زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند : احتمالا خودمان هم آگاهی نداشته باشیم ، ولیکن بعضی از عادت‌‌هایی‌ که داریم ، احتمال‌ ابتلا به مریضی های گوناگون را در ما فزونی می‌دهند . همان‌ عادت‌‌هایی‌ که به دید شما پرخطر نیستند ، نظیر نداشتن خواب‌ مکفی ، سریع‌ غذا‌ خوردن‌ و حذف‌ وعده‌‌های‌ غذایی همه می‌توانند تندرستی شما را به خطر‌ بیندازند . امروز می‌خواهیم شما مخاطبان محترم را با ۲۶ عادت‌ زیان‌آور که شما را در معرض‌ چاقی‌ و مریضی قرار‌ می‌دهند ، آشنا‌ کنیم . درصورتی‌که شما هم این عادت‌‌ها‌ را دارید ، باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را اصلاح‌ کنید با ما همراه باشید در بی هوش بخش تغذیه

۱ . از بطری‌ پلاستیکی استعمال می‌کنید

یک مطالعه‌ در سال‌ ۲۰۱۱ نشان‌ داد‌ که سایز دور‌ کمر‌ و احتمال‌ اضافه‌وزن در افرادی که از بطری‌‌های‌ پلاستیکی استعمال می‌کردند ، افزون‌تر شد. همه‌ی ما خیلی خوب می‌دانیم که آبرسانی به تن ارزش بسی زیادی برای‌ تندرستی دارد . گویی شما هم به همین دلیل‌ ، دایم یک بطری‌ آب کنار‌ خود‌ می‌گذارید تا هر زمان‌ که تشنه‌ شدید‌ ، از آن آب بخورید . نکته‌ی مهمی که باید به آن دقت کنید این است‌ که نباید از بطری‌‌های‌ پلاستیکی استعمال کنید . این بطری‌‌ها‌ زیانها زیادی برای‌ عافیت دارند ، که از جمله‌ی آن‌ها می‌توانیم به تأثیر منفی روی‌ باروری‌ بانو ها و آقایان نیز اضافه‌وزن اشاره‌ کنیم .

۲ . چای سبز‌ نمی‌خورید

چای سبز‌ یکی از اقسام چای است‌ که به دلیل‌ غنی بودن‌ « کاتچین » ، خواص‌ چربی‌سوزی دارد . کاتچین موجود‌ در چای سبز‌ ، « اپی‌گالوکاتچین گالات » (EGCG) شهرت دارد . کاتچین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های نهادین هستند که از آسیب‌ دیدن‌ سلول‌‌ها‌ خودداری می‌کنند . این ترکیبات می‌توانند شکل‌گیری رادیکال‌‌های‌ آزاد‌ در بدن‌ را تفریق دهند و از یاخته ها و مولکول‌ها در مقابل آسیب‌ دیدن‌ حفاظت کنند .
این گونه چای لبریز از پلی‌فنول‌ها شده است ، که ترکیبات اصلی هستند که به کاهش‌ التهاب و نبرد با سرطان‌ امداد می‌کنند . چای سبز‌ به‌خاطر کاهش‌ وزن‌ عالی‌ شد .
این چای افزون بر امداد به کم کردن‌ وزن‌ ، در صحت کارکرد مغز‌ ، کاهش‌ خطر‌ بعضی از سرطان‌‌ها‌ از جمله‌ سرطان‌‌های‌ سینه‌ و پروستات ، حفاظت از مغز‌ در مقابل سالخوردگی ، خودداری از دیابت گونه ۲ ، ازدیاد طول‌ عمر‌ و پیشگیری از عارضه قلبی و عروقی موثر شده .

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

۳ . شب‌‌ها‌ سریع نمی‌خوابید

به‌موجب گزارشات بنیاد‌ عمومی خواب‌ ، بیشتر‌ افراد به اندازه‌ی بسنده نمی‌خوابند . نداشتن خواب‌ مکفی به مرور‌ دوران می‌تواند منتهی به افزایش‌ وزن‌ ، پریشانی ، دلمردگی و پایداری به انسولین گردد . استقامت به انسولین می‌تواند انگیزه ناخوشی هایی قبیل دیابت نوع‌ ۲ ، فشار‌ خون‌ بالا‌ و مریضی قلبی گردد .
خواب‌ و آسایش بسنده در شب ، به تکثیر پدیدآوری هورمون‌های چربی‌سوز امداد می‌کند . شب‌‌ها‌ برنامه‌تان را طوری بچینید که دست‌‌کم ۷ تا ۸ ساعت‌ خواب‌ مکفی داشته باشید . احتمالا باور‌ نکنید ، ولی کاهش‌ وزن‌ در خواب‌ ممکن است‌ . به این دلیل از این ابزار‌ بااهمیت به‌جهت کاهش‌ وزن‌ غافل‌ نشوید .e

تنها به این دلیل‌ که غذایی که می‌خورید تندرست می باشد ، نمی‌توانید پرخوری کنید . پرخوری انجام‌دادن همیشه خوب‌ نیست‌ . مدام نیمی از ظرف غذایتان را‌ با انواع سبزی‌های‌خوردنی پر کنید . اهتمام کنید در هر وعده‌ ماده‌ها غذایی بخورید که محتوی پروتئین هستند . اندازه چربی‌ غذایتان را هم افت دهید .

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

 

۴ . چربی‌‌های‌ سالم‌ را نمی‌خورید

چربی‌‌های‌ سالم‌ به ما مدد می‌کنند وفور از ویتامین‌ها را از ماده‌ها غذایی که می‌خوریم ، جذب‌ کنیم .
پیوسته و همه‌‌ جا شنیده‌ایم که نباید چربی‌ زیادی استعمال کنیم و باید تا جای‌ امکان‌پذیر استعمال چربی‌ را به کمینه برسانیم . چربی‌‌های‌ ترانس می‌توانند خطر‌ ابتلا به مریضی قلبی ، اضافه‌ وزن‌ و حمله‌ی قلبی را افزایش‌ دهند .
مسئله‌ی مهمی که باید به آن دقت کنید این است‌ که تمام‌ چربی‌‌ها‌ ناسالم‌ نیستند . میل کردن چربی‌‌های‌ سالم‌ بسان چربی‌‌های‌ حاضر در تخم‌‌ کتان و مغز‌ها‌ می‌تواند به استوارسازی تندرستی بدن‌ و حتی‌ کاهش‌ وزن‌ امداد کند‌ . چربی‌‌های‌ سالم‌ نه تنها به ما امداد می‌کنند بسیاری‌ از ویتامین‌ها را از ماده‌ها غذایی که می‌خوریم جذب‌ کنیم ، بساکه ما را به وقت طولانی‌تری سیر‌ نگه می‌دارند که این مبحث به منظور تقلیل وزن‌ موثر بوده است .
کوشش کنید در هر وعده‌ی غذایی غذا های دربردارنده چربی‌‌‌های‌ سالم‌ را بخورید . از جمله‌ی این غذا ها می‌توانیم یک چهارم فنجان بادام یا گردو‌ ، سبزیجات‌ سرخ‌ شده با یک قاشق غذاخوری‌ روغن‌ زیتون یا چند‌ قسمت آووکادو را نام‌ ببریم .

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

۵ . از زیانها سدیم غافل‌ شده‌اید

طبق‌معمول وقتی غذا های بسته‌بندی‌ شده می‌خریم ، نخستین ترکیبی که در اتیکت ماده‌ها تشکیل‌دهنده‌ی آن بازبینی انجام می دهیم ، کالری است‌ . بدبختانه بیشتر‌ ما از سدیم موجود‌ در این غذا ها سهل‌انگاری می کنیم . برپایه گزارشات ، افراد آمریکایی به طور‌ متوسط تقریباً ۵۰ درصد افزون‌تر از میزان‌ سفارش شده در روز‌ نمک استعمال می‌کنند .
بیشتر‌ این سدیم مازاد ناشی‌ از استعمال غذا های بسته‌بندی‌ شده و منجمد می باشد . شاید‌ به مقدار‌ نمکی‌ که می‌خورید توجه داشته باشید ، ولی باید به اندازه سدیم حاضر در غذا های بسته‌بندی‌ شده و حاضر هم دقت کنید . سفارش شده که در روز‌ ۲۳۰۰ یک‌هزارم گرم (یا کمتر) سدیم استعمال کنید . بدین‌سبب اهتمام کنید از این میزان‌ فراتر نروید .
کاربرد بیش‌ از حد سدیم ضررها زیادی به‌قصد تندرستی بدن‌ دارد . این زیانها دربردارنده فزونی فشار‌ خون‌ ، نفخ‌ ، مریضی کلیوی ، مریضی قلبی ، فوت زودرس‌ ، پوکی استخوان‌ ، سردرد‌ ، سکته‌ی مغزی و نقص قلبی می‌شود .

۶ . نمی‌توانید از استعمال نوشابه‌ امتناع کنید

مقاومت‌ به انسولین ، دیابت گونه ۲ ، ازدیاد احتمال‌ ابتلا به مریضی قلبی ، پوسیدگی‌ دندان‌‌ها‌ ، افزایش‌ بیم سرطان‌ از ضررها نوشابه‌ هستند .
در سال‌‌های‌ بازپسین تأکید زیادی روی‌ زیانها بیمناک نوشابه‌ به منظور تندرستی شده‌ است‌ . درصورتی‌که اندیشه کاهش‌ وزن‌ دارید ، به شما سفارش انجام می دهیم از استفاده نوشابه‌ اجتناب کنید ، زیرا این نوشابه به طور‌ جدی‌ با ازدیاد وزن‌ در پیوند خواهد بود .

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

چندین عادت‌ که شما را چاق‌ و بیمار می‌کنند

 

۷ . پیوسته به دنبال‌ غذا های بدون‌ چربی‌ خواهید بود

می‌دانیم که چربی‌ برای‌ بدن‌ زیان‌آور است؛ به همین دلیل‌ ، بسیاری‌ از افراد زمان خریداری محصولات غذایی ، در پی محصولاتی هستند که چربی‌ ندارند . احتمالا فکر‌ کنید این کار‌ به منفعت تندرستی شما خواهد بود . منتها حقیقت این است‌ که تولیدکنندگان برای‌ جبران‌ کمبود‌ چربی‌ ، به این محصولات قند‌ و مواد‌ افزودنی اضافه‌ می‌کنند . این مبحث سبب می‌شود کالری مصرفی‌تان افزایش‌ پیدا‌ کند‌ .

۸ . تند غذا‌ می‌خورید

مدت‌ زمانی‌ که درازا می‌کشد طعام بخورید ، باید لااقل ۲۰ دقیقه‌ باشد‌ . کم‌سن که بودیم موقعی که تند خوردنی می‌‌خوردیم ، والدین‌مان به ما تذکر‌ می‌دادند که آرام‌تر طعام بخوریم و غذایمان را به‌خوبی‌ بجویم . این مبحث بی‌علت نبوده است‌ . تند طعام میل کردن سبب می‌شود هاضمه خوراک با مشکل‌ روبرو گردد . توجه کنید که موقعی که سریع‌ خوراک می‌خورید ، احتمال‌ پرخوری و در عاقبت افزایش‌ وزن‌ در شما زیادتر می‌شود .

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *