۱۳ نکته‌ طلایی‌ برای افرادی که واکسن می‌زنند
نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا : اشخاصی که واکسن کرونا می زنند الزاماً باید قبل‌ ، هنگام و پس از تزریق‌ واکسن بعضی نکات بااهمیت را مراعات کنند که در این مطلب به ۱۳ مساله طلایی‌ اشاره‌ خواهیم کرد. این زمان ها روال تزریق واکسن اشخاص در مجموعه های سنی شتاب زیادی گرفته و یومیه صدها هزار‌ شخص در سراسر مملکت در برابر ویروس کرونا واکسینه می گردند . با این احوال مراعات بعضی نکات در قبل‌ ، هنگام و پس از واکسن ارزش بسیار بالایی خواهد داشت با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش سلامت

در مطالب ذیل سوال های مهمی که در این حیطه در ذهن اشخاص گوناگون صورت گرفته است‌ جواب می‌دهیم . پرسش‌هایی همانند اینکه « پیش از واکسن کرونا چه کار‌ بایست نمود ؟ » « پس از واکسن کرونا ناقل‌ هستیم ؟ » « چه خوراکی ها یا دوا هایی پس از تزریق‌ واکسن الزاماً باید صرف کنیم ؟ » « آیا واکسن کرونا عوارض‌ جانبی خواهد داشت ؟ »

۱) پیش از واکسن کرونا چه کار باید نمود ؟

اولین کاری‌ که بایستی پیش از واکسن اجرا نمایید ، مشاوره با دکتر خودتان خواهد بود . هم اکنون شواهدی حاکی بر اینکه واکسن کرونا می‌تواند برای دسته ای پرخطر باشد‌ ، وجود نخواهد داشت ولی با این احوال ، تعدادی از اشخاص امکان‌پذیر خواهد بود به علت وضعیت ویژه پزشکی‌ خویش ، برای تزریق‌ واکسن کرونا در مخاطره باشند و عالی می باشد با یک کارشناس درمان‌ مشاوره نمایند .

۲)گروه‌های پایین الزاماً باید پیش از تزریق‌ واکسن به طور حتم با دکتر خویش مشاوره کنند

✅ اشخاصی که در مقابل واکسن‌های دیگر عکس‌العمل حساسیت زا نشان‌ داده‌اند و یا به یکی از ماده‌ها تشکیل‌ دهنده واکسن کرونا حساسیت دارند .

✅ افرادی که مریض می باشند و یا اخیرا عافیت پیدا‌ کرده‌اند .

✅ اشخاصی که نشانه های مریضی کرونا را دارند .

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

 

۳)پیش از واکسن کرونا چه بخوریم ؟

یکی از بیشترین سوالات درباره واکسن کرونا این خواهد بود که « پیش از واکسن کرونا چه بخوریم ؟ » به صورت عمومی ، شما به یک نظام یا دستور غذایی مخصوص پیش از زدن‌ واکسن کرونا احتیاج ندارید .

واکسن‌های کرونا بر روی اشخاصی که نظام غذایی رایج خودشان را ادامه‌ داده‌اند ، آزمایش شده‌ است‌ و هیچگونه فرآورده یا غذای ویژه ای نمی‌تواند اثرگذاری واکسن کرونا را خوب تر نماید .

افزون بر این ، شب پیش از زدن‌ واکسن کرونا تلاش نمائید که به مقدار کفایت بخوابید و به قصد هیدراته نگه داشتن تن ، میزان بسیاری آب بنوشید .

به تعبیر بسیار آسان ، متخصصین الان بر این سوال اتفاق‌ نظر‌ دارند که میل کردن بعضی خوراک ها یا مکمل‌‌های‌ ضد التهابی می‌تواند به صحت سیستم‌ ایمنی‌ یاری نماید منتها هیچ‌ یک از آن‌ها اثرگذاری بر روی اثر‌ بخشی ویروس کرونا نخواهند داشت . از این رو ، تنها خوردن آب کفایت و ادامه‌ نظام غذایی رایج ما قبل از تزریق‌ واکسن پیشنهاد می گردد .

۴)قبل از واکسن کرونا چه دارویی نخوریم ؟

هم اکنون ، هیچگونه شواهدی حاکی بر این وجود نخواهد داشت که دسته ویژه ای از دوا ها می‌توانند بر روی راندمان واکسن کرونا اثر‌ گذاشته یا با آن تداخل داشته باشند . براین‌اساس ، اصلاً احتیاجی نخواهد بود که روتین استفاده داروی خویش را کنار و پس از زدن‌ واکسن کرونا دگرگونی دهید .

۵) هنگام تزریق‌ واکسن کرونا چه بایست نمود ؟

افزون بر ارزش آگاهی از اینکه پیش از واکسن کرونا چه بایستی نمود ، نکات مرتبط زمان تزریق‌ واکسن کرونا هم به همان مقدار جدی می باشند . به صورت عمومی در زمان تزریق‌ واکسن کرونا سفارش می گردد به چهار مطلب پایین دقت داشته باشید :

✅ فاصله خودتان را تا حد توانایی با دیگر اشخاص محافظت کرده و حتما از ماسک بکارگیری بکنید .

✅ اگر هر مساله طبابت ویژه ای دارید ، آن را به کادر‌ درمانی حاضر در جایگاه تزریق‌ واکسن کرونا خبر دهید . افزون بر این ، چنانچه حامله می باشید یا به هر علت احتیاج به مواظبت ویژه دارید ، حتما مبحث را با کادر‌ درمان‌ در میان‌ بگذارید .

✅ کارت واکسن خویش را دریافت‌ و آن را نگهداری بکنید . پس از تزریق‌ واکسن کرونا ، معلومات مرتبط به شما و جایگاه و تاریخ‌ تزریق‌ بر روی کارت‌ واکسن‌تان مندرج می‌ گردد . تایم تزریق‌ دُز دوم واکسن به‌موجب تزریق‌ دوز یکم بر روی کارت‌ واکسن شما مندرج می گردد .

✅ پیش از اینکه به دنبال این برویم که پس از تزریق‌ واکسن کرونا چه بایستی نمود ، عالی می باشد اول با عوارض‌ جانبی واکسن کرونا آشنا‌ گردید .

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

 

۶) عوارض‌ جانبی واکسن کرونا چه چیزی است ؟

عوارض جانبی واکسن کرونا پس از تزریق‌ اندک می باشد ولی حدوداً برای همگی بروز‌ خواهد نمود . از جمله شایع ترین عوارض‌ واکسن کرونا عبارتند از :

✅ درد ، تورم‌ و قرمزی بر روی بخشی که واکسن کرونا به آن تزریق‌ گشته شده .

✅ تب و یا تب سبک

✅ خستگی

✅ سردرد

✅ درد مفاصل و عضلات

این عوارض‌ واکسن کرونا در اکثر موارد پس از چند دقیقه از میان خواهند رفت .

بعد از تزریق‌ واکسن کرونا ، به زمان ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در مرکزی‌ که واکسن خویش را تزریق‌ کردید ، باقی‌ بمانید . این عمل به این مقصود سفارش می گردد که چنانچه تزریق‌ واکسن با اثر‌ جانبی شدیدی همراه گشت و یا هرگونه مشکلی برای خواهان تزریق‌ آشکار گردد ، فوری به وضعیت‌ او رسیدگی‌ گردد و مورد دیگر این که هرگونه عوارض‌ جانبی واکسن کرونا مندرج گردد .

در بعضی حالات ، اشخاص امکان‌پذیر خواهد بود پس از واکسن کرونا تعدادی عوارض‌ جانبی شدیدتر مشابه موردهای ذیل را تجربه‌ کنند :

✅ خارش

✅ غش نمودن

✅ تهوع

✅ استفراغ

✅ واکنش آلرژیک سخت

✅ خس خس سینه‌

✅ سختی در تنفس

اگر هر کدام‌ از موردهای فوق را پس از تزریق‌ واکسن تجربه‌ کردید ، حتما بسیار فوری حالت خودتان را با کادر‌ درمان‌ حاضر در مکان تزریق‌ واکسن در میان‌ بگذارید .

۷) پس از تزریق‌ واکسن کرونا چه بایستی نمود ؟

به همان صورت که گفته شد ، امکان‌پذیر خواهد بود پس از واکسن کرونا تب ، بدن‌ درد‌ ، سردرد‌ و یا حس خستگی‌ به دنبال شما بیاید . در این شکل ، خاطرجمع شوید که مقدار بسیاری مایعات استفاده می‌کنید و ایضاً قادر خواهید بود از قرص‌ استامینوفن برای کاهش‌ قدرت عوارض‌ جانبی واکسن کرونا بکارگیری نمائید .

البته ، الزاماً باید دقت داشته باشید که دُز مصرف از قرص‌ استامینوفن در اشخاص متنوع مغایر خواهد بود . برای آگاهی از دُز مورد‌ درخواست خودتان قادر خواهید بود از اتیکت راهنمای دارو‌ ، داروخانه یا طبیب خودتان یاری بگیرید .

در حالتی که عوارض‌ واکسن کرونا بسیار بیشتر از یک هفته طول بکشد ، حتما باید مرکز‌ درمانی را که در آن واکس خودتان را تزریق‌ کردید ، از این موضوع آگاه سازید .

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

 

۸) پس از واکسن کرونا چه بخوریم ؟

اینکه پس از واکسن کرونا چه بخوریم به هیچ وجه بر روی اثرگذاری واکسن اثر نداشته و به همین علت ، پیشنهاد می گردد که تغییرات نامتداول در نظام غذایی خودتان انجام ندهید .

۹)حتی درصورتی‌که از کرونا صحت پیدا‌ کردید ، واکسن بزنید ؟

حتما در دوروبر شما هم شخصی وجود خواهد داشت که ادعا‌ می نماید برای‌اینکه یک مرحله به ویروس کرونا گرفتار گشته است‌ ، دیگر کاملا در برابر این ویروس ایمن‌ گشته و احتیاجی به واکسن نخواهد داشت . منتها دانسته‌ها موسسه‌ کنترل‌ و درمان‌ مریضی های ایالات متحده ارائه می‌دهد اشخاصی که از عارضه کرونا صحت یافته‌اند ، باز هم در مخاطره ابتلای مکرر به این مریضی قرار دارند و تزریق‌ واکسن به آنها حتما سفارش می گردد .

۱۰)پس از واکسن کرونا کمپرس سرد‌ یا گرم ؟ کدامین را گزینش کنیم ؟

مواظبت از بازویی که واکسن کرونا به آن تزریق‌ می شود یکی از عمل های بااهمیت در تزریق‌ واکسن کرونا به شمار می‌آید . برای از میان بردن‌ ورم در بخش تزریق‌ واکسن کرونا ، عالی ترین گزینش کمپرس آب سرد‌ خواهد بود . شما قادر خواهید بود به یاری کیسه‌ یخ یا پارچه خیس‌ این عمل را اعمال کنید .

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

نکات طلایی تزریق واکسن کرونا

 

۱۱)به ورزش‌ کردن‌ ادامه‌ دهید ؟

پیشنهاد می گردد که تا یک هفته بعد‌ از تزریق‌ واکسن ، شدت‌ ورزش‌ خودتان را کم نمائید . پیاده روی یکی از ورزش‌‌های‌ خوب برای پس از واکسن کروناست .

۱۲) پس از واکسن الزاماً باید قرنطینه شد ؟

واکسن کرونا تنها همان عوارضی را در پی خواهد داشت که به آن‌ها اشاره‌ کردیم و تا حالا شواهدی حاکی بر این وجود نخواهد داشت که این واکسن می‌تواند وضعیت مسری‌ بودن‌ ویروس را بیشتر کند؛ ازاین‌رو ، احتیاجی به قرنطینه گردیدن پس از واکسن کرونا وجود نخواهد داشت .

۱۳) پس از واکسن کرونا ناقل‌ هستم ؟

واکسینه گردیدن جامع در برابر کرونا به این مفهوم نخواهد بود که شما دیگر کرونا نمی‌گیرید ، بساکه بدان معناست که تن شما فعلاً به قوی‌ترین مکانیزم امکان‌پذیر برای مقایسه با آن آماده گشته است‌ . ازاین‌رو ، پس از واکسینه گشتن درست هم قدرت ابتلای شما به کرونا و طبیعتاً ، انتقال‌ آن به دیگران وجود خواهد داشت . با این وجود ، با دقت به اینکه علائم ویروس کرونا تا حد فراوانی پس از واکسینه گشتن محصور می‌شوند ، نرخ‌ انتقال‌ ویروس هم کسر می‌یابد .

5/5 - (23 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *