آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه پارچه ای دورو

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه { فوق العاده زیبا و خاص✔️} دخترانه

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه پارچه ای دورو : یادگیری ساخت کلاه پارچه ای دستی یک پروژه آسان است. یافتن کلاه های پارچه ای برای کودکان و بزرگسالان می تواند از طریق فروشگاه ها و یا سایت های اینترنتی خریداری شود ، ولی ممکن است آنها رنگ یا اندازه شما را نداشته باشند بنابراین کلاه پارچه ای دستی ما جواب می دهد در اندازه مورد نظر شما ، و رنگ و پارچه ای که انتخاب می کنید با ما همراه باشید در سایت بی هوش بخش ایده و آموزش کارهای هنری

در ویدیو زیر می توانید آموزش گام به گام کلاه پارچه ای را مشاهده کنید:

 

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه
وسایل و ابزار مورد نیاز

قالب و وسایل کلاه برای ساخت آن
پارچه – ۲ قطعه هماهنگ  (یک اصلی ، یک آستر)
نخ منطبق
الگوی کلاه
قیچی
خط کش یا نوار اندازه گیری
آهن و میز اتو
سنجاق
چرخ خیاطی

دانلود : الگوی کلاه پارچه ای (فایل PDF رایگان) bucket-hat-pattern-v1.1

نحوه دوخت کلاه

چه مقدار پارچه برای ساخت کلاه لازم داریم؟

شما فقط به ۱۴ اینچ (۳۵ سانتی متر) پارچه که عرض آن ۳۶ باشد و برای پارچه آستر کلاه یک قطعه دیگر نیز به همین ابعاد نیاز دارید. اگر در برش دقت کنید و بسته به عرض پارچه و اندازه کلاه خود ، حتی می توانید از این قطعه پارچه دو کلاه بیرون بیاورید.

مرحله ۱: چاپ الگوی کلاه

الگوی کلاه PDF را باز کرده و پس از انتخاب گزینه “بدون مقیاس گذاری” یا چاپ در ۱۰۰٪ ، روی کاغذ اندازه A4 چاپ کنید. این اطمینان می دهد که شما از الگوی اندازه مناسب برخوردار هستید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

درز ۳/۸ اینچ (۱۰ میلی متر) از قبل در الگوی کلاه گنجانده شده است ، بنابراین نیازی نیست که آن را محاسبه کنید.

مرحله ۲: تکه های پارچه را برش بزنید

همانطور که روی الگو مشخص است ، تمام قطعات الگوی کلاه را روی چین پارچه قرار دهید. با شروع از قسمت های کنار تاج ، ۲ قطعه را برش دهید ، سپس ۲ قطعه را برای لبه برش دهید و در آخر قطعه تاج را برش دهید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

 

 

با پارچه بیرونی خود این موارد را دنبال کنید تا تمام قسمتهای بیرونی و آستر برش خورده و آماده دوخت داشته باشید. در نهایت با ۱۰ قطعه پارچه (۵ عدد برای آستر ، و ۵ عدد برای قسمت بیرونی) مواجه هستید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه
نکته : شما می توانید این کلاه را از یک تکه پارچه باریک ایجاد کنید پارچه را باز کنید اگر عرض آن ۳۶ باشد ، در وسط جایی که روی مقوا تا شده بود چین خورده است. اگر از یک قطعه پهن و بدون خط چین استفاده می کنید ، آن را با اندازه عمودی ۱۴ و اندازه ۳۶ یا ۴۴ به صورت افقی روی میز برش خود قرار دهید. طرفین را تا کنید تا به مرکز برسید و طبق دستورالعمل پیش بروید.

مرحله ۳: قطعات لبه را بدوزید

ما با آستر برای لبه شروع می کنیم ، دو نیم دایره را باز می کنیم و آنها را از سمت راست قرار می دهیم و درزهای جانبی را می دوزیم.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

مرحله ۴: درزهای لبه را بدوزید

هنگامی که تمام قطعات کلاه را بهم دوختید ، دایره ای را که ایجاد کرده اید باز کنید و درزهای باز را از سمت برعکس اتو کنید.

مرحله ۵: تاج را بدوزید

دو قطعه تاج کلاه را بردارید و آنها را در سمت راست به سمت هم قرار دهید و در امتداد هر دو طرف دو درز کناری قرار دهید.

تاج را باز کنید و آن را روی سر خود قرار دهید ، یا روی شخصی که قرار است برایش آن را درست کنید قرار دهید. اگر خیلی شل است از ابزار سریع برداشتن خود روی درز استفاده کنید و سپس هر دو درز را کمی بیشتر داخل پارچه بدوزید تا کمی کوچکتر شود ، اگر مشکل دارید و خیلی محکم است ، آن را برمی دارید و کوک می خورید کمک درز کوچکتر ، به طوری که کلاه به راحتی متناسب باشد.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

 

 

مرحله ۶: تاج را فشار دهید و روی آن را بالا بزنید

اکنون با فشار دادن درزهای کناری (یا در صورت تمایل با فشار انگشت) آماده ادامه کار هستید.

برای ایجاد یک ظاهر حرفه ای ، یک ردیف دوخت بالا را در دو طرف هر درز اجرا کنید.

تمام قطعات لبه و تاج دوخته شده است

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه
مرحله ۷: بالای چهار طرف بیضی را علامت گذاری کنید

قطعه تاج بیضی شکل را روی میز خود قرار دهید. متوجه خواهید شد که یک دایره واقعی نیست ، اما کمی بیضی است. قطعه را به اطراف بچرخانید تا قسمت طولانی تر آن عمودی باشد. به صورت عمودی از وسط تا کنید و چین های کناری را مشخص کنید. باز کنید و به طرف دیگر بگذارید ، سپس انگشتان را فشار دهید تا چین ایجاد کند و آنها را با یک قلم پارچه ای علامت گذاری کنید. بالای بیضی اکنون چهار چهارم مشخص شده است.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

مرحله ۸: تاج را به قسمت بالا سنجاق کنید

قطعه تاجی را که دوخته اید بردارید و مرکز را در کنار هم تا بزنید و درز را تا بزنید.

در هر دو مکان با سنجاق یا نشانگر پارچه علامت گذاری کنید. حالا یک طرف را با سنجاق بگیرید – مهم نیست که کدام طرف باشد و آن را با جلوی کلاه که بالای بیضی قرار دارد بچینید. مرکز دیگر را به سمت پایین بیضی و درزها را به هر دو طرف سنجاق کنید. حالا فقط باید سنجاق را ادامه دهید تا زمانی که قطعات به خوبی در کنار هم قرار بگیرند.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

با کمک قیچی می توانید از اینجا و آنجا یک نشان درست کنید تا بتواند قطعه بیضی شکل را در قطعه مدور که دوخته اید جا دهد. تاج را درست قبل از دوختن به بالای کلاه سنجاق کنید

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

 

 

مرحله ۹: تاج را به بالا کوک بزنید

اکنون شما آماده کوک زدن هستید ، مراقب باشید که از هیچ یک از پین ها عبور نکنید ، بنابراین قسمت بالای کلاه به دو طرف متصل می شود.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

پس از انجام این کار ، درز را به پایین تاج فشار دهید. شما می توانید از آهن استفاده کنید ، یا فقط از انگشتان خود استفاده کنید تا کمک کند درز به سمت تاج تا شود. دور کلاه را بالا بزنید تا آن درز را که رو به پایین است تاج بگیرید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

مرحله ۱۰: لبه را به تاج + قطعه بالایی سنجاق کنید

زمان مناسب قرار دادن لبه در قسمت دیگر کلاه است. درز را بزنید تا دوخته شود ، سپس مراکز هر طرف را چین زده و علامت گذاری کنید (همانطور که در مرحله ۸ با قسمت تاج انجام دادید).

درزهای لبه را با قسمت های تاج بچینید و آنها را در سمت برعکس پارچه بچسبانید. سپس وسط آن را به وسط هر طرف سنجاق بزنید و دور کلاه را سنجاق بزنید تا مطمئن شوید به نرمی درون یکدیگر قرار گرفته اند.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

مرحله ۱۱: لبه را به کلاه بچسبانید

در جایی که سنجاق کرده اید بدوزید ، و بعد از اتمام کار ظاهر خود را مانند یک کلاه بدست آورید. این بار درز را به سمت بالا به سمت تاج می چرخانید – آخرین باری که آن را به سمت پایین می چرخانید. یک ردیف دوخت بالا را در امتداد قسمت بیرونی اجرا کنید تا اطمینان حاصل کنید که پارچه اضافی به طور ایمن گرفته شده است.

مرحله ۱۲: کلاه بیرونی را بسازید

مراحل ۳ تا ۱۰ را با پارچه بیرونی تکرار کنید ، تا دو شکل کلاه ایجاد کنید.

* در ویدئو تصمیم گرفتم ابتدا تمام قطعات تاج ، سپس همه قطعات لبه و غیره را بدوزم تا بتوانید هم آستر و هم قسمت بیرونی آن را در کنار یکدیگر ببینید. در حالی که بیش از یک راه برای دوختن این کلاه وجود دارد ، اگر تازه کار را شروع می کنید ، من قطعاً به شما توصیه می کنم ابتدا آستر را درست کنید و سپس برای لایه خارجی تکرار کنید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

 

 

مرحله ۱۳: دو طرف کلاه را به هم وصل کنید

دو کلاه را از سمت راست قرار داده و درزهای آستر را با پارچه بیرونی و سنجاق را در جای خود قرار دهید و دور لبه را بچسبانید و دو لبه را به هم بچسبانید.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

 

مرحله ۱۴: لبه کلاه را بالا بزنید

دور لبه را بدوزید و یک شکاف کوچک در حدود ۳ اینچ (۱۰ سانتی متر) بگذارید تا به داخل برسد و با کشیدن شکاف کلاه را از راه درست خارج کنید.

مرحله ۱۵: آستر داخل کلاه خارجی را درست کنید

آستر را داخل تاج قرار دهید و لبه آن را به صورت مرتب قرار دهید و مطمئن شوید که آستر کمی به سمت داخل کلاه قرار دارد ، زیرا نمی خواهید آستر در قسمت بیرونی کلاه نشان داده شود.

در جای خود سنجاق بزنید و درزهای لبه را صاف فشار دهید. از آهن خود استفاده کنید من می دانم که ممکن است بسیاری از شما وسوسه شوید که از این مرحله صرف نظر کنید ، اما فشار خوب نتیجه حرفه ای را تضمین می کند بنابراین من واقعا توصیه می کنم که درزها را خوب فشار دهید. پارچه موجود در شکاف به طور طبیعی به داخل تا می شود فقط مطمئن شوید که چرخش درز با درز مطابقت داشته باشد. حالا کلاه به هم دوخته شده است

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه
مرحله ۱۶: لبه بالا را بزنید

لبه بیرونی را با آستر زیرین بچرخانید تا در جای خود قرار بگیرد.

مرحله ۱۷: لبه را تثبیت کنید

اکنون دایره های متحدالمرکز با دوخت بالا در اطراف لبه قرار دهید. قبل از شروع این اندازه عرض لبه را اندازه بگیرید و بررسی کنید که به چند دایره نیاز دارید که با فاصله ۱⁄۲ اینچ (۱٫۲۵ سانتی متر) فاصله داشته باشند و آنها را با یک قلم پارچه ای مشخص کنید. ممکن است بخواهید کمی به آنها فاصله دهید (۳/۸ یا ۱ سانتی متر) فقط برای این که بتوانید در دایره ها کار کنید بدون اینکه یک شکاف بزرگ نزدیک به تاج بگذارید. این خطوط کوک به ثبات کلاه کمک می کند و به احتمال زیاد به ۵ یا ۶ مورد نیاز خواهید داشت.

و کار شما تمام است.

آموزش مرحله به مرحله دوخت کلاه

4.6/5 - (55 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

2 نظرات در حال حاضر

  1. ممنون از آموزش خوبتون عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *