حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین | بی هوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 11 دقیقه

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین : این روز، از خاستگاه خونین‌اش تا سنت‌های شیرین و شکلاتی مدرن‌اش، در بردارنده‌ی حقایق دیدنی و دوست‌داشتنی بوده میباشد که شاید تا به امروز اطلاعی در موردشان نداشته باشید؛ از این رو، در‌این نوشته‌ی‌علمی قصد داریم به یکسری گزینه از این حقایق اشاره کنیم.

۱. کارت های شادباش

سالانه حدود یک میلیارد کارت شادباش مرتبط با روز ولنتاین جابه‌جا می‌گردد. روز ولنتاین از نگاه وسعت ارسال کارت تهنیت در زمان سال، مرتبه‌ی دوم را از آن خویش نموده است.

۲. کوپیدو

نشانه رایج روز ولنتاین کوپید، “میل، خواهش، و امید‌”‌، خدای علاقه روم میباشد. ایشان فرزند ونوس و مارس میباشد و در اصل در قالب پسر جوانی به تصویر کشیده شده‌است که نوک اشاره گر‌های‌اش را با سنگی تیز می‌نماید که آغشته به خون یک نوزاد میباشد؛ اگرچه امروزه معمولا آن را به صورت نوزاد چاقی با دو بال و پر و یک تیر و کمان به تصویر می کشند. این تغییر‌و تحول صورت در عصر‌ی ملکه‌ی ویکتوریا وقوع افتاد؛ تجار در آن برهه زمانی تصمیم گرفتند پاره ای روز ولنتاین را با روحیات زنان و خردسالان سازگارتر نمایند.

۳. قلب ها

قلب‌های قرمز‌رنگ از سایر نمادهای ولنتاین می باشند که به طور تقریب در همگی جا چشم می گردند. قرمز‌رنگ از قدیم تحت عنوان رنگ خون شناخته می گردد. در پیشین، بشر‌ها تفکر می‌کردند به عبارتی قلبی که مسئول گردش خون در تن میباشد، پذیرنده‌ی شم عشق و علاقه نیز میباشد. در واقع، هنگامی مصریان باستان اجسادشان را مومیایی می‌کردند، به جز قلب کلیه‌ی اندام‌های جسد را از تن در می‌آوردند، چون اعتقاد داشتند قلب صرفا نصیب ضروری تن برای مسافرت به سوی ابدیت میباشد.

۴. پذیرش مجردها

در حالتی‌که مجرد و تنها می‌باشید، غصه‌دار و ناامید نباشید. در ازای، شما هم میتوانید هم زمان ‌”‌روز پذیرش مجردها‌”‌ را جشن و پایکوبی بگیرید. این روز تحت عنوان جایگزینی برای روز ولنتاین به شمار می‌رود، یعنی روز ویژه‌ای که بشر‌های مجرد معاش مجردی‌شان را جشن و پای کوبی می گیرند یا این که از آن ابراز تاسف می‌نمایند.

۵. ارسال گل

۷۳ درصد بشر‌هایی را که برای روز ولنتاین گل می خرند مردان تشکیل می دهند، و به ظاهر فقط ۲۷ درصد زنان به عشق و علاقه‌شان گل نثار می‌نمایند.

۶. گل به خودی

۱۵ درصد از زنان آمریکایی در روز ولنتاین برای خودشان گل می‌فرستند.

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۷. ونوس پسند

گل سرخ یا این که رز قرمز رنگ در اسطوره‌های رومی گل گزینه عشق و علاقه‌ی ونوس، ایزدبانوی علاقه بود.

۸. قرمز رنگ احساساتی

گل سرخ از این جهت تحت عنوان گل علاقه تلقی میگردد که رنگ قرمز رنگ نشان‌دهنده‌ی احساسات احساساتی بسیار شدیدی میباشد.

۹. تجارت شاخه گل

سالانه در روز ولنتاین حدود ۱۸۹ میلیون شاخه گل سرخ در آمریکا به فروش می رسد.

۱۰. سهم زنان

در حدود ۸۵ درصد از کل کادو‌‌های روز ولنتاین را زنان خریداری می‌نمایند.

۱۱. معنا گل ها

در روز ولنتاین بخش اعظمی از بشر‌ها برای خرید گل به سراغ گل‌فروشی‌ها می روند. رنگ‌های متعدد رز معانی مختلفی دارا‌هستند. قرمز‌رنگ در معنای عشق و علاقه، رنگ زرد در معنای صلح و آشتی، و صورتی در معنای صلح یا این که معشوقه و همراه میباشد. هم‌چنین، میخک قرمز‌رنگ نشان‌دهنده‌ی تحسین و احترام، میخک سپید در معنای علاقه تمیز و خالص، گل داوودی قرمز‌رنگ نشان علاقه، گل فراموشم مکن نشانه‌ی عشق و علاقه حقیقی و واقعی، گل پامچال در معنای علاقه زمان نوجوانی، و گل گویش در قفا علامت‌ عشق و علاقه بارز و آشکار میباشد.

۱۲.طیوران

از قدیم دختران برنا آمریکایی و بریتانیایی معتقد بودند اولی پرنده‌ای که در روز ولنتاین مشاهده می‌نمایند میتواند خصوصیات و خصوصیت‌های شوهر آینده‌شان را نشان دهد. چنانچه او‌لین پرنده‌ای که در روز ولنتاین میبینند توکای سیاه باشد با یک کشیش وصلت می‌نمایند، چنانچه سینه‌سرخ ببینند با یک ملوان، و در‌صورتی‌که سِهرِه ببینند با مرد ثروتمندی تزویج می‌نمایند. گنجشک در معنای تزویج با یک کشاورز، گنجشکِ آبی‌رنگ نماد‌ی مرد بشاش و پرانرژی، و پرنده‌ی نوک‌ضربدری نشان‌دهنده‌ی مرد جدلی و تهاجمی میباشد. درصورتی که کبوتر ببینند مسلما با مرد خیر تزویج خواهند کرد، اما مشاهده‌ی دارکوب به‌این مضمون‌ میباشد که آنان هیچ وقت وصلت نخواهند کرد.

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۱۳. ربان

نشانه ربان که امروزه برای تزیین هدیه‌های روز ولنتاین به کارگیری میشود ریشه در قرنها وسطی دارااست. زمانی که شوالیه‌ها در مسابقات با یکدیگر نزاع می‌کردند، معشوقه‌های‌شان برای خوش شانسی در مسابقه معمولا به آنان ربان می‌دادند.

۱۴. بوسه

بوسیدن در روز ولنتاین به عنوانی عاملی برای خوش شانسی در طی سالِ پیش رو تلقی میشود.

۱۵. اکس

بخش اعظمی معتقدند نشانه x در قرنها وسطی هم معنی بوسه بوده میباشد. آن‌هایی که مقابل دیده دیگر افراد نمی‌توانستند اسم‌شان را روی طومار‌ها بنویسند، از آرم x استعمال می‌کردند. طرف مقابل نیز برای نشان دادن عشق و علاقه و صمیمت‌اش نشانه x را می‌بوسید.

۱۶. پیاز

در آلمان، دختران برنا در روز ولنتاین‌ تعدادی پیاز را در گلدانی می‌کاشتند و در کنار آنها اسم پسرهای متعدد را روی برگه می‌نوشتند. آنها اعتقاد و باور داشتند با پسری تزویج خواهند کرد که پیاز کنار اسم آن پسر زودتر از دیگر پیازها رویش نماید.

۱۷. آینه

بعضی وقت ها روی کارت‌های ولنتاینی که در عصر‌های طلایی ولنتاین (ده سال‌های در بین ۱۸۳۰ تا ۱۸۵۰) ساخت می شد، آینه‌های کوچکی عمل می‌گذاشتند. در گویش انگلیسی، کلمه‌ی “mirror” در معنای آینه با فعل “admire” در معنای تحسین کردن هم‌خانواده میباشد و هر دو از ریشه‌ی لاتین “mirari” در معنای حیرت کردن به وجود آمده‌اند.

۱۸. ولنتاین و روز سپید در ژاپن

روز ولنتاین برای اولیه توشه در ۱۹۳۶ به ژاپنی‌ها معرفی و از آن پس به صورت وسیع دوست داستنی شد. در شرایطی که چه، به جهت ارتکاب نادرست ترجمه‌ای از جانب کمپانی آفریننده‌ی شکلات، فقط زنان درین مرزو بوم برای شوهران، دوستان، یا این که آشنایان مذکر شان شکلات روز ولنتاین می خرند. در واقع، این روز فقط روزی از سال میباشد که زنان مجرد ژاپنی علاقه‌شان را با نثار شکلات به مرد آیتم عشق و علاقه‌شان آشکار می‌نمایند. مردان ژاپنی این عمل زنان را تا ‌”‌روز سپید‌”‌، روزی که به نوعی برای جواب آپدیت ولنتاین معین شده‌است، یعنی ۱۴ مارچ بی‌پاسخ میگذارند.

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۱۹. بدشگونی

در عصر‌ی ملکه ویکتوریا تایپ کردن نامه‌‌ی اختصاصی روز ولنتاین مایه‌ی بدشگونی تلقی میشد.

۲۰. کادو دادن به حیوان‌ها

بر طبق آماری که از مغازه‌های سراسر آمریکا جمع‌آوری شده‌است، حدود ۳ درصد از صاحبان حیوان ها خانگی به حیوان ها‌شان کادو‌ی روز ولنتاین می دهند.

۲۱. هنری هفتم بنیانگذار روز ولنتاین

هنری هفتم، پاد شاه انگلستان، در ۱۵۳۷ به طور رسمی ۱۴ فوریه را تحت عنوان روز تجلیل از سنت ولنتاین نامگذاری کرد.

۲۲.ورژن های شکلاتی

پزشکان قرن نوزدهم معمولا به آن‌هایی که به خیال حسرت و افسوس عشق و علاقه بی‌آخر و عاقبت‌شان مریض می‌شدند، مصرف شکلات را پیشنهاد می‌کردند.

۲۳. باکس های قلبی

بیش تر از ۳۵ میلیون باکس‌‌های قلبی صورت شکلات در روز ولنتاین در آمریکا به فروش می رسد.

۲۴. مدرس های دوست داشتنی

مدرس‌ها بیش‌ترین کارت شادباش روز ولنتاین را اخذ می‌نمایند، و بعد‌ کودک ها، مادرها، همسران (زن)، معشوقه‌ها، و حیوان‌ها خانگی قرار دارا هستند.

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۲۵. خواستگاری

به صورت میانگین هر سال در روز ولنتاین ۲۲۰۰۰۰ درخواست تزویج در آمریکا شکل می‌پذیرد.

۲۶. کبوتر علاقه

اعتقاد و باور به‌این افسانه‌ی دوست داستنی قرنها وسطایی که طیوران در ۱۴ فوریه جفت خویش را می یابند سبب شد کبوتر به آرم دوستداشتنی کارت‌های روز ولنتاین تبدیل خواهد شد. کبوتر نزد ونوس و دیگر خدایان علاقه بسیار مقدس بود و گفته میشود این پرنده جفت‌اش را برای کل قدمت بر می‌گزیند.

۲۷. بوسه های گروهی

در روز ولنتاین ۲۰۱۰، در شهر مکزیکوسیتی جمعیتی به اندازه‌ی ۳۹۸۹۷ نفر توانستند رکورد پرجمیعت‌ترین بوسه‌ی گروهی عالم را بشکنند.

۲۸. فستیوال گرگ یا این که پایکوبی باروری

در روم باستان فستیوال‌ای به اسم لوپرکالیا (فستیوال‌ی گرگ) برگزار میشد که از آن تحت عنوان ریشه‌ی مهم روز ولنتاین خاطر می‌نمایند. این فستیوال که از ۱۳ تا ۱۵ فوریه برگزار میشد، دربردارنده مراسمی چهت نیل به پاک کردن و باروری بود. در آن بازه زمانی، پسران برنا در شب قبل از برگزاری فستیوال اسم یک دختر را از باطن باکس بیرون می‌آوردند و ایشان را در زمان مراسم در روز سپس ملازمت و همراهی می‌کردند – یا این که به عقیده‌ی بعضا محققان، آن دختر تا ۱ سال به سهیم جنسی آن پسر تبدیل میشد.

۲۹. پوست بز

در حین برگزاری فستیوال‌ی لوپرکالیا در روم باستان، دو پسر داخل جمعیت می‌دویدند و حرفه‌هایی را که از پوست بز تشکیل‌شده بود، در هوا می‌چرخاندند. در حالتی‌که این فن‌ها به دختری اصابت می‌کردند، این‌سیرتکامل می‌پنداشتند که ایشان در آینده مالک فرزندان تندرست شود. پوست بز را فبروا می‌نامیدند که در معنای پاکیزه و طاهر کردن میباشد و ریشه‌ی کلمه‌ی فوریه‌ی‌ مدرن شناخته میشود.

۳۰. صنعت ولنتاین

روز ولنتاین در آمریکا به یک صنعت ۱۴/۷ میلیارد دلاری تبدیل شده‌است.

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۳۱. ولنتاین به مکان روز باروری

پاپ ژلازیوس در قرن پنجم بعداز ولادت در همت برای تصحیح فستیوال‌ی باروری کفرآلود روم باستان – که به لوپرکالیا دارای اسم و رسم میباشد – و تبدیل آن به مراسمی مسیحی، آن را با روز ولنتاین جایگزین کرد.

۳۲. ریشه ی ولنتاین

هیچ توضیح مناسبی برای رابطه در بین ولنتاین مقدس و علاقه نیست. به نقل از کلمه و واژه‌شناسان، حروف “v” و “g” در برخی زمان‌های تاریخی معمولا به طور جایگزینِ یکدیگر استعمال می‌شدند. کلمه و واژه‌ی galantin به لهجه نورمن‌ها در معنای “شیفته زنان‌”‌ بوده میباشد که در عصر‌ای به طور‌های valanta یا این که valentin گفته و نوشته میشد، و ممکن میباشد “Valentine” از همین ریشه به وجود آمده باشد.

۳۳. هشت ولنتاین قدس

در زمان تاریخ در حدود هشت نفر با اسم ولنتاین مقدس (سنت ولنتاین) می‌زیسته‌اند. سه نفر از آنها در حین سال دارنده روزهای مخصوصی بودند که مراسم بزرگداشتی برای‌شان برگزار می شد. دو نفر از این ولنتاین‌های مقدس که بیشتراز کلیه احتمال دارااست الهام‌قسمت روز ولنتاین باشند ولنتاینِ ترنی و ولنتاینِ رومی اسم داشتند، که به عقیده‌ی بعضا مورخان این دو در واقع یک نفر بوده‌اند.

۳۴. اعدام و مرغ عشق و علاقه

بعد از آن‌که سنت ولنتاین ترنی به جرم عقد کردن سربازان برنا رومی و به امر کلودیوس دوم در تاریخ ۱۴ فوریه‌ی سال ۲۶۹ اعدام شد، ایشان را در حوالی درخت بادامی دفن کردند؛ گفته می شود بعداز آن، درخت بادام پر از گل‌های صورتی شد و کلیه‌ی پرنده‌ها برای خویش جفت اختیار کردند و از آن به آن‌گاه، عبارت “‌مرغ عشق و علاقه‌” صورت گرفت.

۳۵. عشق و علاقه به دختر زندانبان

اما به روایتی دیگر، روز ولنتاین از اسم کشیش ولنتاین رومی گرفته شده‌است؛ ایشان از ممنوعیت جدیدی که کلودیوس دوم در آیین مسیحیت ساخت‌و‌ساز کرده بود، رمز گشوده زد. زمانی که ایشان را به زندان انداختند، کودک ها از روش پنجره‌ی زندان طومار‌های‌اش را رد می‌کردند. ایشان قبل از آن‌که در ۱۴ فوریه اعدام خواهد شد، پایانی طومار‌اش را به دختر زندانبان ارسال کرد؛ ایشان گرفتار عشق و علاقه دختر زندانبان گردیده بود و در پایان آخرین طومار‌اش به این شکل نوشت: “‌از طرف ولنتاین تو‌”.

۳۶. افسانه های ولزی

مبتنی بر سنت‌های ولزی، طفل متولد روز ولنتاین عشاق متعددی پیدا خواهد کرد. اما گوساله‌ای را که در‌این روز به جهان بیاید نمی‌توان برای زاد و ولد آیتم استعمال قرار بخشید. در صورتی مرغی درین روز تخم بگذارد، کلیه‌ی آن تخم‌ها فاسد خواهند شد.

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۳۷. متولدان ولنتاین

انسان‌های دارای شهرت متعددی در روز ولنتاین‌ به عالم آمده‌‌اند؛ جان باریمور (۱۸۸۲)، جیمی هوفا (۱۹۱۳)، جک بنی (۱۸۹۴)، کارل برنستین (۱۹۴۴)، رنه فلمینگ (۱۹۵۹)، و فلورانس هندرسون (۱۹۳۴).

۳۸. تجارت شکلات

در آمریکا پولی به بها بیشتراز یک میلیارد دلار در روز ولنتاین صرف خرید شکلات میشود.

۳۹. ایجاد شکلات کدبری

ریچارد کدبری اول باکس‌ی شکلات‌های‌اش را با مارک کدبری در آخرها قرن نوزدهم برای همین روز، یعنی روز ولنتاین ساخت و ساز کرد.

۴۰. ولنتاین در نمایشنامه های شکسپیر

شکسپیر در دو نمایشنامه‌اش با عنوان های رویای شب نصفه‌ی فصل‌تابستان و هملت از روز ولنتاین‌ یاد نموده است.

۴۱. قصر ولنتاین

مادام رویال، دختر آنری چهارم فرانسه آن‌چنان روز ولنتاین را دوست می‌داشت که اسم قصرش را ولنتاین گذاشت.

۴۲. دین های انگلیسی

در زمان قرن هجدهم در انگلیس، دختران برنا چهارتا برگ بو را تحت بالش‌شان می‌گذاشتند و شب پیش از روز ولنتاین‌ تخم‌مرغ پخته‌ای را با پوست می‌خوردند! به ظاهر با این تفکر که چنانچه در آن شب خواب پسری را می‌دیدند، به زودی با ایشان وصلت می‌کردند. همینطور دختران برنا اسم پسرها را روی کاغذهای کوچکی می‌نوشتند و آنان‌را با گل رس می‌پوشاندند و به آب می‌انداختند. بعداز مدتی گل رس از هم گشوده می شد و کاغذها روی آب می‌آمدند. اولی نامی که روی آب می‌آمد احتمالا اسم پسری بود که در آینده با ایشان وصلت می‌کردند!

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۴۳. آواز خوانی

خردسالان انگلیسی در قرن ها هجدهم و نوزدهم در روز ولنتاین به در منزل‌ها می‌رفتند و آواز می‌خواندند و بعضی وقتها نیز درخواست کیک یا این که پول می‌کردند.

۴۴.اولین نامه

نخستین نامه‌ی ولنتاین در فوریه‌ی ۱۴۱۵ به وسیله دوک اورلئان فرستاده شد. ایشان این نامه‌ی عاشقانه را از درون سلول زندانی در ساختمان بلند لندن بعد از جنگ آزینکورت به همسرش ارسال کرد. این طومار هم‌اینک در موزه‌ی بریتانیا نگه‌داری می‌گردد.

۴۵. خرید گل و گیاه

۲۵ درصد اشخاص بزرگسال در ۲۰۱۰ تحت عنوان کادو‌ی روز ولنتاین گل و گیاه خریداری کردند. از این تعداد، ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن بودند. مردان عمدتا این گل‌ها را برای همسران و معشوقه‌های‌شان تهیه و تنظیم کرده بودند، در حالی که زنان غالبا برای مادر ها، دوستان و اما نیز همسران‌شان گل خریده بودند.

۴۶. حذف از روزنگار رومی

در ۱۹۶۹ روز سنت ولنتاین به امر پاپ پل ششم از روز‌نگار قدیسان روم حذف شد، اگرچه از نگاه مذهبی برگزاری آن مانعی ندارد.

۴۷. قرعه کشی اسم دختران

در مراسم قرعه‌کشی روز ولنتاین پسران برنا یک به یک اسم دختری را از یک باکس بیرون می‌آوردند و در حین این روز به ایشان اعتنا خاصی نشان می‌دادند. رهبران مسیحی به خواسته از بین بردن این ترسیم و فرهنگ و تمدن کفرآمیز پسران برنا را ناچار می‌کردند اسم قدیسان را روی کاغذها بنویسند. کارایی آنها در آخرها قرن نوزدهم به ساخت ترسیم جدیدی سبب شد که اما آن‌چنان محبوبیتی کسب نکرد و به فراموشی سپرده شد.

۴۸. سنت ولنتاین

سَنت ولنتاین تحت عنوان قدیس نگهدارنده عشاق و زوج‌های دلداده شناخته میشود. علاوه بر این، ایشان تحت عنوان قدیس نگهدارنده مبتلایان به صرع (گفته می‌گردد خود ایشان نیز به صرع در گیر بود) و طاعون، و هم‌چنین قدیس حفظ کننده شناخت‌ها، مسافران، اشخاص برنا، و زنبورداران نیز شناخته می گردد.

حقایق جالب و واقعی در مورد ولنتاین

۴۹. بقایای ولنتاین

امروزه گفته میشود، بقایای ولنتاین مقدس که در قرن نوزدهم در قبرستانی باستانی در ایتالیا کشف شد هم‌اینک در سه شهر رم، دوبلین و گلاسگو محافظت می‌گردد. بخشی از این بقایا بعد از انتقال به یک تابوت طلایی بوسیله پاپ گرِگوری شانزدهم به کلیسای کاتولیک وایت فرایر در شهر دوبلین اهدا شد. قسمت دیگری از این بقایا که گفته می‌گردد دربرگیرنده استخوان‌های سَنت ولنتاین میباشد به وسیله یک خانواده متمول فرانسوی در قرن نوزدهم به کلیسای فرانسیس مقدس در شهر گلاسگو در اسکاتلند منتقل شد.

۵۰. شهر عشاق

انتقال بخشی از بقایای ولنتاین مقدس به گلاسگو اعتنا خیلی زیادی رسانه‌ها و عامه مردم را در‌پی داشت؛ آن‌چنان که شهر گلاسگو به خیال و خاطر میزبانی از ولنتاین مقدس ‌”‌شهر عشاق‌”‌ کنیه گرفت و از ۲۰۰۲ این شهر در روز ولنتاین صاحب خانه رویدادی به اسم ‌”‌فستیوال‌ی عشق و علاقه‌”‌ میباشد.

۵۱. تحویل ندادن کارت های پستال

بیشتراز ۱۰۰ سال پیش، اداره‌ی پست شیکاگو به دلیل آن که کارت پستال‌های ولنتاین دربردارنده پیام‌های خوب و قابل قبولی نیستند، از تحویل حدود ۲۵۰۰۰ طومار‌ی ولنتاین پرهیز کرد.

۵۲. اعدام عاقد

بیش‌تر نظریه‌های دارای شهرت در خصوص روز ولنتاین از مقطع امپراتوری کلودیوس دوم سرچشمه می گیرند. ایشان مردان رومی را از وصلت در هنگام مبارزه منع کرده بود. اسقفی به اسم ولنتاین خلاف منظور‌ی سلطان کار ‌میکرد و به طور پنهانی به برگزاری مراسم عقد و وصلت می‌پرداخت. به همین عامل، ایشان به حبس و اعدام محکوم شد. ولنتاین در حین حبس به دختر زندانبان طومار‌ای می‌نویسد و زیر طومار را با این تیتر امضا می‌نماید: “‌از طرف ولنتاینِ تو‌”.

5/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *