راهنمای خرید کیبورد ۶ نکته مهم + عکس

راهنمای خرید کیبورد 6 نکته مهم + عکس - در سایت بی هوش مطالعه کنید

زمان مطالعه این مطلب: 4 دقیقه

راهنمای خرید کیبورد ۶ نکته مهم + عکس

راهنمای خرید کیبورد ۶ نکته مهم + عکس: این روزها خیلی از زمان زندگی ما پشت کامپیوتر و با تایپ کردن می گذرد و از این رو نیاز مند یک کیبورد خوب برای عدم ایجاد خستگی هستیم. شاید برای شما پیش آمده باشد که کیبورد یا صفحه کلید لپتابتان خراب شود و نیاز مند خرید یک کیبورد جدید باشد. معمولا هم همیشه به دنبال کیبوردی مشابه کیبورد قبلی خود هستید. گاهی کیبورد شما قدیمی شده دیگر در بازار موجود نیست. برای این منظور در ادامه این مقاله در سایت بیهوش قصد داریم ۶ نکته ضروری راهنمای خرید کیبورد مناسب را بیان کنیم با ما در بی هوش همراه باشید.

۱- هدف شما از خرید یک کبیورد جدید چیست؟

کبوردهای موجود در بازار هرکدام به منظور خاصی تولید می شوند و استفاده کنندگان از این کیبوردها خاص هستند. برای مثال اگر شما یک گیمر هستید به عبارتی شما یک خوره بازی های کامپیتری هستید باید به دنبال یک کیبورد مناسب گیمینگ باشد یک از قابلیت های مهم کیبورد در بازی های کامپیوتری  قابلیت Anti-Ghosting یا دکمه‌های مکانیکی است.

راهنمای خرید کیبورد 6 نکته مهم + عکس

راهنمای خرید کیبورد ۶ نکته مهم + عکس

اگر قصد شما از خرید کیبورد فقط تایپ متون طولانی است بهتر است یک کیبوردی که شمارا خسته نکنید انتخاب کنید، در اصطلاح به این نوع کیبورد ها کیبوردهای ارگونومی یا ارگونومیک گفته می شود. این کیبورد ها برای استفاده طولانی مدت تولید شده و کار کردن با آن برای کاربران لذت بخش تر است. اگر شما کیبورد را برای محاسبات روزمره و یا در نقشِ ماشین حساب استفاده می‌کنید به دنبال کیبوردی باشید که دارای بخش شماره یا نامبرپد باشد. گاهی می توان بخش نامبرپد را نیز جداگانه خرید کرد. با تهیه این نوع کیبورد ها سرعت تایپ شما در تایپ اعداد زیادتر خواهد بود. پس در قدم اول نیاز خود را بشناسید و با توجه به نیاز خود یک کیبورد تهیه کنید.

۲- دکمه های کیبورد

قبل از اینکه کیبوردی خرید کنید حتما به شما توصیه میکنیم دکمه های کیبورد جدید خود را آزمایش کنید. گاهی ممکن است دکمه ها برای شما کمی سفت و محکم باشند و یا گاهی دکمه های فشاری شما را اذیت کنند، ممکن است شما با دکمه های نرم عادت داشته باشید تمامی این موارد سلیقه ای بوده و شخص به شخص متفاوت است.

برخی از کیبورد ها دکمه های اضافه دارند برای مثال دکمه های کاهش یا افزایش صدا، دکمه های مرورگر و کنترل آهنگ و … اگر این دکمه ها برای شما مهم هستند، حتما قبل از خرید کیبورد از وجود این دکمه ها اطمینان حاصل کنید.

۳- طراحی و ظاهر کیبورد

هرچند طراحی و ظاهر کیبورد کاملا سلیقه ای است ولی حتما به تجربه کاربری دقت کنید. کیبورد ها به سه دسته کلی استاندارد، گیمینگ و ارگونومیک بخش بندی می شوند.

  • کیبوردهای استاندارد:  کیبوردهای استاندارد علاوه بر ۱۰۴ دکمه عادی خود، می‌توانند دکمه‌های کنترل موسیقی و فیلم نیز داشته باند.
راهنمای خرید کیبورد ساده

تصویر یک کیورد ساده

  • کیبوردهای ارگونومیک: این کیبورد ها دارای ظاهر و طراحی خاصی بوده تا به دستان شما حالت طبیعی القا کننتد. معمولا این نوع کیبورد ها راحت بوده و کمترین فشار را به ماهیچه ها منتقل می کنند تا در استفاده طولانی مدت احساس خستگی نداشته باشید. این نوع کیبورد ها قیمت زیادتری نسبت به کیبوردهای معمولی یا استاندارد دارند. اگر زمان زیادی را در طول روز مشغول تایپ کردن هستید بهتر است حتما از یک کیورد ارگونومیک خوب استفاده کنید و قیمت زیاد آن را به جان بخرید. این نوع کیورد ها به دست و مچ دستان شما کمترین آسیب را وارد میکنند.

تصویر یک کیورد ارگونومیک

  • کیبوردهای گیمینگ: این نوع کیبورد ها معمولا برای گیم بوده و دارای دکمه های خاص از پیش تعریف شده و دکمه های آزاد هستند. اگر شما یک گیمر هستید حتما از کیبورد های مخصوص گیم یا بازی استفاده کنید تا در طولانی مدت کمترین آسیب به شما وارد شده و همچنین از امکانات ارائه شده در این کیورد ها حداکثر استفاده را ببرید.
کیبورد گیمینگ

کیبورد گیمینگ

اگر قصد دارید از کیبورد خود در تاریکی استفاده کنید، ازکیبوردهایی که دارای بک لایت یا نور پس زمینه هستند استفده کنید.

۴- کیبورد بی سیم بخرم یا با سیم؟

بی سیم بودن یا با سیم بودن کیبورد هرکدام دارای نکات مثبت و منفی به خود هستند. کیبورد های بی سیم شما را از شر سیم های زیاد و مزاحم رهایی می بخشند. کیبورد بی سیم گاهی کند بوده و ممکن است قطعی و وصلی داشته باشند. ضمن اینکه شارژ کردن و یا تهیه باتری آن ها خود بحثی است و گاهی آزار دهنده خواهد بود. قیمت کیبورد بی سیم گران است. در مقابل کیبورد های باسیم ممکن است بعد از مدتی دچار قطعی سیم کیبورد شده که معمولا این مشکل به ندرت پیش خواهد آمد. در مقابل شما مشکل قطعی به دلیل تمام شدن باتری و یا شارژ را نخواهید داشت.

۵- دکمه های میانبر اضافی کیبورد

برخی کیبورد ها برای افزایش سرعت تایپ شما دارای دکمه های میانبری هستند. این دکمه ها خیلی در افزایش سرعت تایپ و یا سریع کار کردن با کامپیوتر موثر هستند. اگر شما به این دکمه ها عادت دارید پس در خرید کیبورد به این دکمه ها دقت کنید.

۶- قیمت کیبورد

مسلما مهمترین بخش خرید کیبورد آن است که چقدر قصد دارید برای کیبورد خود هزینه کنید. بسته به قابلیت های یک کیبورد کیبوردها ارزان تر یا گران تر هستند و کیبوردهای بی سیم نیز گران تر از نمونه های با سیم می باشند. کیبوردهای گیمینگ نیز معمولا قیمت بالایی دارند.

امیدواریم نکنه های مطرح شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشد. اگر شما نیز اطلاعات اضافه ای در این مورد دارید می توانید در بخش نظرات بی هوش بیان کنید.

به این مطلب امتیاز دهید post

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *