آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای
آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای : در این نوشته تصمیم داریم درست کردن زیرپایی با وسایل دور‌ ریختنی را به شما عزیزان آموزش دهیم. این زیرپایی افزون بر ویژگی هایی که به منظور صحت پای شما می تواند داشته باشد سبب شیک شدن آشپزخانه یا حمام‌ منزل شما می گردد. در این آموزش‌ به شکل کاملا تصویری‌ به شما در درست کردن این زیرپایی یاری خواهیم کرد. با ما همراه باشید در مجله سرگرمی و آموزشی بیهوش

چنانچه در دوروبر خودتان چند ملافه کهنه دارید ، با بکارگیری از آنها قادر خواهید بود این زیر‌ پایی را درست نمائید . لوازم مورد‌ احتیاج برای‌ این زیرپایی شامل‌ موردهای پایین خواهد بود :

✔️ ملافه پنبه ای

✔️ یک تکه مقوای ۲۳ در ۴۳ اینچ

✔️ قیچی‌ پارچه

✔️ نوار چسب‌

✔️ ماژیک

✔️ خط کش

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

مرحله اول‌ : در این بخش از درست کردن زیرپایی با پارچه با بکارگیری از خط کش و ماژیک ، ملافه را از طول با مسافت های ۲ اینچی علامت‌ بزنید . سپس با قیچی‌ ، پارچه را بر حسب این نشانه ها ببرید.

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

 

مرحله دوم : در هر برش‌ ، پارچه را با دست از هم سوا بکنید . تلاش نمائید تمام قطعه ها با هم برابر باشند. این عمل را تا زمانی تکرار‌ بکنید که نوارهای یک اندازه ایجاد گردد. این نوارها را با دقت به رنگ و مدلشان از هم سوا بکنید.

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

 

مرحله سوم : در این مرحله‌ از آموزش‌ درست کردن زیرپایی با وسایل دور‌ ریختنی بایستی پهنا های مقوا‌ را در نظر‌ بگیرید و با مسافت ۲ اینچ از اول آن با ماژیک خط هایی به طول ۲ اینچ و با مسافت ۰٫۵ اینچی از یکدیگر علامت‌ بزنید. این عمل را تا پایان هر دو پهنای مقوا‌ و با حفظ‌ مسافت ۲ اینچی از لبه های مقوا‌ ادامه‌ دهید . بعد با قیچی‌ ، بخش های نشانه گذاری شده را برش بزنید.

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

مرحله چهارم : سه نوار پارچه ای در رنگ های گوناگون را که پیش‌ازاین برش زده اید در یک قسمت جمع‌ نموده و به شکل طولی تا کنید. یک سمت هر پارچه را در شکاف‌ بگذارید (باید چند اینچ از کناره آویز گردد) انتهای دیگر را در نقطه‌ مورد نظر در سمت رو به رو بگذارید . درصورتی‌که رشته‌های‌ بسیاری از نوارهای پارچه ای در دوطرف کار‌ مانده است‌ ، آنها را پیش از قرار دادن‌ در شکاف‌های‌ مقوا‌ اندکی بکشید. این عمل را برای‌ هر نوار در تمام مقوا‌ انجام دهید. وقتی چند رشته‌ از نوارها درون شکاف‌های‌ مقوا‌ قرار گرفت امکان‌پذیر است‌ ظاهر‌ آن بسیار شلوغ‌ گردد هرچند الزاماً باید تا پایان این عمل را دنبال کنید.

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

 

مرحله پنجم : یک رنگ را به منظور بافت نوار مشخص نموده و با بکارگیری از چسب‌ ، آن را به انتهای یک سمت مقوا‌ متصل کنید تا بافت ، آسان تر اعمال گردد . از انتهای شکاف‌ مقوا‌ ۲ اینچ فاصله‌ گرفته و بافت را آغاز نمائید. به منظور بافت ، نوار را از زیر‌ و روی هر دسته‌ عبور‌ داده تا به سمت دیگر کار‌ برسید. توجه نمائید که در بخش آغاز بافت ۶ اینچ را به شکل دنباله‌ باقی‌ بگذارید (در انتها این بخش کشیده‌ می شود) . به این دلیل که مقوا‌ بسیار پر شده‌ است‌ ، بافتن‌ ردیف‌های‌ اول‌ اندکی مشکل خواهد بود‌. تلاش بکنید این عمل را به عالی ترین شکل انجام‌ دهید . هرچند چنانچه چند نوار را غلط وارد بکنید ، اثر زیادی در عملکرد نهایی کار‌ نخواهد داشت.

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

زمانی که یک ردیف‌ را تا پایان بافتید ، به منظور بافت ردیف‌ بعد‌ همان نوار را این بار‌ به شکل وارونه از رو و زیر‌ دسته‌ها‌ عبور‌ دهید و این مسیر‌ را تا سمت دیگر ببافید (بافت این مسیر‌ از ردیف‌ اول‌ راحت تر خواهد بود) . زمانی که بافت هر ردیف‌ تمام شد ، نوارها را با انگشت خودتان صاف‌ و منظم نموده و تا جایی که قادر خواهید بود آنها را بکشید . عمل بافت را ادامه‌ دهید تا به مسافت ۲ اینچ از شکاف‌های‌ مقوا‌ در انتهای دیگر زیرپایی برسید . به پهنای کار‌ هم‌ تا‌ جایی که قادر خواهید بود دقت بکنید . با این نوع‌ بافت شما روی پهنای زیرپایی تان نظارت خواهید داشت زیرا در صورت تمایل قادر خواهید بود نوارها را در انتهای هر ردیف‌ شل یا سفت‌ بکنید.

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

 

هنگامی که نوارتان رو به پایان می باشد و قصد دارید نوار جدیدی به کار‌ افزون نمائید ، در انتهای نوار خود‌ یک شکاف با قیچی ایجاد‌ نمائید و همین کار‌ را برای‌ ابتدای نوار جدید‌ هم انجام‌ دهید. نوار تازه را ۱ یا ۲ اینچ از لای‌ شکاف‌ نوار قدیمی بکشید. انتهای نوار جدید‌ را هم از شکاف اولی همان نوار عبور‌ دهید و به صورت کامل بکشید و سفت‌ نمائید . اکنون طول نوارتان زیادتر شده‌ است‌ . قادر خواهید بود این عمل را هر مرحله که نوارتان تمام‌ شد انجام‌ دهید.

مرحله ششم : به منظور پایان درست کردن زیر‌ پایی با لباس‌ کهنه‌ ، نوار را به دور‌ دسته‌ آخر‌ چرخانده و آن را از بخش بافته‌ شده‌ در ردیف‌ پایانی (مانند تصویر) عبور‌ دهید . نوار را محکم‌ بکشید . دوباره نوار را از بخش های بافته‌ شده‌ عبور‌ داده و از این قسمت به پایین‌ بکشید و محکم‌ نمائید. این عمل را تا رسیدن‌ به انتهای بافت تکرار‌ نمائید و نوار بافت تان را در دسته‌ آخر‌ روی یکی از رشته‌ها‌ گره بزنید . این عمل را در سمت مقابل‌ هم انجام‌ دهید (برای اجرای این عمل در سمت مقابل‌ الزاماً باید به دنباله‌ ای که از قبل‌ گذاشته ایم هم نوار جدیدی افزون کنیم) .

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

مرحله هفتم : زیر‌ پایی تا حد زیادی روبراه شده‌ . فقط‌ به منظور تمیز‌ کاری‌ انتهای کار‌ از یک خط کش یا تکه‌ ای مقوا‌ بکارگیری نمائید و با قیچی‌ پارچه مازاد را ببرید . پس از بریدن قادر خواهید بود لایه‌ مقوایی‌ زیر‌ کار‌ را هم بردارید .

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

 

زیرپایی بافتنی‌ شما حاضر است‌ .

آموزش‌ ساخت‌ زیرپایی پارچه ای

5/5 - (22 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *