موفقیت شغلیتان را با این تست بسنجید
موفقیت شغلیتان را با این تست بسنجید : با استفاده از از این آزمون روانشناسی، موفقیتان در ارتباطات کاریتان را بسنجید. در ادامه راهکارهایی جهت افزایش مهارتهای ارتباطی در محیط کار در اختیارتان قرار دادهایم.
آزمون سنجش مهارت ارتباطی در محیط کار و موفقیت شغلی:
به سوالات زیر پاسخ دهید و امتیاز گزینهی انتخابیتان را که در جلوی آن قرار گرفته، ثبت کنید.
۱- يكي از همكارانتان استعفا داده و كارش بلا فاصله به شما پيشنهاد ميشود . برداشت شما چيست؟
الف) آنها بالا خره متوجه لياقت من شدند و سخت كوشي من نتيجه داد. (۶)
ب) تصور نميكنم چندان موقعيت شغلي وي جالب توجه ومهم باشد. (۴)
ج) اميدوارم بتوانم از عهده آن برآيم. (۱۰)
۲- موفق به ارايه طرحي ميشويد كه ميتواند هزينه ها را در بخش شما تا ۳۰%كاهش دهد.اما هيات مديره به دليل اشتباهی كه در محاسبات انجام داده ايد آن را رد ميكند. شما:
الف)خجالت زده ميشويد وقول ميدهيد آن را تصحيح كرده و مجددا ارايه نماييد. (۱۰)
ب) از شدت ناراحتی جز محكوميت خود راه به جايي نميبريد. (۶)
ج) احساس ميكنيد مورد تمسخر واقع شده و همه شما را فردي بي فكر ميدانند. (۴)
۳- رئيستان شروع كار بر روي طرحي را اعلام ميكند كه شما هم دوست داريد جزء آن باشيد. شما:
الف) منتظر ميمانيد ببينيد آيا او خودش شما را انتخاب ميكند يا نه. (۶)
ب) سعي ميكنيد در هفته پيش رو با چند ساعت اضافه كاري نظر او را جلب كنيد و اميد داريد او متوجه شود. (۴)
ج) از او وقت ميگيريد تا به او بگوييد كه تا چه اندازه مشتاق شركت هستيد. (۱۰)
۴- سال گذشته پيشنهاد شما در مورد نحوه بازاريابی مورد قبول بخش مورد نظر قرار گرفت. امسال نيز رئيس بخش از شما ايده هاي جديد خواسته است. و شما:
الف) نگاهی به طرح گذشته انداخته وبرخي قسمت هاي آن رامطابق روز ميكنيد. (۶)
ب) طرح گذشته رادرنظرگرفته و سعي ميكنيد طرحي كاملا متفاوت ارائه دهيد. (۱۰)
ج)طرح سال گذشته را بررسي ميكنيد و بدون داشتن افكاري جديد فقط نگران آن هستيد كه آيا تا آن حد خوش شانس هستيد كه دو سال دريك قسمت برنده شويد. (۴)
۵- به نظر شما يك رئيس كيست؟
الف) يك همكار با تجربه كه چيزي براي ياد دادن به شما دارد. (۱۰)
ب)يك فرد عالي رتبه و با قدرت كه چنانچه شما قواعد بازي را درست بدانيد ميتواند در پيشرفت شما سهيم باشد. (۶)
ج) شخصي كه قدرت استخدام و يا اخراج كردن را دارد. هر كسي كه بخواهد به خصوص شما را. (۴)
تفسیر آزمون
اكنون امتيازات خود را جمع زده و با موارد زير مقايسه كنيد:
از ۴۰ تا ۵۰ امتياز: شما دراصل رمز موفقيت را ميدانيد. در كنار نكات برجستهاي كه حتما در بسياري از زمينه ها به كمك شما ميايد اعتماد به نفس قوي كه از خصوصيات بارز شماست شما را در اين راه كمك ميكند.آنچه كه انسانهای شايسته اما كم تحرك سالها بايد به دنبال آن باشند شما يك جا داريد. آفرين بر شما.
از ۳۰ تا ۴۰ امتياز: رفتار شما تا حدی نشانگر شخصيت شماست.اما بهتر است برخي اوقات نيز خصوصيات ذاتي خود را بهتر و بيشتر به بازي بگيريد. شما بايد بدانيد رمز موفقيت در موقعيت كاري تنها داشتن تحصيلات عاليه نيست. تجربه هميشه حرف اول را ميزند.هيچ اشكالي ندارد اگر از ديگران مخصوصا رئيس و همكارتان …
از ۲۰ تا ۳۰ امتیاز: شما دارای اعتماد به نفس پایینی هستید و تاکنون قادر به برقراری ارتباط موثر و مناسبی با همکاران و رئیستان نشدهاید. شما هنوز تاثیر مهارتهای اجتماعی بر روابط و موقعیتهای شغلی را درک نکرده و اطمینانی نسبت به آینده شغلیتان ندارید. به شما توصیه میکنیم حتما به یادگیری و تمرین مهارتهای ارتباطی بپردازید.
بیشتر بخوانید: رابطه عشقی متولدین ۱۲ ماه از سال |
راهکارهایی جهت برقراری ارتباط مناسب با همکاران
افزایش مهارتهای ارتباطی در محیط کار
خود را مفید نشان دهید
آیا شرکت شما بدون کارهای شما میتواند به حیات خودش ادامه دهد؟ آیا فعالیتهای شما برای پیشبرد اهداف شرکت شما چارهساز است؟ در صورت مثبت بودن پاسخ شما به آن سؤالات قطعاً شرایط شما در شرکت مثبت است و شما یک فرد مفید برای آنجا محسوب میشوید.
ولی در صورتی که پاسخ شما منفی است بایستی بیشتر تلاش کنید تا بتوانید حداقل برای شرکت عضوی با تراز مثبت باشید، افراد با آموزش دیدن و شرکت در دورههای مرتبط با کار خود به راحتی میتوانند خود را از دیگر افراد شرکت متمایز کنند و بیشتر مفید جلوه کنند.
اولویتهای شرکت و رییس خود را مدنظر قرار دهید
شما بایستی همواره از اولویتهای رییس و شرکت خود مطلع باشید و آنها را در صدر برنامههای خود قرار دهید، البته ممکن است که این اولویتها با اولویتهای مد نظر شما متفاوت باشد ولی در کل برای به دست آوردن دل رییس خود بایستی اولویتهای کاری خود را با اولویتهای کاری رئیستان عوض کنید و به آنها توجه هر چه بیشتر داشته باشید.
مشکلاتتان را قبل از اینکه به شما بگویند خود حل کنید
هیچ کس کامل نیست و این را نیز رییستان میداند، خوب اگر شما بتوانید با روشهایی ایرادات کاری خود را پیدا کنید و آنها را تا جای امکان برطرف سازید بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد علاوه بر آن نیز شما از نظر رییستان یک کارمند پیگیر و مفید قلمداد میشوید که این همان موضوعی است که ما تماماً به دنبال آن هستیم.
پاسخهای صادقانهای بدهید
بسیاری از افراد هنگام پاسخگویی در زمینه کاری یا دادن گزارش کار به مافوق خود صداقت را پیشه نمیکنند و از کلمات و جملات مبالغهآمیز و حتی دروغ استفاده میکنند و گاهی نیز بخشی از واقعیت را به صورت خودجوش سانسور میکنند که اینها همگی به هدف مورد نظر ما لطمات جبرانناپذیری را وارد میکند هر چند که ممکن است به ظاهر اینگونه نباشد.
هیچوقت بیکار نمانید
توصیه دیگر این است که برنامه زمانبندی کاری خود را به گونهای تنظیم کنید که زمان انجام کار را بعلاوه یک زمان احتیاط کنید زیرا بدین گونه هم هیچوقت کار خود را دیر تحویل نمیدهید و یا اینکه هیچگاه بیکار نخواهید شد و اینکه هیچگاه فشار بیش از حد کاری به شما وارد نمیشود و همچنین میتوانید در صورت نیاز کارهای خود را در چشم دیگران زودتر از موعد مقرر تحویل دهید که این کار نیز تأثیر شگرفی بر رییس شما دارد و شما را در چشم او فردی با پشتکار بالا نشان میدهد.
هنر یک همکار خوب بودن
– قدردانی و تشکر خودتان را به همکاران و رئیستان بیان کنید.
– به نامهها و تماسهای کاری بیدرنگ پاسخ دهید.
– متواضع و فروتن باشید.
– از عادات ازار دهنده در محل کار دوری کنید.
– همکاران جدید را پذیرا باشید.
– منابع خودتون رو به اشتراک بگذارید.
– وقتی همکاراتان به مرخصی میرود فشار کاری او را کم کنید.
به این مطلب امتیاز دهید
![هفت رژ](https://bihosh.ir/wp-content/uploads/2021/03/%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%87%D9%88%D8%B4-1.png)
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***