راهنمای خرید ساعت هوشمند
راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند | بی هوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 12 دقیقه

راهنمای خرید ساعت هوشمند: شاید این سوال  برای شما  به وجود بیاید که چرا باید ساعت هوشمند بخریم؟ این ساعت های هوشمند تا چه اندازه کارایی دارند؟ و آیا ارزش خرید خواهند داشت؟ برای پیدا کردن جواب این سوالات و برخی اطلاعات دیگر این دستگاه‌های تقریبا نوظهور، با راهنمای خرید ساعت هوشمند در بی هوش همراه باشید.

با گذر زمان و پیشرفت بشر هر روز شاهد ورود ابزارهای الکترونیکی به زندگی روزمره‌ی انسان‌ها می باشیم؛ ورود ابزار های جدید به مرور زمان، روش‌های سنتی‌تر را منسوخ می کنند. دنیای فناوری پیشرفت‌های خوبی در طراحی محصولات‌ داشته‌اند و امکانات این گجت‌های نو رسیده، روز به روز در حال افزایش می باشد.

سازندگان ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند با چالش‌های مختلفی از جمله شارژدهی روبرو می باشند؛ قیمت برخی از این محصولات همچنان بالا است و طراحی آن‌ها به زیبایی نمونه‌های کلاسیک نمی باشد. با وجود عرضه‌ی چندین نسل از ساعت‌های هوشمند، هنوز هم شاهد برخی از این نقص‌ها می باشیم؛ با این حال دست‌بندها و ساعت‌های هوشمند، جایگاه خاص اما هرچند کوچک خود را در بازار پیدا کرده اند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند     

اگر تا اینجای مطلب فکر می‌کنید وقتش رسیده که با خرید یک ساعت هوشمند، دنیای تکنولوژی را روی مچ دست خود ببندید، با راهنمای خرید ساعت هوشمند همراه بی هوش باشید.

برندهای بزرگی چون اپل، سامسونگ و فیت‌بیت گرفته تا تولیدکنندگان سنتی ساعت مانند تگ‌هوئر و فسیل، انبوهی از تولیدکنندگان در بازار ساعت هوشمند حضور داشته تا پیام‌های هشدار، اپلیکیشن‌ها و خیلی موارد دیگر را روی مچ دست شما به رخ بکشند.

در سال‌های گذشته ساعت‌های هوشمند اپل، سامسونگ و دیگر کمپانی‌ها فروش بسیار خوبی از ساعت های هوشمند داشته‌اند و همین موضوع باعث شده تا شرکت‌های تولیدکننده محصولات خود را در  قیمتهای مختلف با مشخصات فنی گوناگون روانه‌ بازار کرده و تلاش کنند تا با اضافه کردن ویژگی‌های جذاب، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص بدهند.

برخی از مدل‌های ساعت هوشمند مانند اپل واچ سری ۳ مستقل از گوشی موبایل کار می‌کنند ولی بسیاری از آن‌ها طوری طراحی شده‌اند که عملکرد آن‌ها در گرو جفت‌شدن با یک گوشی هوشمند می باشد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

همه کاربران عادی و همچنین کاربران حرفه‌ای، هنگام خرید گوشی هوشمند اطلاعات نسبی درباره مدل‌های مختلف و ویژگی‌های فنی آن‌ها دارند، اما هنگامی که بخواهند ساعت هوشمند بخرند، در انتخاب مدل مناسب شاید دچار سردرگمی شوند.

در این مطلب می‌خواهیم راهنمای خرید ساعت هوشمند را در اختیار شما قرار داده تا با خیال راحت تصمیم به خرید ساعت هوشمند بگیرید.

چند نکته هنگام خرید ساعت هوشمند:

  • تا هنگامی که مطمئن نشدید ساعت هوشمند مورد نظر با گوشی هوشمندتان سازگاری دارد، اقدام به خرید آن نکنید. مانند ساعت‌های هوشمند اپل که فقط با گوشی‌های آیفون کار خواهند کرد. اما ساعت‌های مبتنی بر پلتفرم گوگل‌وِر و سامسونگ تایزن با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS کار خواهند کرد. همچنین امکانات آنها در سیستم عامل اندروید بیشتر می باشد.
  • اگر به سلامتی خودتان اهمیت می‌دهید، حتما ساعت هوشمندی انتخاب نمایید که به سنسور ضربان قلب و GPS مجهز باشد.
  • به طول عمر باتری و میزان شارژدهی آن توجه داشته باشید. ساعت‌های هوشمند هیبریدی که شباهت زیادی به ساعت‌های مچی آنالوگ داشته با اینکه به نمایشگر لمسی مجهز نمی باشند، اما باتری قوی‌تری دارند.
  • توجه داشته باشید هنگام خرید ساعت هوشمند حتما بررسی نمایید بند آن به راحتی بسته شده و قفل ساعت نیز ترکیب عجیب نداشته نباشد. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکلی، بتوانید به راحتی بند آن را پیدا نمائید.
  • اپلیکیشن‌های یک ساعت هوشمند نیز نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید، ولی اهمیت آن در به اندازه سازگاری با دستگاه‌های مختلف، سبک طراحی و دیگر قابلیت‌ها نمی باشد.

اکنون بعد از بررسی کوتاه چند نکته مهم، قصد داریم  ببینیم چه مواردی در هنگام خرید ساعت هوشمند اهمیت بسیار زیادی دارد.

سیستم عامل ساعت هوشمند

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

 

بیشتر مدل‌های ساعت هوشمند طوری طراحی شده‌ که عملکرد آنها در گرو جفت‌شدن با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها می باشد، بنابراین موضوع سازگاری با دستگاه‌ها دیگر بسیار مهم است دارد.

برای مثال، ساعت‌های گیر اس ۳ (Gear S3) و گیر اسپرت (Gear Sport) سامسونگ که پایه پلتفرم تایزن کار می‌کنند، با دستگاه‌های اندرویدی و iOS می توانند سازگار باشند. اما استفاده از آنها در کنار دستگاه‌های اندرویدی به‌ویژه محصولات سامسونگ راحت‌تر می باشد.

ساعت هوشمند فیت‌بیت ورسا (Fitbit Versa) نیز وضعیتی مشابه ساعت‌های سامسونگ داشته اما کاربران گوشی‌های اندرویدی از یک قابلیت ویژه‌تری برخوردار می باشند. آنها از طریق ساعت هوشمندی که دارند می تواندد بسیار سریع به پیام‌های دریافتی خود پاسخ بدهند.

 

ساعت‌های هوشمند الجی، هواوی و دیگر برندهای مبتنی بر سیستم عامل گوگل‌ور (Google Wear) با اندروید ۴.۳ به بالا کار کرده و گوگل شرایطی را فراهم نموده است که با مراجعه به آدرس g.co/wearcheck  از طریق مرورگر گوشی به راحتی می‌توانید سازگاری گوشی هوشمندتان را با ساعت هوشمند مورد نظر بررسی نمایید.

البته برخی از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر گوگل‌ور با گوشی‌های آیفون نیز سازگاری داشته اما بسیاری از قابلیت‌های مهم به عنوان مثال اضافه کردن اپلیکیشن‌ها و ارتباط مستقیم با WiFi هنگام جفت‌شدن با سیستم عامل iOS در دسترس نمی باشد.

اندروید ور ۲.۰ که اوایل سال ۲۰۱۷ معرفی شد، قابلیت‌های جدیدی مانند ویژگی‌های بررسی وضعیت سلامت، پشتیبانی از دستیار گوگل اسیستنت (Google Assistant) و امکان نصب مستقیم اپلیکیشن را به ساعت‌های هوشمند اضافه کرده است.

در مارس ۲۰۱۸ بود که گوگل نام پلتفرم خود را از اندروید ور به Wear OS تغییر داد تا نشان از سازگاری چند پلتفرمی آن داشته باشد. شما تنها کاری که باید انجام دهید دانلود اپلیکیشن Wear OS برای ارتباط ساعت هوشمند با گوشی موبایل می باشد.

ساعت‌های هوشمند اپل واچ فقط با گوشی‌های آیفون سازگاری دارند. اپلیکیشن از پیش‌نصب شده اپل واچ برای گوشی‌های آیفون جایی است که می‌توانید در آن اپ‌استور مربوط به Watch OS را پیدا نمایید. از این بخش می‌توانید نسخه موردنظر اپلیکیشن‌های مخصوص iOS را نصب کنید یا جدیدترین اپلیکیشن‌ها را پیدا نمایید.

در این استور هر چیزی از بازی‌های مختلف و اپلیکیشن‌های سلامتی گرفته تا افزونه‌های مربوط با اپلیکیشن‌های کاربردی را می‌توانید پیدا نماتید. مانند افزونه‌های مخصوص پیام‌های هشدار سیستم‌های مدیریت اسلک (Slack) یا ترلو (Trello) اشاره نمود.

نمایشگر ساعت هوشمند

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند برای شباهت بیشتر با نمونه‌های معمولی با نمایشگر دایره‌ای روانه بازار شده و هر روز از تعداد محصولات معرفی‌شده با نمایشگر مستطیلی کاسته خواهد شد. دستبندهای هوشمند بر خلاف ساعت‌ها مهمولی با نمایشگرهای مستطیلی کوچک عرضه می‌شوند و برخی از آن‌ها نیز فاقد نمایشگر می باشند و سازنده تنها به تعبیه‌ی چراغ‌های ال‌ای‌دی در آن‌ها اکتفا نموده است؛ این چراغ‌ها برای نمایش اعلان‌ها به‌کار می‌روند. ساعت‌های هوشمند جدید، همگی نمایشگرهای لمسی دارند و کاربر به‌راحتی قادر به تعامل با آن‌ها می باشد

امروزه اکثر ساعت‌های هوشمندی که در بازار موجود می باشند از نمایشگرهای LCD یا AMOLED رنگی بهره می‌برند که امکان تماشای تصاویر، اپلیکیشن‌ها و …  را به صورت شفاف، در اختیار شما قرار می‌دهند. البته نتیجه این موضوع کم شدن میزان شارژدهی باتری دستگاه نیز می باشد اما کمپانی‌های سازنده تلاش کرده‌اند با بهینه‌سازی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کارایی دستگاه خود را بهبود دهند.

صفحه نمایش رنگی شارژ زیادی مصرف می‌کند به همین دلیل، زمانی که با ساعت هوشمند کارنکنید، نمایشگر دستگاه خاموش شده و حتی نمی‌توانید زمان فعلی را ببینید. نمایشگرهای LCD، نسبت به نمونه‌های OLED ضخامت بیشتری داشته و از همین رو اپل برای اولین نسل از ساعت‌های هوشمند خود اولین نمایشگر OLED را توسعه داد تا ضخامت کمتری به آن دهد. سامسونگ  در سال ۲۰۱۳ اولین ساعت هوشمند خود موسوم به Galaxy Gear را تولید کرد.

رابط کاربری ساعت هوشمند

 

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

در Wear OS قابلیت جالبی دارد که پیام‌های هشدار به صورت کارتی نمایش داده خواهد شد و به ‌سادگی می‌توانید با کشیدن آنها به طرفین از مشاهده‌ پیام صرف نظر نمائید. ولی داخل اپلیکیشن‌ها و گزینه‌های دیگری که در ساعت هوشمند وجود دارد، نمی‌توان از این ویژگی استفاده نمود. البته در جدیدترین به‌روزرسانی این سیستم عامل امکان سوئیچ‌کردن بین کارت‌ها با یک ضربه‌ی کوچک مچ دست امکان‌پذیر می باشد.

اپل در ساعت هوشمند اپل واچ روش دیگری دارد علاوه بر نمایشگر لمسی از کلید فیزیکی در سمت راست و پیچ تنظیم دیجیتالی نیز استفاده نموده است. شما می‌توانید از این پیچ تنظیم برای بزرگنمایی سریه روی محتوا یا اسکرول کردن استفاده نمائید.

 

نمایشگر دستگاه از Force Touch استفاده شده  و می‌تواند براساس میزان فشار روی نمایشگر دستورات متفاوتی را اجرا کند.

دو ساعت هوشمند گیر اس ۳ فرانتیر (Gear S3 Frontier) و گیر اس اسپرت (Gear S3 Sport) سامسونگ برای حرکت در منوها به یک حلقه‌ی چرخان دور نمایشگر مجهز می باشند. این حلقه به صورت ترکیبی با نمایشگر لمسی کار خواهد کرد.

طراحی ساعت هوشمند

دو سبک طراحی کلاسیک و اسپرت، در ساعت‌های هوشمند وجود دارد و شرکت‌ها معمولا دو مدل متفاوت از ساعت‌های هوشمند تولید می‌کنند. ‌ ساعت‌هایی با نمایشگر دایره‌ای معمولا کلاسیک‌تر به‌نظر می رسد و نمایشگرهای مستطیلی  اسپرت‌ می باشند. اکثر شرکت‌های سازنده روی ساخت ساعت‌های هوشمند با نمایشگر دایره‌ای تمرکز می کنند و نمایشگرهای مستطیلی را برای دست‌بندها مناسب دانسته اند؛ اما اپل همچنان در اپل‌واچ از فرم مستطیلی استفاده می‌کند. توجه داشته باشید قبل از خرید یک ساعت هوشمند به دقت ابعاد و ضخامت آن‌ها را بررسی کنید زیرا این گجت‌ها ضخامت زیاد و ابعاد بزرگی دارند.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

شما  می‌توانید بند ساعت یا صفحه‌ی نمایشگر را خودتان انتخاب نمائید یا از بین گزینه‌های تولید شده توسط یک شرکت ثالث یکی را بخرید. اگر موضوع سفارشی‌سازی ساعت هوشمند دارای اهمیت است، پس این قابلیت می‌تواند در تصمیم شما تاثیر زیادی داشته باشد باشد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

اکثر ساعت‌های هوشمند قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی را قبلی از خرید در اختیار ما می‌گذارند. مانند رنگ و جنس بند، رنگ صفحه نمایش، جنس و کیفیت ساخت و اندازه‌ ساعت را نیز می توانید خودتان انتخاب کنید. ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ (Moto 360) موتورولا و اپل واچ نمونه های خوبی برای این نوع ساعتها هستند.

به یاد داشته باشید که علاوه بر این که بند ساعت باید به راحتی روی مچ دست شما بسته شود، باید به اندازه کافی سوراخ نیز داشته باشد. همچنین از خرید ساعت‌های هوشمندی که برای باز و بسته کردن بند آنها باید انرژی زیادی صرف کنید، خرید نکنید. البته بیشتر ساعت‌های جدید چنین مشکلی نداشته و از بندهای استاندارد استفاده شده است.

هشدار و یادآور

راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت هوشمند خوب با یک تلنگر سریع روی مچ دست‌، شما را از تماس‌های ورودی، ایمیل‌های دریافتی و پیامک‌ها باخبر خواهد کرد و می‌توانید تصمیم به پاسخگویی بگیرید.

حتما مطمئن شوید که ساعت هوشمند مورد نظر امکان بررسی کامل جدیدترین پیام‌ها  حتی شبکه های اجتماعی را داشته باشد،. برای مثال، اپل واچ به شما این اجازه  را می‌دهد با کشیدن بالای نمایشگر به سمت پایین بتوانید Notification Center را دیده  در حالی که در Wear OS برای دیدن جدیدترین پیام‌ها باید انگشت خود را از پایین به بالا بکشید.

برخی از ساعت‌های هوشمند قابلیت سفارشی‌سازی بیشتری داشته برای مثال Gear S3 سامسونگ از اپلیکیشن Gear Manager روی گوشی هوشمند شما استفاده می‌کند که به وسیله آن می توانید مشخص کنید چه پیام‌هایی نشان داده شود. همچنین قابلیتی Smart Relay  وجود دارد که به محض برداشتن گوشی پیام‌های هشدار نمایش داده می شوند همچنین روی ساعت‌های سری Gear، روی نمایشگر بزرگتر گوشی نشان داده خواهد شد.

می‌توانید پیام‌های رسیده به اپل واچ را روی گوشی آیفون خود مشاهده کنید یا حتی آنها را سفارشی‌سازی سازید.

نرم‌افزار های ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

ساعت‌های هوشمند عموما به سه سیستم‌عامل WatchOS، Wear OS یا همان اندروید ور سابق و تایزن مجهز می باشند. اگر به‌دنبال امکانات گوناگون هستید سه گزینه‌ی نام‌برده‌شده بهترین انتخاب شما می باشند. WatchOS به‌عنوان سیستم‌عامل اختصاصی اپل‌واچ‌ها امکانات متنوع و اپلکیشن‌های زیادی دارند؛ با این حال کاربر از واچ‌فیس‌های (صفحه‌ی ساعت) ترد‌پارتی (غیررسمی که توسط کاربران توسعه داده شده باشد) محروم هستند. حرکت در منو‌های اپل‌واچ‌ها نرم و روان می باشد و با توجه به مستطیلی بودن نمایشگر، نرم‌افزارها سازگاری خوبی با ساعت خواهند داشت. همچنین این سیستم‌عامل از فورس‌تاچ پشتیبانی کرده و به‌روزرسانی‌های مرتب امتیاز بزرگی برای آن محسوب خواهد شد. سیری در نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل، باهوش‌تر می باشد و فرمان های صوتی تعامل  راحت‌تری را با ساعت به لیجاد کرده است. اگر از دارندگان گوشی‌های اندرویدی هستید خرید اپل واچ به دلیل سازگار نبودن با این سیستم‌عامل اشتباه می باشد.

 

اپل واچ به عنوان پرفروش‌ترین و محبوب ترین ساعت هوشمند بازار، بیشترین اپلیکیشن‌ها را داشته و تاکنون بیش از ۲۰ هزار اپلیکیشن شامل ESPN، MapMyRun، Uber و حتی Rosetta Stone برای آن منتشر شده است. شما می‌توانید هر کاری  انجام دهید کنترل لامپ‌ها با اپلیکیشن Philips Hue ، سفارش غذا از راه دور و … را با ساعت هوشمند خود انجام دهید. برای دانلود اپلیکیشن‌های اپل واچ یک اپ استور مشخص در اپلیکیشن Apple Watch برای سیستم عامل iOS ایجاد شده است.

بسیاری از اپلیکیشن‌های Wear OS مانند Lyft که امکان درخواست تاکسی اینترنتی را نیز فراهم کرده اند یا واتساپ که برای پاسخگویی صوتی به پیام‌ها استفاده می‌شود، با اپلیکیشن‌های Watch OS یکسان می باشد.

دیگر سیستم عامل‌ها از جمله سیستم عامل تایزن که روی ساعت‌های Gear S3 و Gear Sport سامسونگ نصب شده نیز تعداد قابل توجهی اپلیکیشن دارند. این پلتفرم در حال حاضر حدود ۱۴۰۰ اپلیکیشن را در اختیار کاربران خود گذاشته است.

قابلیت‌های سنجش سلامت

راهنمای خرید ساعت هوشمند

تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند تصمیم گرفته اند در ساعت‌های هوشمند خود قابلیت تندرستی قرار دهند. بعضی از ساعت‌های هوشمند بسته به نوع گوشی شما می‌توانند فعالیت‌های مربوط به سلامتی و تندرستی شما را تشخیص دهند. البته  توجه داشته باشید این گوشی‌ها باید حداقل از گام‌شمار بهره ببرند تا بتوانند تعداد قدم‌های شما را اعلام نمایند.

اگر در محیط بیرون برای فعالیت‌های جسمانی از این ساعت ها استفاده کنید، باید توجه داشته باشید مدلی انتخاب کنید که علاوه بر ساعت هوشمند، قابلیت‌ سنجش تندرستی نیز داشته باشد. مدل‌هایی چون Fitbit Versa یا Garmin Vivoactive 3، مدل‌هایی می باشند که می‌توانید صفحه ساعت خود را تغییر دهید و پیام‌های هشدار را نیز روی آنها بخوانید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

مدل فیت‌بیت ورسا امکاناتی جالب برای سنجش سلامتی و تندرستی خانم‌ها داشته و می‌تواند وضعیت جسمانی، نشانه‌های بیماری، وضعیت خواب و دیگر فعالیت‌های روزانه آنها را نیز بررسی کند.

بیشتر دستگاه‌های مبتنی بر Wear OS دارای حسگر داخلی سنجش ضربان قلب می باشند، اما نمی‌توان مانند دستگاهی چون Fitbit Charge 2 که ویژه سنجش وضعیت سلامت و تندرسی ساخته شده است به آنها نیز اتکا نمود. جالب است بدانید  حسگر ضربان قلب اپل واچ دقیق‌ترین عملکرد را در بین ساعت‌های هوشمند داشته است.

علاوه بر سنجش ضربان قلب، اپل واچ سری ۳، سامسونگ گیر اس ۳ و سامسونگ گیر اسپرت دارای GPS می باشند و باعث می‌شود آنهایی که به دویدن یا دوچرخه‌سواری در فضای بیرون علاقمند هستند  به این ساعت‌ها رو بیاورند. به کمک تراشه GPS می‌توانید مسافت مسیر و سرعت را اندازه‌گیری کنید.

برقراری تماس و پرداخت با موبایل

راهنمای خرید ساعت هوشمند

اپل واچ سری ۳ و گیر اس ۳ فرانتیر سامسونگ از شبکه LTE داخلی استفاده می کنند. به این معنی که می‌توانید از سیم‌کارت‌های مخصوص برای برقراری تماس استفاده نمائید و اگر گوشی خود را در خانه جاگذاشته باشید، دیگر نگران نباشید.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

البته توجه داشته باشید نوع سیم‌کارت‌ها و از طرف دیگر پشتیبانی اپراتورها، امکان برقراری تماس صوتی از طریق ساعت هوشمند در ایران فراهم نمی باشد.

بسیاری از ساعت‌های هوشمند دارای تراشه‌ NFC داخلی می باشند که به کمک آن بدون نزدیک کردن گوشی، می‌توانید از سیستم پرداخت موبایلی استفاده کرده. تمام مدل‌های اپل واچ از سیستم پرداخت موبایلی اپل پی (Apple Pay) پشتیبانی کرده اند و حتی نیازی به استفاده از گوشی آیفون یا ارتباط سیم‌کارتی شبکه LTE) ) نمی باشد.

ساعت‌های هوشمند مبتنی برای Wear OS هم از سیستم پرداخت موبایلی اندروید پی پشتیبانی کرده اند. از جمله این ساعت‌ها می‌توان به LG Watch Sport، Huawei Watch 2 و Tag Heuer Connected Modular 45 اشاره کرد.

همچنین دو شرکت گارمین و فیت‌بیت که به خاطر ساعت‌های هوشمند مجهز به تکنولوژی‌های سنجش سلامتی مشهور می باشند، در جدیدترین دستگاه‌های خود نیز سیستم پرداخت موبایلی را اضافه کرده‌اند.

 

شارژ ساعت های هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

شارژدهی از زمان پیدایش وسایل قابل‌حمل الکترونیکی و نیازمند باتری تا به امروز، محدودیت‌های فراوانی ایجاد کرده است. ساعت و فلسفه‌ی وجودی آن با شارژدهی و همیشه فعال بودن آن گره خورده است؛ به‌طوری که بسیاری، نقص شارژدهی در ساعت‌های هوشمند را مانع فراگیر شدن آن‌ها می‌دانند. همراه داشتن همیشگی شارژر، استفاده از شارژهای اختصاصی در این محصولات و فراگیر نشدن شارژ سریع در این محصولات برای بسیاری از افراد آزاردهنده است. ظرفیت باتری در ساعت‌های هوشمند با توجه به کوچک بودن آن‌ها چندان قابل افزایش نیست؛ از این رو نباید روی این استراتژی برای افزایش شارژدهی حساب کرد.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

یکی از مهمترین مواردی که باید هنگام خرید ساعت هوشمند در نظر داشته باشید باتری و میزان شارژدهی آن می باشد. بیشتر ساعت‌های هوشمندی که از نمایشگر رنگی بهره می‌برند بسته به نوع کاربری خود با هر بار شارژ بین یک تا دو روز به صورت مداوم می توانند کار ‌کنند.

بی‌شک ساعت‌هایی که به قابلیت برقراری تماس صوتی مجهز شده‌اند، نمی‌توانند به اندازه‌ای که گفته شد شارژ نگه دارند.بسیاری، نقص شارژدهی در ساعت‌های هوشمند را مانع فراگیر شدن آن‌ها دانسته. همراه داشتن همیشگی شارژر، استفاده از شارژهای مخصوص در این محصولات و فراگیر نشدن شارژ سریع در این محصولات برای بسیاری از افراد آزاردهنده می باشد.

اپل واچ با یک بار شارژ می‌تواند به صورت ترکیبی حدود ۱۸ ساعت بی‌وقفه کار کند.

ساعت‌های هوشمند شامل اپل واچ و سامسونگ گیر اسپرت از سیستم شارژ بی‌سیم استفاده کرده اند که شارژ کردن بسیار راحت شده است. دیگر نیازی نیست دستگاه خود را مستقیما به شارژر وصل نمائید و فقط  کافی است ساعت هوشمند را روی داک مخصوص بگذارید.

قیمت ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند

یکی از مهمترین موارد در تصمیم‌گیری برای خرید ساعت هوشمند قیمت می باشد.

اگر ساعتهای بدون برند را در نظر نگیریم ساعت‌های هوشمند موجود در بازار بین ۱۰۰ دلار برای مدل‌های قدیمی‌تر مانند Moto 360 موتورولا تا ۱۶۰۰ دلار برای ساعت جذاب Tag Heuer Connected  به فروش می‌رسند.

البته توجه داشته باشید قیمت بیشتر ساعت‌های هوشمند بستگی به امکانات و مشخصات فنی آنها دارد. برای مثال اپل واچ سری ۳ از ۳۲۹ دلار برای مدل آلومینیومی پایه با بند سیلیکونی و بدون تراشه‌ی GPS شروع شده و در مدل سرامیکی مجهز به GPS به ۱۳۴۹ دلار خواهد رسید.

جمع بندی

با توجه به تمام موارد گفته شده اگر قصد خرید ساعت هوشمند دارید، بی‌شک این شما هستید که با توجه به میزان پول، سلیقه و نیازهای خود می توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را برای خود انتخاب کنید. اگر.

راهنمای خرید ساعت هوشمند

5/5 - (9 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *