آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه : رنگین کمان های زیبا و جذاب برای کودکان اخیراً در لباس ، وسایل خواب ، تزیینات دیواری و … دیده می شوند من تمایل دارم همه چیزهای سرگرم کننده را یاد بگیرم و به دیگران آموزش بدهم و فکر کردم که یک رنگین کمان طنابی در مقیاس بزرگ شگفت انگیز است  آیا می توانید حدس بزنید که من از چه چیزی به عنوان پایه استفاده کردم؟ با ما همراه باشید ذر سایت بی هوش

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

وسایل مورد نیاز:

– طناب نخی ضخیم

– فوم لوله ای رنگی

– کاموا در رنگ های دلخواه

– چسب تفنگی

– چاقو و قیچی

– لوله های کویل مسی ۳/۸

– گلوله های نمدی پشمی ۴ سانتی متری

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه
خوب! بنابراین ، ابتدا می خواهید تصمیم بگیرید که کدام رنگ ، رنگ رنگین کمان بیرونی شما باشد ، که اندازه کلی رنگین کمان شما را تعیین می کند از آنجا که این لایه بیرونی است. من می خواستم لایه بیرونی من بیش از طول فوم لوله ای من باشد ، بنابراین من فقط ۸ فوم لوله ای دیگر را قطع کردم و آن قسمت را به انتهای یکی دیگر از طول کامل چسب زدم تا یک فوم لوله ای بلند اضافه برای استفاده داشته باشم. سپس من از برش لوله خود استفاده کردم برای برش یک تکه سیم پیچ مسی که تقریباً ۲ برابر کوتاهتر از فوم لوله ای من بود ، بنابراین وقتی که آن را از طریق فوم لوله ای استفاده می کردم ، انتهای آن بیرون نمی زد. کمی طول کشید تا بفهمم از چه چیزی برای استوار ماندن رنگین کمان استفاده کنم زیرا به چیزی نیاز داشتم که قابلیت خم شدن و در عین حال قدرت آن را داشته باشد تا بتواند شکل خود را پس از خم شدن حفظ کند. یادم می آید که همیشه آن کوئل های مسی را در فروشگاهی می دیدم و فکر می کردم ممکن است ارزش خرید داشته باشند و عالی بودند! اگر رنگین کمانی بسیار بزرگتر از این درست کنید ، ممکن است لازم باشد سیم پیچ را در اندازه بعدی آزمایش کنید.

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

 

هنگامی که لوله شما بریده شد ، مطمئن شوید که طول مناسب فوم لوله ای شماست و سپس با استفاده از یک چاقو بخشی از قسمت داخلی آخر یا تقریباً هر انتهای فوم لوله ای را تراش دهید تا فضای بیشتری برای افزودن داشته باشید طناب خود را در پایان بکار ببرید. فوم لوله ای خیلی راحت قابل خرد شدن است ، بنابراین این قسمت نباید خیلی سخت باشد.

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه
سپس نخ خود را به انتهای فوم لوله ای خود بچسبانید و شروع کنید فوم لوله ای را بچرخانید نخ را دور فوم لوله ای بپیچید کاری زمانبر است اما پیچیدن فوم لوله ای آسانتر از پیچیدن نخ به دور لوله است. بنابراین کاموا را در جای خود نگه دارید و با دست دیگر فوم لوله ای را بچرخانید. من نخ خود را به انتهای سمت راست فوم لوله ای درست کردم، اما اگر دست چپ باشید ممکن است بخواهید از سمت چپ شروع کنید و اگر راحت تر است پیچ و تاب دهید. چرخش و چرخاندن را ادامه دهید تا حدود ۳ رشته پوشیده شده از نخ داشته باشید و سپس تمام نخ را به سمت انتهایی که از آن شروع کرده اید به سمت پایین فشار دهید تا نخ را متراکم کنید و مطمئن شوید که کاملاً محکم بسته شده است و در زیر آن فوم لوله ای وجود ندارد (همچنین کمک کنید که فوم لوله ای را به صورت رنگین کمان خم کنید)

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

هر ۳ نخ را بچرخانید و به پایین فشار دهید تا به انتهای آن برسید. من از چسب بیشتری برای محکم کردن نخ به فوم لوله ای روی آخر آن استفاده کردم و سپس انتهای آن را درون سوراخ فوم لوله ای فرو کردم و آن را در جای خود چسباندم.

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

 

در حال حاضر فوم لوله ای خود را بپیچید و در لوله مسی که برش داده اید متناسب کنید و سپس آن را به شکل رنگین کمان خود خم کنید. من خودم کمی رنگین کمان بلند یا لاغر ساختم ، اما اگر دوست داشتید می توانید یک کوتاه تر یا گسترده تر هم انجام دهید. پس از خم شدن در محل ، اطمینان حاصل کنید که فوم لوله ای بعدی شما به اندازه کافی بلند باشد تا در آن شکل قرار بگیرد و شروع به بسته بندی آن فوم لوله ای با نخ رنگ بعدی کنید. وقتی تقریباً کار بسته بندی آن فوم لوله ای تمام شد ، آن را دوباره داخل فوم لوله ای قرار دهید تا مناسب بودن آن بررسی شود. معمولاً افزودن نخ دقیقاً به اندازه طول فوم لوله ای شما تغییر می کند ، بنابراین فقط می خواهید قبل از برش فوم لوله ای و پایان دادن به نخ ، طول آن را بررسی کنید.

این کار را با هر رنگ برای هر فوم لوله ای تکرار کنید تا چهار لایه داشته باشید! از آنجایی که پس از افزودن لوله مسی به فوم لوله ای خارج شده ، مانده آن را دارید ، از بقیه آن در داخل یکی از لایه های داخلی فوم لوله ای استفاده کنید و این به شما کمک می کند شکل خود را بهتر حفظ کند.

همچنین وقت خوبی است که یک تکه نخ به رنگ لایه سوم خود قرار دهید و آن را به فوم لوله ای خود ببندید تا در پشت آن آویز داشته باشید تا رنگین کمان خود را از آن آویزان کنید. اصولاً ، اگر قسمت بالای رنگین کمان در ساعت ۱۲:۰۰ قرار دارد ، یک انتهای یک تکه نخ را در موقعیت ۱:۰۰ و دیگری را به موقعیت ۱۱:۰۰ گره بزنید تا گره هایی در پشت آن قرار بگیرند ، بنابراین شما آنها را نمی بینید و می توانید از نخ هایی که دو نقطه را به هم متصل می کند به عنوان آویز استفاده کنید. قبل از اینکه چیزها را به هم بچسبانید ، انجام آن بسیار آسان تر است!

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

حالا وقت آن است که رنگین کمان خود را به هم بچسبانیم! لایه بیرونی خود را به میز چسباندم تا از آن موقعیت حرکت نکند ، اما شما همچنین می توانید جعبه ها یا کتابهای سنگین را در کناره ها و بالا / پایین قرار دهید تا در حین چسباندن نیز در جای خود قرار گیرند. فقط کافی است مقدار زیادی چسب در کناره هایی که هر فوم لوله ای به قسمت بعدی لمس می کند قرار دهید و هر بار یک لایه اضافه کنید تا تمام لایه های شما کامل شود.

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه
حالا که فوم لوله ای شما متصل است ، طناب ضخیم خود را بردارید ، آن را دو برابر طول منگوله خود ببرید و سپس مقداری ریسمان را در وسط طناب ببندید تا منگوله کنار هم بماند. اگر طناب پنبه ای فوق العاده ضخیمی پیدا نکردید ، می توانید سه یا چهار رشته دو برابر منگوله خود را برش دهید و همه آنها را از وسط برای همان اثر ببندید. مقداری چسب به دهانه فوم لوله ای اضافه کنید و در چین وسط طناب خود بچسبانید .

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

 

من برای هر فوم لوله ای طول های مختلفی انجام دادم ، اما شما می توانید همه آنها را نیز به همین ترتیب انجام دهید. حالا اگر یک بار طناب را باز کردید ، آن حالت فرفری را دوست دارید ، می توانید آن را به همین ترتیب بگذارید یا ……

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

می توانید با استفاده از برس خانگی ، طناب را به یک منگوله بزرگتر بریزید.

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه
به عنوان کار نهایی ، چند گلوله نمدی بزرگ را به اطراف محیط رنگین کمان بچسبانید و پروژه کوچک شیرین شما آماده آویز شدن است!

آموزش ساخت رنگین کمان برای اتاق بچه

5/5 - (20 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *