آموزش دوخت دستکش فر
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۹ ماه پیش
  • خیاطی
  • ۰
آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

آموزش دوخت دستکش فر : دستکش فر یک راه عالی برای زیباسازی آشپزخانه شما است. علاوه بر اینکه یک وسیله جانبی مفید برای کمک به نگه داشتن ظروف داغ است، می توانید پارچه دستکش فر خود را مطابق با طرح آشپزخانه خود سفارشی کنید. به این ترتیب، اگر بخواهید دستکش فر خود را به جای نگهداری در کشو آویزان کنید، کاملا با محیط اطراف خود هماهنگ می شود. با ما همراه باشید در بیهوش

درست کردن این دستکش فر فقط یک ساعت طول می کشد. و این یک پروژه عالی برای یک مبتدی است که از تکنیک های اولیه خیاطی استفاده می کند. این یک پروژه فوق العاده برای تمرین مهارت های خیاطی است. همچنین می تواند یک هدیه شخصی عالی باشد، به خصوص اگر آن را با سایر وسایل آشپزخانه، مانند پیش بند، ست کنید .

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار

قیچی
چرخ خیاطی
خودکار یا مداد ردیابی
سنجاق ایمنی یا اسپری باستینگ
سنجاق یا گیره خیاطی
اتو و میز اتو

مواد

پارچه پنبه ای برای بخش بیرونی (۲ قطعه، هر کدام ۱۰ اینچ در ۱۳ اینچ)
پارچه نخی برای آستر (۲ تکه، هر کدام ۱۰ اینچ در ۱۳ اینچ)
عایق (۲ قطعه، هر کدام ۱۰ اینچ در ۱۳ اینچ)
نوار بایاس دو پهن

الگوی دستکش فر

الگوی دستکش فر

دستورالعمل ها

افزودن چند لحاف ساده به دستکش فر به شما کمک می کند تا همه چیز را در کنار هم نگه دارید و همچنین جزئیات زیبایی را در دستکش آماده کنید. قبل از برش دادن شکل دستکش فر، ساده‌ترین کار لحاف‌کاری است.

ابتدا باید لحاف خود را درست کنید . در اینجا نحوه لایه بندی پارچه و برش زدن آمده است:

۱- پارچه آستر سمت راست به پایین
۲- عایق براق سمت بالا
۳- پارچه بیرونی سمت راست به بالا

تمام لایه های خود را با استفاده از سنجاق محافظ یا اسپری باستینگ به هم بچسبانید. مطمئن شوید که همه چیز صاف و بدون چین و چروک است.

سپس این کار را تکرار کنید تا لحاف دوم برای طرف دیگر دستکش فر درست شود.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

لایه ها را لحاف کنید

بخش های لحاف خود را به چرخ خیاطی خود ببرید و هر دوی آنها را به دلخواه ماشینی بپوشانید . شما می توانید لحاف کاری خود را به همان اندازه که دوست دارید ساده یا جزئی کنید. ما یک خط مورب مستقیم را لحاف زدیم و سپس مستقیم دوختیم. این یک طرح لحاف کلاسیک است که در هر آشپزخانه ای عالی به نظر می رسد.

اگر لحاف کاری خود را از وسط پارچه شروع کنید و به سمت بیرون بروید، بهترین نتیجه را خواهید گرفت. اطمینان حاصل کنید که همه چیز در حین لحاف کاری صاف می ماند. و به یاد داشته باشید که سنجاق ​​ها را هنگام برخورد با آنها بیرون بیاورید.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

الگوی خود را ردیابی کنید

دو قطعه لحافی خود را بردارید و آنها را در سمت راست کنار هم قرار دهید. سپس، الگوی دستکش فر (با  مقیاس ۱۰۰ درصد چاپ شده) را روی پارچه خود قرار دهید و دور آن را خط بکشید. هنگام ردیابی و خیاطی، از چند سنجاق ایمنی یا اسپری باستینگ استفاده کنید تا همه چیز را کنار هم نگه دارید.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

بخش های لحاف را با هم بدوزید

در امتداد خط مشخص شده الگوی دستکش فر همه جا را به جز خط پایین بدوزید. این باید باز بماند تا دست شما بتواند از طریق دستکش جا شود. در ابتدا و انتها حتماً کوک بزنید تا همه چیز به طور ایمن روی هم بمانند. به همان اندازه که لازم است در امتداد منحنی ها بچرخید و در حین حرکت در پیچ ها به آرامی حرکت کنید.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

دستکش فر را برش دهید

سنجاق ها را بردارید. سپس، دستکش فر دوخته شده خود را ببرید، به خودتان یک جای دوخت ۱/۴ اینچی بدهید و مراقب باشید که دوخت خود را نبرید. ممکن است بخواهید گیره های کوچکی را در قسمت درز در امتداد منحنی ها اضافه کنید. با چرخاندن آن همه چیز را خوب و صاف نگه می دارد.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

بچرخانید و فشار دهید

دستکش فر را به سمت راست بچرخانید و با مداد یا پارچه چرخان کاملاً بچرخید. صبور باشید و با انگشت خود هر طرف دستکش فر را بچرخانید. با اتو پرس خوبی به آن بدهید تا هرگونه چین و چروک از بین برود.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

حلقه را بسازید و وصل کنید (اختیاری)

اگر می‌خواهید دستکش فرتان آویزان شود، می‌توانید یک حلقه ساده از نوار چسب درست کنید. یک تکه نوار ۵ اینچی بایاس را ببرید و آن را از وسط تا کنید. سمت راست را در یکی از درزهای دستکش به هم سنجاق یا گیره بزنید، لبه‌های خام به‌هم ردیف شده‌اند. برای چسباندن بدوزید.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

صحافی را آماده کنید

یک نوار ۱۶ اینچی از نوار بایاس را ببرید. لبه خام بلند صحافی را باز کنید و آن را طوری قرار دهید که لبه خام دستکش فر را محصور کند. از درز بدون حلقه شروع کنید (اگر آن را ساخته اید). از سنجاق یا گیره برای محکم کردن بقیه اتصالات در اطراف پایین دستکش فر استفاده کنید. وقتی به حلقه رسیدید، حتما آن را به همراه ته دستکش فر خود در صحافی محصور کنید. وقتی پین کردن را تمام کردید، مقداری صحافی اضافی خواهید داشت. فقط آن را فعلاً بگذارید.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

صحافی خود را ضمیمه کنید

به اندازه ۱/۴ اینچ از بالای نوار بایاس دور تا دور بدوزید تا تقریباً به انتها برسید، در ابتدا به پشت کوک بزنید. ته دستکش را به هم ندوزید. این کمی مشکل خواهد بود، پس وقت بگذارید. اگر چرخ خیاطی شما دارای پایه جداشدنی است، ممکن است بخواهید آن را بردارید تا بتوانید راحت تر دوخت را انجام دهید.

قبل از اینکه به جایی که شروع به چسباندن صحافی کرده اید بازگردید، دوخت را حدود ۲ اینچ متوقف کنید. نوار بایاس اضافی را برش دهید، ۱ اینچ از بخش اضافی را در جایی که شروع کردید روی هم قرار دهید.

انتهای کوتاه نوار بایاس را که به تازگی کوتاه کرده اید باز کنید. لبه خام را داخل صحافی تا کنید و سپس صحافی را به سمت بالا تا کنید. این به شما یک لبه تمام شده خوب می دهد. در صورت نیاز گیره یا سنجاق بزنید.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

میت فر را تمام کنید

دوخت را روی صحافی تمام کنید، مطمئن شوید که انتهای کوتاه تمام شده لبه خام صحافی را از جایی که شروع کرده اید بپوشاند.

آموزش دوخت دستکش فر

آموزش دوخت دستکش فر

 

5/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *