بررسی بهترین کنسول های بازی ویدیویی

بررسی بهترین کنسول های بازی بیهوش ✅ سایت سرگرمی و تفریحی❤️

زمان مطالعه این مطلب: 5 دقیقه

کنسول های بازی ویدیویی از ابتدا معرفی و عرضه یشان تاکنون دستخوش تغییرات زیادی شده اند. این روزها دیگر با اصول بازی منفردانه در کنسول های بازی روبرو نیستیم. کنسول های قدرتمند خانگی و کنسول های قابل حمل دامنه وسیعی از سرگرمی را به خود اختصاص داده اند که پیشنهادات بسیار قدرتمندی از جمله بازی با کیفیت تصویر بالا در محدوده داینامیکی (HDR) تا واقعیت مجازی در اختیار شما قرار می دهد.با ما همراه باشید در سایت سرگرمی و تفریحی بی هوش

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series x) جدیدترین, قدرتمندترین و پر امکانات ترین کنسولی است که ماکروسافت تاکنون ساخته است . این کتسول جانشین ایکس باکس وان ایکس محسوب می گردد و از نظر سخت افزاری ابزار بسیار قدرتمندتری را در خود جای داده است و تجربه انجام دادن بازی هایی با کیفیت ۴k و با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه به شما عرضه می کند. این کنسول قابلیت های اجرای بازی با محدوده داینامیکی ۸k را نیز داراست از دیگر ویژگی های این کنسول می توان به قابلیت پیشرفته بازی در فضای ابری اشاره کرد همه این خصوصیات برای دستگاهی با قیمت کمتر از ۵۰۰ دلار بسیار قابل توجه است.

خصوصیات سخت افزاری کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

 ماکروسافت با تجهیز کنسول بازی خود به پردازنده مرکزی ۸ هسته ای (۸-core) پردازنده گرافیکی ترافلاپ ۱۲ (۱۲-teraflop GPU) و حافظه و ذخیره سازی فوق العاده سریع به موفقیت های فوق العاده ایی دست یافته است. ترکیب این سخت افزار های قدرتمند بایکدیگر باعث شده بازی های ویدیوئی تقریباً بلافاصله روی کنسول بازی سری ایکس بارگیری شوند.

خصوصیات ظاهری کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

 کنسول ایکس باکس سری ایکس مانند سری های پیشین کنسول ماکروسافت لوازم جانبیش دارای همان طراحی نمادین ظاهری است ، اما خود کنسول با ارگونومی پیشرفته و یک دکمه استارت مناسب برای شروع بازی  عرضه گردیده است. این کنسول دارای یک پخش کننده با کیفیت بلوری ۴k و همچنین قابلیت پخش محتوای با وضوح بالا با قابلیت پخش صدای سه بعدی (Dolby Atmos) است.
کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس

کنسول بازی پلی استیشن سری ۵

کنسول بازی پلی استیشن سری ۵ (PlayStation 5 Gaming Console) کاملاً توسط کمپانی سونی نوسازی شده است. این کنسول مانند کنسول جدید ایکس باکس سری ایکس برای انجام دادن بازی هایی با کیفیت ۴k و با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه به بازار عرضه شده است همچنین قابلیت های اجرای بازی با محدوده داینامیکی ۸k را نیز دارا می باشد. آخرین کنسول بازی سونی هنوز هم دارای حافظه و ذخیره سازی فوق العاده سریع است, بنابراین همه کار ها در این کنسول سریع انجام می شوند. همانند مدل قبلی پلی استیشن ۵ به شما امکان بازی واقعیت  مجازی داده شده است. پلی استیشن ۵ با یک دسته بازی کاملاً جدید با ویژگی دوال سنس (DualSense) شما را غرق بازی می کند. این کنسول دارای میکروفون داخلی و جک صوتی استاندارد است. توجه به این نکته مهم است که سونی کنسول بازی پلی استیشن سری ۵ را بدون درایو دیسک خود را با ۱۰۰ دلار قیمت کمتر به شما عرضه کرده است, این محصول از همان طراحی سری ۵  برخوردار است اما کمی جمع و جورتر است.
کنسول بازی پلی استیشن سری 5

کنسول بازی پلی استیشن سری ۵

کنسول قابل حمل نینتندو سوییچ

نینتندو سوییچ (Nintendo Switch) نه تنها محبوب ترین و پر تولیدترین محصول این شرکت سازنده خود محسوب می گردد بلکه رقیبی برای متنوع ترین کنسول های بازی ویدیویی در رنج قیمتی خود است. این ابزار با اتصال به یک  نمایشگر می تواند از یک کنسول بازی قابل حمل به کنسول خانگی تبدیل گردد. کنسول سوییچ دارای کنترل کننده های ابتکاری با طراحی جوی-کان (Joy-Con) است و بازی های قابل اجرا در این کنسول به طور کل یک مجموعه دائماً در حال رشد است با بازی های سرگرم کننده و شخصیت های نمادین جذاب است.
کنسول قابل حمل نینتندو سوییچ

کنسول قابل حمل نینتندو سوییچ

کنسول بازی ماکروسافت سری اس

کنسول محبوب بازی ایکس باکس سری اس (Xbox Series S) همزمان با کنسول ایکس باکس سری ایکس (Xbox Series x) به بازار عرضه گردید و با توجه به قیمت ارزانترش نسبت به سری ایکس مورد توجه طرفداران بازی ویدیویی قرار گرفت. این کنسول زیبا توانایی نمایش تصاویر بازی با کیفیت ۱۴۴۰p و با سرعت ۱۲۰  فریم بر ثانیه را داراست. دسته بازی سری اس دوباره طراحی گردیده است. همانند سری ایکس سری اس هم با کیبورد و موس خارجی سازگار است. این کنسول دارای درایو دیسک می باشد و همچنین حافظه داخلی آن ۵۱۲GB است. همچنین کنسول بازی ماکروسافت سری اس امکان پخش با کیفیت ۴k را از نتفلیکس و دیگر شبکه های معروف به شما ارائه می دهد.
کنسول بازی ماکروسافت سری اس

کنسول بازی ماکروسافت سری اس

کنسول کلاسیک سگا جنسیس مینی

اگر شما نوستالژیک باز هستید کنسول کلاسیک سگا جنسیس مینی  (Sega Genesis Mini) را انتخاب کنید. این کنسول نمونه کوچک و جمع وجورتر از نمونه اصلی است این کنسول قابلیت اجرای ۴۲ بازی از دهه ۹۰ میلادی را به شما عرضه می کند از جمله این بازی ها می توان به بازی سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) شینوبی ۳ (Shinobi III) جیم کرم خاکی (Earthworm Jim) اشاره کرد. ما دوست داریم که این کنسول دقیقاً مانند نمونه اصلی افسانه ای خود به نظر برسد هرچند کمی از آن کوچکتر است. سگا جنسیس مینی  با دو دسته بازی و آن سه دکمه نمادین دسته هایش یادآوری از نمونه اصلی کنسول سگا است.
کنسول کلاسیک سگا جنسیس مینی

کنسول کلاسیک سگا جنسیس مینی

کنسول قابل حمل نینتندو سوییچ لایت

اگر به دنبال یک کنسول قابل حمل با قیمت مناسب و جمع جور بازی ویدیویی هستید گزینه ایی بهتری از کنسول قابل حمل نینتندو سوییچ لایت (Nintendo Switch Console) پیدا نخواهید کرد . این کنسول در چندین رنگ چشم نواز (زرد , فیروزه ای , خاکستری و قرمز) عرضه شده است. این کنسول تنها از بازی هایی که برای کنسول های قابل حمل عرضه می گردد پشتیبانی می کند.
کنسول قابل حمل نینتندو سوییچ لایت 

کنسول قابل حمل نینتندو سوییچ لایت

کنسول بازی اپل تی وی ۴k

کنسول بازی اپل تی وی ۴k دارای پردازنده ایی با تراشه قدرتمند A10X Fusion است بنابراین به گیمرها یک کیفیت فوق العاده را ارائه می دهد و همچنین کاربران آیفون و آیپد اگر دوست دارند می توانند از طریق قابلیت ایرپلی (AirPlay) بازی خود را روی صفحه نمایش بزرگتری انجام دهند.  بازی های بسیاری نیز برای انتخاب و بازی در اپ استور (App Store) وجود دارد  که می توانید بر روی کنسول خود اجرا کنید. از سوی دیگر می توانید از سرویس بازی های ویدیویی اپل آرکید (Apple Arcade) با تهیه اشتراک ماهانه بهره ببرید. به یاد داشته باشید اپل تی وی ۴k در درجه اول یک پلت فرم سرگرمی خانگی است. این کنسول می تواند محتوای با کیفیت تصویر بالا را از همه سرویس های پخش خانگی از جمله نتفلیکس (Netflix)  آمازون پرایم (Amazon Prime) و اپل تی وی پلاس (+Apple TV) به نمایش بگذارد.
کنسول بازی اپل تی وی 4k

کنسول بازی اپل تی وی ۴k

5/5 - (26 امتیاز)

به این مطلب امتیاز دهید


هفت رژ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

*** نظر شما برای ما بسیار اهمیت دارد ***

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *