آموزش دوخت کیف کوله پشتی کلاسیک

آموزش دوخت کیف کوله پشتی | بیهوش ✅ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️ کاردستی و کسب کار

زمان مطالعه این مطلب: 8 دقیقه

آموزش دوخت کیف کوله پشتی کلاسیک :در اینجا نحوه ایجاد یک کوله پشتی کلاسیک با پارچه های زیبا و الهام گرفته از دهه ۸۰ ، با یک جیب کوچک فوق العاده زیبا برای موبایل شما و یک بخش اصلی باریک مناسب برای لپ تاپ و کتابهای مدرسه شما آورده شده است. با ما همراه باشید در سایت بی هوش

وسایل مورد نیاز:

پارچه اصلی ۱/۲ متر
پارچه آستری ۱/۲ متر
پارچه نخ پنبه ۱/۴ متر
زیپ ضخیم ۲ متری توری (عرض ۲٫۵ سانتیمتر)
۲ حلقه D (عرض ۲٫۵ سانتیمتر)
۲ عدد تنظیم کننده بند (عرض ۲٫۵ سانتیمتر)
۲ مجموعه چفت و بست کوچک و یک ابزار ضربه محکم و ناگهانی
سنجاق ته گرد
چرخ خیاطی
صابون خیاطی

 

الگوی کیف :

الگوی کیف کوله پشتی

الگوی کیف کوله پشتی

 

مراحل دوخت :

۱- پارچه اصلی خود را از وسط ، سمت راست به داخل تا کنید و الگوی خود را در بالا قرار دهید. با صابون خیاطی دور آن را خط بکشید و با یک فاصله ۱ سانتیمتری برش دهید. این کار را با پارچه آستری خود تکرار کنید.

بعد ، مستطیل های زیر را روی پارچه خود بکشید ( هر کدام ۲ عدد) و هر کدام را با یک فاصله ۱ سانتی متری برش دهید:
– طرفین ۶cm x 23.5cm
– لبه های زیپ ۵cm x 42cm

موارد زیر را نیز از پارچه آستری تا شده خود ببرید:
– کناره ها ۶ سانتی متر در ۲۳٫۵ سانتی متر

پارچه آستری خود را باز کنید ، یک مستطیل بکشید و برش دهید:
– پایه ۶cm x 25.5cm

پارچه بیرونی خود را باز کنید ، یکی از موارد زیر را بکشید و برش دهید:
– جیب ۱۲ در ۱۹ سانتی متر در جیب

حالا پارچه اصلی خود را از وسط تا کرده و سمت راست داخل قرار دهید. مستطیل های زیر را بکشید و ببرید (با یک فاصله ۱ سانتی متری) :
– ضلع ها ۶ سانتی متر در ۸ سانتی متر
– نوارهای جلو/عقب ۸ سانتی متر در ۲۵٫۵ سانتی متر

پارچه خود را باز کنید ، یکی از آنها را بکشید و برش دهید:
– پایه ۶cm x 25.5.cm
– فلپ جیب ۸cm x 12cm

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۲- قطعات جانبی کوچکی را که از پارچه خود بریده اید بردارید. یکی از لبه های کوتاه را روی هر کدام ۱ سانتی متر برگردانید (سمت راست به بیرون) و فشار دهید. نوارهای جلویی/پشتی خود را بگیرید و همین کار را انجام دهید اما این بار با یکی از لبه های بلند.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۳- قطعات پارچه اصلی و جلو و پشت و قطعات جانبی خود را رو به بالا قرار دهید ، سپس قطعات برجسته را در بالا و همچنین رو به بالا قرار دهید ، به طوری که لبه های پایینی به هم برسند و لبه تا شده به سمت بالا اشاره کند. هر قطعه را با دقت باز کنید و در امتداد چین آن سنجاق کنید. در امتداد چین ها بدوزید ، سنجاق ها را بردارید ، دوباره تا کنید و فشار دهید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

 

۴- برای آماده سازی آستر خود ، ابتدا یکی از لبه های کوتاه روی هر یک از قطعات جانبی خود را تا ۱ سانتی متر تا کنید و فشار دهید. در مرحله بعد ، یکی از قطعات پشت/جلوی خود را رو به بالا قرار دهید و قطعات جانبی خود را در بالا (رو به پایین) قرار دهید ، به طوری که آنها با گوشه های پایین تراز شده و لبه های تا شده به سمت بالا قرار گیرند. در امتداد لبه های بیرونی سنجاق کنید. در امتداد لبه بیرونی هر قطعه جانبی ، ۱ سانتیمتر دوخت.

قطعه آستر جلو/عقب دیگر خود را بچینید و لبه های دیگر قطعات جانبی خود را با گوشه های پایینی آن در یک خط قرار دهید و در جای خود محکم کنید. مانند گذشته در امتداد لبه های بیرونی بدوزید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۵- قطعه پایه خود را با سنجاق در محل اضافه کنید ، با لبه های پایینی قسمت های جلو/عقب و کناری خود را در یک ردیف قرار داده و در جای خود ۱ سانتی متر بدوزید. در حال حاضر آستر خود را کنار بگذارید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۶- قطعه جیب خود را بردارید و از وسط تا کنید تا لبه های کوتاه تر به هم نزدیک شوند ، در سمت راست وارد شوید. تکه فلپ جیبی خود را بردارید و در سمت راست وارد کنید و لبه های بلند را به هم نزدیک کنید. برای هر دو قسمت جیب خود ، دو طرف کوتاهتر را ۱ سانتیمتر بدوزید ، لبه بلندتر بدون دوخت باقی بماند. گوشه ها را برش داده ، به سمت راست بپیچید و فشار دهید. در هر دو قطعه ، لبه باز را تا یک سانتیمتر تا بزنید و فشار دهید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

 

۷- ۲٫۵ سانتیمتر از کناره ها و ۱ سانتیمتر از لبه بسته فلپ خود را اندازه گیری و علامت گذاری کنید. به هر دو نقطه ای که علامت گذاری کرده اید یک ضربه محکم و ناگهانی اضافه کنید. در قسمت جیبی خود ، همین کار را با سایر نیمه های خود انجام دهید ، اما از طرفین ۲٫۵ سانتی متر و از لبه بسته ۱٫۵ سانتی متر اندازه بگیرید. ضربه محکم و ناگهانی خود را طوری انجام دهید که دو قسمت جیب شما در کنار هم نگه داشته شوند.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۸- جیب خود را در قسمت جلویی کیف خود محکم کنید (مطمئن شوید که از دو طرف با هم فاصله دارد). در امتداد لبه بالایی فلپ خود را حدود ۲ میلی متر وارد کنید. حالا چفت های خود را باز کرده و فلپ را به عقب تا کنید. لبه های کناری و پایینی جیب خود را حدود ۲ میلی متر داخل آن بدوزید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۹- برای یکی از بندهای خود یک تکه توری به طول ۸۰ سانتی متر برش دهید. یک سر را از طریق یکی از تنظیم کننده های بند خود ، روی نوار مرکزی قرار دهید. دو سر را دو بار روی ۲ سانتی متر تا کنید و سپس حدود ۵ سانتیمتر بند را محکم کنید. انتهای تا شده خود را با دوختن یک مستطیل کوچک در اطراف لبه ها در حدود ۲ میلی متر داخل بدوزید. حالا انتهای دیگر بند خود را در یکی از حلقه های D خود و سپس در تنظیم کننده خود بچسبانید. تسمه دوم را تکرار کنید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

 

۱۰- قطعه پشتی خود را بردارید و روی زمین پهن کنید. از الگوی خود برای علامت گذاری نقطه A (مرکز قطعه پشتی خود) استفاده کنید. دو نوار توری هر کدام به طول ۱۳ سانتی متر برش دهید. حدود ۵ سانتیمتر از بالای قسمت پشتی ، توری خود را به طرف دیگر بچسبانید (مرکز آن را تا نقطه A قرار دهید). هر سر را زیر ۱ سانتی متر تا کنید و سنجاق بزنید. تکه دوم توری خود را به صورت حلقه تا کنید ، انتهای بریده شده را در زیر اولین نوار توری ، در مرکز فشار دهید و در جای خود سنجاق کنید.

انتهای بریده شده هر یک از تسمه های خود را در زیر نوار ، ۱ سانتی متر از هر لبه قرار دهید. مطمئن شوید که تسمه های شما به درستی تنظیم شده اند ، بنابراین قسمت تمیز تنظیم کننده شما نشان داده می شود (به جای طرفی که دوخت دارد). حالا دور تا دور نوار کوچک خود را که حلقه و بندهای شما را نگه داشته است ، حدود ۲ میلی متر وارد کنید. دوبار دوخت بزنید تا مطمئن شوید که محکم است.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۱۱- توری را به طول ۱۰ سانتی متر برش دهید. یکی از حلقه های D خود را بکشید و تا کنید تا انتهای آن به هم برسد. سنجاق را در محل خود قرار دهید تا انتهای آن با قسمت پایینی پشت شما هم راستا باشد و از لبه دست راست ۵ سانتی متر فاصله داشته باشد. تسمه دیگر خود را در سمت چپ تکرار کنید. بررسی کنید که بندهای شما پیچ خورده نیستند. انتهای توری خود را به ضخامت ۵ میلیمتر دوخته تا در جای خود ثابت بماند.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۱۲- دو قطعه “زیپ لبه” را که از پارچه اصلی خود بریده اید بردارید و آنها را از وسط تا کنید تا لبه های بلند به هم نزدیک شوند (سمت راست بیرون) ، سپس فشار دهید. در مرحله بعد ، آنها را در دو طرف زیپ خود (با لبه تا شده نزدیک به زیپ) سنجاق کنید و ۱ سانتی متر بین آنها (جایی که زیپ شما نشان داده می شود) بگذارید. در امتداد لبه های تا شده حدود ۲ میلی متر در داخل بدوزید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۱۳- قطعات جانبی خود را در مرحله بعدی بردارید ، لبه های کوتاه بالا را ۱ سانتی متر (سمت راست بیرون) تا کنید و فشار دهید. در مرحله بعد ، پانل جلویی خود را بچسبانید و قطعات جانبی خود را در جای خود بچسبانید تا با گوشه های پایینی هم راستا شوند (مطمئن شوید پارچه شما به سمت پایین و لبه تا شده به سمت بالا باشد). یک لبه پنل زیپ خود را در امتداد بالای پنل جلویی خود (زیپ رو به داخل) سنجاق کنید ، مطمئن شوید انتهای کوتاه روی قطعات جانبی شما همپوشانی داشته باشد. زیپ و پانل های جانبی خود را در جای خود ، ۱ سانتی متر ، بدوزید.

۱۴- انتهای زیپ پنل خود را به لبه های چین خورده پانل های جانبی خود بچسبانید و حدود ۲ میلی متر از لبه تا شده را بدوزید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۱۵- پنل پشتی خود را در تمام قسمت های کناری و زیپ پنل ها در محل خود سنجاق کنید. در جای خود ۱ سانتی متر بدوزید. زیپ خود را از حالت فشرده خارج کنید! همانطور که برای آستر خود (رو به رو) انجام دادید ، قطعه پایه را در جای خود سنجاق کنید و ۱ سانتی متر بدوزید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۱۶- دوباره آن را بردارید و به سمت راست بچرخانید. کیف بیرونی خود را به داخل آستر بکشید و همه لبه ها و گوشه ها را در یک خط قرار دهید. لبه های بالایی آستر جلو/پشت خود را ۱ سانتی متر تا کنید و در امتداد درز بین صفحه زیپ و قطعات بیرونی جلو/عقب بچسبانید. همچنین در امتداد لبه های بالایی پانل های جانبی آستر خود را سنجاق کنید.

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

۱۷- آستر خود را در محلی که سنجاق کرده اید بدوزید. کیف خود را مستقیماً از طریق زیپ بچرخانید کیف شما آماده است!

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

آموزش دوخت کیف کوله پشتی

5/5 - (33 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *