طرز تهیه مارشمالوی خانگی با پودر ژله | ساده و خوشمزه
طرز تهیه مارشمالوی خانگی

طرز تهیه مارشمالوی خانگی با پودر ژله ❤️ سایت بیهوش ، طرز تهیه مارشمالو با ژله

زمان مطالعه این مطلب: 2 دقیقه

طرز تهیه مارشمالوی خانگی : مارشمالو یک شیرینی نرم و پف‌دار است که با ترکیب شکر، ژلاتین، آب و انواع طعم‌دهنده‌ها تهیه می‌شود. این شیرینی بافت لطیف و طعم شیرین دلپذیری دارد که هم کودکان و هم بزرگسالان را مجذوب خود می‌کند. با ما همراه باشید در بیهوش

یکی از محبوب‌ترین انواع مارشمالو که در آمریکای جنوبی و بریتانیا رواج دارد، مارشمالوی کبابی است. برای تهیه این نوع، مارشمالو را بر روی سیخ یا چنگال قرار داده و با حرارت ملایم کباب می‌کنند تا لایه بیرونی آن کاراملی و پوسته‌ای شود و درون آن نرم و ذوب گردد.

مواد لازم برای تهیه مارشمالو خانگی با پودر ژله

پودر ژله: ۱ بسته
شکر: ۱ قاشق غذاخوری
آب جوش: ۱/۳ لیوان
پودر نارگیل یا آرد برنج: به میزان دلخواه

مرحله اول:

برای شروع، پودر ژله، شکر و آب جوش را در یک ظرف مقاوم به حرارت، مانند ظرف پیرکس، ریخته و خوب هم بزنید تا مخلوط پف کرده و غلیظ شود. در صورت تمایل، می‌توانید یک قاشق چایخوری گلوکز به این ترکیب اضافه کنید تا مارشمالوها بافت بهتری داشته باشند.

طرز تهیه مارشمالوی خانگی

طرز تهیه مارشمالوی خانگی

 

طرز تهیه مارشمالو با ژله

مرحله دوم:

پس از اینکه ژله پف کرد، یک ظرف سرامیکی یا پیرکس انتخاب کنید و کف آن را با پودر نارگیل بپوشانید. ژله آماده را در ظرف بریزید و سطح آن را صاف کنید. سپس دوباره پودر نارگیل روی آن بپاشید و ظرف را در یخچال قرار دهید تا مخلوط به خوبی سفت شود.

مرحله سوم:

پس از اینکه مارشمالو سفت شد، آن را با یک چاقوی تیز به قطعات دلخواه برش بزنید یا با قالب‌های مختلف شکل دهید. برای جلوگیری از چسبندگی، چاقو یا قالب را با کمی روغن چرب کنید.

طرز تهیه مارشمالو چند رنگ با ژلاتین

اگر می‌خواهید مارشمالو چند رنگ درست کنید، مراحل را برای هر رنگ ژله جداگانه تکرار کنید. هر لایه ژله را در ظرف پهن کنید و در یخچال قرار دهید تا سفت شود، سپس لایه بعدی را اضافه کنید. توجه کنید که فقط زیر لایه اول و روی لایه آخر پودر نارگیل بپاشید. هر لایه ژله حدود ۲۰ دقیقه زمان نیاز دارد تا در یخچال سفت شود.

طرز تهیه مارشمالوی خانگی

طرز تهیه مارشمالوی خانگی

 

نکات پایانی:

بهتر است چاقو و ظرفی که مارشمالو را با آن برش می‌زنید، کمی چرب کنید تا از چسبیدن جلوگیری شود. می‌توانید مارشمالوها را در یک ظرف درب‌دار در یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید. به همین سادگی، مارشمالوی خوشمزه شما آماده است!

 طرز تهیه نوشابه ژله ای ساده و آسان

5/5 - (9 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *