سنگ ماه تولد برای متولدین دی تا تیرماه (ژانویه تا ژوئن)

سنگ ماه تولد | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

سنگ ماه تولد برای متولدین دی تا تیرماه (ژانویه تا ژوئن) : در این بخش شش سنگ ماه تولد ، یعنی ، سنگهای متولدین دی -بهمن -اسفند -فروردین -اردیبهشت -خرداد و تیرماه را معرفی می کنیم .البته ماههای میلادی دقیق‌ بر ماههای شمسی مطابق نیستن . ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ، برای نمونه ، هم تراز ژانویه میشود با ما همراه باشید در سایت بی هوش

سنگ ماه تولد‌ : لعل قرمز‌ ، لعل سبز (ماه ژانویه : ۱۱ دی تا ۱۱ بهمن)

سنگ جواهر‌ گارنت یا لعل قرمز زیبایی و تابندگی دانه‌ انار را داراست . لعل انارگون در اسطوره های یونانی یادآور عشق‌ در سالگرد دوم ، ششم و نوزدهم ازدواج می باشد . لعل گوهری پر رمز و راز و متافیزیک و به پیشینگی دوره برونز می باشد . نمادهای مختلفی در خودش نهفته خواهد داشت : عشق جاودانه و پر تاب معروفترین سمبل است . اگر افسردگی دارید ، این سنگ خواص ضدافسردگی ، انرژی‌ مثبت ، آرامش و تعادل روحی‌ -روانی و خوش خلقی داراست . لعل سرخ صاحب خویش را از فکرهای پوچ رها می کند ؛ عواطف و هیجانات را آرام‌ و انرژی‌های‌ منفی را از شخص دور می نماید.
اگه می خواهید از شر منفی بافی و اثرگذاری آدمهای بد دور‌ بمانید ، انگشتر ، گوشواره یا گردنبندی از لعل استفاده کنید . اگر کادویی که با لعل تزیین گشته به عشقتان بدهید ، ابداً از شما جدا نمی شود . حتی اگر مدتی از شما دور بماند ، باز برمیگردد .

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد‌ : لعل در دل تاریخ

باستان شناسان گردنبندی از لعل را بر گردن یک شخص جوان مرتبط به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد کشف کردند که نشان دهنده سختی‌ و دوام لعل است . تصویر افلاطون ، فلسفه‌دان عالیقدر یونانی روی لعل کنده‌کاری گشته . کشور بلژیک در این زمان ماخذ سنگ لعل است . لعل در قرون ۱۸ و ۱۹ اروپا (ویکتوریا و اسپانیای قدیم در بین پروتمندان مرسوم شد . وقتی نمادی از مهر وجود داشت . از نظر ترکیبات ، لعل ترکیبی از انواع سیلیکاتهای معدنی با ساختار کریستال مکعبی و تلفیق غیرطبیعی شیمیایی است .

مراقبت از جواهر لعل

با صابون ، آب گرم و یک پارچه نرم بشویید . غیراز لعل سبز ، لعلهای دیگر را می شود با امواج مافوق صوت تابندگی و درخشش داد‌ . از تماس با ماده‌های شیمیایی ، حرارت زیاد و وزش تند‌ دور نگه دارید .

لعل سبز (دمانتوید) : نرم تر‌ از‌ لعل سرخ و یکی از با ارزش ترین و کمیاب ترین جواهرات است .

سنگ ماه تولد‌ : یاقوت ارغوانی (ماه فوریه : ۱۲ بهمن تا ۹ اسفند)

یاقوت ارغوانی (بنفش) نوعی سنگ جواهرات کوارتز است . به یاقوت ارغوانی “رز فرانسه” هم گفته می شود . این سنگ چندین تمثیل دارد : عشق‌ وفادارانه ، پادکدامنی معشوق ، تعادل در عمل و تامل ، آسایش و شجاعت .
یاقوت ارغوانی برای صاحبش عزت نفس ، قدرت و جذابی می آورد . در دیرین و حتی امروزه ، مردان برای جلب‌ توجه زنان زیبا این جواهر را به خودشان می آویختند .
به قولی ، نهادن لعل ارغوانی زیر بالشت کابوس‌ شبانه و بی خوابی را دور می کند .
از دید باستانی ، از یاقوت ارغوانی در رسوم مذهبی‌ و تشریفات پادشاهان و ملکه‌ها‌ از مصر‌ باستان‌ تاکنون
جواهر ششمین سالگرد ازدواج و از یاقوت سرخ دست کمی‌ ندارد .
نکته : تهیه لعل ارغوانی هزینه مازاد نخواهد داشت .

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

 

مراقبت از سنگ ماه تولد‌ لعل ارغوانی

دوری از پرتو اشعه آفتاب ، مواد شیمیایی ، شوینده های خانگی‌ و اسپری . از مسواک‌ یا پارچه نرم و محلول‌ آب گرم و صابون معمولی به آرامی ماساژ دهید . می شود با امواج مافوق صوت هم آن را جلای مجدد داد‌ .

سنگ ماه تولد‌ : آکوامارین (ماه مارس : ۱۰ اسفند‌ تا ۱۱ فروردین)

آکوامارین به معنای آب دریاست . در قرن نوزدهم میلادی شهرت ویژه ای داشت .

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد‌ توپاز آوریل (۱۲ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت)

تبریک می گوییم . الماس گوهر با ارزش و کمیاب متولدین ماه آوریل می باشد . الماس به راحتی در دسترس همه نیست؛ به همین دلیل ، سنگ توپاز سفید جانشین الماس می شود . توپاز سفید قدرت‌های‌ جادویی دارد .

قابل توجه‌ متولدین دسامبر (۱۰ آذر‌ تا ۱۰ دی) : توپاز ماه تولد شما هم هست .

توپاز نمادی از دوستی ، احساس و طالع بلند‌ است . اگر عشقتان چهره دوست‌داشتنی‌ و شیرینی دارد ، هدیه‌ ای پرنقش با سنگ توپاز به او بدهید . توپاز از اسم یکی از جزایر مصر‌ باستان‌ در دریای قرمز به معنای شعله گرفته شده‌ . سنگهای توپاز از معدنهای غنی در برزیل ، نیجریه ، استرالیا ، برمه و مکزیک استخراج می شوند . سنگ توپاز مشابهت نزدیکی با سنگ آکوامارین دارد . توپاز به صورت تصنعی و بیشتر به شکل طبیعی‌ پیدا میشود و به دشواری میشود این دو را از یکدیگر تشخیص داد .
توپاز برای هندو‌ها‌ سنگ خیلی مقدسی هست که صاحبش را از عطش نجات میدهد . عمر‌ را طولانی‌ و قوای هوشی را زیاد می نماید
در آفریقا از توپاز برای تماس با روح‌ مردگان استفاده می کنند
اگر میخواهید قدرت تمرکز شما زیاد شود، توپاز بهترین است . توپاز مرجع انرژی‌های‌ مبتکرانه ، ازبین‌بردن طمع ، اعتیاد‌ جنسی و بی خوابی است . من اگه جای‌ یک خانم باشم ، به عشقم توپاز هدیه میدهم تا عشقش متوجه خودم باشد نه دیگران

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

 

خواص پزشکی و روانشناختی توپاز :
دور نمودن اضطراب ، آرام‌ نمودن خلق‌ و خو ، علاج جنون و طاعون ، معالجه رماتیسم ، برطرف کردن خواب بد شبانه ، رفع قرمزی ، تورم‌ و درد‌ مفصل‌ها ، شفابخش عارضه های قلبی ، خونریزی ، بیماری های شکمی و قفسه‌ سینه‌ ، عشق و وفاداری ، نگهبان تن و روان در برابر خطرات و دشمنان است
گردنبندی از توپاز هدیه دهید تا عشقتان خشمگین نشود . همچنین ، توپاز بلاهای بدیمن را منتفی و بینایی و نوردیده را زیاد می نماید .

سنگ ماه تولد‌ : زمرد سبز (متولدین ماه مِی : ۱۱ اردیبهشت تا ۱۰ خرداد)

با سپری شدن شش هزار‌ سال استفاده از زمرد در فرهنگهای متفاوت ، هنوز از بها و جلای آن کم نشده است. ریشه لغوی‌ زمرد (emerald) در فارسی باستان‌ سرچشمه‌ خواهد داشت . زمرد سمبل کامیابی ، توفیق در تجارت ، صداقت ، ذکاوت ، طالع بلند‌ و ظهور پررنگ شده است .در پیشین از گردنبند یا انگشتر زمرد برای معالجه صرع و تشنج استفاده می شده است . مصریان باستان‌ آن را سمبل باروری‌ و تولد‌ مجدد می دانستند . زمرد بالغ به سبز تیره‌ گرایش پیدا‌ می نماید . سخنرانان قدیم برای سخنوری جواهری از زمرد به خویش می آویختند . اگر از تاج‌ محل‌ در هند ، نماد مهر و محبت یک سلطان به ملکه‌ خود را درخواست کنید ، متون مقدسی که بر روی زمرد کنده‌کاری شده می بینید .

سنگ ماه تولد

خواص درمانیِ سنگ زمرد

زمرد برای معالجه بیماریهای سیستم‌ اسکلتی ، قلبی -عروقی ، غدد آدرنال (در بالای کلیه برای ترشح برخی هورمونهای مهم) ، مریضی های کبدی -کلیوی ، سیستم گوارش کاربرد خواهد داشت . انگشتر ، گوشواره یا گرنبندی با تلفیق زمرد می تواند شما را در مقابل عفونت‌ ، زخم ، تب ، سردرد و اقسام درد‌ محافظت کند . خصوصیات درمانی دیگر زمرد عبارتند از : افت فشار خون بالا ، پیشگیری از اختلالات پوستی ، کم خونی‌ ، نفس‌تنگی ، سوء ‌هاضمه‌ ، تهوع و…

مراقبت از سنگ زمرد در جواهرات و تزیینات

از صابون یا ماده‌های شوینده خانگی‌ برای تطهیر و تمیزکردن انگشتر‌ یا حلقه‌ زمرد استفاده نکنید . زیرا چربی و روغن‌ زیادی جذب آن می شود . از یک مسواک‌ نرم ، آب گرم و صابون خیلی ملایم‌ برای تطهیر بکارگیری کنید.

سنگ ماه تولد‌ الکساندریت (همراه با مروارید) (ژوئن : ۱۱ خرداد تا ۹ تیر)

سنگ الکساندریت ، معروف به سنگ آدینه و سمبل ملی‌ روسیه تزاری ، سنگ ویژه مدرن‌ پسندهاست . این سنگ نخستین مرتبه در سال ۱۸۳۰ میلادی ، روز تولد شاهزاده‌ الکساندر ، از معدن زمردی در کوههای اورال روسیه کشف شد . این سنگ در نور شب به سایه ای از پرتو سرخ و در روز‌ به سبز می گراید . حالا ، این سنگها از معدنهای سریلانکا در جنوب هند و برزیل به کشورهای دیگر صادر می شوند .

سنگ ماه تولد

سنگ ماه تولد

 

خواص درمانی سنگ ماه تولد‌ الکساندریت

گفته می شود که این سنگ واسطه ای بین این جهان مادی‌ و جهان غیرمادی است . نیرو تخیل‌ ، کشف و درک مستقیم و خلاقیت را مضاعف می نماید . به کمک الکساندریت ، دیگر در این عالم احساس‌ افسردگی نمی نمائید و با آن آسوده تر کنار‌ می آیید .
اگه عشقتان خیلی اهل رعایتِ اصول‌ و قوانین هست ، با این سنگ هم‌وزن و انعطاف پذیر تر میشود .
به فرموده شماری از محققان دانش‌ طبابت ، میشود از خواص اسکساندریت برای معالجه بیماریهای طحال ، پانکراس ، مشکلات پوستی و اعصاب و کم خونی‌ استفاده نمود . حتما اسم لیزر الکساندریت رو هم شنیده اید که برای جوانسازی و زیبایی پوست‌ استفاده دارد و خیلی کامیاب بوده ! ! !

5/5 - (17 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *