معرفی محبوبترین گل های مقاوم برای باغچه

معرفی محبوبترین گل های مقاوم برای باغچه بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه
در این مقاله با تعدادی از محبوب ترین گل های مقاوم خانگی برای باغچه خانه تان آشنا می شوید. به یاد داشته باشید می توانید گل های مقاوم بسیاری برای کاشت در باغچه خانه تان انتخاب کنید اما در این مقاله تلاش بر این بوده که به معرفی تعدادی از محبوب ترین گل های مقاوم خانگی بپردازیم. با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

گل صدتومانی (Paonia)

گل صدتومانی (Paonia) گلی با عمر طولانی است. این گل در مقابل خشکی و حشرات مقاوم ‌است البته مورچه ‌ها را به خود جذب می‌ کند ولی مورچه ‌ها آسیبی به گل صدتومانی نخواهند زد. گل صد تومانی دائمی و مقاوم می باشد.
نیازهای گل صدتومانی (Paonia) 
باید از کود های ازتی و پتاسی برای تغذیه گیاه استفاده گردد. گل صدتومانی در آب و هوای خشک خوب رشد می کند و نیاز به آفتاب زیاد دارد. گل صد تومانی در فصل تابستان به آبیاری فراوان نیاز دارد. این گیاه دو بار در سال یکی در اوایل بهار و یک بار در اواخر تابستان نیاز به کود دهی دارد.
گل صدتومانی (Paonia) 

گل صدتومانی (Paonia)

 

شمشاد ژاپنی (Japanese Laurel)

شمشاد ژاپنی (Japanese Laurel) گیاهی بسیار زیبا با برگ‌ های درخشان و رگه ‌های طلایی رنگ است این گیاه در مناطق مرطوب و سایه دار به خوبی رشد خواهد کرد. این گیاه مقاوم بسایر آرام رشد می کند. شمشاد ژاپنی گیاهی همیشه سبز است
نیاز های شمشاد ژاپنی (Japanese Laurel)
شمشاد ژاپنی اگر به تازگی در خاک کاشته شده باشد چهار الی شش ماه نباید کود دهی شود. اما گیاهان پا گرفته را باید هر سه یا چهار ماه کود دهی کرد. این گیاه به تابش مستقیم زیاد نور خورشید حساس بوده و باعث سوختگی برگ هایش می شود از این رو بیشتر گیاهی سایه دوست است. شمشاد ژاپنی در برابر کم آبی گیاهی بسیار مقاوم است و آبیاری زیاد نیز برایش  خوب نمی باشد پس تلاش در مرطوب نگه داشتن خاکی که گیاه در آن کاشته شده کافی است.
شمشاد ژاپنی (Japanese Laurel)

شمشاد ژاپنی (Japanese Laurel)

 

گل شمعدانی (Geranium)

شکوفه‌زنی اولیه شمعدانی (Geranium)  در اواخر بهار آغاز می‌شود و چند ماه ادامه خواهد داشت. این گل به خرگوش ‌ها مقاوم بوده و پروانه‌ها را به خود جذب می‌کند. این گیاه بسیار مقاوم و زیبا گونه های یکساله چند ساله و پایا دارد که گونه های پایای آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است.
نیاز های گل شمعدانی (Geranium) 
برای آبیاری این گیاه باید مشاهده کنید خاکی که این گیاه در آن  کاشته شده کامل خشک شده باشد سپس  گیاه را آبیاری کنید. در ماه هایی که رشد گیاه شمعدانی فعال است بهتر است ماهی یک بار از کود های حلال در آب برای تغذیه گیاه استفاده گردد.
گل شمعدانی (Geranium)

گل شمعدانی (Geranium)

 

نرگس زرد (Dafodill Yellow)

نرگس زرد (Dafodill Yellow) گلی است که به شدت محبوب باغبان ‌ها می باشد زیرا نرگس زرد گلی مقاوم در برابر موش ‌ها و موش‌ های کور است زیرا برای این حیوانات گیاهی سمی‌ محسوب می گردد. این گل خوش عطر از دسته گل های پیازی محسوب می گردد. در آب و هوای معتدل گل نرگس در اوایل فصل بهار به گل می رسد.
نیاز های گل نرگس زرد (Dafodill Yellow)
گیاه نرگس نیاز به آب فراوان دارد و در هنگام کاشت خاکی که گل نرگس در آن کاشته می شود حتما باید مرطوب باشد. اگر گل نرگس در خاک باغچه کاشته شده است باید از کود حیوانی استفاده کنید و اگر گیاه در خاک گلدان کاشته شده بهتر است از کود های آلی استفاده گردد.
 نرگس زرد (Dafodill Yellow)

نرگس زرد (Dafodill Yellow)

 

گل زنگوله آبی (Bluebell)

گل زنگوله آبی (Bluebell)  به راحتی می تواند فضای بسیاری را به خود اختصاص دهد بنابراین بهتر است این گل مقاوم برای کاشت در باغچه ‌های بزرگتر استفاده گردد تا بتواند فضای زیادی را دربربگیرد.
نیاز های گل زنگوله آبی (Bluebell)
خاک مناسب برای کاشت گل زنگوله آبی باید شنی و ماسه ایی باشد و ph خاک بهتر است که اسیدی باشد. کود دهی خاک حداقل یک سال یک بار انجام گیردو آبیاری گیاه باید منظم صورت بگیرد و اگر این گیاه در سایه زیاد بماند خوب گلدهی نخواهد کرد.
گل زنگوله آبی (Bluebell)

گل زنگوله آبی (Bluebell)

 

5/5 - (1 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *