آموزش ساخت دمبل در خانه با وسایل دور ریختنی
آموزش ساخت دمبل در منزل

آموزش ساخت دمبل در خانه با وسایل دور ریختنی ✔️ مجله سرگرمی بی هوش ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

احتمالا همه شما از فواید ورزش کردن و تاثیر مثبت آن بر روی زندگیتان با خبر هستید اما فرصت کافی برای رفتن به باشگاه و ورزش کردن را ندارید. در ادامه با سایت بی‌هوش همراه باشید تا ساخت دمبل در خانه را به ساده ترین روش ها به شما آموزش دهیم.

ورزش کردن تاثیرات بسیار زیادی بر روی کاهش افسردگی، ایجاد روحیه خوب و زیبایی اندام دارد. اکثر افراد موفق روزانه زمانی را به ورزش کردن و وقت گذراندن در باشگاه می‌پردازند اما به دلیل مشغله های روزانه اکثر افراد امکان استفاده از باشگاه را ندارند و همچنین هزینه استفاده از امکانات باشگاهی در خانه بسیار بالا می‌باشد. دمبل یکی از بهترین و موثر ترین ابزار در بدن سازی و ورزش هستند. اما هزینه زیاد دمبل ها و به خصوص نیاز به خرید چند ست باعث ایجاد مشکلات در تهیه آنها خواهد شد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با چند روش ساده و متنوع ساخت دمبل در خانه را به شما آموزش دهیم.

ساخت دمبل در خانه با بتن و سنگ

ساخت دمبل در منزل

برای ساخت دمبل در خانه با این روش: یک ظرف گالنی را تمیز بشویید و سپس با آب، شن سنگ و یا بتن پر کنید. مطمئن شوید که ظرف گالنی شما دارای دسته می‌باشد. شما برای تمرین کردن و استفاده از دمبل‌تان باید از دستگیره ها برای بلند کردن و پایین آوردن ظرف مانند وزنه یا دمبل استفاده کنید. ورزش های مختلفی با استفاده از این دمبل های بتنی قابل انجام هستند.

ساخت دمبل با قوطی کنسروی

ساخت دمبل در خانه

کنسروهایی که به آسانی پس از مصرف دور انداخته می‌شوند می‌توانند به راحتی یک دمبل فوق العاده باشند. شما می توانید ساخت دمبل با بطری نوشابه را در منزل خود انجام بدهید و شروع به کار کرده و سعی کنید عضلات را به آرامی بسازید. از کالاهای کنسرو بزرگتر به عنوان وزنه های سنگین تر استفاده کنید. استفاده از قوطی های کنسرو یکی از روش های ساختن دمبل ساده است.

ساخت دمبل با بطری آب در خانه

ساخت دمبل در خانه

ساخت وزنه مچ در خانه

یکی دیگر از روش های ساخت دمبل در خانه، ساختن آن به وسیله بطری پلاستیکی است. شما می‌توانید به جای دور ریختن، اصراف و آلوده سازی محیط زیست، بطری های پلاستیکی خود را با آب،سنگریزه، شن یا ماسه پر کنید و برای ورزش و سلامتی استفاده کنید. دقت داشته باشید وزن بطری ها یکسان باشد تا بتوانید از آنها به خوبی استفاده نمایید.

ساخت وزنه با توپ بسکتبال

ساخت دمبل در خانه

یک توپ بسکتبال قدیمی پیدا کنید و سوراخی را در آن ایجاد کتید. سوراخ باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا مواد را از طریق قیف وارد توپ بسکتبال کند. قیف را در سوراخ قرار دهید و تا زمانی که وزن مورد نظر خود را نیاوردید، ماسه یا سنگریزه را درون آن پر کنید. پس از آن سوراخ توپ را بسته و از آن به عنوان وزنه استفاده کنید.

ساخت وزنه مچ با جوراب

جوراب تمیزی را با لوبیا خشک پر کنید. از طرف دیگر برای سنگین تر کردن وزن آن، از سنگ ریزه یا سنگ های کوچک استفاده کنید. انتهای باز جوراب را دوخته یا چسب بزنید. سپس انتهای آن ها را مطابق شکل به هم بچسبانید. برای تنظیم وزن از وزنه استفاده کنید. جوراب را تا آنجا که می خواهید پر کنید و سپس پارچه اضافی را ببرید. اگر می خواهید وزنه های سنگین تری داشته باشید از جوراب بزرگتری استفاده کنید.

ساخت وزنه با پاکت برنج و لوبیا

ساخت دمبل در خانه

اگر مبتدی باشید این پاکت ها به عنوان وزنه های سبک و کوچک انتخاب خوبی هستند. شما می توانید آن ها را برای حرکات سبک استفاده کنید.

ساخت دمبل با قوطی رنگ

ساخت دمبل در خانه

برای ساخت دمبل در خانه ظروف رنگ را با دستگیره های آن نگه دارید. بیشتر ظروف رنگ مقداری سنگین تر از بطری های پلاستیکی یا قوطی مواد غذایی هستند، بنابراین می توانید از آنها در ساخت ماهیچه ها و ورزش استفاده کنید. دستگیره به شما امکان می دهد از ظروف رنگ به عنوان دمبل استفادع کنید. با ریختن گچ در این قوطی ها نیز می توانید ساخت دمبل با گچ را تجربه کنید.

آموزش ساخت دمبل سنگین در خانه

ساخت دمبل در خانه

یک سطل را با ماسه، سنگ، بتن یا حتی آب پر کنید. از آن برای انجام حرکات گوناگون استفاده کنید. شما می توانید با ریختن آهن یا سیمان نیز دمبل جدیدی بسازید.

ساخت هالتر با بطری در خانه

ساخت دمبل در خانه

۱۲ بطری تهیه کنید. شش تای آنها را در دو ردیف به میله متصل نمایید. با این هالتر میتوانید تمام تمریناتی که با هالتر انجام میپذیرند را انجام دهید.

ساخت وزنه با تایر ماشین

ساخت دمبل در خانه

لاستیک ها در زندگی روزانه و بدن سازی بسیار کاربردی هستند. شما می‌توانید هنگام تمرینات وزنه ها را به لاستیک ها اضافه نمایید.

ساخت وزنه با کیسه سیب زمینی

ساخت دمبل در خانه

روشی دیگر برای ساخت دمبل در خانه، استفاده از کیسه برنج و یا شکر و سیب زمینی است. کیسه را با شن پر کنید تا به وزن مورد نظر خود برسد. در بالای کیسه، حلقه ای را برای دست خود ببندید و مشغول ورزش شوید.

در این مقاله از سایت بی‌هوش ساخت دمبل در خانه را به شما آموزش دادیم. امیدواریم برایتان مفید بوده باشد.

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *