زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

این خوراکی ها را ۸ شب به بعد‌ نخورید : با ورزش‌ انجام‌دادن ، سالم‌ تغذیه کردن و خواب‌ درست تلاش می نمائید صحت خویش را محافظت کنید؛ منتها میل کردن تنقلات‌ پس از نرمش ، تقلا شما را برای کاهش‌ وزن‌ بی‌فایده می نماید . به اضافه اینکه استعمال بعضی از ماده‌های غذایی پیش از خواب‌ ، موجب پیدایش اخلال در خفتن می گردد ازاین‌رو برای داشتن خوابی آسوده ، این ماده‌های غذایی را نباید پس از ساعت ۸ شب استفاده نمائید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش تغذیه

شکلات

اگر چه شکلات تلخ‌ ، خوراکی سالمی می باشد که محتوی منیزیم و آنتی اکسیدان است‌ ولی کافئین حاضر در آن می تواند موجب بی خوابی گردد .

این خوراکی ها را ۸ شب به بعد‌ نخورید

کره مغز‌ میوه‌

مغز میوه‌ ، ماخذ چربی سالم‌ می باشد و می تواند در کاهش‌ وزن‌ اثرگذار گردد . منتها روال هاضمه چربیها بسیار کند‌ می باشد و در شکل بکارگیری بسیار ، تمام شب در دستگاه‌گوارش می ماند .

این خوراکی ها را ۸ شب به بعد‌ نخورید

این خوراکی ها را ۸ شب به بعد‌ نخورید

 

تنقلات

گاهی پیش‌ می آید که اشتیاق میل کردن تنقلات پیش از خواب‌ را داریم ولی بایستی بدانیم که این ماده‌ها محتوی حد بالای قند‌ تصفیه‌ شده‌ و چربی سرشار می باشد

غذاهای تند‌

برای داشتن خواب‌ آسوده ، از میل کردن خوراکی های ادویه‌دار و تند‌ پرهیز کنید برای‌اینکه این گونه خوراکی ها با ازدیاد دمای تن به صورت موقت سبب بی خوابی می گردد . از طرفی استفاده از این گونه ماده‌ها ، سبب می گردد که رویا های بد ببینیم .

این خوراکی ها را ۸ شب به بعد‌ نخورید

 

کورن فلکس و غلات فرآوری شده

یک بشقاب غلات فرآوری گشته، مثل کورن فلکس و یا امثال آن برای شروع یک روز پر انرژی، یک گزینش خیلی عالی می باشد. ولی یک بشقاب قبل از خواب چطور؟ این خوراکی محتوی قند و کربوهیدرات بسیاری می باشد که به تن شما اجازه استراحت و یک خواب آسوده را نمی‌دهد.

این خوراکی ها را ۸ شب به بعد‌ نخورید

گوشت قرمز

یک استیک ممکن است خوش طعم باشد، ولی بدترین خوراکی برای میل کردن، آن هم پیش از خواب است. گوشت قرمز فرایند‌های هضم غذا را به تاخیر می‌اندازد و رفتن به خواب عمیق بعد از یک روز کاری سخت را که شما حقیقتا به آن احتیاج دارید، خیلی سخت می کند.

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *