چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟ به همراه نکات نگهداری‌
چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟ | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟ سوسیس خانگی‌ یک غذای بسیار خوشمزه و یک راه بسیار خوب برای استفاده گوشت خواهد بود . در این نوشته سبک آماده سازی سوسیس در خانه را بصورت بخش به بخش به شما یاد می دهیم . مساله مهم درباره سوسیس در خانه این خواهد بود که قادر خواهید بود انواع سبزی‌های‌خوردنی معطر‌ و ادویه ها را دقیقا مطابق پسند خویش افزون نمائید . سوسیسی که درست‌ خواهیم کرد بیشتر به صورت عکس فوق در می آید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش آشپزی و تغذیه

تجهیزات لازم‌

همانطور که می دانید، آماده سازی سوسیس به تجهیزاتی نیاز خواهد داشت . برای آماده سازی سوسیس در منزل به ابزار چرخ گوشت و کاور سوسیس و قیف ویژه آن احتیاج دارید . پس از چرخ‌کردن‌ گوشت ، آن را دوباره به چرخ گوشت متصل کنید و قیف ویژه سوسیس زنی را به چرخ گوشت وصل نمائید و کاور سوسیس را روی آن قرار دهید .

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟

 

شیوه آماده سازی

در بخش ابتدایی حدود ۴ تا ۵ حبه‌ سیر‌ را با حدود ۴۰۰ گرم گوشت چرخ نمائید . برای اینکه گوشت نرم گردد و سوسیس بافت‌ بهتری پیدا‌ نماید و عالی بپزد ، آن را دو تا‌سه‌ مرحله چرخ نمائید .

پس از آن ادویه هایی مشابه فلفل قرمز‌ ، نمک ، نعنای خشک ، فلفل سیاه‌ رزماری آسیاب گشته (حدود ۱ قاشق غذاخوری) و پاپریکا (حدود یک سوم قاشق چایخوری) را هم افزون نمائید و با دست ورز‌ دهید تا ترکیب گردند .

در بخش بعد‌ بایستی قیف اختصاصی سوسیس زنی را به چرخ گوشتتان متصل نمائید و کاور سوسیس را روی آن بکشید .

با روشن‌کردن‌ چرخ گوشت ، ماده‌ها وارد کاور سوسیس می گردند و شما قادر خواهید بود با آمدن سوسیس به اندازه‌ ی پسند تان ، آن را گره بزنید .

پس از مجزا نمودن سوسیسها (با نخ یا گره) آنها را بمدت چندین ساعت در یخچال بگذارید تا جامد گردند . در مرتبه ی پایان قادر خواهید بود بستگی به زائقه ی خودتان ، سوسیس را سرخ‌ نمائید ، باربیکیو کنید‌ یا در آب جوش‌ بپزید . سوسیس شما مهیا می باشد !

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟

 

نکاتی که موقع چرخ‌کردن‌ گوشت حتما باید توجه نمائید

اولین مساله ای که بایست در نگرش بگیرید این خواهد بود که زمان درست‌ نمودن سوسیس ، کل ماده‌ها را تا حد امکان‌پذیر خنک نگه دارید . هنگامی که گوشت سرد‌ یا اندکی یخ‌بسته هست ، آسان تر و زیادتر چرخ می گردد و سوسیس بافت‌ بهتری پیدا‌ می نماید .

دوم اینکه از یک چرخ گوشت باکیفیت و عالی بکارگیری نمائید که برای چرخ‌کردن‌ گوشت سایز های متفاوتی داشته باشد‌ . تلاش نمائید از گوشت گوساله‌ یا مخلوط‌ گوساله‌ و گوسفند بکارگیری نمائید . گوشت را دو تا‌سه‌ مرتبه چرخ نمائید تا سوسیس عالی بپزد و بافت‌ بهتری پیدا‌ بکند .

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟

چگونه سوسیس خانگی‌ درست‌ کنیم ؟

 

نکات تکمیلی آماده سازی سوسیس خانگی‌

✅ از ماده‌های باکیفیت و تازه‌ برای آماده سازی سوسیس بکارگیری نمائید تا سوسیس شما چاشنی بهتری پیدا‌ نماید .

✅ برای آماده سازی سوسیس ، قادر خواهید بود از گوشت گوساله ، گوسفند یا مرغ‌ بکارگیری بکنید . گوشتها را به میزان ۲ تا ۳ سانتی متر‌ تکه‌تکه نمائید تا آسان تر چرخ گردند .

✅ چنانچه از گوشت گوسفند بکارگیری می نمائید خوب تر خواهد بود گوشت گوساله را هم با آن تلفیق بکنید زیرا گوشت گوسفند چربی زیادی خواهد داشت و سریعاً آب می گردد.

✅ برای آماده سازی سوسیس در منزل ، به اندکی چربی خوب احتیاج دارید . نسبت‌ گوشت به چربی حدود ۷۰٪ گوشت به ۳۰٪ چربی می باشد .

✅ برای تلفیق عالی ماده‌های سوسیس ، قادر خواهید بود اندکی نان سوخاری به آن افزون نمائید . به این صورت سوسیس شما بافت‌ بهتری پیدا‌ می نماید .

✅ اضافه نمودن نمک برای آماده سازی سوسیس ارزش بسیاری خواهد داشت زیرا هم مزه دهنده می باشد و هم نگهدارنده .

✅ ادویه ها هم نقش‌ مهمی برای مزه دار نمودن سوسیس دارند . بستگی به مذاق خودتان قادر خواهید بود ادویه ی باب‌طبع خویش را هم افزون نمائید .

✅ بهتر خواهد بود چربی و گوشت را پیش از چرخ‌کردن‌ اندکی فریز نمائید .

✅ وقتی گوشت را درون کاور می ریزید حتما با دست خوب‌ مشت‌ومال دهید تا کاملا هواگیری گردد .

✅ رزماری پایه‌ و اصل مزه سوسیس خواهد بود و نباید آن را کاملا حذف‌ بکنید . تنها بستگی به مذاق خودتان میزان آن را کم و زیاد‌ بکنید .

✅ برای تند تر گشتن روال کار‌ قادر خواهید بود تمام چیز‌ ها را از پیش تهیه نمائید . برای نمونه از شب پیش گوشت و چربی را یخ‌زده نمائید تا همه‌ چیز‌ خنک باشد‌ . از پیش دستور آشپزی را بخوانید و تمام ماده‌ها را مهیا نمائید .

✅ مخلوط ادویه خویش را تهیه بکنید . میزان فراوانی ادویه جات را آماده‌ بکارگیری نمائید . قادر خواهید بود ترکیب ادویه جات سوسیس را بصورت آماده‌ تهیه نمائید یا اینکه خودتان آن را مهیا کنید .

✅ از خاطر نبرید که برای آماده سازی سوسیس ، از گوشت حاوی‌ چربی بکارگیری نمائید . این چربی حاضر در سوسیس خواهد بود که آن را آبدار‌ نگه می دارد‌ و به خوب تر گردیدن رایحه و چاشنی آن یاری می نماید . همانطور که مطرح شد ، از حدود ۷۰٪ گوشت و ۳۰٪ چربی برای آماده سازی سوسیس در منزل بکارگیری نمائید . سوسیس را در وعده‌ ی نهار یا شام میل‌ نمائید . نوش جان

5/5 - (31 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *