راهنمای شمع سازی در منزل و کسب درآمد
شمع سازی در منزل و کسب درآمد

شمع سازی در منزل و کسب درآمد | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

شمع سازی در منزل و کسب درآمد : امروزه به دلیل تحریم‌ های متعدد کشور و همچنین بالا رفتن هزینه‌ های معیشتی، در یک خانواده اغلب خانم و آقا به فعالیت های اقتصادی مشغول هستند. برخی از خانم ها به دلیل نگهداری از فرزندان، ترجیح می دهند تا کسب و کاری را در منزل راه اندازی نمایند. یکی از بهترین شغل برای زنان خانه دار، راه اندازی کارگاه شمع سازی در خانه است. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید در بیهوش تا با راه اندازی این کسب و کار آشنا شوید.

همه می دانیم که پایه حقوق وزارت کار به تنهایی نمی تواند کفاف خرج و مخارج یک زندگی مشترک را بدهد. به همین دلیل بسیاری از افراد با نوشتن متن استعفا به فکر راه اندازی کسب و کار از صفر هستند. یا نه برخی ها می خواهند شغل دومی برای خود انتخاب کنند. در این میان خانم ها نیز می توانند با ایده های پولساز خانگی ، کار خود را آغاز کنند. خانم های خانه دار که مسئولیت سنگین پرورش فرزندان را برعهده دارند نیز می توانند به راحتی کارگاهی خانگی ایجاد کرده و کسب درآمد کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با کار آسان شمع سازی که با کمترین هزینه و صرفه جویی در وقت همراه است آشنا سازیم و راهنمای راه اندازی کارگاه شمع سازی در خانه را در اختیارتان قرار دهیم.

شمع سازی در خانه

شمع سازی یکی از شغل های پر درآمد است. چرا؟ زیرا شمع ها در هر کجای خانه به کار می‌آید و همیشه خواهان دارد. به همین دلیل می توان با راه اندازی کارگاه شمع سازی در خانه، به راحتی یک کسب و کار سودآور خانگی ایجاد کرد.

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

 

سرمایه اولیه برای راه اندازی کارگاه شمع سازی در خانه

همانطور که میدانید برای راه اندازی هر کسب و کاری که بتوان با آن درآمدی کسب کرد، به سرمایه نیاز دارد. که البته این مقدار سرمایه اولیه با توجه به نوع کسب و کار، متفاوت است. از آنجایی که شمع سازی در خانه یکی از شغل های آسان است، برای راه اندازی آن به سرمایه اولیه زیادی نیاز ندارید. سرمایه اولیه برای راه اندازی کارگاه شمع سازی در خانه برای تهیه مواد اولیه، چیزی حدود ۱۰ الی ۲۰ میلیون تومان متغیر است. البته این به میزان و حجم کاری که می خواهید کسب و کارتان را آغاز کنید نیز بستگی دارد. هزینه‌های ذکر شده شامل خرید لوازمی چون فیتیله، اسید استئاریک، پارافین و … می‌باشد. بازگشت سرمایه شمع سازی به حجم و چگونگی فروش شما بستگی دارد.

دریافت مجوز شمع سازی

به دلیل اینکه شمع سازی یک کسب و کار کوچک اما شیمیایی است برای اطمینان از جنس فروشنده و اثبات بی خطر بودن جنس فروخته شده به خریدار می‌توان برای دریافت مجوز از طریق وزارت صنعت، معدن، تجارت اقدام نمود که البته نیاز چندانی به صورت دادن به این کار نمی‌باشد. بسیاری از کسب و کارهای خانگی این مجوز را دریافت نمی کنند.

اندازه فضا برای انجام کار

برای اینکه بتوانید کار شمع سازی را آغاز کنید، نیاز به یک فضای ۱۲ تا ۲۰ متر مکعب دارید. البته پیشنهاد می کنیم برای راه اندازی کارگاه شمع سازی در خانه، فضایی مجزا (اتاقی مجزا) در نظر بگیرید. زیرا برای تولید شمع، باید از مواد شیمیایی استفاده کنید که می تواند برای اهل منزل آزاردهنده باشد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم کارگاه های زیرزمینی برای خود ایجاد نمایید.

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

 

بازاریابی برای فروش محصول

اگر علاقه ‌ای به فروش رو در رو با خریدار‌ها ندارید، می توانید محصولات را به صورت عمده به خرازی‌ها، قنادی‌ها، گل فروشی‌ها، سوپر مارکت‌ها و … بفروشید. یکی دیگر از راه‌های فروش این محصولات، استفاده از فضای مجازی است. شما می توانید با راه اندازی وب سایت و یا استفاده از اینستاگرام، محصول خود را معرفی کرده و به فروش برسانید. اما اگر دوست دارید تا خودتان وارد بازار خرید و فروش آن هم بطور حضوری شوید، می‌توانید در بازار‌های فصلی و یا اماکن عمومی ساخته‌های دست خود را به نمایش و دید همگانی برای فروش بگذارید.

مواد اولیه مورد نیاز برای تولید شمع

پارافین
ظرف مخصوص برای ذوب کردن پارافین
فتیله
اسید استئاریک
گلیسیرین
ورق موم
انواع قالب‌ها
انواع رنگ‌ها
انواع عطر‌ها و …
قالب

برای ساخت شمع انواع مختلفی قالب با اشکال و جنس‌های مختلف وجود دارد و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها شمع‌های گوناگونی بسازید. این قالب‌ها دارای شکل‌هایی متفاوتی اعم از دایره، استوانه، قلب، مکعب و … هستند. قالب‌های شمع جنس‌های مختلفی اعم از پلاستیکی، شیشه‌ای، سیلیکونی و فلزی دارند. نکته جالب توجه این است که مواد شمع در قالب‌های شیشه‌ای حالتی صیقلی به خود می‌گیرند و دوام و طول عمر بیشتری خواهند داشت. اما با این حال قیمت در نظر گرفته شده برای این قالب‌ها از قالب‌های فلزی و یا پلاستیکی بیشتر است. در زمان قرار دادن فتیله در مواد شمع باید توجه داشته باشید که سوراخی در کف و یا بالای ظرف برای عبور آن وجود داشته باشد.

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

 

فیتیله

فیتیله‌ها یکی از مهمترین مواد ساخت شمع هستند. جنس این فتیله‌ها اغلب کتانی بوده و بسته به قطر شمع ضخامت آن مشخص می‌شود. این فیتیله‌ها اغلب در دو نوع قیطانی و پرک ساخته می‌شوند.

قلاب فیتیله یا سوزن

جنس این قلاب‌ها به دلیل تحمل استحکامات برای نگه داشتن فتیله در وسط پارافین فلزی می‌باشد و در اندازه‌های گوناگونی به بازار عرضه‌ می‌گردد.

پارافین

پارافین بخش اصلی و تشکیل دهنده شمع می‌باشد و در مدل‌های متفاوتی در بازار وجود دارد. پارافین یک ماده سفید و مات می‌باشد که برای زیباتر شدن آن را با رنگ‌هایی ترکیب می‌کنند. جنس این مواد نفتی است و این ماده انواع گوناگونی دارد که می‌توان در صنعت شمع سازی از آن‌ها بهره برد. این پارافین‌ها در انواع پارافین کریستالی، پارافین قالبی، پارافین شنی، پارافین پولکی، پارافین ژله‌ای و پارافین مایع به بازار خرید و فروش تجهیزات شمع سازی عرضه می‌شود.

اسید استئارین

برای استحکام بیشتر پارافین و بالا بردن مدت سوخت از این اسید استفاده می‌شود. این ماده فاقد رنگ، بود و مزه است که کریستال‌های آن ورقه ورقه بوده و با حل شدن در الکل می‌توان از آن در ساخت شمع و صابون استفاده کرد. این ماده به هیچ وجه رنگ تزریق شده در پارافین را حل نمی‌کند و تنها موجب کمتر شدن حجم آن در زمان بیرون آمدن از قالب می‌شود. اما باید به اندازه استفاده از این ماده توجه کرد زیرا اگر از حد کافی بگذرد حالت صابونی به شمع خواهد داد. مقدار بهره گیری از اسید استئارین در یک شمع نیم کیلویی به اندازه ۵۰ گرم تخمین زده شده است.

سخن پایانی

برای راه اندازی کارگاه شمع سازی در خانه، شما نیاز به سرمایه گذاری زیادی ندارید. تنها کافی است تا کار شمع سازی را بلد باشید. دوره های آنلاین مختلفی وجود دارند که شما می توانید از آن ها استفاده کرده و به راحتی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

شمع سازی در منزل و کسب درآمد

 

5/5 - (16 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *