ایده های جذاب برای تزیین‌ ویژه شب یلدا ۱۴۰۰ ✔️{ فوق العاده }

ایده های جذاب برای تزیین‌ ویژه شب یلدا 1400 ✔️{ فوق العاده }

زمان مطالعه این مطلب: 6 دقیقه

تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰ : در این نوشته برای آشنایی زیادتر گالری قشنگ و خیره کننده ای از ایده‌های‌ تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰ را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم ، امیدواریم شما خانم های گرامی در این زمان های باقی‌ مانده‌ به شب کهن آریایی با بکارگیری از این ایده‌ها‌ قشنگ ترین تزیینات را در عرصه های متعدد رقم‌ بزنید با ما همراه باشید در مجله آموزشی و تفریحی بیهوش

شب یلدا یکی از ضیافت های دیرینه ما ایرانیان خواهد بود ، که با تزیینات قشنگ و جذابی همراه می باشد ، این تزیینات با بکارگیری از هنر و پسند و ابتکار با سپری شدن وقت به‌روز‌ شده‌ و یادآور زمستانی‌ قشنگ و به یاد‌ ماندنی‌ خواهد بود , در این گالری شیوه های قشنگی از تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰ را عرضه کرده ایم .

شب یلدا دراز ترین شب سال می باشد که در آخرین‌ روز‌ (شب) فصل‌ خزان جشن‌ گرفته می‌شود‌ ، در این شب تمام خانواده دور‌ هم جمع‌ می گردند و فال حافظ‌ و قرآن‌ می خوانند و پای نطق بزرگ‌ تر‌ها‌ می نشینند ، برای این شب زیبا تزییناتی قشنگ و جذاب برای خانه و میز‌ و خوردنی ها انجام‌ می گردد ، به طور یقین این تزیینات نسبت‌ به سالهای قبل قشنگ تر و جدید تر خواهد بود .

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰

 

و منتها رسم‌ می باشد که در این شب از خوردنی های خوش‌ مزه ای از جمله اقسام دسر فراهم گشته از خامه؛ میوه‌ و شکلات ، تنقلات ، شیرینی و میوه‌های‌ خوشمزه این فصل‌ به‌ویژه انار ، هندوانه ، سیب و … بهره‌ گرفته خواهد شد ، همان گونه که در جریان هستید انار افزون بر خاصیت های فراوانی که داراست در آیین‌ کهن ایرانی نماد‌ فرح و روشنی است.

در این شب افزون بر زینت میوه‌ و شیرینی و کیک و دسر ، منزل را برازنده با پسند و ابتکار و مسلماً ایده‌های‌ لوکس و جدید طراحی می کنند ، منتها پیش از همگی اینها در این شب تن‌پوش و لباسی زیبارو و قشنگ پوشیده‌ و از خودآرایی و مدل‌ موی ویژه شب یلدا بکارگیری می کنند ، قطعا بکارگیری از ایده‌های‌ شیک و زیبا خودآرایی صورت‌ برای دختر های خوش‌ استایل و باسلیقه در ضیافت شب یلدای امسال کاربردی خواهد بود‌ .

شب یلدا یا همان شب چله‌ که از قدمتی طویل بهره‌مند خواهد بود ، یکمین شب زمستان و آخرین‌ روز‌ فصل‌ پاییز‌ خواهد بود که دراز ترین شب سال است ، روز‌ها‌ آغاز به بلندتر گشتن می کنند که به آن انقلاب‌ زمستانی‌ هم گفته می شود؛ این شب افزون بر خاطره‌ ساز‌ گشتن و جمع‌ نمودن طایفه گرد‌ هم ، خاطره‌ سازی و حال‌ و هوای ویژه ای برای عروس‌ خانم‌ها‌ و نامزد‌ها‌ خواهد داشت ، در این شب آقا‌ داماد پیشکش و تحفه هایی را برای عروس‌ خانم‌ آماده و تزیین‌ شده‌ به نزد‌ عروس‌ خانم‌ می برند؛ شورانگیز بودن‌ یکمین شب یلدای با هم بودن‌ برای دختر‌ خانم‌های‌ گرامی که به تازگی‌ عقد‌ نموده و یا نامزد‌ کرده اند؛ بی نظیر خواهد بود .

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰

 

فهرست هدایای تقدیمی برای عروس‌ در شب یلدا :

✅ ۱ تکه‌ طلا‌ مثل انگشتر‌ و گوشواره و سکه‌

✅ ۱ آجیل‌

✅ میوه‌های‌ تزیین‌ گشته

✅ کله‌ قند‌ ، نقل‌ و شیرینی

✅ فال حافظ‌

✅ پارچه چادری‌ و روسری‌

✅ پوشاک زمستانی‌ نظیر پوتین ، پالتو و …

در این شب سرد‌ و زمستانی‌ طویل اشخاص با جمع‌ گردیدن در پیش یکدیگر و اجرای تدارکات و تزیینات یلدایی گرما‌ و شادابی مخصوصی به منزل می بخشند که می تواند یکی از خاطره‌ سازترین وقت های هر شخصی به حساب‌ آید ، شما عزیزان به‌ویژه عروس‌ خانم‌ و آقا‌ دامادهای گرامی قادر خواهید بود این لحظه‌ را برای همیشه‌ با عکاسی از تمام دقایق به یاد ماندنی‌ آن ثبت‌ نمائید ، تصویر هایی که حتی پس از سالها ورق‌ زدن‌ آلبوم‌ شیرینی این لحظه‌ را حس می کنید .

ایده های جذاب برای تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا ۱۴۰۰

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

 

طرز تهیه قند رنگی مجلسی خانگی با طرح هندوانه ویژه شب یلدا

طرز تهیه قند رنگی مجلسی خانگی با طرح هندوانه ویژه شب یلدا

قند‌ رنگی مجلسی‌ در منزل با طرح‌ هندوانه ویژه شب یلدا

مواد‌ لازم‌ برای آماده کردن قند‌ با طرح‌ هندوانه : قند‌ رنگی مجلسی‌ درست‌ کردن‌ این قند‌ها‌ خیلی آسان بوده طرح آن ویژه شب یلدا بی‌نهایت جذب کننده می باشد و سفره های شب یلدا را بی‌نهایت قشنگ خواهد کرد و در کل ایده‌ بسیار زیبا و خوبی می باشد.

مواد‌ ضروری برای تدارک قند‌ با الگوی هندوانه :
قند‌ رنگی مجلسی‌

درست‌ نمودن این قند‌ها‌ بسیار‌ آسان می باشد و طرح ساخت قند رنگی ویژه شب یلدا بی‌نهایت شگفت آور بوده و می توانید سفره های رنگی شب یلدای قشنگی را بسازید برای اینکه نحوه آماده کردن و یا سخت قند رنگی مجلسی را بدانید با ما در ادامه همراه باشید

مواد لازم برای تهیه قند رنگی مجلسی شب یلدا:
رنگ خوراکی‌ به میزان لازم‌
تخم‌ مرغ‌ (سفیده) زده‌ شده‌ ۴ قاشق چایخوری
شکر‌ ۲ فنجان

روش تهیه‌ قند‌ رنگی مجلسی‌ :

نیم فنجان شکر‌ درون ظرفی ریخته و کمی‌ رنگ خوردنی به آن اضافه کنید
این مخلوط را هم زده تا به رنگ مورد نظرتان برسد.
سپس یک قاشق چایخوری سفیده‌ تخم‌ مرغ‌ زده‌ شده‌ که پیشتر آمده کرده اید را به پیاله اضافه‌ کرده و خوب هم بزنید تا اینکه مواد حاصل مانند ماسه‌ خیس‌ شده و توجه کنید اگر خیلی سفیده‌ تخم‌ مرغ‌ اضافه‌ کرده اید شاید به نتیجه مورد نظر و خوبی دست پیدا نکنید پس به این مورد خوب توجه کنید.
حال که مواد مانند ماسه‌ مرطوب شد، روی سطح‌ صافی‌ پهن‌ خواهیم کرد و با استفاده از دست و وردنه آن راصاف و صیقلی خواهیم کرد.
ما برای این که بهتر شود از سه رنگ استفاده کرده ایم و سرانجام خیلی‌ با نکته‌بینی و با صبر قالب‌ آماده میکنیم که ما با استفاده از چاقو آنها را به شکل چهار گوش آماده کرده ایم.
در نهایت قند‌ها‌ رو بایستی ۱۰ دقیقه درون فر قرار داده تا قند‌ها‌ سخت شوند که البته برای اینکار از بخاری با شعله ملایم نیز میتوان استفاده کرد!

 

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

 

 

تزیین‌ انار دون‌ شده‌ ویژه شب یلدا

تزیین‌ انار دون‌ شده‌ ویژه شب یلدا

 

آموزش تزیین‌ انار دون‌ شده‌ ویژه شب یلدا :
لوازم مورد‌ نیاز‌ برای تزیین‌ انار ویژه شب یلدا :
سیم‌ نازک‌ از جنس مس
انار دون‌ گشته
سلفون
نحوه‌ انجام کار‌ :
سیم‌ نازک‌ مسی‌ که ویژه گل سازی است را به صورت گلبرگ در بیاورید ، سپس مقداری انار داخل گلبرگ ها بریزید و سیم را دولا نموده و سیم ها را فرم بدهید، مااند یک کیسه می توانید به آن فرم بدهید.
برای این کار دور سیم ها سفلون بپیچید و مانند یک کیسه آن را درست کنید و داخل آن انار بریزید (پر کنید). اما به اندازه آن دقت کنید تا جایی که سلفون پاره نشود و فرم خود را حفظ کند.
سپس با سیم انتهای آن را ببندید سپس بعد از تما شدن ساخت گل برگ ها، به کمک سیم با استفاده از گل برگ ها یک گل رز بسازید.
برای ساخت گل از وسط آن شروع کنید.، یعنی اول گل برگ وسطی را و سپس یکی در میان گل برگها را کنار هم بزارید تا پایان یابد.

 

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

تزیین‌ شب یلدا 1400

4.8/5 - (55 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *