زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس : وقتی که در گیر استرس می‌شویم تن ما مقدار متعددی هورمون کورتیزول و آدرنالین ترشح می‌نماید. در نتیجه با بالا رفتن ضربان قلب، ارتقا تعرق و بقیه تغییرات فیزیولوژیکی، تن خویش را برای رویارویی با یک وضعیت خطرناک مهیا می‌نماید. ولی قرار گرفتن طولانی مدت در این موقعیت تاثیر منفی بر کارایی سیستم گوارش، سیستم ایمنی و همینطور مغز میگذارد.

در اکثری از تایم ها زمانی که استرس یا این که بقیه اندوه‌های روانی سراغ ما میاید، آغاز به پرخوری کرده و تن خویش را انباشته از مواد غذایی مضرر می کنیم. تکرار این کردار در بلند مدت سبب ساز چاقی و در ادامه آن ایجاد گونه های بیماری‌های جسمی می‌گردد. هیچ ماده غذایی برای معالجه افسردگی یا این که استرس نیست، ولی شما می توانید با ورزش و گنجاندن خوراکی‌های پایین در رژیم غذایی خویش قدری از استرستان را کاهش دهید.

دفعه بعدی که حس تنش یا این که استرس داشتید به جای میل کردن آبنبات و بقیه خوراکی‌های مضر یک کدام از ۱۰ خوراکی برتر لیست مجله بی هوش را برای التیام استرس تست نمایید. این خوراکی‌ها با ارتقاء سطح سروتونین که یک هورمون آرامش بخش میباشد اضطراب را کاهش داده و تن را از وضعیت تنش بیرون می نمایند.

موز و آووکادو

تمامی‌ ما این دو را میشناسیم ولی چه چیز مشترکی در میان آنهاست؟

این میوه‌های بسیار خوش طعم سرشار از پتاسیم می باشند که یک ماده معدنی حیاتی برای نگهداری تعادل فشار خون میباشد. موز به خاطر داشتن آمینواسید تریپتوفان سبب بهبود خلق و خوی می‌گردد.همینطور یک داروی ضدافسردگی عالی میباشد.

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

 

شیر

یک استکان شیر برای دریافت ویتامین ب بیشتر ، پروتئین، ویتامین د و کلسیم گزینش قابل قبولی‌ست. همینطور انقباض ماهیچه‌ها را از میان می برد. کوشش نمائید شب ها پیش از خواب یه خرده شیر کم چرب بنوشید تا خواب راحت ‌تری داشته باشید. شیر همینطور سبب آرامش روانی و کاهش استرس در زمان قاعدگی زنان میگردد.

چای

یک فنجان چای سیاه، چای بابونه و یا این که چای مورد علاقه تان میتواند گزینش قابل قبولی برای آرامش اعصاب و روان باشد. نوشیدن چای به صورت منظم و روزمره، به کاهش استرس و اثرات ناخوشایند آن بر تن یاری می‌نماید.

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

 

آجیل

استرس شما را گرفتار بیماری می کند، درعوض بادام، پسته و گردو می تواند استرس را کاهش داده و سیستم ایمنی را با گونه های ویتامین‌ها تقویت نماید. بادام سرشار از ویتامین‌های اثر گذار برای سیستم دفاعی تن میباشد؛ برای مثال ویتامین ب که نقش بسزایی در کاهش استرس و معالجه افسردگی دارااست.

برگ چغندر

منیزیم موجود در برگ چغندر و بقیه برگ‌های خوراکی مثل کاهو، اسفناج و … یاری می‌نماید تا هورمون استرس یا این که به عبارتی کورتیزول متعادل گردد. همینطور منیزیم سبب شل شدن ماهیچه‌ها و آرامش ذهن گردیده و خواب راحتی را برای شما به ارمغان می آورد.

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

ماست

لبنیات و به خصوص ماست حاوی مقدار زیادی اسید لاکتیک میباشند. اسیدلاکتیک سبب ساز کاهش استرس و تولید آرامش در اشخاص می شود. دفعه بعد که حس تنش شدید کردید، بستنی را حذف نمایید و به جای آن ماست میوه ای میل کنید.

ماهی سالامون، ساردین و ماهی تن

ماهی‌هایی که دارای مقدار زیادی امگا ۳ و ویتامین ب۱۲هستند مانند سالامون، ساردین و ماهی تن، سطح آدرنالین را کنترل کرده و شما‌را آرام می‌نمایند. همینطور امگا۳ تاثیر بسزایی در پروسه معالجه افسردگی و سردردهای مزمن دارااست. از طرفی ویتامین ب۱۲ سبب ساز افزایش عملکرد سیستم عصبی تن میگردد.

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

 

 

جوانه گندم و غلات سبوس دار

هنگام تلویزیون دیدن، می توانید کلوچه‌های شیرین تهیه گردیده از جوانه گندم میل نمایید. بنابراین مقدار متعددی کربوهیدرات وارد تن خویش می کنید. کربوهیدرات‌ها انرژی را ارتقا می دهند و منجر میگردند مغز یک ماده شیمیایی حساس به اسم سروتونین آزاد نماید. کربوهیدرات‌ها با ثبت سطح قند خون سبب حس آرامش شما میشوند.

شکلات

پژوهش ها نشان می دهد که شکلات تلخ ممکن میباشد سطح هورمون استرس را کم کند. فلاوونوئیدهای موجود در کاکائو دارنده خاصیت ضدالتهابی می‌باشند که برای تندرستی مغز و قلب بسیار مفیدند. شکلات همینطور دربردارنده قند (یک کربوهیدرات) میباشد، براین اساس سروتونین را ارتقا می دهد.

در نتیجه با مصرف روزمره این خوراکی های خوشمزه استرس را از خویش به دور کرده و از یک زندگی آرام و راحت لذت ببرید.

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

برترین مواد غذایی برای مبارزه با استرس

هویج

میل کردن خوراکی‌های سفت به شما امداد می‌نماید تا استرس را از خویش به دور نمائید. هویج، کرفس و گونه های سبزیجات خام و شکننده به شل شدن ماهیچه ها فک امداد می‌نماید و در عین حال کالری متعددی ندارد.

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *