آموزش ساخت تخته وایت برد آسان در منزل { ✔️ بهترین آموزش }
آموزش ساخت وایت برد

آموزش ساخت تخته وایت برد آسان در منزل { تصویری ✔️}

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل: در این بخش روش ساخت تخته وایت برد‌ در خانه را به شما آموزش خواهیم داد. به منظور داشتن یک تخته وایت برد خوب برای دانشجویان یا دانش آموزان به اندازه مورد نظر با ما در این مطلب برای مطالعه نحوه‌ درست کردن تخته‌ وایت برد‌ و وایت برد‌ شیشه‌ ای در خانه و مکان کار‌ به شما ارائه خواهیم داد با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش ایده و آموزش

چطور یک تخته‌ وایت برد‌ بسازیم؟
پیش از یادگیری شیوه درست کردن تخته‌ وایت برد‌ به این مساله دقت فرمایید که قبل‌ از آغاز به کار‌ ساختن تخته‌ وایت برد‌ حتما باید ابعاد محل نصب‌ وایت برد‌ را اندازه‌ بگیرید. مقیاس استاندارد‌ وایت برد‌هایی‌ که در فروشگاه ها یافت می گردد اکثراً در سایز ۴×۸ اینچ می باشد. که این اندازه ها بسته‌ به احتیاج شما متغیر است .

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

 

چگونه‌ یک تخته‌ وایت برد‌ بسازیم

لوازم مورد‌ احتیاج به منظور ساختن تخته‌ ورق‌ ملامین می باشد . ورقه ملامین یک گونه ورق‌ فیبری می باشد که بر روی یک سمت آن یک پوشش‌ از جنس پلاستیک سفت کشیده‌ شده‌ می باشد . در بعضی موارد این ورق‌ها‌ ممکن است صاف و یکنواخت نباشند. که حتما باید شما ورقه ملامین صیقلی را گزینش بکنید . به علت اینکه نوشتن‌ و پاک‌کردن‌ آن راحتتر می باشد .

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

 

به عوض ورق‌ وایت برد‌ می توانید از ماده‌های پلیمری نازک‌ بکارگیری کنید‌ . به منظور ساخت‌ چوب وایت برد‌ ساده‌ از جنس‌مقوا شما میتوانید از لکسان بکارگیری کنید. به دلیل اینکه ماده‌های پلیمری در مقابل پلکسی گلاس حدود ۱/۲ کلفتی زیادتری دارد ، و سنگینی آن هم کمتر می باشد . و در زمان‌ نصب‌ تخته‌ بر روی دیوار‌ مشکلی وجود نخواهد داشت.
ورقه پلاکسی گلاس نسبت‌ به صفحه پلیمری خیلی ظریف خواهد بود‌ . به علت اینکه حدود ۱/۴ تا ۱/۲ قطر دارد . و به همین علت انعطاف‌ پذیرتر می باشد . و حمل‌ آن آسان تر انجام‌ می شود. و توانایی نصب‌ مستقیم‌ چوب وایت برد‌ با موادچسبنده روی دیوار‌ وجود دارد . اگرچه در این درباره شک خراب‌شدن‌ دیوار‌ خیلی بالاست. شما میتوانید صفحه را روی یک قطعه جعبه‌مقوایی ، چوب‌ یا هر چیز جنس دیگری چسب بزنید.
در این قسمت از ساختن تخته‌ وایت برد‌ بهتر می باشد به منظور خودداری از خش افتادن پلکسی ، لکسان یا ملامین در شروع چوب‌ یا جعبه‌مقوایی را ببرید. در قسمت بعد‌ با بکارگیری از موادچسبنده چوب‌ ، پیچ‌ صفحه پلکسی کلاس‌ ، لکسان یا ملامین را به چوب‌ چسب بزنید و به منظور آویز کردن‌ چوب وایت برد‌ یک حلقه‌ به آن اتصال دهید .

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

آموزش‌ روش درست کردن وایت برد‌ شیشه‌ ای

در مورد‌ شیوه درست کردن تخته‌ وایت برد‌ شیشه‌ ای الزاماً باید بگوییم که شما احتیاج به یک قطعه شیشه‌ به سایز مورد نظر خودتان دارید که میتوانید آن را از فروشگاه های شیشه‌ بری‌ تامین بکنید .
پس‌ازآن از تمیز کردن شیشه‌ از اثر‌ انگشت ، لک ، چربی و غیره با بکارگیری از یک اسپری رنگ سفید‌ روی شیشه‌ را اسپری نمائید . و صبر بکنید تا رنگ کاملا خشک‌ گردد .
به منظور پایداری رنگ سفید‌ و ممانعت از پاک‌ گشتن و یا خراشیدگی می توانید از کلر یا سیلر و یا اسپری براق‌ کننده بکارگیری کنید . به منظور خودداری از اینکه شیشه‌ به دست شما صدمه بزند، می توانید از کناره های آلومنیومی که در فروشگاه ها موجود‌ می باشد استفاده‌ نمائید .

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

آموزش‌ ساختن تخته‌ وایت برد‌ طلقی

در مورد‌ شیوه ساخت‌ تخته‌ وایت برد طلقی توجه نمائید که الزاماً باید ابعاد تخته‌ وایت برد‌ را معلوم نمائید . و با بکارگیری از مواد‌ مرسوم و بازیافتی که در منزل موجود‌ خواهد بود یک چوب وایت برد‌ در مقیاس مطلوب و محکم‌ بسازید .
با بهره برداری از یک قطعه مقوای بزرگ‌ و در مقیاس مورد‌ احتیاج خودتان شما می توانید با استفاده‌ از کاور غذا‌ یا سلفون و پلاستیکهای چسبناک یا تلق سفید‌ و یا از طلق‌ بهره برداری کنید‌ . به علت اینکه طلق‌ از ماده‌های دیگر بادوام تر می باشد .
درصورتی‌که گونه پلاستیک انتخابی شما چسبنده‌ نبوده از چسب‌ شفاف‌ به منظور چسپاندن آن بر روی مقوا‌ بکارگیری کنید‌ . شما میتوانید مقوا‌ را روی تخته هم چسب بزنید. و پس‌ازآن خشک‌ شد چنانچه احساس‌ کردید که قطر تخته‌ شما کم خواهد بود میتوانید یک لایه‌ طلق‌ دیگر به عقب آن اضافه‌ بکنید .

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

آموزش‌ ساخت تخته وایت برد آسان در منزل

 

4.2/5 - (28 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *