سه روش آسان برای تهیه کالباس خانگی

سه روش آسان برای تهیه کالباس خانگی - بی هوش ✔️ مجله سرگرمی بی هوش ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

برای تهیه کالباس های خانگی خوشمزه گوشت و مرغ با ساده ترین روش ها در خانه در ادامه این مطلب با سایت بی‌هوش همراه باشید

طرز تهیه کالباس

کالباس از فست فودهای لذیذ و محبوبی ست که طرفداران زیادی دارد وتهیه آن نیز بسیار ساده است و برای آن روش های زیادی وجود دارد. کالباس مرغ، رولت کالباس و ژامبون مرغ از انواع فست فود های ساده و خوش طعم هستند. اگر شما تمایل زیادی به خوردن غذاهای آماده و فست فودی دارید بهتر است این مطلب را از دست ندهید. شما قادر هستید کالباس را با سویا و گوشت مرغ و گوشت گوسفندی و … درست کنید و طبیعتا هر یک از این موارد طعم و بوی خاص خود را دارند، در ادامه مطلب با طرز تهیه کالباس آشنا خواهید شد.

روش اول – کالباس مرغ

برای تهیه کالباس خانگی مرغ باید در ابتدا پوست، چربی و استخوان مرغ را جدا کنید و گوشت تمیزی داشته باشید، سپس گوشت مرغ را به منظور منجمد شدن در فریزر قرار دهید و همراه با سیر دو دفعه چرخ نمایید.

در مرحله بعدی روغن مایع، گوشت مرغ چرخ شده و تخم مرغ را همراه ادویه درون غذاساز قرار دهید و به مدت ۵ دقیقه این موارد را با یکدیگر مخلوط کنید و بعد از ۵ دقیقه آب و یخ را نیز به مخلوط مواد اضافه کنید. آرد را به مخلوط مواد اضافه کنید و مواد را با آرد ترکیب کنید. سپس با افزودن شکر، نمک و ادویه باید مخلوطی صورتی رنگ داشته باشید همچنین اگر تمایل دارید در کالباس خود هویج، قارچ و فلفل دلمه ای داشته باشید بهتر است موارد را در این مرحله به مخلوط اضافه کنید.

خمیر کالباس خانگی

در ادامه سلفون را پهن نمایید و خمیر به دست آمده را روی سلفون پخش کنید سپس با استفاده از سلفون خمیر کالباس را رول نمایید و خمیر را به خوبی فشرده کنید همچنین توجه داشته باشید که سلفون باید سه دور در اطراف خمیر پیچیده شود. یک سر سلفون را با کمک سیم ببندید و خمیر را از طرف دیگر فشرده کنید و سر دیگر آن را هم گره بزنید و مخلوط مواد کالباس را محکم بسته بندی نمایید.کالباس مرغ را درون ظرفی بزرگ آب جوش قرار دهید به صورتی که سطح آب دو سانتی متر بالای کالباس باشد سپس کالباس را تا ۱٫۵ ساعت بخار پز کنید.

طرز تهیه کالباس خانگی

بعد از ۱٫۵ ساعت کالباس را به مدت ۲۴ ساعت درون یخچال قرار دهید. کالباس شما آماده است و میتوانید آن را برش بزنید همچنین در صورت تمایل میتوانید کالباس مرغ را درون فریزر نگهداری کنید.

طرز تهیه کالباس

روش دوم – کالباس گوشت

برای تهیه کالباس گوشت در ابتدا گوشت را به خوبی شسته و دو بار چرخ کنید. سپس گوشت چرخ شده را ورز دهید و درون نایلون بریزید. به مدت ۱ ساعت درون فریزر قرار دهید تا گوشت منجمد شود و بعد از مدت زمان ذکر شده به آن نمک اضافه کنید و گوشت را ورز دهید.۳۰ میلی لیتر از مخلوط آب و پودر یخ را درون گوشت بریزید و گوشت را دوباره ورز دهید، تخم مرغ ها را به مخلوط اضافه کنید و دوباره گوشت را ورز دهید و باقی مانده روغن و آب را هم به مخلوط گوشتی اضافه کنید و ورز دهید.در مرحله آخر همه مواد خشک و ادویه ها را به مخلوط گوشتی اضافه کنید و دوباره آن را ورز دهید و همه مواد را درون میکسر یا غذاساز بریزید.

طرز تهیه کالباس خانگی

 در مرحله آخر کالباس گوشت خانگی هنگامی که مخلوط مواد به پایان رسید، پسته و قارچ و هویج و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید.  بعد از اینکه مخلوط گوشتی را میکس کردید تکه ای فویل بزرگ پهن کنید و گوشت را در قسمت بالایی فویل قرار دهید. با دست چرب آن را رول کنید و دو سر فویل را محکم بپیچید.

رول های آماده شده را درون بخارپز قرار دهید و به مدت ۱.۵ ساعت بپزید همچنین می توانید رول ها را با کمک آبکش بخارپز نمایید.

طرز تهیه کالباس خانگی

بعد از اینکه رول های کالباس پخته شدند آن ها را درون کیسه فریزر بگذارید.  تعداد زیادی یخ روی ژامبون ها بریزید تا سرد شوند سپس ژامبون ها را ۲۴ ساعت درون یخچال قرار دهید. بعد از مدت زمان ذکر شده کالباس شما آمده برش و میل کردن است.

طرز تهیه کالباس خانگی

این مطلب را نیز از دست ندهید

روش سوم – کالباس مرغ و نان

برای تهیه این کالباس ابتدا مرغ را تمیز کرده و بعد از جدا کردن استخوان ها گوشت را قطعه قطعه کنید سپس با کمک چرخ گوشت دو مرتبه چرخ نمایید.

حالا مغز نان ساندویچی را با کمی آب خیس کرده و همراه با ادویه های دلخواه، سیر رنده شده و نمک به گوشت مرغ چرخ شده اضافه کنید سپس با کمک دست مخلوط را به خوبی ورز دهید.

طرز تهیه کالباس خانگی

در مرحله بعد سلفون را به اندازه ای که سه تا چهار دور رول شود پهن کنید سپس روی آن مخلوط گوشت و ادویه ها را قرار دهید و هویج پخته شده را همراه با باقالی یا پسته خام لا به لای گوشت مرغ ریخته و با لایه دیگری از گوشت مرغ روی آن را پر کنید.

سپس سلفون باز شده را روی گوشت برگردانید و گوشت را همراه با سلفون رول کنید همچنین توجه داشته باشید که در زمان رول کردن حباب های هوا داخل سلفون باقی نمانند.

حالا دو طرف رول کالباس را با کمک سیم گلسازی یا گره زدن و یا بسته بندی محکم کنید. سپس ظرف بزرگی را با آب پر کنید و اجازه دهید بجوشد سپس کالباس را داخل آن گذاشته و به مدت یک ساعت و نیم بپزید.

در مرحله پایانی از دستور تهیه تهیه کالباس خانگی اجازه دهید کمی سرد شود سپس داخل یخچال گذاشته و بعد از سرد شدن، برش داده و میل نمایید.

طرز تهیه کالباس خانگی

در این مطلب با سه روش سریع و آسان برای تهیه کالباس مرغ و گوشت آشنا شدید، امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

4.9/5 - (12 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *