آموزش ساخت دستبند مهره ای با کش، سنگ، کریستال و مهره های رنگی
آموزش ساخت دستبند مهره ای

آموزش ساخت دستبند مهره ای (تصویری) | بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

آموزش ساخت دستبند مهره ای : ساخت دستبند مهره ای میتواند یک کاردستی ساده و جالب برای تمامی سنین باشد و همچنین یک منبع درآمد برای کسانی که علاقه به درآمد زایی از راه فروش کارهای دستی هستند. ساخت این دستبند ها چه از نوع مهره ها یا سنگ و .. هزینه چندانی برایتان نخواهد داشت و بسیار سرگرم کننده و ساده است، در ادامه این مطلب از بیهوش ساخت دستبند مهره ای با کش، سنگ، کریستال و مهره های رنگی را آموزش میدهیم با ما همراه باشید.

ساخت انواع مدل دستبند مهره ای دست ساز دخترانه و پسرانه در خانه

اگر به دنبال کسب درآمد در زمینه ساخت کاردستی هستید میتوانید در مطالب کاردستی های ارزان بها و جذاب برای فروش و ۱۰ ایده ساخت هنرهای دستی درآمدزا ایده های خلاقانه و ساده برای ساخت کاردستی را بیابید. اما در مطلب امروز میخواهیم ساخت انواع مدل دستبند مهره ای دست ساز دخترانه و پسرانه در خانه را به شما علاقه مندان هنر های دستی به ساده ترین روش بیاموزیم.

مرحله اول : لوازم مورد نیاز برای ساخت دستبند مهره ای

برای کسانی که تازه کار هستند و تجربه ساخت دستبند مهره ای را ندارند پیشنهاد میکنیم که از نخ های کشی استفاده کنید؛ زیرا ساخت دستبند مهره ای با کش نیاز به گیره ندارد و به راحتی میتوانید نخ را از داخل مهره ها رد کنید و آنرا گره بزنید. لوازم مورد نیاز برای ساخت این دستبند ها را میتوانید از خرازی ها تهیه کنید.

کش های نخی در دو مدل نازک و کلفت در بازار موجود هستند، نوع نازک ظریف تر و مناسب مهره های کوچک تر است و نوع زخیم تر کش مناسب مهره های بزرگ تر میباشد. این نوع کش ها دارای دو رنگ سفید (شفاف) و مشکی هستند.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

اگر در این زمینه حرفه ای هستید میتوانید از سیم های مفتول استفاده کنید، این نوع سیم ها قابل گره زدن نیستند و باید از قلاب و گیره برای بستن آنها استفاده کنید.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

آموزش ساخت دستبند مهره ای

 

توصیه میشود که برای استفده از مهره های کوچک از نخ های کشی نازک استفاده کنید زیرا رد کردن نخ از مهره ها راحت تر خواهد بود، و برای مهره های بزرگ تر از سیم مفتول استفاده کنید. در هنگام اندازه زدن نخ یا سیم برای مهره های بزرگ طول آنرا بیشتر بگیرید تا دستبند بر روی مچتان آزاد تر باشد.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

برای ساخت انواع مدل دستبند مهره ای دست ساز دخترانه و پسرانه نیاز به مهره دارید، شما میتوانید از انواع مختلف مهره در بازار استفاده کنید، هر مهره رنگ و مدل خاص خودش را دارد. ارزان ترین مهره ها نوع پلاستیکی آنها هستند که به مدل سنگ و کیرستال نیز یافت میشوند.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

آموزش ساخت دستبند مهره ای

 

قبل از این که نخ یا سیم را از داخل مهر ها رد کنید بر روی نحوه و چیدمان مهره ها تصمیم بگیرید، معمولا مهره های در بسته های جداگانه در رنگ و اندازه های مختلف به فروش میرسند. به طور مثال میتوانید مهره ها را بر روی میز یا سینی در کنار یکدیگر قرار دهید.

میتوانید مهره های بزرگ را به سمت مرکز دستبند قرار دهید و مهره های کوچک را به سمت قسمت گره یا حلقه قرار دهید.
بهتر است برای نمای زیبا تر از ترکیب رنگ های گرم ( قرمز، زرد، نارنجی) استفاده کنید یا از ترکیب رنگ های سرد (سبز، آبی، بنفش).

آموزش ساخت دستبند مهره ای

مرحله دوم : آموزش درست کردن دستبند ساده با کش

در این مرحله ساخت دستبند با مهره های رنگی ابتدا باید لوازم مورد نیاز را جمع آوری کنید و برای ساخت دستبند مهره ای شما نیاز به منابع چندانی ندارید و به راحتی با چند ابزار میتوانید دستبند های جذابی برای کودکان خود بسازید. یا از مهره و سنگ های زینتی استفاده و دستبند های خاص و زیبایی را برای خود بسازید. در ادامه لیست منابع را مشاهده خواهید کرد :

کش مخصوص
مهره، سنگ، کیرستال و ..
قیچی
نوار اتصال
چسب (چسب یک دو سه )

آموزش ساخت دستبند مهره ای

آموزش ساخت دستبند مهره ای

 

اندازه گیری دور مچ خود را انجام دهید و کش را کمی بلند تر از اندازه دور مچ برش دهید؛ کش را یک دور و نیم به دور مچ خود بپیچید و کمی بلند تر از اندازه دور مچ آنرا با قیچی ببرید تا بعدا بتوانید گره بزنید.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

کش را به دور انگشتان خود بپیچید و به آرامی آنرا بکشید تا بعدا در هنگام به دست کردن دستبند بر روی آن شکاف ایجاد نشود.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

آموزش ساخت دستبند مهره ای

 

بر روی یک سر کش نوار یا گیره قرار دهید تا در هنگام رد کردن مهره ها از داخل کش از طرف دیگر خارج نشوند.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

در این مرحله ساخت دستبند با مهره و کش، مهره ها را به آرامی از کش رد کنید، شما نیاز به سوزن برای انجام اینکار ندارید زیرا سر کش به اندازه کافی سفت و محکم است.

ابتدا مهره هایی که سوراخ گشاد تری دارند را رد کنید تا در پایان زمانی که میخواهید دستبند را گره بزنید بتوانید آنرا بر روی قسمت گره قرار دهید.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

آموزش ساخت دستبند مهره ای

 

مهره ها را تا تعداد مورد نظرتان از کش رد کنید و هر چند یکبار آنرا بر دور مچتان ببندید تا از اندازه مورد نظر بیشتر نشود، در پایان مهره اول و آخر باید به هم دیگر چسبیده باشد.

توجه کنید که دستبند نباید دور مچ تنگ و نباید فضای خالی بین مهره ها وجود داشته باشد.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

در این مرحله گیره یا نوار را از آن سر کش بردارید و یک گره همانند شکل زیر بزنید ( گره بند کفش ).

آموزش ساخت دستبند مهره ای

آموزش ساخت دستبند مهره ای

 

برای زیبایی کار گره را بر زیر مهره پنهان کنید و آنرا با چسب محکم کنید، اگر قادر به انجام این روش نبودید مقدار چسب بر روی گره بزنید و آنرا بر داخل مهره فرو ببرید تا بچسبد.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

در پایان بعد از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه میتوانید دستبند را به دست کنید، اما حتما بگذارید تا چسب خشک شود زیرا ممکن است در هنگام پوشیدن دستبند گره آن باز شود.

آموزش ساخت دستبند مهره ای

5/5 - (15 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *