آموزش ساخت زیورآلات رزینی 
آموزش ساخت زیورآلات رزینی 

آموزش ساخت زیورآلات رزینی  | بی هوش 💎زیورآلات رزینی با بی هوش

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

 

آموزش ساخت زیورآلات رزینی

 

آموزش ساخت زیورآلات رزینی : زیورآلات رزینی مجموعه ای از جواهرات هستند که دارای تنوع و زیبایی های بی نظیری می باشند و در طرح ها و مدل های مختلف و جذابی وجود دارند، در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه ساخت زیورآلات رزینی با روشی ساده و آسان آشنا کنیم.

 

 

طرز ساخت زیورآلات رزینی شیک و زیبا

هنر رزین برای آن دسته ار افرادی که همیشه به دنبال بهترین ها هستند و دوست دارند با استفاده از هنر و خلاقیتی که دارند خالق کارهای هنری ناب و بکری باشند گزینه مناسب و فوق العاده ای می باشد چرا که طراحی و ساخت بدلیجات رزینی حد و مرزی ندارد و شما می توانید طبق آن چه که در ذهن دارید با کمی ابتکار و هنر آثار بی نظیری را خلق نمایید.

 

 داریم شما را با نحوه ساخت زیورآلات رزینی با روشی ساده و آسان آشنا کنیم.با بی هوش در این بخش از هنر دست همراه باشید

 

هنر رزین برای آن دسته ار افرادی که همیشه به دنبال بهترین ها هستند و دوست دارند با استفاده از هنر و خلاقیتی که دارند خالق کارهای هنری ناب و بکری باشند گزینه مناسب و فوق العاده ای می باشد چرا که طراحی و ساخت بدلیجات رزینی حد و مرزی ندارد و شما می توانید طبق آن چه که در ذهن دارید با کمی ابتکار و هنر آثار بی نظیری را خلق نمایید.

 

طرز ساخت زیورآلات رزینی شیک و زیبا

 

آموزش ساخت جواهرات رزینی در خانه

جواهرات رزینی طرفداران مخصوص به خود را دارد. این نوع جواهرات به دلیل تنوع و گستردگی در مدل هایی که دارد متناسب با تمام سلیقه ها طراحی شده است. ساخت این جواهرات در خانه کاری بسیار لذت بخش و هیجان انگیز خواهد بود که با چند بار تمرین و با استفاده از ایده های جدید و منحصر به فرد می توان با کمی خلاقیت و سلیقه مدل های زیبایی از آن را در طرح های دلخواه ساخت و مورد استفاده قرار داد.

 

به طور مثال ساخت دستبند رزینی، ساخت گردنبند و گوشواره، ساخت انگشتر و… هر یک زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند که با یادگیری اصول اولیه می توانید اقدام به ساخت آنها نمایید.

 

 

وسایل و مواد لازم برای درست کردن جواهرات رزینی

قالب شیرینی یا یخ از جنس سیلیکونی

رزین اپوکسی بی رنگ دو جزیی مخصوص قالب گیری بدلیجات

آب گرم

چوب بستنی یا قاشق یکبار مصرف

  1. لیوان یکبار مصرف
  2. سشوار
  3. نحوه ساخت زیورآلات رزینی

آموزش ساخت زیورآلات رزینی 

 

 

  1. مراحل درست کردن
  2. در مرحله اول برای ساخت زیور آلات رزینی ابتدا قالب سیلیکونی مورد نظر را با استفاده از وسایل تزیینی زیبا مثل حشرات پلاستیکی، اکلیل، یادگاری های کوچک، بدلیجات فلزی، گل های خشک شده و … پر کنید.

اکنون نوبت آماده کردن رزین می باشد. برای این کار باید ابتدا رزین را حدود ۲۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید تا مقداری رقیق شود و حباب های موجود در آن حذف گردد.

مزیت انجام این کار این است که باعث خروج حباب های ایجاد شده در زمان هم زدن می شود.

در این مرحله دو جزء رزین را به نسبتی که توسط کارخانه معین شده در یک لیوان یکبار مصرف بریزید و با استفاده از چوب بستنی خوب با یکدیگر ترکیب نمایید.

 

رزین

 

بیشتر بخوانید: ۲۰ ایده خلاقانه و کاربردی با بطری پلاستیکی

توجه داشته باشید که این کار را باید با دقت انجام دهید چرا که در صورتی که مواد خوب با یکدیگر مخلوط نشوند امکان دارد که محصول نهایی هیچ وقت خشک نشود.

پس از این که مخلوط رزین را خوب هم زدید به منظور اطمینان کامل از آن رزین را به لیوان یکبار مصرف دیگری انتقال دهید و دوباره خوب هم بزنید.

 

آموزش ساخت زیورآلات رزینی 

 

در مرحله بعد رزین را داخل قالب بر روی قطعات تزیینی که از قبل درون قالب گذاشته بودید به آهستگی بریزید. بعد از آن با استفاده از سشوار آن را گرم نمایید.

انجام این کار علاوه بر رقیق و گرم کردن رزین موجب ترکیدن و حذف راحت حباب هایی می شود که بر روی رزین تجمع پیدا کرده اند.

در این مرحله بر روی قالب یک ظرف بزرگ به حالت وارونه قرار داده تا رزین عاری از هر گونه گرد و خاک گردد و صبر کنید تا زیورآلات رزینی خشک شوند.

اکنون از پشت قالب کمی فشار به آن وارد کنید تا زیورآلات از قالب سیلیکونی جدا شوند.

آموزش ساخت زیورآلات رزینی 

در مرحله بعدی یک مقدار سیم برداشته و با استفاده از وسیله ای هم چون دم باریک نوک آن را خم کنید. سپس آن را با استفاده از آتش گرم کنید و با کمک آن رزین را ذوب کنید و یک سوراخ در آن ایجاد نمایید.

 

آموزش ساخت زیورآلات رزینی 

اکنون برای بدلیجات خود نیاز به زنجیر دارید تا برای استفاده آماده گردند.

بیشتر بخوانید: انواع تزیینات ویژه کریسمس ۲۰۲۱

رنگ آمیزی رزین

برای انجام این کار نیاز به رنگ های مخصوصی هم چون رنگ های پودری، خمیری و جوهری دارید. می توانید پس از این که مقدار رزین و هاردنر را به نسبت مورد نیاز وزن کردید رنگ جوهری یا پودری را به آن اضافه نمایید و پس از آن تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست گردند.

در صورتی که تمایل دارید از تکنیک ابر و باد استفاده نمایید بهتر است که از رنگ اپوکسی استفاده نمایید چرا که به صرفه تر است و هزینه کمتری دارد.

رنگ اپوکسی

آموزش ساخت زیورآلات رزینی

در مطلب ارائه شده شما را با نحوه ساخت زیورآلات رزینی آشنا کردیم که امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد و با یادگیری این بخش آموزشی بتوانید در منزل با استفاده از این هنر شگفت انگیز و جذاب کارهای هنری زیبایی را خلق نمایید.

حال از شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی زیور آلات و مراجعه به این بخش با دیگر آموزش ها و ایده های جدید و خاص برای ساخت گردنبند، دستبند، گوشواره با وسایل ساده و در دسترس آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت گوشواره رزینی

آموزش ساخت زیور آلات رزینی

 

 

4.6/5 - (25 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. سلام این رزین که مخلوط کردنش کاری نداره من بار اول دقیق یاد گرفتم و بسیار هم با کیفیت شد و درخشان شد مهم اینه که تو شهر ما قالبهای متنوع پیدا نمیشه از این قالب ۳۰ تکه ای ها دوتا قالب خریدم ۴ تا داره هی اون مواد سرطان زا را باید ترکیب کنی واسه ۴ تا دست به حنا بمونی.تا درست بشه بخوراتش بده تو مغزت واسه شهرستان ها هم بفرستید و در ضمن درضمن درضمن من هرچی اینترنتی خریدم نیومده در خونه اشتباه رفته جای دیگه واسه سی چهل تومان هم که نمیشه شکایت کرد یک آدرس حضوری درست درمان هم نداره بکوبیم بریم تهران بخریم یا کارهای خیلی ناب کار با رزین را توضیح نداده مثل ریختن رزین تو دستبند و انگشتری که کنگره ای هست چون رزین از پشتش می ریزه زمین و بخصوص اگه کار واسه فروش تولید بشه کیفیت خودش را از دست میده یا روش های بسیار خلاقانه را دوست دارم یاد بگیرم که نیست اینترنت هم گمونم با ما قصد آشتی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *