بهترین رنگ دیوار اتاق خواب + ۱۵ ترکیب رنگ خاص

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب + 15 ترکیب رنگ خاص - بیهوش ✔️ مجله سرگرمی و آموزشی ❤️

زمان مطالعه این مطلب: 7 دقیقه

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب + ۱۵ ترکیب رنگ خاص : ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسال و والدین شاید در نگاه اول تنها به معنای استفاده از رنگ ها برای زیباتر شدن محیط باشد که این یک اشتباه بزرگ در این زمینه خواهد بود. هارمونی رنگ ها در اتاق خواب با توجه به تاثیر بسیار زیاد کیفیت استراحت بر از بین بردن استرس و اضطرابی که در طول روز تحمل میشود، باید بر اساس اصول روانشناسی و فنگشویی انتخاب شوند. ما در این بخش از مطالب دکوراسیون منزل سایت بیهوش در ادامه ۱۵ تم و رنگ بندی دیوار اتاق خواب مدرن از قبیل کاربرد رنگ استخوانی، گلبهی، سرمه ای، سبز و کرم، رنگ های تیره و سرد و گرم و جدیدترین ترکیب رنگ مناسب اتاق خواب والدین را معرفی خواهیم نمود.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

چند اصل مهم در انتخاب جدیدترین ترکیب رنگ اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهم ترین بخش ها در هر خانه می باشد که فرد پس از پشت سرگذاشتن یک روز کاری و پر از استرس دنیای امروز، چند ساعت را در آن به استراحت می پردازد. این نقطه از هر منزل باید سرشار از سکوت و آرامش باشد تا فرد برای شروع روز بعد انرژی کافی را داشته باشد. به همین دلیل باید به تمام جوانب طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب توجه داشت که مهم ترین آنها، رنگ بندی اتاق خواب می باشد. از مهم ترین اصولی که در انتخاب بهترین رنگ برای اتاق خواب بزرگسالان در نظر گرفت عبارتند از:

انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب والدین بر اساس اندازه اتاق

برای اتاق های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود و انتخاب رنگ تیره گزینه مناسبی در این زمینه نخواهد بود. علاوه براین، در اتاق های کوچک، بهتر است تنوع رنگی کمتر باشد تا فضا شلوغ بنظر نرسد.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

رنگ دیوار اتاق خواب مدرن بر اساس فنگشویی

فنگشویی در دکوراسیون داخلی از گذشته تا امروز مورد توجه بسیاری از کشورها بوده و در چند سال اخیر نیز تاثیر آن بر زندگی در خانه های ایرانی نیز به چشم میخورد. استفاده از رنگ هایی که به عناصر اصلی طبیعت و زندگی مرتبط می باشند، در فنگشویی بسیار تاکید می شود. بهتر است ترکیب رنگ ها به گونه ای باشد که توازن و تعادل در پنج عنصر فلز (خاکستری و سفید)، آب (آبی و سیاه)، چوب (قهوه ای و سبز)، آتش (قرمز و نارنجی) و زمین (زرد کم رنگ و بژ) ایجاد گردد.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

 

توجه به روانشناسی در انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب مدرن

رنگ از جمله عناصر بسیار مهم در زندگی می باشند که هر یک باعث بر انگیختن احساس خاصی در افراد می گردند. به همین دلیل است که نباید ملاک و معیار انتخاب ترکیب رنگ اتاق خواب را تنها سلیقه افراد در نظر گرفت. به عنوان مثال، از نظر روانشناسی رنگ ، قرمز باعث تحریک احساسات و ایجاد هیجان و تنش در فرد میشود و استفاده زیاد از آن در اتاق خواب مانع از فراهم شدن آرامش در این فضا خواهد شد. در مقابل، رنگ گل بهی در اتاق خواب بزرگسالان و اتاق های نیلی رنگ می توانند فضایی کاملا آرام و آرامش بخش را ایجاد کنند. از دیگر نمونه های بسیار عالی برای رنگ دیوار اتاق خواب مدرن می توان به طوسی روشن و صورتی و زرد اشاره کرد.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

ترکیب رنگ سبز و نارنجی

یکی از بهترین انتخاب ها برای رنگ دیوار و سرویس خواب اتاق بزرگسالان و والدین، استفاده از نارنجی می باشد که در طیف رنگ های گرم قرار دارد. البته نکته بسیار مهم در انتخاب این رنگ، کاهش میزان هیجان آن با استفاده از رنگ های سرد می باشد. ترکیب رنگ نارنجی و سبز تلفیق خوبی از رنگ های گرم و سرد را ایجاد می کند که اگر در کنار رنگ های کرم و روشن به کار روند، محیط آرام و زیبایی را در نهایت ایجاد خواهند نمود.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

ترکیب رنگ سبز و قهوه ای اتاق خواب جدید

همان طور که اشاره شد، بر اساس فنشگویی باید بتوانید تعادل و توازن خوبی در پنج عنصر اصلی ایجاد کنید. به همین دلیل می توان گفت ترکیب رنگی سبز و قهوه ای یکی از انتخاب های بسیار عالی برای اتاق خواب والدین می باشد که چوب و زمین را در کنار هم حفظ نموده است. استفاده از اکسسوری های متمایل به طلایی می تواند زیبایی اتاق را چند برابر کند.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

 

ترکیب رنگ خاکستری و زرد دیوار اتاق خواب والدین

در طراحی دکوراسیون مدرن گرایش زیادی به استفاده از رنگ های خنثی ایجاد شده است. اگر شما نیز از این گروه افراد هستید که ترجیح می دهید بخشی از دکوراسیون خود را با رنگ های خنثی از قبیل خاکستری دیزاین کنید، بهتر است بدانید که نباید از این رنگ به صورت افراطی استفاده شود. هارمونی خاکستری و زرد و سایر رنگ های گرم می تواند انتخاب بهتری در این شرایط به شمار رود. برای حفظ چهره مدرن اتاق خواب در این ترکیب بندی رنگ، بهتر است رنگ غالب خاکستری باشد و از زرد کمتر استفاده گردد.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

ترکیب رنگ بنفش و خاکستری اتاق خواب

بنفش تیره یکی از رنگ های لوکس می باشد که در دکوراسیون کاربرد زیادی دارد، اما استفاده از آن در اتاق خواب باید با دقت زیادی انجام شود. بنفش روشن در حالت کلی باعث میشود تا فرد خواب آرامی نداشته باشد و به همین خاطر باید ترکیب رنگ مناسبی را برای آن انتخاب کرد. علاوه براین، بنفش تیره شاید در نگاه اول احساس خوبی را در فرد ایجاد کند، اما به مرور منجر به افسردگی خواهد شد. به همین دلیل بهتر است با کمک رنگ سفید و خاکستری کمی به روشن تر شدن ترکیب رنگ کمک نمود. اتاق خواب هایی که دارای رنگ بندی تیره می باشند، باید نورپردازی مناسب و روشنی داشته باشند.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

ترکیب آبی و خاکستری؛ طرح رنگ برای اتاق خواب مدرن

آبی نماد آرامش می باشد و یکی از بهترین انتخاب ها نه تنها برای ترکیب رنگ اتاق خواب، بلکه برای سایر محیط ها به شمار می رود. این رنگ که در گروه رنگ های سرد قرار دارد را می توان با رنگ های گرم و خنثی به خوبی استفاده نمود. به عنوان مثال، آرامش رنگ آبی را می توان با خاکستری و طوسی به بهترین شکل در اتاق خواب به کار برد.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

 

آبی تیره و قهوه ای؛ رنگ اتاق خواب دو رنگ جدید

برای داشتن اتاق خوابی با رنگ بندی متعادل، بهتر است ترکیبی از رنگ های گرم و سرد را در کنار هم استفاده کنید. از نمونه های بسیار عالی می توان به آبی تیره و قهوه ای اشاره نمود که در کنار روتختی یا بالشت های سفید می تواند چهره ای کاملا متفاوت را در اتاق خواب ایجاد کند.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

ترکیب رنگ طلایی و سبز اتاق خواب

طلایی از جمله رنگ هایی می باشد که اگر صحیح استفاده شود، می تواند ترکیبی بسیار لوکس و مجلل را ایجاد نماید. اتاق خواب با کاغذ دیوارهای طلایی، روتختی سبز و مبلمان آبی روشن ترکیبی زیبا برای اتاق خواب بزرگسالان می باشد که نباید از آن غافل شد.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

ترکیب رنگ مشکی و زرد؛ رنگ تیره برای اتاق خواب والدین

استفاده از رنگ های تیره نشان از مدرن بودن دکوراسیون می باشد که مزایا و معایب متعددی دارد. در حالت کلی استفاده از رنگ های تیره در اتاق خواب حس مالکیت را در فرد ایجاد خواهد کرد که نقطه مثبت این انتخاب است. اما به مرور فرد احساس افسردگی در محیط های به شدت تیره خواهد داشت، مگر اینکه ترکیب رنگ مناسبی در کنار رنگ های تیره ایجاد نموده و نورپردازی خوبی را در نظر بگیرید. ترکیب رنگ مشکی و زرد از جمله گزینه هایی می باشند که افراد علاقه مند به اتاق های تیره می توانند انتخاب کنند.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

 

رنگ بندی قهوه ای و مرجانی

مرجانی که در چند سال اخیر جایگاهی ویژه ای در دکوراسیون و صنعت مد و پوشاک به دست آورده است، از ملیح ترین رنگ های گرم می باشد که با اغلب رنگ ها ترکیب خوبی ایجاد می کند. به عنوان مثال، می توان برای ترکیب رنگ اتاق خواب بزرگسالان و والدین از قهوه ای کمرنگ و مرجانی استفاده نمود. استفاده از روتختی های قهوه ای کم رنگ، دیوار کرم یا صورتی بسیار کم رنگ و اکسسوری های مرجانی اتاقی روشن و گرم را به همراه خواهند داشت.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

رنگ بندی آبی کلاسیک و زرد اتاق خواب

آبی کلاسیک در دکوراسیون بسیار مورد توجه قرار گرفته و با گزینه های متعددی می توان آن را ست کرد. یکی از این انتخاب ها استفاده از آبی کلاسیک و زرد برای اتاق خواب می باشد. به عنوان مثال می توانید دیوارهای اتاق را آبی کلاسیک نموده و از روتختی زرد استفاده نمایید. این نوع هارمونی رنگ اتاق خواب در گروه اتاق های تیره قرار دارد و با هر نوع سلیقه تناسب نخواهد داشت.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

ترکیب رنگ گل بهی و کرم اتاق خواب دو رنگ

استفاده از رنگ های گرم در دکوراسیون اتاق خواب کاربرد زیادی دارد و ترکیب های متعددی را می توان برای آن به کار برد. آرامش و ملیح بودن گل بهی باعث میشود تا در کنار رنگ کرم شرایط ایده آلی را در اتاق خواب ایجاد کنند. البته پیشنهاد می کنیم در استفاده از رنگ های گرم در اتاق خواب زیاده روی نشود و رنگ های سرد را فراموش نکنید. به عنوان مثال، در ترکیب گلبهی و کرم، اگر دیوارها آبی کم رنگ یا سبز سیج انتخاب شوند، شرایط ایده آل تری برای استراحت فراهم خواهد شد.

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

بهترین رنگ دیوار اتاق خواب

 

5/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *