راهکارهایی برای کنترل خشم در رانندگی
راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی : همه‌ی ما در طول روز‌ امکان‌پذیر خواهد بود برای عازم‌شدن به سرکار ، خرید‌ ، دانشگاه ، مسافرت و هرجای دیگری رانندگی کنیم . در طول راه امکان‌پذیر می باشد با مواردی در رانندگی اشخاص رو به رو شویم که عصبانیت و بدخویی را در ما خلق نماید . طبیعتا همه‌ی شما این برخورد‌ را به نسبت‌ کم یا بسیار مشاهده کرده‌اید که بعضی از آن‌ها انتهای خوبی نداشته است‌ . ولی پرسش واقعی اینجاست که به چه‌نحو می‌توانیم خشم و غضب خویش را در وقت رانندگی کنترل‌ کنیم تا از عواقب بدحال کننده آن پیشگیری نماییم با ما همراه باشید در مجله سرگرمی و آموزشی بیهوش

چنانچه شما هم این برخورد‌ را وقت رانندگی به دفعات تکرار‌ می کنید؛ به شما پیشنهاد می دهیم برای کنترل‌ غضب در رانندگی به مواردی که در دنباله به آن اشاره‌ خواهیم نمود توجه بکنید .

از خودتان آغاز نمائید

درصورتی‌که شخص نا آرامی می باشید و بی‌نهایت زود عصبی می شوید ، تلاش نمائید ما قبل از رویارو شدن با وضعیت محیطی که شما را درگیر‌ این ناآرامی ها می نماید ، از برخورد‌ با آن دور‌ بمانید . چنانچه ازدحام شما را عصبانی می سازد ، تلاش نمائید از راه های جانشین استعمال نمائید یا ساعت رفت ‌و آمد خودتان را طوری طرح‌ریزی بکنید که به اوج‌ ازدحام برنخورید . از آهنگ‌های ملایم‌ بکارگیری نمائید یا لااقل سیستم‌ پخش‌ ماشین را روی رادیو قرار دهید .

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی

 

قدری به خودتان مجال بدهید

ناآرامی عصبی‌ ، ‌یک عکس العمل طبیعی‌ از سیستم‌ مغزی در وضعیت پرتنش خواهد بود . اذهان آشفته و درگیری‌های روزانه می‌تواند اشخاص را در انتهای روز‌ یا هنگامی پشت‌ فرمان‌ اتومبیل قرار گرفته‌اند ، مبدل به یک شخص عصبی نماید . در صورت پیدایش علائم تحریک‌ ‌کننده ، اندکی کنار‌ بکشید و بگذارید سیستم‌ عصبی‌ ‌تان بازیابی گردد . تنها کفایت می کند که برای مدتی صبر نمایید؛ مشاهده می کنید که چطور با نیرو از پشت‌ فرمان‌ همه‌‌ چیز‌ را نظارت خواهید نمود .

فرمان‌ را با نیرو به دست نگیرید

راهکار ساده‌ای وجود خواهد داشت که در زمان عصبانیت در راه ، بتوانید خودتان را در حداقل ترین زمان‌ امکان‌پذیر ، کنترل‌ نمائید . روان‌شناسان اعتقاد دارند ، رانندگانی که در معرض‌ ناآرامی های عصبی‌ می باشند ، به صورت غیرارادی فرمان‌ اتومبیل را سفت‌تر‌از‌هر زمان‌ دیگری می‌گیرند . درصورتی‌که به هر علت در محل ناآرامی ‌قرار گرفتید ، کفایت می کند یک بازی‌ راحت را با انگشتان و دستان‌ خودتان ادا نمایید تا دفعه دیگر کنترل‌ خودتان و اعصابتان را به دست بگیرید . تنها عضلات را به حال‌ خودشان رها بکنید و بگذارید فرمان‌ شکل‌ متداول پیشین خودش را بگیرد .

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی

 

برای کنترل‌ عصبانیت در رانندگی ، نفس‌ عمیق‌ بکشید

همه‌ی ما از تاثیرات دم‌وبازدم عمیق‌ آگاه هستیم . به صورتی حیرت آور این حرکت‌ راحت ، می‌تواند از خیلی از حرکت های نامتعارف ممانعت نماید . فرایندی که مغز طی نفس‌ عمیق‌ سپری می نماید ، به ‌قدری‌ طویل و وقت گیر می باشد که شاید فرصتی برای ادا عمل های دیگر از قبیل عصبانیت وجود نخواهد داشت . چند نفس‌ عمق‌دار و آهسته می‌تواند شما را به حال خوب بازگرداند .

خیابان‌ را با پیست اتومبیل‌ رانی اشتباه‌ نگیرید

هرچقدر هم که به ماهر بودن‌ در رانندگی مشهور می باشید ، نمی‌توانید وضعیت غیرقابل ‌پیش‌ ‌بینی‌ خیابان‌ را با پیست که در آن همه‌ ‌چیز‌ قابل‌ ‌کنترل‌ خواهد بود ، مقایسه نمائید . سبقت های ناگهانی ، از اتومبیل هایی که با رانندگان عادی‌ هدایت‌ می‌شوند ، ‌ نمی‌تواند نمایش ‌دهنده هنر رانندگی شما باشد‌ . اکثرا از اینکه با شتاب فراوان از پهلو اتومبیل های دیگر تردد کنند حظ می‌برند ، اما این قضیه را مورد توجه قرار نمی دهند که احتمالا چند متر‌ جلوتر ماشینی دیگر درست‌ در اندیشه همین سبقت گرفتن خواهد بود . احتمالا شما توانایی کنترل‌ ماشین خودتان را داشته باشید؛ اما هیچگاه نمی‌توانید نسبت‌ به تسلط دیگران آسوده‌خاطر باشید .

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی

راهکارهایی برای کنترل‌ خشم‌ در رانندگی

 

خواب‌ کافی‌ داشته باشید

این هم جزو‌ آن گروه از سفارش هایی خواهد بود که به‌حدی توصیه شده که دیگر جذابیتی ندارد؛ منتها باور‌ بکنید تن شما پس از خواب‌ کافی‌ ، ظرفیت‌‌های‌ بسیار بالایی برای تاب وضعیت دشوار را خواهد داشت . قبل از مسافرت چنانچه می‌دانید که راه طویلی پیش روی شماست ، حتما خواب‌ کافی‌ داشته باشید . فرق یک ساعت کم و زیاد‌ خوابیدن ، اثرگذاری قابل توجه ای در وضعیت خوب رانندگی شما دارد . خوابیدن ناکافی سبب کسر ضریب توجه شما و به اضافه ناتوانی آستانه‌ صبر شما می گردد . توجه نمایید که چنانچه گمان می‌کنید اهل‌ کم‌‌ خوابی می باشید ، این خصوصیت پشت‌ فرمان‌ تعریفی دیگر پیدا‌ می نماید .

 

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *