چند روش عالی پس انداز که باعث موفقیت مالی‌تان می شود

چند روش عالی پس انداز | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار در خانه

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

چند روش عالی پس انداز که باعث موفقیت مالی‌تان می شود برای آشنایی با روش های پس انداز کردن و موفقیت مالی با ما همراه باشید در سایت بی هوش مجله سرگرمی

مدیریت هزینه های روزانه

تمامی ما به صورت ذاتی دوست داریم با فراق بال و آسودگی خیال وسایل مورد نیاز خویش را فارغ از هیچ نگرانی از کمبود پول تهیه کنیم. مدیریت مخارج روزمره مؤثرترین شیوه برای رسیدن به آزادی مالی و صحیح خرج کردن میباشد. ولی نقش برجسته پس انداز کردن و طرح ریزی دقیق را در ثروت اندوزی نباید فراموش کرد. متأسفانه برخی مواقع دخل و خرج معاش با هم جور در نمی آید. با بالا رفتن قیمت ها و از طرفی کاهش درآمد، مشکلات مالی چندبرابر میشوند. در این مواقع فقط چاره مدیریت مخارج روزمره میباشد. حال فرقی نمی نماید که شاغل باشید یا این که بدون شغل. ساماندهی و در اختیار گرفتن خرج های معاش یک مهارت تلقی می گردد.

مواردی که می بایست در رابطه مدیریت مخارج روزمره بدانید

بیشتر اشخاص در زمان معاش خویش به درآمدزایی فراوان از روش شیوه های متفاوت فکر‌می کنند. تا جایی که در کلاس ها، سمینارها و همایش های متعدد در قضیه کسب ثروت، سپرده گذاری صحیح، حضور می‌یابند. از اشخاص اهل فن پند و مشاوره می‌گیرند تا با آسایش خاطر و صرفه جویی بتوانند از عهده تأمین زندگی خانواده بربیایند. برای مدیریت مخارج روزمره قدم های مؤثر و نکات متعددی وجود داراست که پیرو مقاله به آنها اشاره خوا‌هیم کرد.

دارایی و هدف ها مالی خویش را معین نمائید.

با طرح ریزی مطلوب و تهیه و تنظیم دقیق درآمد می‌توانید بودجه بندی و مدیریت مخارج روزمره را به درستی ایفا دهید. دانایی کامل از معیار پول دریافتی و اینکه این مبلغ برای چه کاری و کجاها صرف میشود از اهمیت بسزایی برخوردار‌است. عده ای که خواستار آینده مالی موفق می‌باشند مدام به مدیریت مخارج معاش خویش دقت ویژه ای دارا‌هستند. چراکه مصرف با صرفه و اجرای طرز های هدفمند و به جا از پول دراین باره به آنان امداد فراوانی خواهد کرد.

اساساً نحوه ها و تکنیک های مختلفی برای بودجه بندی وجود دارد. هرمورد از آن‌ها به ما یاری می نماید تا کارها مالی خویش را به نحو صحیحی سازماندهی کنیم. به طور یقین دارایی یک شخص بازنشسته با یک دانشجو متعدد میباشد. دانشجو برای رفت و آمد به دانش کده، خرید کتاب، جزوات، اثاثیه التحریر، وسایل لازم رشته تحصیلی و وعده های غذایی دارایی مشخصی را در نظر میگیرد. ولی پرسنل یا این که کارمند بازنشسته علاوه بر خرج های روزانه معاش خویش و خانواده، مخارج گزافی مانند دارو و معالجه را به علت ارتقاء سن و ناتوانی جسمی خواهد داشت. به این ترتیب مدیریت مخارج روزمره در‌این بین نقش بسزایی برای هردوی آنها دارااست.

چند روش عالی پس انداز

چند روش عالی پس انداز

 

هدف ها خویش را معلوم فرمائید

در بودجه بندی میتوانید هدف ها فوری و بلندمدت مالی را گزینش فرمایید. درباره‌ی مقاصد فوری میزان دارایی زیر اختیار شما در حین حال تهیه و تنظیم می‌شود. ولی برای هدف ها بلند مقطع، تلاشی چندماهه یا این که حتی چندساله همراه باصرفه جویی و مدیریت مخارج روزمره انجام شده میباشد. در این بین حق تقدم بندی دربین هدف ها مالی فوری و بلندمدت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با اعتنا به نوع هزینه های زندگی تان آنها را احتساب و بعد از آن با تمرکز و احاطه کامل تعیین نمائید.

پرداخت اجاره بها یا این که قسط وام مسکن، صورت حساب های آب، برق و گاز، خرج های مرتبط با تهیه و تنظیم مواد غذایی و محافظت از فرزند، مخارج درمانی، خرید اسباب و اثاث خانه، پوشاک، تعمیرات، ایاب و ذهاب جزء هدف ها مالی واجب محسوب میشوند. مواردی مثل اشتراک اینترنت، سفر رفتن، هدایا، تفریح و سرگرمی، اثاثیه و پوشاک نه چندان اصلی جزء هدف ها غیرضروری قرار می‌گیرند. مقاصد طولانی برهه زمانی مشتمل بر سپرده گذاری در بازار کسب و کار، پس انداز برای بازه بازنشستگی، پرداخت حق بیمه و … می‌باشند. در همه موردها مذکور طرح ریزی و تصویب ماهانه هزینه ها شایسته ترین چاره برای ساماندهی هدف ها فوری، ثانویه و بلندمدت به حساب می آید.

مخارج ماهانه را محاسبه فرمایید.

شما می‌توانید یک فهرست جامع از خرج های هفتگی یا این که روزمره خویش را در یک دفترچه یادداشت بنویسید. مخارج ضروری و خرج ها را به صورت جدول با نام دقیق آن‌ها در حیث بگیرید. مبلغ هرمورد از هزینه های را به دقت در فضای مربوطه یادداشت فرمایید. پرداخت مخارج رفت و آمد، شارژ ساختمان، کرایه منزل، بنزین، قبض های مصرفی، خرید نان و دیگر اقلام غذایی از این جمله می‌باشند.

با این شیوه متوجه می‌شوید که درآمد ماهانه شما صرف چه اموری گردیده و باقی‌مانده پولتان در نقطه پایان ماه چه مقدار میباشد. اما نباید این ذهنیت برایتان پیش بیاید که با دیدن هزینه ها به خود گرسنگی داده و در تهیه و تنظیم مفاد ضروری معاش محدودیت ایجاد فرمایید. با بکارگیری این تکنیک میتوانید مدیریت مخارج روزمره را به خیر و خوبی کنترل فرمائید.

مقایسه ای منطقی میان دارایی و هزینه ها داشته باشید.

پس از تهیه و تنظیم لیست هزینه ها و میزان درآمد ماهانه خویش یک جمع بندی کلی اعمال دهید. میان میزان دارایی حقیقی وواقعی شما و دارایی معین گردیده تفاوت هایی وجود دارااست. دارایی حقیقی وواقعی، مقدار خرج های شمارا در طی یک ماه گزینش می نماید. به‌این معنا که چه میزان پول را برای مخارج خویش هزینه نموده اید. این نوع از میزان دارایی دارنده نوسانات بوده که در پایان هر ماه احتساب میگردد. ولی در نوع دوم میزان دارایی گزینش کننده مقدار هزینه ها در یک مجموعه خاص، شما می‌باشید. مقدار میزان دارایی رقم خورده به صورت ماهانه ثابت بوده و در اولِ هر ماه معین میگردد.

شایسته ترین شیوه در مدیریت مخارج روزمره تحلیل و مقایسه دارایی حقیقی و واقعی و رقم خورده میباشد. اینکه دقیقاً در یک ماه چه مخارج ضروری و غیر اصلی دارید. آیا با دقت به میزان دارایی موجود می‌توانید تعدادی از مورد ها را حذف نمایید. آیا پس انداز کردن پول برایتان امکان پذیر میباشد یا این که نه؟ از آنجایی که معاش آدم و مخارج تأمین زندگی همواره در حال تغییر تحول میباشد. آنالیز و تحلیل کردن میزان دارایی همراه با طرح ریزی برای ارتقاء درآمد در مدیریت مخارج روزمره کارآیی داشته و تعادل مالی برقرار میگردد.

چند روش عالی پس انداز

چند روش عالی پس انداز

هوشمندانه خرج فرمایید.

صحیح و عادلانه خرج کردن یک کدام از مهم‌ترین راه‌های مدیریت مخارج روزمره میباشد. مبلغی که به زحمت و با گذراندن زمان زیاد به دست میاورید چرا بایستی بیهوده و فارغ از تفکر خرج نمائید. از جمله در صورتیکه قصد مسافرت تفریحی دارید. با امانت گرفتن چادر و کیسه خواب از اطرافیانتان مخارج اقامت در هتل را کاهش دهید. در زمان های پیک شلوغی (تعطیلات عید باستانی، ایام محرم، عیدهای مذهبی) به سفر نروید. چراکه هزینه هایی مانند بلیط هواپیما و غذای رستوران ها در این ایام چندین برابر خواهند شد. حتی برای رفت و آمد به محل کار یا این که باشگاه یه خرده زودتر از منزل بیرون بیایید. تا جایی که برایتان امکان پذیر میباشد مسیر مشخصی را پیاده بروید. به شما سفارش می‌کنیم موقع خروج از خانه چندین لقمه خوشمزه و مقوی داخل کیف‌تان قرار دهید. این کار از پرداخت هزینه برای خرید خوراک یا این که تنقلات دوری می نماید.

این نکات را فراموش نکنید

در برخی موارد خرید اسباب خانگی در حد نو از مرکز ها فروش اجناس استوک، وب سایت ها و نرم افزار های داد و ستد ارزان مانند دیوار یا این که شیپور به یاری شما می‌آیند. در حالتی که هم تمایلی به خرید وسایل مستعمل دیگر افراد ندارید، برای تهیه تولیدات کیفیت بالا مطلوب و ارزان در بازار حسابی بگردید. فروشگاه های زنجیره ای مواد غذایی یا این که پوشاک و اسباب برقی در زمان هایی خاص تخفیف ویژه ای را برای مشتریان در حیث میگیرند. در واقع این اوقات شایسته ترین گزینه برای خرید مقرون به صرفه محسوب می گردند.

پیش از خرید با خویش این جمله را تکرار نمائید که آیا این وسیله ضروری و ما یحتاج اینجانب میباشد یا این که وسوسه ای زودگذر. چه بهتر که به خودتان فرصتی ۲۴ ساعته بدهید. سپس با آرامش و اطمینان خیال هزینه فرمائید. به صورت حتم با اجرایی کردن اینگونه نحوه هایی از هدر رفتن پول خویش پرهیز می‌کنید.

نکته انتها اینکه قرض گرفتن پول را از ذهن خویش بیرون بیندازید. چراکه بازپرداخت آن با دقت به مخارج جاری مقداری مشقت بار خواهد بود. چنانچه در منزل وسایلی دارید که مدتهاست برایتان کاربردی ندارد. در صورت سالم بودن حتماً آن‌ها را با قیمت مناسب بفروشید. همین مقادیر در ظاهر جزئی در طول زمان به مبالغ هنگفتی تبدیل می‌شوند که در مواقع اورژانسی کارساز می باشند.

پس انداز داشته باشید.

اشخاص در هر شرایطی بایستی به گونه ای برای دارایی‌شان طرح ریزی نمایند که در مواقع اضطراری مانند بیماری ناگهانی، از دست دادن شغل یا این که منزل، حتی وارد شدن یک عضو تازه به خانواده، آمادگی موردنیاز را برای گذران کارها روزانه معاش داشته باشند. بهترین عمل برای مدیریت مخارج روزمره، پس انداز کردن میباشد. مثلا میتوانید در هر ماه دستکم ده درصد از درآمدتان را پس انداز فرمائید.

یک قلک بزرگ بخرید یا این که حساب بانکی کوتاه مدت با سود چندین درصدی گشوده نمائید. با این ذهنیت که انگار به هیچ عنوانً چنین وجهی نیست. در‌حالتی که پولی را با عنوان عیدی یا این که کادوی تولد کادو می‌گیرید، سریع به اندیشه خرج کردن آن نباشید. آن پول را در پاکتی بگذارید و روی آن متن هدیه های من‌را یادداشت فرمائید. به شما قول میدهیم که بعداز چندین بازه میزان دارایی غیرقابل حدس و چشمگیری خواهید داشت.

چند روش عالی پس انداز

چند روش عالی پس انداز

 

5/5 - (10 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *