طرز تهیه خاویار میوه ای (مرحله به مرحله + عکس)

طرز تهیه خاویار میوه ای (مرحله به مرحله + عکس) ✔️ مجله سرگرمی بی هوش

زمان مطالعه این مطلب: 3 دقیقه

اگر به شما بگویند روشی به نام طرز تهیه خاویار میوه ای وجود دارد چه واکنشی نشان می‌دهید؟ در ادامه مطلب با بی هوش همراه باشید.

چند وقتی است اینترنت پر از کلیپ های خاویار میوه ای شده است که به عنوان دسر سرو می‌شود، اما به راستی چگونه می‌توان نوشیدنی ها را به خاویار تبدیل کرد؟

مرحله ۱: به چه چیز هایی نیاز داریم؟

برای تهیه خاویار میوه ای به دو جزء اصلی نیاز دارید:

  • آلژینات سدیم
  • کلرید کلسیم

سدیم آلژینات در صنایع غذایی به عنوان یک افزودنی E401 و به عنوان قوام دهنده و تثبیت کننده استفاده می شود. کلرید کلسیم نیز یک افزودنی غذایی به نام E509 و یک تکه متخلخل سفید رنگ است که به راحتی در آب حل می شود. البته، آلژینات سدیم و کلرید کلسیم کمی سخت پیدا می‌شوند، اما می توانید آنها را از فروشگاه های آنلاین خریداری کنید.

مرحله ۲: آب گوجه فرنگی

۱۰۰ گرم آب گوجه فرنگی و ۱ گرم آلژینات سدیم را با هم مخلوط کنید. در اینجا به یک میکسر یا مخلوط کن نیاز داریم. اگر پودر آلژینات سدیم را با قاشق مخلوط کنید زمان زیادی خواهد برد. میکسر فقط در چند ثانیه آن را درست می کند. سپس بگذارید ۱۰ دقیقه بماند تا پودر کاملا حل شود.

مرحله ۳: محلول

۵ گرم کلرید کلسیم و ۱ لیتر آب را مخلوط کنید. من از آب معمولی با دمای اتاق استفاده می کنم. کلرید کلسیم به آسانی در آب محلول است، بنابراین در اینجا نیازی به مخلوط کن نیست.

مرحله ۴: خاویار
سرنگ بزرگی را بردارید و آن را با مخلوط آبمیوه و سدیم آلژینات پر کنید. سرنگ را روی ظرف حاوی محلول قرار دهید و به آرامی پیستون را فشار دهید تا قطره کوچکی از آن خارج شود. به محض اینکه آبمیوه به آب برخورد کند، فورا کروی می‌شود و به نظر می رسد یک خاویار واقعی است! چند دقیقه صبر کنید تا پوسته سفت شود.

مرحله ۵: برداشت
پس از آن باید از یک الک برای گرفتن خاویار استفاده کنید و آنها را در آب ساده بدون کلرید کلسیم بشویید. پوسته آن در عرض ۱۵-۲۰ دقیقه سفت می شود، بنابراین بهتر است بلافاصله آنها را بخورید.

مرحله ۶: خاویار میوه ای

آب هویج، آب سیب، آب گوجه فرنگی، پپسی تمام این خاویار میوه ای ها با روش مذکور درست شده اند. صادقانه بگویم، طعم فوق العاده ای دارند و حتما باید امتحانشان کنید. اگر سدیم آلژینات و کلرید کلسیم را پیدا کردید حتما سعی کنید این کار را انجام دهید!

در این مطلب از مجله سرگرمی بی هوش به طرز تهیه خاویار میوه ای پرداختیم، امیدواریم برایتان مفید بوده باشد

4.8/5 - (6 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *