با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید
  • توسط آزیتا قلی پور
  • ۳ سال پیش
  • سلامت
  • ۰

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید: رژیم و تغذیه برنا شدن پوست ، تمام سیستم‌های تن با آب فعالیت می‌نمایند. مایعات سموم را از اندام حیاتی تن دفع می‏‌نمایند. شاید تصور کنید ما با شتر وجه مشترک چندانی نداریم، ولی یک چیزمان خیلی به هم میاید: «هر دوی ما قادریم ساعت‌های مدیدی را سوای نوشیدن آب سپری کنیم.» در‌این نوشته‌علمی ماجرا خانمی از بریتانیا را می خوانید که با ایفا یک رژیم معمولی، زیبایی خویش را مجدد به دست آوردو پوستی شاداب‌تر و برنا‌تر بدست آورد با ما همراه باشید در سایت بی هوش مجله سرگرمی و تفریحی

اینجانب معمولا روزم را با نوشیدن یک لیوان چای آغاز می‏‌کنم. شاید پس از نهار یک استکان آب‌ بخورم و شاید یکی هم پس از شام که روی هم می شود ۱ لیتر آب در ۲۴ ساعت. به لحاظ میرسد این مقدار خیلی باشد ولی در واقع حتی کافی هم نیست.

چندین سال میباشد که سردرد و سوءهاضمه امانم را بریده است . چندین وقت پیش، رفتم سراغ پزشک معالج اعصاب و روان (برای سردرد) و دارای تخصص تغذیه (برای سوءهاضمه) و هردویشان سفارش کردند که روزی ۳ لیتر آب بنوشم تا سیستم بدنم شایسته ترین عملکردش را نشان دهد.

آنچه در این مقاله از مجله بی هوش می‌خوانید

جوانی پوست

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

 

فقط بعد از ۴ هفته، انگار سارا به زن دیگری تبدیل گردیده‌است.
آنگاه، زمانی که نظرسنجی‌ای خواندم که در نتایجش نوشته بودند «از هر ۵ خانم مستقر بریتانیا، دستکم یک نفرشان معیار پیشنهاد گردیده‌ی مصرف آب در زمان روز را نمی‌نوشد»، تصمیم گرفتم خودم آزمایشی ترتیب بدهم تا ببینم حقیقتا راست می‌‏گویند یا این که از خودشان درآورده‌اند؟ در شرایطی که یک ماه، به اندازه‌ای که دکترها سفارش می‌نمایند، آب بنوشم چه فرقی بوجود خواهد آمد؟

عکس سمت چپی، که در روز نخستین آزمایشم گرفتمش، تماما – و اما وحشتناک – نشان می دهد که کمبود آب چه بلایی بر سر صورتم ‌آورده میباشد.

من ۴۲ سالم میباشد، البته قبول دارم که در تصویر سمت چپ انگار ۵۲ ساله به لحاظ میرسم. دور و اطراف چشمم گود و کبود میباشد و عکسم اینطور القا می‌نماید که انگار لِه و لَورده‌ام. چین و چروک‌های فراوان و آن ککو مک‌های قرمز تعجب آور را هم میتوانید به وضوح ملاحظه کنید. ضمنا پوست صورتم به هیچ عنوان نوروفروغ ندارد، انگار مُرده میباشد.

دخترهایم، آلیس ۸ ساله و بتی ۴ ساله، به اینجانب می گویند در تصویر سمت چپی انگار ۱۰۰ ساله هستی، خب حق دارند.

حتی لب‌هایم هم چروکیده میباشند. همگی علائم، نشانه بر کمبود آب در تن میباشد. همه سیستم‌ها و عملکردهای تن ما به آب متعلق میباشند.

مایعات سموم را از اندام حیاتی تن دفع می‌نمایند، مواد غذایی را به سلول‌ها می‏‌رسانند، برای بافت‌های گوش و حلق و بینی محیطی مرطوب ساخت و ساز می‌نمایند و مواد دفعی را بیرون می‌نمایند.

عدم نوشیدن آب به اندازه‌ی کافی به عبارتی و ناقص فعالیت کردن تن به عبارتی. بدین ترتیب من تصمیم گرفتم ببینم پس از نوشیدن روزی ۳ لیتر آب، ظرف مدت ۲۸ روز، چه شکلی می شوم و چه حسی پیدا میکنم. نتیجه ها این تست فوق‌العاده بود.

هفته‌ی اول

وزن: ۵۴ کیلوگرم
بدور کمر: ۷۱ سانتی‌متر
برنا شدن پوست

سه لیتر آب متساوی ۵ تا لیوان لبریز میباشد، که به لحاظ می رسد خیلی آب باشد. رفتم سراغ یک دکتر معالج همگانی در حوالی منزل‌مان تا این جریان را باهاش در میان بگذارم و خیالم تخت بشود که‌این تغییر و تحول ناگهانی مصرف آب عارضه ها بدی را برایم به یار و همدم نداشته باشد. دیدم دکتر معالج گُل از گُلش شکفت و رجوع و برگشت به اینجانب بیان کرد: «چنانچه از اینجانب می‌‏شنوی که صبح یک پارچ آب سر بکش، عصر یکی از دیگر و دم غروب هم یکی دیگر. کلیه‌هایت که مواد دفعی را از خون بدنت غربال می‌نمایند و آنان‌را به طور ادرار از تن بیرون می‌نمایند، خیلی سریع جگرشان حال می‌‏آید و حسابی خودشان را می‌چلانند.»

اینجانب معمولا روزی سه دفعه به توالت میروم: یک کدام از نخستین صبح، یکی پیش از خواب و یک کدام از هم بعد از ظهر. پس از روز نخستین تست، ۶ بار رفتم سرویس بهداشتی و دل و روده‌ام که مدام خیلی تنبل بودند، بدجوری قبراق و سرحال گردیده بودند.

هر روز قبل از اینکه کرم مرطوب‌کننده به صورت بزنم، اول پوسته پوسته‌های روی صورتم را از میان می‌‌برم تا مثل سطح کره‌ی ماه نشود، البته یکهو دیدم صورتم مملو‌از دون دون گردیده است. شاید دلیلش این بود که سموم تن از پوست بیرون گردیده بودند. یکسری روز که از آغاز آزمایشم می‌گذشت، کماکان روزی ۵ یا این که ۶ دفعه به سرویس بهداشتی می‌رفتم، ولی رنگ ادرارم از رنگ زردِ پُررنگ به روشن عوض شده بود.

اینجانب چای‌خور قهاری هستم و همسرم میگوید که چای میل کردن برای تو تقلب محسوب میشود، ولی بهش گفتم بنیاد تغذیه‌ی بریتانیا می گوید «میزان متعادل کافئین منجر کمبود آب بدن نخواهد شد، پس یعنی مصرف چای متساوی با جذب مایعات به تن میباشد.»

یک شب هم اشتباه نابجایی کردیم و با دوستان رفتیم بیرون و همچین از سر ناآگاهی نوشیدنی‌ الکلی نوشیدیم! دیده‌تان روز بد نبیند. اینکه آن شب چی کشیدم بماند! این نوشیدنی‌ها به انگیزه داشتن الکل که یک ماده‌ی ادرار آورمیباشد (یعنی پروسه ساخت ادرار را تسریع می‌نماید) کلیه‌ها را به عمل می‌اندازند. در واقع مصرف نوشیدنی الکلی منجر می‏‌گردد تن تا ۴ برابر مایعات از دست بدهد و این یعنی اعلام خطر برای تن.

از سوی دیگر سردردی که معمولا بعد از مصرف نوشیدنی‌های الکلی یقه بشر را میگیرد به انگیزه کمبود آب به وجود می آید. در واقع، اعضای تن به خیال جبران آب از دست رفته، بدون چاره میشوند جوراب پاریزین سرشان بکشند و شبانه شلنگ و تانکر بردارند و بروند پای مغز، آب بدزدند. در فیض مغز مبتلا کمبود آب گردیده و منقبض می‌گردد. پس به هیچ وجه چرا بشر نماید کاری که بازآرد پشیمانی؟

از طرف دیگر مغز غشائی دارااست که آن را به جمجمه چسبانده میباشد. منقبض شدن مغز سبب می شود بدین غشا فشار وارد خواهد شد و آغاز گردد

یکسری سال میباشد که صبح به صبح، به محض اینکه از رختخواب بلند ‌میشوم، ۱۰ دقیقه یوگا فعالیت می کنم. ولی در ۶ ماه اخیر بدنم خیلی خُشک گردیده بود. از هنگامی که آغاز کردم به نوشیدن ۳ لیتر آب در روز، انعطاف‌پذیری قدیمی بدنم برگشته سر جایش. بعدا در جایی خواندم که خانم جِما کریچلی از انجمن رژیم غذایی بریتانیا دراین باره گفته که نوشیدن آب مفاصل را روغنکاری می‌نماید.

هفته‌ی دوم

وزن: ۵۳/۵ کیلوگرم (نیم کیلو لاغر شدم)
به دور کمر: ۷۱ سانتی‌متر
هفته دوم برنا شدن پوست

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

 

همان طور که در عکس میبینید، رنگ و رویم بهتر گردیده و صورتم هم صاف‌تر از دفعه‌ی گذشته میباشد و ککو مک‌ها کمرنگ شدند. هنوز بدور چشمم مکان پای کلاغ می باشد البته نه به ترسناکی و مخوفی هفته‌ی قبلی.

خیلی خرسند شدم زمانی که خواهرشوهرم رجوع و برگشت و بهم اعلام کرد که پوستت نسبت به هفته‌ی گذشته پر‌نور‌تر گردیده‌است. این هفته خیلی دغدغه داشتم و دایم خارج از منزل بودم. برای همین از این بطری‌های نیم لیتری آب معدنی می‌خریدم و در کیفم می‌گذاشتم و اینور و آنور می‌رفتم. خرج یک هفته‌ی این آب‌معدنی‌ها شد تنها ۸ پوند. البته در ازای مصرف آب نوشیدنی‌ام در طی روز توزیع شد براین اساس که نیم لیتر هنگامی از خواب پا می‌شدم، نیم لیتر بعداز ناشتایی، نیم لیتر در طول صرف ناهار، نیم لیتر عصر، نیم لیتر موقع شام و نیم لیتر هم نیمه شب پیش از خواب. شاید به لحاظ رسد اندازه‌ی یک آکواریوم آب خورده‌ام، ولی به حیث خودم که اینطور نمی‌آید.

امروز به نظرم میرسد که دهانم کمتر بو می دهد زیرا چای را گذاشتم کنار – به نظرم به عبارتی آب بهتر میباشد.

جما کریچلی میگوید: «آب شایسته ترین گزینش میباشد زیرا هم کالری ندارد و هم اینکه آب تن را به کارآمدترین طریق تأمین می‌‏نماید.» بهش گفتم که برخی وقت‌ها دوست دارم از آبمیوه به جای آب به کار گیری کنم که هم تنوع خواهد شد و هم مزه و طعم‌ای شم کنم البته بهم اظهار کرد خیر!

«در شرایطی‌که نوشیدنی را در وسعت‌های زیاد بنوشی، بیش تر از آن کمی که بدنت احتیاج دارااست، انرژی واردش کرده‌ای» و این بدین معنا میباشد که وزنت زیاد گردد. توجیه شدم.

الان یک هفته میباشد که به هیچ عنوان سردرد ندارم و این تعجبم را برانگیخته میباشد. درضمن خیلی خوشحالم که دل و روده‌ام هم خیلی بهتر از قبلی عمل می‌نماید.

امروز عصر ناچار شدم برای خرید به شهر لیدز بروم، البته ۳ بار دنبال توالت گشتن در ۵ ساعت پدرم را درآورد – بدبختی، این سرویس بهداشتی‌ها را در نقطه‌ی کور مغازه‌ها میسازند و پیدا کردنشان مشقت بار میباشد.

توقع داشتم با اینهمه آبی که خوردم شکمم قُلمبه خواهد شد، ولی الان از هر فرصت دیگری فِلَت‌تر میباشد. تازه، همسرم هم می گوید سلولیت به دور پاهایم از میان رفته میباشد.

باورم نمیشود دیگر دارد زیادی خوب پیش می‌رود!

هفته‌ی سوم

وزن: ۵۳/۵ کیلوگرم
به دور کمر: ۷۰ سانتی‌متر (یک سانتی‌متر باریکتر شدم)
هفته سوم برنا شدن پوست

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

 

سیاهی به دور چشمم ناپدید گردیده و آب ذیل پوستم افتاده میباشد. دوستم، که اتفاقا در کلینیک زیبایی عمل می‏‌نماید، میگوید آب به پوستت امداد کرده تا هر دفعه سلول‌های پوست کیفیت بالا‌تری صحیح نماید.

توجه کردم دیدم دیگر موقعی که صبح‌ها از خواب بیدار می شوم پلک‌هایم را نمی‌مالم. پیش از این انگار خیلی کم آب بودند و دلشان نمی‌آمد از خواب دل بکنند، ولی الان ابدا. احتمالا اینهمه آبی که میخورم سبب ساز گردیده مرطوب باقی بمانند.

از اینکه آن هفته، کلی زباله‌ی پلاستیکی ایجاد کرده بودم خیلی وجدان درد گرفتم و به همین ادله تصمیم گرفتم این هفته در‌حالتی که بیرون رفتم یک بطری شیشه‌ای از آب شیر لبریز کنم و بذارم درون کیفم. بدون چاره بودم سوار قطار شوم و مسیر نسبتا زمانبر‌‌ای را طی کنم، البته به هیچ وجه خسته نشدم و با دقت کل کارم را اعمال دادم. یادم آمد پیش از این که اینقدر آب نمی‏‌خوردم دایم در زمان مسیر چُرت می‌زدم.

دکتر معالج اِما دربی‌شاین، معلم ارشد فیزیولوژی تغذیه‌ی کالج متروپولیتن منچستر و مشاور شورای جذب آب طبیعی درین‌باره می گوید: «مغز ما از ۷۳ درصد آب تشکیل‌شده و کم‌آبی روی کارایی آن تأثیر منفی می گذارد. کمبود آب منجر کاهش بضاعت تمرکز کردنمان می شود و همینطور اقتدار ادراکی‌مان را نیز نادر می‌نماید.»

ولی نکته‌ی منفی‌اش کجا بود؟ آری، به کار گیری‌ی مکرر از دستشویی چندش‌آورِ قطار.

حقیقت یک چیز دیگر. طعام کمتر می خورم زیرا نوشیدن آب سبب گردیده خیلی سریع شم پُر بودن بکنم و از میز طعام کنار بکشم. تا قبل از این عادت اسنک‌خوری داشتم، البته در واقع موقعی که بدنم به آب احتیاج داشت، به جایش دنبال طعام بودم. پژوهش ها علامت می دهند ۳۷ درصد از بشر‌ها، تشنگی را با گرسنگی خطا می‏‌گیرند.

هنگامی چشم‌هایم را آرایش و پیرایش می کنم، چین و چروک‌‏ها خیلی کمتر خودشان را نشان می‌‏دهند. پیش از این که می‌خواستم سایه‌ی دیده بکشم، پشت پلکم به قلم مو می‌چسبید و بلند می‏‌شد، ولی الان اینطور نمی‌‏گردد.

هفته‌ی چهارم

وزن: ۵۳ کیلوگرم (نیم کیلو دیگر هم لاغر شدم)
به دور کمر: ۶۹ سانتی‌متر (یک سانتی‌متر دیگر هم باریکتر شدم)
هفته چهارم برنا شدن پوست

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

با این عمل ۱۰ سال جوان‌تر گردید

 

حقیقتا باورم نمیشود که اینهمه صورتم عوض شده میباشد. دیگر اثری از رینگ‌ سیاه بدور چشمم وجود ندارد و لک پوستی هم ناپدید شده. صورتم مثل فرصت کودکی‌ام قابل انعطاف و لطیف گردیده است. تغییرات به طور کامل چشمگیر و انکارنشدنی میباشند.

هم باریکتر گردیده‌ام و هم خوش هیکل‌تر. آن هم تنها هم به خیال و خاطر نوشیدن چندین لیوان آب بیشتر، معرکه میباشد.

شایسته ترین دوستم نگران میباشد که‌این زیاد مصرف کردن آب نکند به سالمی‌ام صدمه بزند. ولی اینجانب با همین دستور و با آنالیز دکتر همگانیِ مجاورت منزل‌مان، جلو میروم و خیال و خاطر این دوستم را راحت میکنم.

یک‌سری زمانی میباشد که دیگر زیاد هم با آن نوشیدنی‌های تلخ اکنون نمی کنم. به جایش صبح‌ها مثل گل آفتابگردان از خواب بیدارمی‌شوم. هر اتفاقی هم که بیفتد این سه لیتر آب در روز را جدا نخواهم کرد و به همگی‌ی شما هم سفارش می‏‌کنم همین فعالیت را بکنید (اما ذیل حیث دکتر معالج).

با میل کردن سه لیتر آب در روز، خوش‌هیکل‌تر، باریک‌تر، سرحال‌تر و قشنگ‌تر گردیده‌ام و همسر و دوستانم میگویند ۱۰ سال جوانتر گردیده‌ام.

حال با کلیه‌ی این اوصاف، چه کسی است که نخواهد این طرز مطمئن را آزمون نماید؟

منبع:‌ dailymail.co.uk

5/5 - (55 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *