روش تهیه شیرینی ماکارون

روش تهیه شیرینی ماکارون | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

روش تهیه شیرینی ماکارون : شیرینی ماکارون از جمله زیباترین شیرینی ها میباشد که متعلق به فرانسوی ها میباشد و یک کدام از نکات مثبت این شیرینی می شود به باز بودن دست انتخاب برای رنگ آن باشد ، آری شیرینی ماکارون را می توان در رنگ ها و اندازه های متعدد درست نمائید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش آشپزی و تغذیه

مواد مورد نیاز:

بادام بدون پوست پودر گردیده ۱۲۰ گرم

سفیده تخم مرغ ۲ عدد حدود ۶۰ گرم

وانیل درسته ۱ عدد یا این که وانیل پودری کمی

پودر قند ۱۵۰ گرم

نمک یه خرده

مواد موردنیاز با انتخاب شما:

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

رنگ زرد ۱۰ قطره

پسته پودر گردیده ۲ قاشق غذا خوری

وانیل درسته ۱ عدد یا این که وانیل پودری کمی

رنگ سبز ۱۰ قطره

پودر نارگیل ۲ قاشق غذا خوری

رنگ قرمز ۱۰ قطره

 

طرز تهیه

بادام را آسیاب فرمائید و از الک رد نمایید تا به طور کامل حالت پودر باشد. آنگاه سفیده تخم مرغ را به همراه مقداری نمک با هم زن برقی خوب هم بزنید و آن‌گاه پودرقند را به‌تدریج به آن اضافه فرمائید و آنقدر هم بزنید تا تماما پف نماید و سبک گردد.آنگاه پودر بادام را به سفیده اضافه کنید و با چنگال در‌حد ادغام شدن هم بزنید تا پف سفیده نخوابد.برای رنگ های متفاوت می بایست از رنگ های خوراکی مجاز به کار گیری فرمایید از جمله برای رنگ قهوه ای می بایست پودر کاکائو الک گردیده را روی سفیده بریزید و با مفتول یا این که چنگال هم بزنید.تا رنگ ماکارون ها شکلاتی گردد.

برای رنگی کردن ماکارون ها بایستی مایه فراهم گردیده را به چندین بخش تقسیم فرمائید و با رنگ های متفاوت ترکیب نمائید .

روش تهیه شیرینی ماکارون

روش تهیه شیرینی ماکارون

 

کف دوتا سینی را با برگه پوستس بپوشانید و مایه ماکارون را درون قیف با ماسوره گرد بریزید و یا این که سر قیف یا به عبارتی ماسوره را به اندازه ۸ میلی متر ببرید و با مسافت خمیر ها را به اندازه یک سکه ۵۰۰ تومانی روی ورقه بریزید طوری که قطر هر ماکارون بعداز پخت دو و نیم سانتی متر بشود.و به همین ترتیب کل دو سینی را پر نمائید. بهتر میباشد هنگامی کل سینی پر شد دو طرف سینی را بگیرید و چندبار سینی را آهسته به زمین بکوبید تا خمیر در سینی پخش گردد و در واقع شره کند.

سینی های پر گردیده را در فر ۱۴۹ درجه سانتی گراد و یا این که ۳۰۰ درجه فارنهایت به برهه زمانی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه قرار دهید تا ماکارون ها پف نمایند و بپزند. پس از اینکه از فر بیرون کردید اذن دهید تا به طور کامل سرد شوند.

 

مواد میانی شیرینی ماکارون

کره بدون نمک ۴ ق غ

پنیر خامه ای ۱/۲ پیمانه

آب نبات نعناع ۱/۴ پیمانه

کره را در دمای محیط قرار دهید تا قابل انعطاف گردد بعد با هم زن دستی آن را هم بزنید تا نرمگردد آن‌گاه پنیر را به آن اضافه فرمائید و خوب هم بزنید تا به طور کامل باهم ترکیب شوند. آب نبات ها را بکوبید تا به طور کامل پودر شوند وتکه ای درشت از آن نماند. بعد از آن پودر آب نبات را به کره و پنیر ادغام گردیده اضافه فرمایید و به طور کامل در هم زن مخلوطنمائید . مواد فراهم گردیده را درون قیف بریزید و سر قیف را سوراخ کوچکی ایجاد فرمایید . ماکارون ها را برگردانید و از مواد به حدنصاب روی بخش صاف و درونی ماکارون ها بریزید و ماکارون دومی را رویش قرار دهید.
و تا موقعی که بخواهید سرو نمایید در یخچال فریزر و یا این که مکان خنک نگهدارید. اما ماکارون ها را نمی قدرت بیشتر از ۲ روز نگهداری کرد .

نکات تکمیلی در ارتباط شیرینی ماکارون

شیرینی ماکارون جزو کیک و شیرینی – شیرینی خشک می‌باشد
مجال مهیا سازی مواد اولیه و موردنیاز آن تقریبا ۱ ساعت و ۳۰ رقیقا زمان می‌برد .
شیرینی ماکارون را میتوانید در وعده میان وعده – دسر – سرو فرمائید .
دقت فرمایید مقدار مواد نخستین و دستور تهیه برای ۲۰ نفر مطلوب هست .

روش تهیه شیرینی ماکارون

روش تهیه شیرینی ماکارون

 

5/5 - (22 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *