ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه
 ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه

 ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه ✨ | بی هوش 💡

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

 

 ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه

 

 

ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه : وجود یک گلدان شاداب و سرسبز در هر خانه ایی باعث ایجاد روحیه نشاط و شادابی در خانه میشود، و طراوات خاصی برای اعضای خانه و مهمانان به ارمغان میاورد. بخصوص اگر این گلدان ها با دست خودتان ساخته شود  امروه در بازار فروش گل و گیاهان میتوانیم انواع و اقسام گیاهی را ببینیم که سازگاری بسیار بالایی برای نگهداری در محیط های آپارتمانی و خانه های کوچک با نور کم را دارند. 

اما یکی از دغدغه هایی که وجود دارد تهیه گلدان مناسب برای این گیاهان زیبا خواهد بود یا گلدان های مورد فروش تنوع بالایی ندارد و یا گلدان مورد علاقه ما قیت بسیار بالایی دارد. در این قسمت ما برای شما بار دیگر به  ایده هایی برای ساخت گلدان خانگی می پردازیم حال با این ایده نیازی به خریداری گلدان ندارید و کاملا یک چیز متفاوت تری خواد بود 

 

گلدان گل زیبا ساخت گلدان گل تزئینی در خانه

پس در این مواقع خودمان باید دست به کار شویم و به سراغ یادگیری چند مدل گلدان گل زیبا برویم. درست کردن این گلدان ها معمولا با کمترین هزینه و دقیقاً مطابق با سلیقه خودمان خواهد بود. بسیاری از این نمونه گلدانها حتی با وسایل دور ریختنی  دیگر به آنها احتیاجی ندارید ساخته میشوند. بی هوش در این مقاله سعی دارد که چند ایده جالب و جذاب برای ساخت گلدان گل و گیاهان را به شما آموش دهد که شما میتوانید به عنوان وسیله دکوراتیو زیبا در خانه  از آن استفاده کنید.

 

ساخت گلدان از وسایل دور ریختنی در خانه

یکی از روش های ساده برای ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه ، ارزان میتواند استفاده از وسایل دور ریختنی باشد. این وسایل دور ریختنی طیف وسیعی از وسایل را در برمیگیرند است. از محفظه های نگهدارنده مواد شوینده که قطعا برای تمامی ماها یک وسیله دور ریختنی هستند  تا پوست نارگیل شروع میکنیم.

 

 ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه     ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه

 

 

ساخت گلدان از وسایل دور ریختنی در خانه

 

این بطری هایی که جای شامپو یا سایر شوینده ها و یا انواع نوشیدنی ها بودند را به خوبی میشوریم که هیچگونه اثری از مواد شوینده داخل آنها نماند. سپس این بطری ها را به رنگی که با سایر وسایل دکوری خانه هماهنگ باشند درمیاوریم. به راحتی با این روش چند گلدان گل تزئینی خواهیم داشت.

 

ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه   ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه

 

گلدان گل تزئینی  گلدان گل تزئینی

 

 

دقت کنید که از تمامی مواد دوریختنی مانند جای پنیر، کره و سایر مواد غذایی هم میتوانیم به عنوان گلدان گل به خصوص انواع کاکتوس ها استفاده کنیم. برای مثال در اطراف یک ظرف پلاستیکی میتوانیم مطابق تصویر بالا، این چوبهای زیبا را بچسبانیم و یک گلدان چوبی زیبا داشته باشیم.

 

زمانی که در دنیای اینترنت گشت و گذار میکنیم با دنیای گسترده ایی از عکسها و ایده های ساخت وسایل دکوراتیو زیبا رو به رو میشویم. اما شاید با خودمان بگوییم که این ایده ها زیاد هم کاربردی نیستند. اما بد نیست به ذوق و هنر درونی خودمان احترام بگذاریم و یا چند مورد ا این ایده ها را امتحان کنیم. زیرا نه تنها هزینه ایی برای ما ندارند بلکه بعضاً نتیجه کار بسیار عالی خواهد بود. یکی از این ایده ها ساخت گلدان از بقایای چوب های درختان پوسیده است.

 

ساخت گلدان با پوست نارگیل

نارگیل بافت چوبی و در عینناک بود مستحکمی دارد پس میتواند محفظه ایی خوبی باشد که شما میتوانید به عنوان گلدان طبیعی از آن استفاده کنید.

ساخت گلدان با پوست نارگیل  ساخت گلدان با پوست نارگیل

گلدان نارگیلی

گلدان نارگیلی  گلدان نارگیلی

 

از یک نارگیل استفاده کنید. قسمت بالایی آن را باز کنید و میوه نارگیل را از داخل آن خارج کنید. سپس در داخل نارگیل کمی خاک بریزید و داخل آن گیاه مد نظرتان را قرار بدهید سپس باقیمانده خاک را بریزد.

میتوانید برای تزئین این گلدان از کامواهای کنفی و یا کامپوست اسفاده کنید. همچنین اگر این گلدان را به عنوان آویز از جایی آویزان کنید وسیله دکوراتیو بسیار زیبایی و خاصی  خواهد بود.

 

گلدان برای زیبایی بیشتر میتوانید مانند عکسهای بالا در داخل محفظه شیشه ایی سنگ بگذارید و سپس آب بریزید و گیاه مورد نظرتان را در داخل گلدان بگذارید.

 

 

ساخت گلدان آکواریومی

ساخت گلدان آکواریومی ساخت گلدان آکواریومی

 

گلدان آکواریومی

فرض کنید که با یک تیر دو نشان بزنید. یعنی همراه با ساخت یک گلدان برای خودتان یک آکواریوم زیبا هم بسازید. برای این کار نیاز به دو محفظه شیشه ایی دارید یکی برای ماهی(محفظه بزرگتر) و دیگری برای گلدان. در محفظه بزرگتر سنگ های تزئینی زیبا به همراه ماهی و آب فراوان را قرار میدهیم و محفظه کوچتر که مخصوص گیاهمان است را در داخل آن میگذاریم.

 

 

ساخت گلدان به شکل مرداب و نیلوفر آبی

باور کردنی نیست اما با انجام چند کار ساده میتوانید یک مرداب کوچک با برگهایی به شکل گل نیلوفر بر روی آن داشته باشید.

ساخت گلدان به شکل مرداب و نیلوفر آبی

ساخت مرداب مینیاتوری

ساخت گلدان به شکل مرداب و نیلوفر آبی

 

ساخت گلدان به شکل مرداب و نیلوفر آبی

ساخت مرداب مینیاتوری

 

 

 ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه     ایده های جذاب و ساده برای ساخت گلدان تزئینی در خانه

امیدواریم استفاده کافی و مفید را کرده باشید با بی هوش در قسمت های بعدی همراه باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *