ایده‌های یونیسف برای سرگرمی کودکان در روزهای گرم تابستان
تفریحات تابستانی در خانه

تفریحات تابستانی در خانه ❤️ سایت بیهوش ، تابستون چیکار کنیم ، تفریحات کودکانه

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

تفریحات تابستانی در خانه : سرگرم کردن کودکان در منزل همیشه یک چالش برای والدین است، به‌ویژه در روزهای سرد زمستان و یا روزهای گرم تابستان که امکان بیرون رفتن برای کودکان در تمام ساعات روز وجود ندارد. این مسئله که به‌ویژه در زندگی‌های آپارتمانی امروزی شایع است، توسط یونیسف نیز مورد توجه قرار گرفته و این سازمان جهانی چندین ایده برای سرگرمی کودکان در روزهای گرم تابستان ارائه کرده است. با ما همراه باشید در سایت بیهوش بخش سبک زندگی

برنامه برای سرگرمی کودکان و نوجوانان

۱- دوچرخه‌سواری را تجربه کنید

صبح‌ها بین ساعت ۷ تا ۱۰ یا عصرها نزدیک غروب، بچه‌ها را برای دوچرخه‌سواری بیرون ببرید. اگر در نزدیکی خانه مکانی مناسب برای دوچرخه‌سواری وجود دارد، آنجا را انتخاب کنید یا به پیست دوچرخه‌سواری در پارک‌های نزدیک بروید. حتماً بطری آب را فراموش نکنید چون هوا گرم است.

۲- بستنی درست کنید

کمتر کسی پیدا می‌شود که بستنی را دوست نداشته باشد. یکی از ایده‌های عالی برای سرگرمی کودکان در روزهای گرم تابستان، تهیه بستنی خانگی با کمک بزرگترهاست. می‌توانید با ساده‌ترین مواد، بستنی‌های خوشمزه‌ای با طعم‌های مختلف درست کنید. همچنین می توانید انواع دسر تابستانی ساده ولی خاص را امتحان کنید.

در اوقات فراغت چه کنیم

۳- به خانه بازی بروید

بهتر است در روزهای گرم تابستان، کودکان را به خانه‌های بازی محلی ببرید. این مکان‌ها معمولاً دارای سیستم تهویه مطبوع هستند و بچه‌ها می‌توانند دوستان خود را در این فضاها ملاقات کرده و بازی کنند.

۴- یک پیک نیک برگزار کنید

پیک نیک در ساعات خنک‌تر روز می‌تواند ایده‌ای عالی باشد. نزدیک‌ترین پارک به خانه‌تان را انتخاب کنید و با آماده‌سازی خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مورد علاقه بچه‌ها، ساعاتی شاد را سپری کنید. حتماً در سایه بمانید تا از گرمای شدید جلوگیری کنید.

کارهای هیجان انگیز در خانه

۵- نقاشی با گچ رنگی

چند عدد گچ رنگی تهیه کنید و فضایی در سایه یا روی دیوار را برای نقاشی بچه‌ها اختصاص دهید تا با کشیدن طرح‌های مورد علاقه‌شان سرگرم شوند.

تفریحات تابستانی در خانه

تفریحات تابستانی در خانه

 

تابستون چیکار کنیم

۶- کمپ در حیاط آپارتمان یا خانه

اگر فرصت یا حوصله پارک رفتن ندارید، می‌توانید در حیاط یا حیاط خلوت خانه کمپ بزنید و از بودن با کودکان و خوردن خوراکی در فضای باز لذت ببرید.

۷- ستاره‌ها را رصد کنید

چند پتو یا زیرانداز در حیاط پهن کنید و شب‌ها با بچه‌ها ستاره‌ها را تماشا کنید. این فعالیت ساده و آرامش‌بخش می‌تواند تجربه‌ای بی‌نظیر برای کودکان باشد.

۸- شهربازی را امتحان کنید

در بسیاری از شهرهای بزرگ و کوچک، شهربازی‌های محلی وجود دارد. زمانی که هوا خنک‌تر می‌شود، بچه‌ها را به شهربازی ببرید تا از تفریحات مختلف لذت ببرند.

تفریحات کودکانه در روز های گرم تابستان

۹- آزمایش‌های علمی در خانه

اگر کودکان تمایلی به بیرون رفتن ندارند، می‌توانید با انجام آزمایش‌های علمی ساده در خانه، آنها را سرگرم کنید. این فعالیت‌ها هم آموزشی هستند و هم می‌توانند ساعت‌ها کودکان را مشغول نگه دارند.

۱۰- ورزش مورد علاقه را دنبال کنید

بچه‌ها اغلب در طول سال تحصیلی یک یا چند ورزش را در مدرسه انجام می‌دهند و به یکی از آنها علاقه‌مند می‌شوند. در تعطیلات تابستانی، آنها را به باشگاه ببرید تا ورزش مورد علاقه‌شان مانند بدمینتون یا بسکتبال را ادامه دهند.

تفریحات تابستانی در خانه

تفریحات تابستانی در خانه

 

۱۱- دوربین تلسکوپی بسازید

با کمک بچه‌ها یک دوربین لوله‌ای تلسکوپی درست کنید و ساعت‌ها با آن سرگرم شوید.

۱۲- رنگ‌های دست‌ساز بسازید

با کمک کودکان، رنگ‌های دست‌ساز بسازید و از آنها برای طراحی و زیباسازی فضای اطراف خانه استفاده کنید. این فعالیت می‌تواند به تقویت خلاقیت کودکان نیز کمک کند.

۱۳- بازی با توپ و آب

برای بازی با آب، نیازی به تجهیزات خاصی ندارید. با چند بادکنک پر از آب و یک راکت شبیه راکت بیسبال، یک بازی پرهیجان و خنک‌کننده را تجربه کنید.

۱۴- ظرف غذای پرندگان بسازید

کودکان عاشق حیوانات و پرندگان هستند. با وسایل ساده‌ای مثل بطری و شیشه، ظرف غذای پرندگان درست کنید و آنها را به تماشای پرندگان دعوت کنید.

۱۵- خمیر بازی خانگی درست کنید

با کمی آرد، آب و رنگ غذا، خمیربازی تهیه کنید و ساعت‌ها کودکان را سرگرم کنید.

تفریحات تابستانی در خانه

تفریحات تابستانی در خانه

 

5/5 - (28 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *