ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک : پخت کیک های خانگی زحمت زیادی می‌خواهد. ولی چرا پس از یک روز خشک و بیات میگردد ؟ در بعضی موردها اشخاص قصد به تهیه و تزئین کیک می‌گیرند البته بعداز اتمام پخت کیک به هر دلیلی مجال تزئین و مصرف آن را پیدا نمی‌کنند. در این قسمت از مقاله های آموزشی سایت بی هوش ، با روش تازه نگه داشتن کیک خانگی آشنا میشوید. بعضی اوقات نیز اشخاص برای سبکتر شدن کارهای خویش در روز میهمانی، تصمیم به تهیه کیک از روز گذشته می‌گیرند.

کیک های پخته و تزئین نشده

کلیه کیک ها پس از پخت می بایست دست کم به مقطع ۵ دقیقه در فر بمانند. در صورت خارج کردن کیک فورا پس از خاموش کردن فر ، دور و اطراف کیک به داخل جمع می گردد و یا این که پف سطح رویی می خوابد. چون تغییر و تحول ناگهانی دما سبب تغییر تحول صورت ظاهری کیک میگردد. به این ترتیب بعداز نقطه پایان زمان پخت ، چندین دقیقه شکیبایی کرده و سپس کیک را از فر بیرون فرمایید. بعد از آن با روشهای مربوطه کیک را از قالب بیرون نمائید و روی پنجره خنک کننده قرار دهید تا کیک خنک گردد.

قرار دادن کیک گرم در ظرف ، سبب ساز چسبیدن کیک به ظرف می‌شود. در صورتی‌که پنجره خنک کننده ندارید ، از نخست کیک را از سطح مورد نظر برای تزئین، در ظرف سرو قرار دهید به نحوی که هوا در نزدیکی آن در جریان باشد تا درون کیک خمیر نشود. برای محافظت کیک خنک گردیده در یخچال ( حداکثر ۳ روز )، بایستی کیک را درون یک نایلون پیچیده و هواگیری نمائید. بعد در درون یک ظرف در یخچال بگذارید. در صورت عدم هواگیری مطلوب ، کیک خشک میشود و در حالتی که داخل ظرف دربسته نباشد، بوی مواد غذایی یخچال را جذب می نماید.

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

 

 

نگهداری کیک های تزیین نشده در فریزر

در صورتی‌که برای ضیافت چندین روز بعد ، کیک اسفنجی تدارک دیده اید ، بهتر میباشد برای تازه نگه داشتن ، کیک اسفنجی را بدون برش در فریزر تا یک هفته حفظ نمائید. بدین شکل که کیک را تماما درون پوشش پلاستیکی قرار دهید. میتوانید از کیسه های زیپ دار برای این کار به کارگیری فرمایید. ماندگاری کیک های ساخته شده بر مبنا روغن یک یا این که دو روز طولانی تر از کیک های با مبنا کره میباشد.

نگهداری طولانی مدت کیک های تزیین نشده در فریزر

در شرایطی که قصد دارید برای زمان طولانی به عنوان مثال یک ماه، کیک را در فریزر نگهداری فرمایید، بعد از خنک شدن کیک، آن را داخل فویل آلمینیومی نازک بپیچید به گونه ای منافذ هوا نداشته باشد. آن‌گاه داخل یک کیسه پلاستیکی قرار دهید و در فریزر بگذارید. کیک درون فریزر تماما مستعد خرد شدن و شکسته شدن میباشد. بدین ترتیب مراقب ضربه نخوردن به آن باشید.

نگهداری کیک های خامه ای تزئین شده

کیک های خامه ای تزئین گردیده را می توان پیش از برش خوردن در فریزر محافظت نمود. البته بعد از برش خوردن می بایست کل کیک در ظرفی در بسته قرار بگیرد و یا این که روی سطح برش خورده سلفون کشیده گردد. در غیراین صورت در شرایطی‌که مستقیما در یخچال قرار بگیرند، کیک آنها خشک می‌گردد. هنگام برداشتن سلفون، بایستی مراقب باشید به این دلیل‌که سلفون بخشی از کیک را جدا میکند. برای حفظ این نوع کیک در فریزر بایستی تزئینات را با پالت یا این که قاشق جدا و تمیز فرمائید. آن‌گاه کیک را به شیوه گذشته فریز فرمایید و تزئینات را جدا محافظت فرمائید.

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

نگه داشتن کیک میوه ای

برای نو نگه داشتن کیک میوه ای پر‌از تکه های میوه، می‌توانید از تعدادی قاچ سیب کنار کیک در یخچال به کار گیری فرمائید. با این شیوه کیک میوه ای شما بهترین وضعیت خود را حفظ خواهد کرد و حالت بهتری را برای خود خواهید داشت.

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

 

 

نگه داشتن کیک با روکش فوندانت

دمای هوای یخچال فریزر سبب ساز خشک شدن فوندانت سطح رویی کیک می گردد. بدین ترتیب با کاور نمودن تمام کیک، آن را سالم و نو تر نگه می‌دارید. بخش بریده گردیده کیک را شبیه کیک خامه ای بپوشانید.

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

ترفندهایی جهت تازه نگه داشتن انواع کیک

نکات اساسی

برای نگه داشتن باقی‌مانده کیک ساده و نو ماندن آن در فریزر ، می بایست برای کیک های ساده یک قطعه نان را آب بزنید و همراه با آن در باکس قرار دهید. رطوبت نان سبب ساز نو ماندن کیک میگردد.

اکثر کیک های برش داده شده یا این که بدون برش، منجمد یا این که بدون یخ برای چند روز در دمای اتاق تازه می‌مانند. محافظت کیک در یخچال تنها وقتی ضروری میباشد که دمای آشپزخانه شما بیشتراز اندازه باشد.

5/5 - (11 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *