته گردیده‌است . ولی در‌صورتی‌که میخواهید مزه خوش و لذیذ پاپ کورن حقیقی وواقعی را بچشید پاپ کورن کره ای که در ایالت متحده امریکا یافت میشود خوشمزه ترین و لذیذترین پاپ کورن ها به‌حساب می‌آید . میل کردن پاپ کورن و در کنارش مشاهده فیلم قادر است انتخابی مطلوب باشد!

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

ماسالا دوسا – هند

در مجموعه بندی غذایی ماسالا دوسا جز پنکیک ها محسوب می‌شود که در مرزو بوم هند طبخ می‌شود . یک غذای فوق العاده برای ناشتایی که می‌تواند به خیر و خوبی انرژی شما‌را برای اغاز یک روز طولانی تامین نماید. در تهیه و تنظیم آن از مواد مختلفی چون برنج ، پوره سیب زمینی ، گوجه و … به همراه سس های متنوع به کارگیری می‌شود که مزه لذیذی را به آن می‌بخشد.

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

چیپس سیب زمینی – انگلستان

چیپس سیب زمینی نیز مانند پاپ کورن از جمله خوراکی هایی محسوب میشود که در سرتاسر دنیا هوا داران بسیار متعددی را داراست . جذاب میباشد بدانید که چیپس برای او‌لین بار در مملکت انگلستان دستور پختش نوشته شد ، به نوعی می توان مملکت انگلستان را کشف کننده چیپس سیب زمینی دانست . به جهت مزه خوش و دلنشینی که دارااست چیپس نیز امروزه در سراسر عالم آیتم طبخ و استعمال تحت عنوان یک خوراکی گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد. در‌حالتی که دوست دارید خوشمزه ترین چیپس ها را مزه فرمایید در میهن انگلستان می‌توانید با اشکال چیپس در مزه ها و نوع های متفاوت مواجه گردید. چیپس را می‌تواند خوراکی مطلوب برای آحاد سنین دانست.

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان 🍜

 

پائلا ؛ غذای دریایی – اسپانیا

در صورتیکه از دوستداران غذاهای دریایی میباشید ، پائلا که یک غذای دریایی اسپانیایی میباشد را نباید از دست دهید . پائلا با به کارگیری از خرچنگ ، صدف ، برنج سفید و گیاهان متعدد آیتم طبخ قرار می‌گیرد. در صورتی گذرتان به مرزوبوم اسپانیا خورد مسلما این غذای دریایی را که صرفا در اسپانیا یافت می‌گردد را تست فرمائید!

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

سام تام – تایلند

سام تام یک غذای سنتی تایلندی محسوب میشود. غذایی که در مقابل آن نمی توانید مقاومت فرمایید. فوق العاده لذیذ که ظاهری قشنگ نیز دارااست . سام تام را می توان مثلا معروفترین سالادهای تایلندی نیز به شمار آورد . در تنظیم آن از مواد مختلفی همانند آب پرتقال ، بادام زمینی ، میگو خشک ، گوجه ، سیر ، فلفل دلمه ای و یه خرده برنج مصرف شده میباشد . ولی در بعضی از بخش ها از خرچنگ و ماهی نیز در تهیه و تنظیم آن استعمال میگردد.

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

چلو مرغ – سنگاپور

چلو مرغ جز غذاهای ملی سنگاپور به حساب آورده می شود که در‌این سرزمین دوستداران بسیار متعددی را به خویش تخصیص داده میباشد . این خوراک با به کارگیری از برنج معطر ، سبزی ، خیار و مرغ سرخ گردیده به همراه سس سویا تنظیم و طبخ میشود . ظاهری بسیار لذیذ داراست

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان 🍜

 

پوتین – کانادا

شاید ظواهر دلنشینی نداشته باشد البته مزه خوشمزه ای دارااست . به نحوی که می توان ذکر کرد برای همگی ذوق و سلیقه ها و مزاج ها میتواند مزه خوشی را همراه داشته باشد. سیب زمینی سرخ گردیده و پنیر پیتزا به یاور چاشنی های محلی به عنوان مثال محتویات پوتین غذای کانادایی به‌حساب می‌آید .

تاکو – مکزیک

تاکو از گوشت گاو کبابی ، پاره ای روغن و نمک به همراه پیاز و سالسا تهیه و تنظیم می‌گردد . مطلوب برای ناشتایی ، ناهار و شام که می توان متناسب با مزاج شخص در هر کدام از سه وعده اساسی غذایی گزینه به کارگیری قرار بگیرد. مزه خوش و مطلوب بودن برای همه اشخاص برای مثال خصوصیت های تاکو این غذای خوشمزه مکزیکی به حساب میآید.

مارمیت – انگلستان

مارمیت نوعی نان تست محسوب میشود که مزه فوق العاده خوشمزه ای دارااست. نمی توان کسی را یافت که از مارمیت متنفر باشد . یک تکه نان تست کبابی که با مواد های مختلفی نیز ادغام گردیده‌است . می شود به آن یک لایه مارمالاد نیز اضافه کرد ؛ ایا می توان از این مخلوط متنفر شد ؟!

توفو – آسیای جنوب شرقی

توفو از جمله غذاهایی میباشد که دارنده بوی عجیبی میباشد . به نحوی که می توان انرا در مجموعه تعجب آور ترین غذاهای روی زمین با بوی خاص به شمار آورد . توفو بد بو از جمله غذاهای آسیای جنوب شرقی محسوب میشود که مزه خوش آن ارزش آزمون دارد . به نحوی که می توان بوی آنرا نیز نادیده گرفت.

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

مارزیپان – آلمان

برای مثال غذاهای ارزان آلمانی به حساب آورده می شود که به آسانی قابل تهیه و تنظیم میباشد . بسیار خوش مزه که در هر مجال از روز میتوانید آنرا بی نقص میل نمایید .غذایی که دستکم یکبار ارزش امتحان کردن را دارااست.

سیب زمینی با سس کچاپ – ایالت متحده آمریکا

می‌شود کسی را یافت که از سیب زمینی متنفر باشد ؟ تفکر نمیکنم ؛ درحال حاضر مخلوط سیب زمینی سرخ گردیده با سس کچاپ را فکر کنید . یک غذای بدون نقص که در هر ساعت از شبانه روز قادر به تناول کردن آن میباشید . سیب زمینی سرخ کرده را می توان برای مثال خوراکی هایی محسوب نمود که مزه فوق العاده دلنشینی برای هر سنی دارااست.

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

نان تست فرانسوی – هنگ کنگ

نان تست فرانسوی یک خوراکی سرخ شد‌ه‌است که دو تکه نان تست را با کره بادام زمینی یا این که مربای کایا ترکیب می نمایند. نان تست فرانسوی را در هنگ کنگ به همراه شربت سرو می نمایند که می توان غذایی بی نقص برای ناشتایی ها به شمار برود . غذایی سرشار از کلسترول و بسیار لذیذ که میتوان به خیر و خوبی از مزه آن لذت برد.

چیکن پارم – استرالیا

مرغ پارم یا این که به لاتین چیکن پارم از پنیر موزارلا ، سس گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای و یه خرده فیله مرغ تنظیم و طبخ میگردد . همین مخلوط می‌تواند طعمی به خاطر ماندی و فوق العاده خوشمزه را به همراه داشته باشد. در کنار این طعام آب میوه های متنوع دیگری نیز سرو می‌شود که قادر است مزه خوش آنرا دو چندان نماید. درصورتی که از هوا داران غذاهای گوشت مرغ می‌باشید چیکن پارم ارزش یکبار امتحان کردن را دارااست.

هاموس – خاورمیانه

هاموس مثلا غذاهای دوست داستنی در خاورمیانه به‌حساب می‌آید که با نخود ، سیر ، آب لیمو و تاهینی تنظیم میشود . هاموس را می توان بر روی برنج ، سبزیجات و حتی شیرینی جات ریخته و از مزه خوش آن لذت ببرید .

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

خرچنگ چیلی – سنگاپور

خرچنگ چیلی یک غذای تند به حساب میآید که آزمون کردن آن خالی از لطف نیست . چنانچه از علاقه مندان غذاهای دریایی می‌باشید و این طعام را به طبع آزمون فرمائید.

شربت افرا – کانادا

مگر می توان به کانادا سفر کرد و با شربت افرا مواجه نشد ؟! شربت افرا به عنوان مثال آب میوه های خوشمزه کانادایی به حساب آورده می شود که می بایست آنرا آزمون نمائید . افرا را می شود به همراه پنکیک و اشکال غذاهای دیگر رغبت نمود.

فیش چیپس – انگلستان

چیپس ماهی یا این که به لاتین فیش چیپس برای مثال غذاهای دیرین مرزو بوم انگلستان به حساب آورده می شود که عمر آن به سال ۱۸۶۰ گشوده می‌گردد . در صورتی‌که می‌خواهید مزه خوش یک غذای سابق را بچشید فیش چیپس می‌تواند این مزه قدیمی را برایتان به ارمغان بیاورد . غذایی معمولی و بدون آلایش که مزه فوق العاده نیز همراه خویش دارااست.

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

آنکیمو – ژاپن

آنکیمو در رسته غذاهای سوشی مانند محسوب می‌شود . این غذای خوشمزه ژاپنی برای مثال غذاهای دریایی دوستداشتنی و خوشمزه مرز و بوم ژاپن به حساب آورده می شود. می توان اظهار‌کرد از چشیدن و مزه کردن این غذای دریایی خوش مزه هیچ زمان منصرف نخواهید شد.

ژامبون پارما – ایتالیا

مرزوبوم ایتالیا بیشتر با غذاهایی همانند اسپاگتی و پیتزا آوازه دارد . ولی این مملکت غذایی خوشمزه دیگر به اسم ژامبون پارما دارااست که در جايگاه ۳۱ برگزیدگان غذاهای دنیا جای‌دارد . غذایی آکنده‌از سالاد و به همراه ژامبون پارما که با مواد های متعدد مزه بسیار لذیذ و به یادماندنی را به ارمغان آورده میباشد . چنانچه دوست دارید یک مزه خوش از ژامبون را بچشید این طعام را هیچ زمان از دست ندهید.

رول تابستانی – ویتنام

رول تابستانی تحت عنوان یک وعده بدون نقص محسوب نمیشود بلکه یک میان وعده بدون نقص و مقوی برای همگی قشرها محسوب می‌شود . غذایی گیاهی که ظاهری بسیار دلنشین نیز داراست . تماما سلامت که از گیاهان دارویی ، میگو ، برخی گوشت خوک ، سس ویتنامی و کمی برنج تنظیم شد‌ه‌است . در صورتیکه در پی یک خوراک تندرست و مقوی می باشید رول تابستانی در میان وعده ویتنامی می‌تواند آیتم قابل قبولی باشد .

استیک گاو – ژاپن

استیک گاو برای مثال غذاهایی خوشمزه و قدیمی ژاپن میباشد که قدمتی به اندازه ۴۰۰ سال داراست . استیک گاو در پیشین بوسیله آشپزهای دربار شاهنشاهی ژاپن برای پادشاهان طبخ می گردیده‌است . ولی امروزه عامه مردم از این غذای لذیذ برای وعده های اساسی غذایی خویش به کارگیری می نمایند. غذایی فوق العاده لذیذ که همان گونه که از نامش پیداست از گوشت گاو نو به همراه چاشنی جات تنظیم می‌شود.

فو – ویتنام

فو یک سوپ خوشمزه ویتنامی است که معمولا از مرغ یا این که گوشت گاو تازه به همراه گیاهان معطر و برنج گوناگون تنظیم میشود. از ترکیبات آن می توان متوجه شد که غذایی معطر ، خوشمزه و معتدل میباشد که هر فردی با هر ذوق ای می‌تواند آنرا رغبت نماید. در شرایطی که در پی یک سوپ خوش مزه می‌باشید فو غذای ویتنامی قیمت یکبار آزمون کردن را داراست.

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

بهترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان

 

لچان – فیلیپین

لچان که از گوشت خوک به طور کامل برنا تنظیم می گردد غذای ملی فیلیپین به حساب آورده می شود . لچان غذایی میباشد که تماما بوسیله ذغال های کبابی طبخ میشود . طریق طبخ آن موجب میگردد گوشت لطافت مایحتاج را داشته باشد و طعمی ترد را به ارمغان بیاورد.

فجی تاس – مکزیک

یک ناهار بدون نقص و خوشمزه مکزیکی تنظیم گردیده از گوشت چرخ کرده ، پیاز ، سالسا و چاشنی های گوناگون محلی که طعمی فوق العاده را به‌این غذای مکزیکی بخشیده میباشد . در شرایطی که از طرف داران غذاهای دربردارنده گوشت میباشید فجی تاس غذایی لذیذ و خوش مزه برای شما خواهد بود .

خرچنگ هندی – هند

خرچنگ هندی را به هم پا یه خرده کره و سیر سرو می نمایند که موجب خاص شدن این طعام نسبت به بقیه غذاهای طبخ گردیده به وسیله خرچنگ میگردد. غذایی دریایی که سیر و کره به آن طعمی عالی و فوق العاده میبخشد.

چمپ – ایرلند

چمپ غذای ملی میهن ایرلند به حساب میآید که از سیب زمینی پوره گردیده ، پیاز ، کره ، نمک و فلفل تهیه و تنظیم گردیده است . علاوه بر این ترکیبات در آن از گوشت و ماهی نیز می توان استفاده نمود تا طعمی فوق العاده تر داشته باشد. چمپ را معمولا برای ناهار گرایش نمایند ولی می توان انرا تحت عنوان میان وعده نیز رغبت نمود.

لازانیا – ایتالیا

زمانی اسم غذاهای ایتالیایی به گوش می‌رسد بی شک همگی به خاطر لازانیا ، ماکارونی و پیتزا میفتند. لازانیا برای مثال غذاهای دوستداشتنی ایتالیایی به حساب می‌آید که شهرت ای جهانی دارااست . این غذای لذیذ در سرتاسر عالم یافت می‌گردد ولی در شرایطی که قصد چشیدن لازانیای اصل و خوش مزه دارید با‌یقین می بایست این مزه را در مرز و بوم ایتالیا تجربه فرمائید. لازانیا از گوشت چرخ کرده ،سس گوجه فرنگی ، چاشنی های متعدد و لایه های لازانیا تنظیم می گردد که ظواهر و مزه فوق العاده لذیذی را دارااست.

 

پوک – آمریکا ایالات متحده

پوک از جمله غذاهای دریایی آمریکا ایالات متحده به حساب آورده می شود که در سال های اخیر توانسته میباشد هوا داران اکثری را به خودش تخصیص دهد. غذایی که در حال حاضر تحت عنوان یک غذای جهانی به حساب می آید. غذایی سلامت که از ماهی تهیه و تنظیم می گردد. در حالتی‌که از هوا داران غذاهای تندرست میباشید پوک را مسلما یکبار هم که گردیده آزمون فرمائید.

کروسان – فرانسه

کروسانها نیز جدیدا هواداران بخش اعظمی از در سرتاسر دنیا پیدا کرده اند . ادله این آوازه مزه خوش آن میباشد که هر فردی را مجذوب خودش میکند. کروسان ها را می شود به عنوان یک میان وعده بدون نقص به حساب آورد. میان وعده خوشمزه و بدون نقص که هر فردی را می‌تواند به وجد بیاورد .

آرپاس – ونزوئلا

آرپاس شاید ظاهری خوشگل و دلنشین نداشته باشد ولی بدون‌شک مزه خوش و دلنشین داراست. آرپاس که یک غذای ونزوئلایی محسوب میشود جز وعده های اساسی می توان آنرا تمایل نمود . ترکیبات آن نیز دربرگیرنده : پنیر ، مرغ خرد گردیده ، گوشت گاو ، پریکو ، آووکادو و گوجه فرنگی است . مخلوط این محتویات قادر است مزه خوب و خوشی را به همراه داشته باشد.

بانی چو – آفریقای جنوبی

بانی چو غذای خصوص مرز و بوم آفریقای جنوبی است که چاشنی های به عمل رفته در آن طعمی فوق العاده را به آن بخشیده میباشد . بانی چو جز غذاهای خیابانی به حساب آورده می شود که در هر کجای آفریقا می‌توانید آنرا پیدا فرمایید . تحت عنوان میان وعده و حتی وعده اساسی نیز می‌توانید آنرا رغبت نمایید . پیش دستی و پیاله بانی چو مشمول نان های مکعبی صورت است که داخل آنرا با به کار گیری از بانی چو مالامال کرده اند

شیش کباب – آمریکای شمالی

همان گونه که از نامش پیداست شیش کباب از روش کباب کردن گوشت تنظیم می‌شود . گوشت آن می توان هر گوشتی باشد ، مانند گوشت گاو ، گوشت مرغ ، ماهی و … این قضیه به طور کامل بستگی به ذوق و سلیقه شما دارااست . از سایر محتویات آن می شود به برنج ، سبزیجات و چاشنی ها اشاره نمود که مزه آنرا یک‌سری برابر خوش تر می نماید. شیش کباب را اساسا در روزهای گرم تابستانی میل می کنند. در حالتی‌که به‌دنبال یک غذای تابستانی فوق العاده می باشید این غذای منحصر به فرد آمریکای شمالی می‌تواند مزه خوشی را برایتان به همراه بیاورد.

خرچنگ – غذای جهانی

در بخش اعظمی از کشورها خرچنگ تحت عنوان یک غذای گران‌قیمت و خوشمزه به حساب آورده می شود که طرف داران اکثری متعددی را به خودش تخصیص داده میباشد . البته در مقابل بخش اعظمی از کشورها نیز ارتباط خیر با غذاهای پخته گردیده با خرچنگ را ندارند. ولی با این حال این غذای جهانی دوستداران متعددی را در سراسر دنیا داراست

پاستل د ناتا – پرتغال

پاستل د ناتا دارنده ظاهری قشنگ و لذیذ است که خوشمزگی و مزه خوش آن نیز به زیبایی ظواهر آن لذیذ میباشد . غذایی پرتغالی که افسانه های مختلفی نیز در رابطه آن وجود داراست . پاستل د ناتا جز مجموعه شیرینی ها به حساب آورده می شود که دوستداران اکثری متعددی را در مرزوبوم پرتغال داراست .

پیروگی – لهستان

پیروگی یا این که کوفته لهستانی نیز یک غذای خوشمزه تنظیم گردیده از سیب زمینی ، سوسیس ، گوشت ، پنیر و … میباشد که طرف داران بخش اعظمی متعددی را دارااست . پیروگی در سراسر لهستان با به کار گیری از متریال های گوناگون تنظیم می گردد که هرمورد مزه اختصاصی و خوشمزه خویش را داراست . بستگی به ذوق و سلیقه آشپز داراست که از چع متریالی داخل پیروگی استعمال نماید. از خامه بگیر تا میوه ، گوشت تا سوسیس و سیب زمینی را می توان مثلا محتویات این غذای خوشمزه لهستانی به شمار آورد.

دونات – آمریکا ایالات متحده

دونات ها نیز امروزه شهرت ای به اندازه کل جهان دارا هستند . در سرتاسر جهان امروزه دونات ها وجود دارند . حتی‌د‌ر مملکت عزیزمان کشور ایران ؛ نمی توان کسی را یافت که از دونات خوشش نیاید و مزه آنرا غیر مطلوب بداند. در مقابل می توان مزه دونات را اعتیاد آور خواهند چون هر چه بیشتر از آن میل فرمایید گرایش شما به گرایش نمودن دوباره ارتقاء پیدا می نماید. دونات ها نیز تحت عنوان میان وعده بی نقص محسوب می گردند که میتواند به خیر و خوبی انرژی ما یحتاج برای کار متعدد را تامین نماید.

بلال کبابی – جهانی

بلال کبابی به هم پا آب نمک نیز از جمله خوراکی های پر بازدید جهانی میباشد که در سرتاسر دنیا آنرا می توان یافت . کافیست که پوست بلال را کنده و آنرا بر روی یه خرده ذغال کباب فرمایید . بعداز کباب کردن بدون نقص بر روی آن یه خرده آب نمک ریخته و به سرعت زدن شروع به خوردن آن نمایید . یک میان وعده سلامت و مقوی که در سرتاسر عالم یافت می‌گردد.

مرغ پیر پیری – موزامبیک

مرغ پیر پیری غذایی میباشد که بوسیله مغازه های زنجیره ای و رستوران های زنجیره ای موجود در موزامبیک آوازه جهانی پیدا نموده است . مرغ پیر پیری از مرغ ، سیر ، شیر نارگیل و سس پیری تنظیم می‌گردد . این خوراک را می توان جز غذاهای اساسی مرز و بوم موزامبیک به شمار آورد که دوست داران بخش اعظمی را در‌این مرز و بوم دارااست.

رنگدانگ – اندونزی

گوشت گاو را به آرامی با شیر نارگیل ادغام و بعد بر روی آن کمی لیمو ترش ، سیر ، رزدچوبه ، زنجیبل و فلفل می ریزند . آنگاه آنرا بصورت بی نقص طبخ می نمایند. با دقت به چاشنی های به فعالیت رفته می توان اظهار‌کرد در کنار مزه خوب دارنده بوی معطری نیز است که می توان هر فردی را مجذوب خودش نماید. رنگدانگ را غذایی مطلوب برای شام میدانند. غذایی سبک با محتویاتی خوشمزه و لذیذ.

مرغ مومبا – گابن

مرغ مومبا یک غذای لذیذی گابنی میباشد که به همراه کره بادام زمینی سرو می‌شود. مرغ ، فلفل دلمه ، سیر ، گوجه فرنگی ، نمک ، بامیه و کره مثلا محتویات اساسی آن به‌حساب می‌آید .

بستنی – جهانی

بر هر کجای عالم که پای بگذارید میتوانید در آن سرزمین بستنی های گوناگون را ببینید. بستنی ها جز دسر ها به حساب آورده می شود که هوا داران فوق العاده متعددی را در سراسر عالم دارا‌هستند . بستنی ها در هر سرزمین به صورت های مختلفی تهیه و تنظیم میگردند . نوع کاکائویی و وانیلی آن به عنوان مثال پر طرفدار ترین نوع بستنی ها محسوب می گردند. فرقی نمی نماید در کدام مرز و بوم باشید ، حتی کدام شهر و آبادی ، میتوانید به سادگی در هر حیطه بستنی پیدا کرده و آنرا میل نمائید.

تام یوم گونگ – تایلند

این خوراک یک شاهکار تایلندی به حساب آورده می شود که از قارچ ، میگو ، گوجه فرنگی ، لیمو ترش و … تهیه و تنظیم می‌شود. طعم ای تند دارااست که معمولا آنرا به همراه سوپی دلچسب سرو می نمایند. چاشنی های مو جود در خوراک نیز مزه خوشی را به همراه اورده میباشد.

پناگ آسم – مالزی

مثلا غذاهای دوستداشتنی مالزیایی به‌حساب می‌آید که طعمی ترش دارااست. از ماهی ، فلفل دلمه ، نعناع ، لیمو ترش ، پیاز و … تنظیم میشود. چنانچه از دوستداران غذای ترش می‌باشید پناگ آسم که از گونه های ماهی ها تهیه و تنظیم می گردد را حتی در شرایطی که شد‌ه‌است یکبار ، بایستی آنرا آزمون نمایید.

همبرگر – آلمان

همبرگر به عنوان مثال غذاهای جهانی به حساب آورده می شود که خواستگاه آن سرزمین آلمان است . امروزه نیز همبرگر در سرتاسر جهان یافت می‌گردد و جز دوستداشتنی ترین غذاهای بین المللی نیز محسوب می‌شود. اکثری از رستوران های زنجیره ای به عنوان مثال مک دونالد نیز همبرگر با دستورهای پخت متعدد به بازار عرضه کرده اند که موجب محبوبیت یک سری برابر این غذای آلمانی بین عموم شد‌ه‌است . همبرگر بیشتر از گوشت ها تهیه و تنظیم میشود که در کنار آن نیز به همراه نان مهیا میل کردن میشود. می توان از سس های متعدد نیز برای خوشمزه تر کردن آن به کار گرفت.

پنکیگ اردک – چین

پنکیگ اردک نیز به عنوان مثال غذاهای دوست داستنی چینی میباشد که فقط می توان آنرا در سرزمین چین یافت .

سوشی – ژاپن

زمانی اسم سوشی میاید ، تمامی به خاطر مرز و بوم ژاپن می افتنند . همان گونه که پیتزا و ماکارونی ادمی را به خاطر میهن ایتالیا می اندازد . سوشی از ماهی و برنج تنظیم می‌گردد که محبوبیتی جهانی دارااست . می توان سوشی را به عنوان مثال غذاهای دوستداشتنی دانست که در سرتاسر دنیا علاقه مندان بی شماری داراست . غذایی بی نقص و سلامت که مزه فوق العاده ای نیز دارااست . این محبوبیت موجب گردیده است که سوشی جز چهار‌مین غذای برتر دنیا محسوب گردد.

 

شکلات – مکزیک

خواستگاه شکلات نیز مرزوبوم مکزیک است . شکلات تاریخچه ای بسیار طولانی دارااست به اندازه که پیدایش آنرا به خاندان مایا نیز ربط می‌دهند . شکلات ها مثلا دوست داستنی ترین و پر بازدید ترین خوراکی ها به حساب آورده می شود که شهرتی جهانی دارااست . حتی‌د‌ر مناسبت هایی مثل ولنتاین ، میلاد و عروسی ها تحت عنوان اساس اثبات ضیافت ها آیتم به کار گیری قرار می‌گیرد. می توان ذکر کرد بی شک دست کم در سرتاسر عالم تمامی یکبار مزه خوش شکلات را چشیده اند.

پیتزا ناپلی – ایتالیا

جايگاه دو غذاهای برتر عالم مختص به پیتزا ناپلی میهن ایتالیا میباشد . پیتزا ها بی‌شک طعمی فوق العاده دارن که با کلیه مزاج ها نیز سازگار است. درست شده از خمیر پیتزا ، گوجه فرنگی ، زیتون ، ریحان و ترکیبات دیگر که مزه بسیار خوب و خوشی را بدین غذای ایتالیایی بخشیده میباشد.

ماسامان کاری– تایلند

رتبه یک برگزیدگان غذاهای دنیا نیز تعلق گرفته میباشد به یک غذای تایلندی به اسم ماسامان کاری که تحت عنوان سلطان غذاها به حساب آورده می شود. شاید ظاهری دلنشین و لذیذ نداشته باشد ولی مزه خوش آن موجب گردیده است که تحت عنوان فرمانروا طعام ها و جز برگزیدگان خوراک دربین ۵۰ غذای برتر دنیا معرفی گردد . بی‌شک چشیدن شایسته ترین غذای عالم می‌تواند حسی لذتبخش را یاور داشته باشد.

5/5 - (42 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *