چند داستان کوتاه آموزنده

چند داستان کوتاه آموزنده | بی هوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

چند داستان کوتاه آموزنده : روایت آموزنده و کوتاه پزشک معالج حسابی:

یکی از دانشجویانی که تحت لحاظ پزشک حسابی درس میخواند بعد از چندین ترم رد شدن به پزشک معالج حسابیخاطرنشان کرد : شما سه ترم میباشد که مرا از این درس رد میکنید البته اینجانب که نمیخواهم موشک هوا کنم صرفا میخواهم در قریه یک مدرس شوم
پزشک حسابی جواب بخشید : شاید تو نخواهی موشک هوا کنی و صرفا بخواهی مدرس شوی قبول ، ولی تو نمی توانی به اینجانب تضمین دهی که یکی‌از علم آموزان تو در ده ، نخواهد که موشک هوا نماید!!!

روایت آموزنده شیطان و فرعون:

فرعون پاد شاه مصر ادعای خدایی می کرد.

روزی مردی نزد وی آمد و در حضور تمامی خوشه انگوری به وی اعطا کرد و اعلام کرد: در صورتی تو آفریدگار هستی پس این خوشه را تبدیل به طلا و جواهرات کن.

فرعون یک روز از وی زمان گرفت. شب هنگام درین فکر بود که چه راه حل ای بیندیشد و همچنان عاجز ما‌نده بود که ناگهان کسی درب خوابگاهش را به صدا در آورد.
فرعون پرسید کیستی؟ ناگهان رویت کرد که شیطان وارد شد.
شیطان خاطرنشان کرد: خاک بر راز خدایی که نمیداند پشت در چه کسی است. آنگاه وردی بر خوشه انگور خواند و خوشه انگور طلا و جواهرات شد!
آنگاه خطاب به فرعون بیان کرد: اینجانب با این همگی بضاعت و توان لیاقت بندگی خداوند را نداشتم آنوقت تو با این کلیه حقارت ادعای خدایی میکنی؟

پس شیطان عازم رفتن شد که فرعون اعلام کرد: چرا بشر را سجده نکردی تا از درگاه پروردگار رانده شدی؟
شیطان جواب بخشید: چون میدانستم که از نسل وی همچون تو به وجود می‌آید.

روایت کوتاه گنجایش آدم ها:

در روزگاران قدیم مردی از دست زمانه طاقت فرسا می نالیدپیش استادی رفت و برای رفع ناراحتی و سختی خویش راهی خواست استاد استکان آب نمکی را به خورد وی بخشید و از طعم اش پرسید؟آن مرد آب را به خارج از دهن سرازیر شد و اعلام‌کرد : خیلی پر نمک و غیر قابل تحمل استاد ایشان را کنار برده و به ایشان اظهار کرد به عبارتی مقدار آب بنوشد و پس از طعم اش پرسید؟

مرد اعلام‌کرد : خوب میباشد و می توان تحمل کرد استاد اظهار‌کرد شوری آب به عبارتی مشقت های معاش میباشد.شوری این دو آب یک کدام از البته ظرفشان مختلف بود.رنج و سختی جهان مدام اثبات میباشد و این گنجایش ماست که طعم آنرا تعیین می نماید پس هنگامی در مشقت هستی شایسته ترین عمل بالا بردن گنجایش و ادراک خویش از مسائل میباشد.

چند داستان کوتاه آموزنده

چند داستان کوتاه آموزنده

قصه پندآموز توان فکر:

پيرمردي صرفا در يکی از روستاهای آمريکا زندگي مي کرد .وی مي خواست مزرعه سيب زميني اش را شخم بزند البته اين عمل خيلي سختي بود. صرفا پسرش بود که مي توانست به وی یاری دهد که وی هم در زندان بود .

پيرمرد طومار اي براي پسرش نوشت و وضعيت را براي وی توضيح اعطا کرد :

“پسرعزيزم اینجانب درحال حاضر خوشي ندارم زیرا همین سال نخواهم توانست سيب زميني بکارم .اینجانب نميخواهم اين مزرعه را از دست بدهم،  زیرا مادرت هميشه بازه زمانی کاشت فرآورده را دوست داشت.   اینجانب براي عمل مزرعه خيلي پير گردیده ام. در صورتی‌که تو اينجا بودي کل ایرادات اینجانب حل مي شد . اینجانب مي دانم که در حالتی‌که تو اينجا بودي مزرعه را براي اینجانب شخم مي زدي.

روایت کوتاه و آموزنده عشق به بابا:

طولی نکشيد که پيرمرد اين تلگراف را دريافت کرد: “بابا، به خیال و خاطر آفریدگار مزرعه را شخم نزن، اینجانب آنجا اسلحه مخفی کرده ام”.*

*ساعت ۴ صبح فردا  مأمور اف.بي.آی و افسران پليس محلي در مزرعه بابا حاضر شدند و کل مزرعه را شخم زدند سوای اينکه اسلحه اي پيدا نمایند . پيرمرد بهت زده طومار ديگري به پسرش نوشت و به وی اظهار کرد که چه اتفاقي افتاده و مي خواهد چه نماید؟*

*پسرش جواب بخشید : “بابا! برو و سيب زميني هايت را بکار، اين بهترين کاري بود که مي توانستم از زندان برايت انجام بدهم”.

روایت آموزنده و دیدنی راهی آسانتر:

زمانی که ناسا نرم‌افزار ی پست کردن فضانوردان به دور و اطراف را ابتدا کرد با خلل کوچکی روبرو شد

آن ها دریافتند که خودکارهای جان دار در فضای سوای جاذبه عمل نمیکنند ، جوهر اتوماتیک به سمت زیر جریان نمی یابد و روی سطح ورقه نمی ریزد برای حل این ایراد ….

آنان کمپانی مشاورین اندرسون را گزینش کردندتحقیقات بیش تر از یک ده سال زمان برد ، دوازده میلیون دلار صرف شد و در غایت آنان خودکاری پباده سازی کردند که در دور و اطراف سوای جاذبه می نوشت تحت آب فعالیت می‌کرد ، روی هر سطحی حتی کریستال می نوشت و در دمای پایین صفر تا سیصد سکو ی سانتیگراد فعالیت میکرد.

روس ها چاره معمولی تری داشتند آن ها از قلم استعمال کردند!

4.9/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *