طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا ، آشامیدنی خوشمزه و ترند این روز‌ها‌
طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا

طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا ، آشامیدنی خوشمزه و ترند این روز‌ها‌ : این موقع ها در فضای اینترنتی آشامیدنی خوشمزه ای به اسم قهوه دالگونا ترند گشته است. داستان از شبکه های اجتماعی‌ شروع شد و زیاد زمان نبرد که این ترند کل اینترنت را فرا‌ گرفت . اکنون از شبکه های اجتماعی‌ متعدد گرفته تا سایت ها ، انسان ها و حتی اشخاص مشهور سرگرم تست نمودن این آشامیدنی محبوب و به اشتراک گذاری تجربه‌ ی خودشان شده‌ اند با ما همراه باشید در سایت آموزشی و تفریحی بیهوش

عالی ترین بخش این ترند هم آن خواهد بود که برخلاف دیگر ترندهای غذایی همانند ، نه به مهارت در آشپزی‌ احتیاج خواهد داشت ، نه به ماده‌ها و امکانات ویژه و نه حتی اختصاص زمان بسیار . با این احوال شما در پایان از یک آشامیدنی خوشمزه و هیجان‌آور بهره‌مند خواهید شد . در دنباله به شیوه آماده سازی قهوه دالگونا و داستان ترند گشتن آن می پردازیم.

تاریخچه قهوه دالگونا

قهوه دالگونا (Dalgona Coffee) از هم زدن‌ قهوه فوری‌ ، شکر‌ و آب گرم و افزون نمودن این مخلوط به شیر آماده می گردد . روی این آشامیدنی را هم در برخی موارد با چیز‌های‌ متفاوتی همانند پودر‌ کاکائو یا قهوه یا خرده‌های‌ بیسکوییت تزئین می کنند . درست‌ نمودن قهوه دالگونا با پودر‌ دانه‌های‌ قهوه امکان‌پذیر نخواهد بود و تنها با قهوه فوری‌ می توان‌ به آن ظاهر فوم مانند‌ مورد‌نظر‌ برای این آشامیدنی را ایجاد کرد که علت آن شیوه ی خشکاندن دانه‌های‌ قهوه خواهد بود .

منتها این آشامیدنی خوش طعم از کجا آمده ؟ هندیها گونه ای از قهوه به اسم « قهوه فنتی هوی‌ » دارند که در زبان هندی به معنای « قهوه زده‌ شده‌ » خواهد بود و می توان‌ نقل کرد قهوه دالگونا در حقیقت برپایه همین قهوه ی هندی صورت گرفته . هرچند شیوه ی افزون نمودن شیر به مخلوط در این دو آشامیدنی مغایر خواهد بود .

طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا

طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا

 

منتها چه شد که پای قهوه دالگونا به فضای اینترنتی باز شد ؟ داستان از این قرار می باشد که یک هنرپیشه اهل‌ کره‌ جنوبی به رستورانی در ناحیه ی ماکائو چین‌ رفته بود‌ و در آن جا آشامیدنی مشابهی برای او سرو‌ کردند که او را به یاد‌ « دالگونا » ، نوعی تافی لانه‌ زنبوری کُره ای انداخت و این هنرمند هم بعداً در یک برنامه‌ ی تلویزیونی کره‌ جنوبی تجربه‌ ی خودش را با دیگران به اشتراک گذاشت .

این رخ داد سبب شد کانال‌های‌ یوتیوب کره‌ جنوبی آغاز به آماده سازی نمونه‌ ی خانگی‌ قهوه دالگونا با هشتگ « چالش‌ قهوه دالگونا »کنند . خیلی زمان نبرد که پای این ترند به دیگر شبکه های اجتماعی‌ و کل اینترنت هم‌باز‌ شد .

دلیل مشهور گشتن این آشامیدنی در روز‌های‌ سرایت کرونا که با فشار‌های‌ ناشی‌ از قرنطینه در منزل و فاصله‌ گذاری اجتماعی‌ همراه است‌ را شاید‌ بتوان اثرگذاری آرامش‌ بخش‌ تماشای ویدئوهای این چنین و یاری به پرت‌شدن‌ حواس‌ در این زمان پر استرس دانست .

شیوه آماده سازی قهوه دالگونا

مواد‌ مورد نیاز :

۲ قاشق غذاخوری‌ قهوه فوری‌ (همانطور که مطرح شد حتماً بایستی از قهوه فوری‌ بکارگیری گردد نه پودر‌ دانه‌های‌ قهوه)
۱ یا ۲ قاشق غذاخوری‌ شکر‌ (بسته به اندازه شیرینی ای که باب طبع شماست)
۲ قاشق غذاخوری‌ آب خیلی داغ‌
۱ فنجان شیر
چند تکه‌ یخ

طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا

طرز‌ تهیه‌ قهوه دالگونا

 

شیوه آماده سازی :

قهوه فوری‌ ، شکر‌ و آب گرم را در یک ظرف بریزید و آغاز به هم زدن‌ نمائید . از یک پیاله بکارگیری بکنید تا فضای لازم برای هم زدن‌ داشته باشید . این عمل را قادر خواهید بود با همزن الکتریکی یا دستی یا حتی چنگال‌ اعمال کنید . مواد‌ را با قدرت و سریع ، به‌حدی هم بزنید که مبدل به یک فوم پف کرده گردند . درصورتی‌که از همزن الکتریکی بکارگیری می نمائید حدودا ۲ دقیقه کفایت می کند و درصورتی‌که از زور دست خودتان یاری گرفته اید احتمالا نیاز خواهد بود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به هم زدن‌ ادامه‌ دهید تا به فوم مورد‌نظر‌ برسید .

درباره شکر‌ هم قادر خواهید بود آن را در چند نوبت‌ ، در لحظه هم زدن‌ به مخلوط افزون نمائید و هر دفعه مزه آن را بچشید تا از اینکه شیرینی باب‌طبع شما را پیدا‌ کرده یا نه خاطرجمع شوید . پس از درست‌ شدن‌ فوم ، شیر را درون یک لیوان‌ دراز بریزید . شیر می تواند ساده‌ یا حتی در شکل رغبت ، از گونه گیاهی باشد‌ .

قطعه های یخ را به شیر افزون نمائید . چنانچه تمایلی به شیر سرد‌ ندارید ، از شیر گرم گشته هم قادر خواهید بود بکارگیری نمائید ، منتها دیگر احتیاجی به افزون نمودن یخ نخواهد بود . فوم تافی رنگ را با قاشق روی شیر بریزید . در پایان هم همان گونه که مطرح شد قادر خواهید بود روی آشامیدنی تان پودر‌ قهوه یا کاکائو یا بیسکوییت خرده‌ گشته بریزید .

قهوه دالگونا شما حاضر می باشد ! نوش جانتان !

5/5 - (24 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *